Obrazem: Škoda vyrobila první tramvaj pro FCB, do Braniborska dorazí v dubnu
První tramvaj Škoda 46T pro Frankfurt nad Odrou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tramvaje pro tři města jsou velmi podobné, musejí ale respektovat odlišnosti jednotlivých provozů.
ForCity Smart v jiné podobě. Tramvaje z Finska letí.
na co fcb potřebuje tramvaje? však na hřišti koleje nejsou, s tím budou góly dávat těžko…
opravdu je ten střední podvozek neotočný?
FC, FCB, FC Baník, olé!
Mimo téma – nechce si Škodovka pořídit kolej, kde by podobné věci mohli předvádět, aniž by se muselo chodit ve štěrku? 🙂
To se nemusí ani dneska. To místo, kde se obvykle prezentuje, má trávník až skoro ke koleji.
https://mapy.cz/s/lesazutero
Kdo chce ještě chytit provoz s většinou vysokých KT4, tak honem do Frankfurtu nad Odrou.
Myslíte, že vydrží do července?
Ha, když si přečtu základní parametry a kouknu na uspořádání, tak si říkám: Remake RT6N?? 🙂
Tramvaje této koncepce má v nabídce většina výrobců.
A už nebývají na krajích tak výrazně vysokopodlažní jako RT6N.
Na rozchodu 1000 mm to je vždy problém.
Škodovka přímo uvádí, že ForCity Plus umí být 100% nízkopodlažní až na rozchodu 1435 a víc.
Jak to dělá Bombardier Cobra? Obětovali otočné podvozky za 100% nízkopodlažnost?
Tak to ano, ostatně je záhodno aby se těch 25 let vývoje trochu projevilo… ale jinak to hrozně sedí, podvozky, dveře, celková délka… hodně podobné.
Hezké stroje, doufám a přeji, ať uspějí.
Tuší někdo jestli si Škoda dělá sama skříně? Nebo si je nechá dělat?
Děla to sama
Vlastní výroba.
Dělá si je sama, máte to i na fotkách.
Zajímalo by mě proč jsou na druhé fotce svislé boky tak puntíkaté? To je příprava na lak? A proč je to všude do stejné výšky a u střechy už ne? Jinak pěkné tramvaje, líbí se mi
Není to příprava na lak. Vypada to na bodové svary. A ti tři chlapi na fotce je pravě dělaji, proto je to do určite vyšky.
Bodový indukční ohřev, používá se k napínání a rovnání plechů.
Vidím FCB, nevím proč, automaticky čtu Fotbal Club Baník. OMG 😳
Nebo FC Barcelona.
Design je od Aufeeru nebo už má ŠT jiného „dvorního designéra“? Díky.
Nevím, co je Aufeer, ale Škoda dnes provozuje vlastní designové studio, myslím v Praze, kde se jejich vlastní designéři starají o vzhled všech jejích vozidel.
A proč Praha kupuje tak ošklivé tramvaje, přitom je vidět, že ten samý výrobce dělá hezčí. Dál nechápu jednání vedení Prahy, který tvrdí, že se obousměrné tramvaje nevyrábí a proto musí staré rekonstuovat.
Design čela tramvaje na fotce je skoro stejný s 52T pro Prahu, akorát je ta tramvaj užší.
Kde vedení Prahy nebo DPP tvrdilo, že obousměrné tramvaje se nevyrábí?
A to vedení Prahy tvrdilo kde? Spíš bych řekl že tu minulou rekonstrukci kačen (NP střední článek ale i spousta dalších úprav pohonu, kabiny apod.) zdůvodnili tím, že je to pořád slušné vozidlo co nechtějí vyhodit. A teď když byla možnost několik dalších kusů stejného typu odkoupit, přičemž obousměrné tramvaje budou v Praze vždy spíš marginální, nepřišlo jim smysluplné řešit nějaký jiný typ. Jinak by nebyl problém tendrovat společně s těmi jednosměrnými tramvajemi i obousměrnou verzi.
Informace pro mínusáře, kteří zjevně vůbec netuší, na co jsem se ptal…
Od r. 2013 Škoda Transportation spolupracovala s firmou Aufeer Design Mladá Boleslav. Část té spolupráce spočívala v designových návrzích skříní a interiérů. Mj. čelo NIM-Expresu či design celé řady tramvají, namátkou 18T, 26T či nebo 29T.
(firma AFD dále např. spolupracovala na designu a konstrukci tramvaje i pro Inekon, a sice typ Superior 212. Z této spolupráce ale po půl roce sešlo z důvodu insolvence zákazníka, každopádně určité prvky tohoto designu se použily pro typ 29T)
Nedávno se tu vyskytl kolega czhunter, ten by mohl vědět.