Obrazem: Šlechtična a Sergej testují zatížení dokončované druhé koleje Branického mostu

Zatěžovací zkouška Branického mostu - lokomotivy Sergej a Šlechtična. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZatěžovací zkouška Branického mostu - lokomotivy Sergej a Šlechtična. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Na mostě zároveň finišuje instalace stožárů a trakčního vedení.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MilanSima

Když jsem to slyšel tak musím říct, že asi neznám lokomotivu, která by měla hlasitější houkačku než má Sergej. To muselo být slyšet za humny :).

Santa Zeman

Pokolikáté už na tomto webu zazněla lež, že druhá kolej na mostě nevznikla?!?!?

Igor

A mohu ji vidět?

hyper9

článek: druhá kolej však nikdy nevznikla

wikipedia: položeny byly nejprve obě koleje, ale po zátěžových zkouškách byla druhá snesena

Michal M

Dvojkolejná trať přes most nikdy nevedla. Co tam máš dál?

Mimochodem to vemena jako ty teď budou jakýkoliv projev nesouhlasu doprovázet nařčením ze lži?

Lávka pro pěší bude také otevřená příští týden?

Lávka pro pěší bude také otevřená příští týden nebo už je?

Libor

Když jsou v Praze….Zajedou otestovat most pod Vyšehradem? Pěkně proti sobě , klidně přidat i nějaký ten vagón…

buml

Lovit Šlechtičnu a Sergeje z Vltavy by byla velká škoda. Mostu nikoli.

sezikpepak

Proč se vlastně použily/používají historické lokomotivy? Je to z důvodu zajímavosti, nižší cenové ztráty při propadnutí mostu, či něco jiného?

David

Ty nový většinou mají na práci i jiný věci než mít celý den vybookovany kvůli zkoušce mostu. Pod Vyšehradem by mohli zkoušet zátěž i těmi 380, těch by škoda nebyla.

Berhof

Mělo by to být hlavně kvůli jejich hmotnosti a vzdáleností náprav, kterymi vstupuje do konstrukce mostu zatížení

G....

Jednoznačně hmotnost. Šlechtična 170 tun, Vectron 80-87 tun podle typu.

Kubrt

Nebo dvě Wapky s uhlím – stejná hmotnost, stejná dálka, jako šlechtična. Pravda, musí s nima šoupat lokomotiva (což ovšem se šlechtičnou dnes taky).

Jan

Vectron má jen 4 nápravy a nemohl by jet bez trolejí vlastní silou. Takže nelze použít ani šestikoláky, zbývá tedy 6 nápravový Sergej a nějaká ta těžká pára.

Kubrt

Někdy se používají vhodně naložené nákladní vozy, výsledek je stejný.Dříve se využívání parních lokomotiv odůvodňovalo tím, že generují dynamické účinky, ty se ovšem dají docílit i budičem kmitů. Dálniční mosty se taky zkoušejí bez parních lokomotiv. Řekl bych, že dnes je to hlavně cesta, jak se dostat do médií.

knedlo

To čítam prvý raz, že pary sa používajú kvôli ich dynamickým účinkom na trať za jazdy (ktorý majú a je dobre zdokumentovaný). Myslel som si, že sa jedná o statické testy, ale ak ide o dynamiku, tak ťahanie pár dáva hneď oveľa väčší zmysel.