Obrazem: Škoda představila první elektrickou jednotku pro Bulharsko, vyrobila ji rekordně rychle

Nová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda Group

Kontrakt počítá i se servisem vlaků na 15 let.

Čtrnáct měsíců po podpisu smlouvy představila Škoda Group první z 25 nových elektrických jednotek pro bulharské ministerstvo dopravy. Pro tuzemského výrobce jde o jednu z největších exportních zakázek v historii. Kontrakt má včetně servisu na 15 let hodnotu 13 miliard korun.

Čtyřvozové jednotky vychází z platformy RegioPanter. Bulharské ministerstvo je chce nasazovat hlavně na dálkové spoje.

“Vlak byl výrazně přizpůsoben potřebám zákazníka: od specifického barevného schématu a nového řešení interiéru přes úpravu informačního systému až po integraci zabezpečovací technologie a dalších bezpečnostních prvků. Škoda tak do Bulharska přináší nejen osvědčenou platformu RegioPanter, která má na evropských kolejích najeto již přibližně 160 milionů kilometrů, ale také schopnost velmi rychle dodat plně personalizované soupravy v době, kdy země urgentně potřebuje modernizovat svou flotilu,“ řekl Petr Novotný, CEO Škoda Group.

Dalších 11 jednotek je aktuálně ve výrobě. „Bez prodlení obdržíme to, za co jsme zaplatili – a co si bulharští občané zaslouží. Vlaky nabídnou kapacitu více než 300 míst k sezení, maximální provozní rychlost 160 km/h,“ řekl Grozdan Karadzhov, místopředseda vlády a ministr dopravy a komunikací. Jednotky budou mít zabezpečovač ETCS Level 2, budou jezdit pod napájecí soustavou 25 kV AC 50 Hz. Kapacita jednotek je 333 míst k sezení.

Škoda v bulharské soutěži porazila Alstom, který nabídl vyšší cenu. Nové jednotky mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy. Jezdit mají na trasách Sofie – Burgas, Sofie – Varna a Sofie – Ruse. Dodávka bude financována z prostředků Národního plánu obnovy a udržitelnosti.

Pro Škodu jde o další velkou zakázku v Bulharsku, aktuálně dodává také vozy metra pro Sofii. Kontrakt je pro skupinu prvním pro bulharskou železnici v moderní historii, před více než 50 lety tam dodala lokomotivy.

Nová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka Škoda pro Bulharsko. Foto: Škoda Group

 

Tagy Bulharsko EMU Škoda Group
7 komentářů