Obrazem: Škoda dokončuje první elektrickou jednotku pro estonské dráhy
Nová jednotka pro estonské dráhy Eesti Liinirongid (Elron). Foto: Škoda Group
První nové jednotky dorazí do Estonska příští rok.
První nové jednotky dorazí do Estonska příští rok.
Využívá to širší průjezdný profil, nebo to má skříň jako verze pro CZ/SK?
Ano mají širší skříně. Protože ve druhé třídě mají tyto jednotky uspořádání sedadel 3+2.
První a druhá věta Vašeho oznámení nemusí být v souladu. Ve Francii jsou v panťácích často 2+3 i nahoře, kde je to fakt hodně úzké a v v okolí Chebu i v RS1 při běžném evropském průřezu.
Každopádně pantery pro 1520 mm rozchod mají šířku skříně 3430 mm, zatímco pro 1435 mm jen 2820 mm.
V jakém stavu je dodávka panterů do Lotyšska.
V jiném stavu
Baltské státy by už měly pomalu začít řešit vlaky o standardním rozchodu. Při délce dodávek nejsou roky 2030 – 33 úplně daleko.
A co se v těch letech stane?
Ten ale bude jen na Rail Baltica – jak pro rychlovlaky, tak pro cargo ale vse ostatni zustava – zatim tak i naplanovano – na sirokorozchodnem.
Ano, bude to konvencni trat na 200 km/h a s ohledem na to, ze to bude pater vsech trech zemi, bude to procentuelne predstavovat vyznamny vykon v celem regionu. Vozidel bude potreba dost.
Doufám, že tak černý vnitřek nenapadne objednat i někoho u nás.
Právě naopak.
Ten tmavší vnitřek bude vyšší třída a hodí se to tam, v té standardní třídě jsou ty obklady relativně světlé. Ale na nemocniční bílou v Panteru to samozřejmě nemá.
Na západ od nás bývá ve vyšších třídách obložení v dekoru dřeva. Zde je tmavě šedé. Pro mě nepříjemné.
To je super no, hlavně že Pantery pro nás mají věčně zpoždění, ale jednotky pro Estonsko dodají málem dřív… Co to mají proboha s nima ČD za smlouvu?
Jednotky pro JMK měly taky zpoždění.
Co by.. Klidně počkají a ještě objednají další. Třebas i baterkoidní..
Jak kdyby tam s testováním prototypů byli velmi spokojení… tedy až na cestující, pochopitelně.