Obrazem: Škoda expeduje trolejbusy pro rumunské město Ploješť

Trolejbusy s výzbrojí Škoda pro rumunské město Ploješť. Pramen: Škoda ElectricTrolejbusy s výzbrojí Škoda pro rumunské město Ploješť. Pramen: Škoda Electric

Škoda Electric pro vozy navrhla a vyrobila kompletní elektrovýzbroj, zajišťuje též finální montáž a testování.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Jedno porovnání. Do Rumunska jdou 12 trolejbusy s 35 místy k sezení. V ČR se běžně požaduje 25 míst k sezení při 12 metrové délce, tedy chceme více místa pro stojící a méně pro sedící. Možná by stálo za článek porovnání požadavků objednatelů v různých městech či státech ohledně kvality dopravy v MHD. Trochu mám pocit, že v ČR chceme klimu, wifi, ale sedět v MHD je cosi co se moc neřeší.

Pája

Ono když nějaký kouzelník vyčaruje sólovozy 12m s kastlí z žebřiňáku SOR, tak to sice má 4 dveře, ale cestující příměstské trasy nejen na Lešnou by opravdu ocenili více sedaček místo 28 a jedněch dveří navíc. Na druhou stranu to mohlo dopadnout ještě hůř. Štěstí, že jsou tu i Solarisy s jejich 34 sedačkami.

Vojtěch

Ale jasné že se to i u nás řeší. Ale tyhle vody nejsou vybaveny trakčními bateriemi pro provoz mimo dráty. Takže se tam jednak vejde více sedaček a za druhé uvezou tyto vozy více „nákladu“, když netahají hmotnost baterií.

Pája

Je pravda, že Solaris bez baterií jde poznat zvenku i laicky podle zadního skla. Pokud má sklo spodní okraj vysoko, vůz má baterie a nemá zadní sedadla. Bez baterií má sklo spodní okraj výrazně níže, takový vůz baterie nemá /tudíž nepotřebuje místo na kontejner s trakční baterií/ .Jinak to člověk samozřejmě pozná např při objíždění nehody, výpadku napájení nebo fanoušci podle inv čísla. . .

MHD

Ploješť mohu doporučit k návštěvě jako město, kde ještě zůstávají v provozu Ikarusy 280. Některé i s bílými tyčemi. Byť jsou už po rekonstrukci na CNG. Trochu podezřívám pana ředitele DP z šotoušství, ale v tom pozitivním smyslu.

Bmo

Jako dobý jo, akorát vozidla MHD se dřívávejc vozila po kolejích. Pak ty silnice nemaj bejt totálně zacpaný a rozbitý.

PvvS

Hmm, pravda. 20 trolejbusů ucpe celou Evropu.. Ale zákazník je chce asi ještě letos a pokud možno neohořelý.

kakov

20 trolejbusů ji neucpe, ale tento přístup „vše pro silnice“ už je ucpe

Radim

Za vším hledejte peníze. Doprava po dráze je drahá a pomalá a čas jsou peníze.

libor

no je to tak, ale mnoho lidí zde často a rádo volá po zrušení dálnic a nahrazení železnic, že se dají nejen náklady přepravovat výhradně po kolejích. pak je vidět ta realita tržního světa….

libor

možná se i dozvíme, že vlak platí za použití cesty ,ale toto vozidlo určitě pojede bez mýta ;-))

Jaaaa

Ne. Je to z velké části věcí nabídky. Železnici jako dopravní cestu pro kusové zásilky stát 60 let nerozvíjel.

Zatímco silnice ano.

Jiří Kocurek

Ano, stát rozvíjel takové služby, jako je PPL, jen zatvrzelí drážníci bojovali proti tomu, aby soukromních po kolejích jezdil. Naví co to, je, že to firma chce na rampu a ne na nádraží. Ještěby to zo toho nádraží vozili autem.

kakov

to na věci nic nemění…… ale Vám a mnoha dalším bych to asi těžko vysvětlil a hlavně by to bylo na delší psaní

Radim

V případě Rumunska bych spíše napsal nerozkradený.

Honza

Čekám nějakou kvalitní otázku ve smyslu, proč nejedou po vlastní ose…
To tu bylo nedávno, když CZ LOKO posílalo malé lokomotivy s Vmax 60kmh někam do Maďarska. 🤣 🤣 🤣

Pražák

Do Srbska

ldx

Kdyby to byly hybridy tak by to s menším postrkem možná i šlo…. 😀

Pája

Před lety jsme na dálnici potkali hybridy jedoucí vlastní silou na dieselagregát po dálnici z Německa do nového působiště. Kupodivu 80 km/h jeli.

Ondřej

Vizualně dost podbné barevnému schématu břeclavského dopravce BORS

Kernteriér

Jo, úplně jiné odstíny, jinak stejné. 🙂

Pavel Vavříček

Spíš jako Teplice to vypadá

Pája

Teda já v tom vidím barvy DSZO.

Kernteriér

A já Ploješť.

Pavel Vavříček

DSZO má žlutou do oranžova

Pája

Jak který vůz. Původní vzor z 90. let je sytě žlutá.

Zdrasa

Tak ať jsou v Ploješti spokojení! Škoda, že o značce Škoda se cestující asi nedozví, když je tam jen znak Solarisu. Ale to je už jen maličkost.

SaulGoodman

Škoda je zde holt jen subdodavatel, co se dá dělat. Ale na zadním okně je nápis Škoda na fotce vidět, tak aspoň něco 😉

Zdrasa

Vida, ten jsem přehlédl! Tak alespoň něco. 🙂

Kernteriér

I na střeše, takže to poznaji5i lidé z 1. patra. 🙂

Georg

urcite zrovna tohle cestujici strasne zajima, jakou znacku ma trolejbus, kterym jede… 🙄

Jedine vlaky

Proč ne?

Jakub P

Jo, určitou skupinu cestujících to zajímá, ale to je zrovna skupina, která to ve většině případů bude vědět i bez znaku na kapotě. A těm, kteří to nepoznaj, to nejspíš bude jedno. Zejména když jde o značku el. výzbroje a ne kastle. Busy taky často nemaj nikde viditelně označení výrobce motoru a převodovky. Fanoušci to znají zpaměti, nebo aspoň vědí, kde si to najít, pokud je to zajímá, většině cestujících je to jedno.

Karl vB.

Myslím, že běžný cestující bude hodnotit maximálně pohodlí (sedačky, ventilaci/ klimatizaci), případně poruchovost (na trase). K tomu mu stačí, že si na kastli přečte, že to je Solaris, který je dle textu článku „konečným dodavatelem trolejbusů“.
Mercedes také nijak zvlášť neinzeruje, že do určitých řad svých vozidel dává motory od Renaultu.
https://autobible.euro.cz/novy-mercedes-tridy-ma-vpredu-motor-od-renaultu-vzadu-torzku-kabine-novy-system-mbux/

Travegoist

Jenže i ten „motor od Renaultu“ pod kapotou má na sobě hvězdu a ne diamant. A tím je to úplně stejně pro konfekčního spotřebitele motor od Mercedes-Benz…

Karl vB.

…stejně tak jako min. 40 procent dalších dílů, které pocházejí od jiných výrobců a některé až z daleké Asie.