Obrazem: Škoda převáží z Ostravy do Plzně první jednotku pro Lotyšsko, musí po silnici
V plzeňském areálu mateřské Škody Transportation bude jednotka oživena a postoupí řadu testů a jízdních zkoušek.
Škoda Vagonka sestavila v Ostravě první elektrickou jednotku RegioPanter pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens) a tento týden zahájila její přesun do Plzně. Ve zdejším areálu mateřské Škody Transportation bude jednotka oživena a postoupí řadu testů a jízdních zkoušek. Testy budou probíhat několik měsíců.
Vlak je do Plzně přepravován po silnici po jednotlivých vozech. „Přeprava po kolejích není možná, protože je vlak postavený na jiný rozchod a také celá skříň má jinou šířku než běžné vlaky v České republice,“ uvedl mluvčí Škody Transportation Jan Švehla. Lotyši očekávají, že první jednotka začne vozit cestující letos na podzim. „Další jednotky budeme postupně přepravovat přímo do Lotyšska. O podrobnostech budeme informovat,“ doplnil Švehla.
Škoda vyrobí pro lotyšské dráhy celkem 32 souprav, cena zakázky se pohybuje okolo 6 miliard korun. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení. Dodávky by měly probíhat od letošního září do prosince 2023. Lotyši s českými vlaky počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.
Nové elektrické jednotky jsou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1 520 mm a napájecím systémem 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musejí odolat klimatickým podmínkám od −40 °C do +40 °C. Kapacita vozidel činí 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost je 160 km/h.
Kdyby jste dnes potkali na silnici, jedeme s prvním vagonem do Plzně 🤍💙 #skodavagonka #novavagonka #jsmePPF pic.twitter.com/r7GOXQ4SW5
— Martin Bednarz (@martin_bednarz) April 12, 2022