Obrazem: Škoda vystavuje v Berlíně jednotku NIM Express pro Bavorsko
Plzeňská Škoda Transportation vystavuje na 12. veletrhu Innotrans jednotku pro bavorské regionální vlaky NIM Express. Patrové vozy (tažené a tlačené
Plzeňská Škoda Transportation vystavuje na 12. veletrhu Innotrans jednotku pro bavorské regionální vlaky NIM Express. Patrové vozy (tažené a tlačené lokomotivou 109E3 stejného výrobce) se měly představit už před dvěma roky. Technické komplikace a schvalovací proces ale účast zhatily, takže do souprav pro vlaky Norimberk – Ingolstadt – Mnichov můžeme nahlédnout až dnes.
Bavorská regionální divize jednotky nasadí na vysokorychlostní trať přes Ingolstadt, takže jsou konstruované na rychlost do 200 km/h. V praxi pojedou maximálně 189 km/h kvůli použité normě. Soupravy jsou netrakční, podobně jako railjety nebo první generace těchto jednotek, které odebraly slovenské ZSSK. Pohon zajistí lokomotivy 109E3.
V interiéru jsou instalované sedačky Borcad Genio české výroby. K dispozici je 674 sedadel, celkem vlak poskytuje kapacitu 1386 míst. V čelním voze se nachází pestře laděný dětský oddíl. Na obou koncích šestivozové soupravy je v patře k dispozici první třída. Své místo najdou i kola, kočárky a cestující na vozíku, i když vstup do určeného oddílu je překvapivě úzký. Výbava celkově odpovídá jiným vlakům DB Regio, protože dopravce nedává výrobcům volnost, ale požaduje předem schválené díly.
Uličky a zejména patro v druhé třídě působí stísněně. Pro regionální vlaky s jízdní dobou pod dvě hodiny je toto akceptovatelné, ale je znát rozdíl od nejnovějších souprav jiných výrobců, které DB Regio také nakupuje. Ke shlédnutí je NIM Express v Berlíně až do neděle.
VIDEO:
Společnost DB Regio si u Škody objednala šest souprav včetně lokomotiv v roce 2013. Hodnota kontraktu přesahuje 2,6 miliardy korun. Pro Škodu zakázka představuje významnou referenci na západoevropských trzích.