Obrazem: Škoda vystavuje v Berlíně jednotku NIM Express pro Bavorsko

Innotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Plzeňská Škoda Transportation vystavuje na 12. veletrhu Innotrans jednotku pro bavorské regionální vlaky NIM Express. Patrové vozy (tažené a tlačené

Plzeňská Škoda Transportation vystavuje na 12. veletrhu Innotrans jednotku pro bavorské regionální vlaky NIM Express. Patrové vozy (tažené a tlačené lokomotivou 109E3 stejného výrobce) se měly představit už před dvěma roky. Technické komplikace a schvalovací proces ale účast zhatily, takže do souprav pro vlaky Norimberk – Ingolstadt – Mnichov můžeme nahlédnout až dnes.

Innotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, lokomotiva Škoda 109E3, DB řada 102, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Bavorská regionální divize jednotky nasadí na vysokorychlostní trať přes Ingolstadt, takže jsou konstruované na rychlost do 200 km/h. V praxi pojedou maximálně 189 km/h kvůli použité normě. Soupravy jsou netrakční, podobně jako railjety nebo první generace těchto jednotek, které odebraly slovenské ZSSK. Pohon zajistí lokomotivy 109E3.

Innotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída spodní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

V interiéru jsou instalované sedačky Borcad Genio české výroby. K dispozici je 674 sedadel, celkem vlak poskytuje kapacitu 1386 míst. V čelním voze se nachází pestře laděný dětský oddíl. Na obou koncích šestivozové soupravy je v patře k dispozici první třída. Své místo najdou i kola, kočárky a cestující na vozíku, i když vstup do určeného oddílu je překvapivě úzký. Výbava celkově odpovídá jiným vlakům DB Regio, protože dopravce nedává výrobcům volnost, ale požaduje předem schválené díly.

Innotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákNIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Uličky a zejména patro v druhé třídě působí stísněně. Pro regionální vlaky s jízdní dobou pod dvě hodiny je toto akceptovatelné, ale je znát rozdíl od nejnovějších souprav jiných výrobců, které DB Regio také nakupuje. Ke shlédnutí je NIM Express v Berlíně až do neděle.

VIDEO:

Společnost DB Regio si u Škody objednala šest souprav včetně lokomotiv v roce 2013. Hodnota kontraktu přesahuje 2,6 miliardy korun. Pro Škodu zakázka představuje významnou referenci na západoevropských trzích.

Tagy Deutsche Bahn Innotrans NIM Express Škoda Transportation
44 komentářů