Obrazem: Škoda vyrobila první tramvaj pro FCB, do Braniborska dorazí v dubnu
Tramvaje pro tři města jsou velmi podobné, musejí ale respektovat odlišnosti jednotlivých provozů.
Škoda Group finišuje s výrobou prvních tramvají pro trojici dopravních podniků v Braniborsku. Zástupcům německých médií a deníku Zdopravy.cz dnes představila posun ve vývoji jedné ze čtyř velkých tramvajových zakázek, kterou v Německu v posledních letech získala.
Nové tramvaje budou pro tři města – Frankfurt nad Odrou, Cottbus (Chotěbuz) a Brandenburg an der Havel (Branibor nad Havolou). Tak vznikla zkratka projektu FCB. Jako první se tramvaj objeví ve Frankfurtu v nezvyklém mentolovém nátěru s tmavším odstínem v přední části tramvaje.
Nové tramvaje si budou velmi podobné, budou mít ale některé odlišnosti, a proto i pro každé město bude mít jiné číslo. Tramvaj pro Frankfurt bude 46T, pro Cottbus 47T a pro Brandenburg 48T.
Všechny tramvaje pro tři města budu mít metrový rozchod a délku 28,96 metru, budou jednosměrné. Tramvaj pro Cottbus bude širší o 10 centimetrů než tramvaje pro ostatní dvě města (2,4 metru). Díky tomu pojme o sedm cestujících (158) více než u zbývajících dopravců.
Dopravci si objednali celkem 39 vozidel, na osm tramvají mají ještě opci. Celkem 13 zamíří do Frankfurtu, 22 do Cottbusu, čtyři do Brandenburg an der Havel.
Tříčlánkové tramvaje jsou ze 70 % nízkopodlažní, budou plně klimatizované. Mají dva hnací otočné podvozky a jeden běžný neotočný podvozek. Součástí je informační a kamerový systém pro lepší přehled řidiče a zvýšení bezpečnosti provozu. Nové tramvaje nahradí současné vysokopodlažní vozy. Ve městech dosud jezdí i tramvaje z produkce ČKD Tatra (KTNF6 a KT4D) z 80. let.
Společný tendr tří měst a jejich dopravců (Cottbusverkehr, Verkehrsbetriebe Brandenburg an der Havel a Stadtverkehrgesellschaft Frankfurt/Oder) byl vypsán už v roce 2018, výběr zdržoval soud o vítěze.
Dopravci požadovali téměř totožná vozidla, která musejí být současně schopná provozu ve třech velmi odlišných prostředích.