Obrazem: Šlechtična a Sergej testují zatížení dokončované druhé koleje Branického mostu
Zatěžovací zkouška Branického mostu - lokomotivy Sergej a Šlechtična. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Na mostě zároveň finišuje instalace stožárů a trakčního vedení.
Když jsem to slyšel tak musím říct, že asi neznám lokomotivu, která by měla hlasitější houkačku než má Sergej. To muselo být slyšet za humny :).
Pokolikáté už na tomto webu zazněla lež, že druhá kolej na mostě nevznikla?!?!?
A mohu ji vidět?
článek: druhá kolej však nikdy nevznikla
wikipedia: položeny byly nejprve obě koleje, ale po zátěžových zkouškách byla druhá snesena
Dvojkolejná trať přes most nikdy nevedla. Co tam máš dál?
Mimochodem to vemena jako ty teď budou jakýkoliv projev nesouhlasu doprovázet nařčením ze lži?
Lávka pro pěší bude také otevřená příští týden nebo už je?
Když jsou v Praze….Zajedou otestovat most pod Vyšehradem? Pěkně proti sobě , klidně přidat i nějaký ten vagón…
Lovit Šlechtičnu a Sergeje z Vltavy by byla velká škoda. Mostu nikoli.
Proč se vlastně použily/používají historické lokomotivy? Je to z důvodu zajímavosti, nižší cenové ztráty při propadnutí mostu, či něco jiného?
Ty nový většinou mají na práci i jiný věci než mít celý den vybookovany kvůli zkoušce mostu. Pod Vyšehradem by mohli zkoušet zátěž i těmi 380, těch by škoda nebyla.
Mělo by to být hlavně kvůli jejich hmotnosti a vzdáleností náprav, kterymi vstupuje do konstrukce mostu zatížení
Jednoznačně hmotnost. Šlechtična 170 tun, Vectron 80-87 tun podle typu.
Nebo dvě Wapky s uhlím – stejná hmotnost, stejná dálka, jako šlechtična. Pravda, musí s nima šoupat lokomotiva (což ovšem se šlechtičnou dnes taky).
Vectron má jen 4 nápravy a nemohl by jet bez trolejí vlastní silou. Takže nelze použít ani šestikoláky, zbývá tedy 6 nápravový Sergej a nějaká ta těžká pára.
Někdy se používají vhodně naložené nákladní vozy, výsledek je stejný.Dříve se využívání parních lokomotiv odůvodňovalo tím, že generují dynamické účinky, ty se ovšem dají docílit i budičem kmitů. Dálniční mosty se taky zkoušejí bez parních lokomotiv. Řekl bych, že dnes je to hlavně cesta, jak se dostat do médií.
To čítam prvý raz, že pary sa používajú kvôli ich dynamickým účinkom na trať za jazdy (ktorý majú a je dobre zdokumentovaný). Myslel som si, že sa jedná o statické testy, ale ak ide o dynamiku, tak ťahanie pár dáva hneď oveľa väčší zmysel.