Automobilový průmysl Automobily

Obrazem: Škoda Auto představila čtvrtou generaci nejúspěšnějšího českého vozu, cenu ještě tají

Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto
Nová Škoda Octavia, verze Liftback. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto dnes v Praze ve světové premiéře představila novou podobu vozu Škoda Octavia. S více než 6,5 miliony vyrobenými vozy je Octavia nejúspěšnějším modelem českého automobilového průmyslu.

Pro Škodu je Octavia klíčovým modelem, tvoří přes třicet procent prodejů, je nejprodávanějším autem v řadě evropských zemích. Oproti stávající verzi je větší a prostornější. Na jaké ceně bude nová generace octavií začínat není jasné, automobilka ceník zveřejní na konci listopadu.

Premiéra další generace přichází v době oslav výročí 60 let od zahájení výroby tohoto modelu v roce 1959, jehož produkce byla obnovena v roce 1996. V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku, Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku.

Škoda jako první představila auto jako kombík, verze liftback bude následovat o několik týdnů později. Oproti stávající generaci bude auto dlouhé 4,698 metru, o 22 milimetrů více než dosud. Bude o 15 milimetrů širší (1,829 metru). U verze liftback dojde k prodloužení o o 19 mm větší, když měří 4 689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm.

Podle automobilky je nová Octavia výrazně aerodynamičtější. „Nová Octavia tak patří k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě. Aerodynamické vlastnosti karoserie přispívají k nízkým hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva,“ uvedla firma.

Významnou novinkou nabízenou v nejdražší verzi budou full LED Matrix světlomety. Světelný kužel se v tomto případě skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, a jednotlivé segmenty vypíná, aby nedošlo k oslnění. To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla a významně tak zlepšit osvětlení prostoru před vozidlem, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.

Téměř legendou byl u první generace nových oktávií z devadesátých let malý prostor na nohy na zadních sedačkách, tento problém dávno zmizel. Škoda se teď chlubí, že u nové generace budou mít lidé na zadních sedačkách o dalších 7,8 centimetrů většího prostor.

Objem zavazadlového prostoru naroste na 640 litrů u kombíku, u liftbacku na 600 litrů. Nově bude mít auto i takzvaný head-up displej, který zobrazuje důležité informace, jako například rychlost nebo údaje z navigace, přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění na silnici. Novinkou bude i automatická převodovka DSG se systémem shift-by-wire, kde místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli vozu nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.

Benzínové a naftové motory má doplnit pohon na CNG a také verze a také verze s plug-in hybridním pohonem. Poprvé se také objeví ve voze ŠKODA motor s mild-hybridní technologií (dobíjení za jízdy rekuperací).

29
Diskuze

avatar
8 Komentáře
21 Reakce na komentáře
23 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
23 Autoři komentářů
TuzemákLuděkEduardAldaCyklista Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eduard
Host
Eduard

Ta nová Oktávie vypadá moc hezky. A jak vidno je plná zajímavých technických řešení. Jistě se bude dobře prodávat. Jsem zvědavý, tak to všechno bude fungovat, jak se změní jízdní vlastnosti i projev oproti stávající generaci.

Jouda
Host
Jouda

Z toho má být jako člověk odvázaný? Široká paleta motorů? Tyhle ukvílený přeturbovaný jednapětky až dvoulitry??? Koncernové auta, jak jedna z mnoha bílých lednic v řadové prodejně Elektra. Funkční, neurazí, nenadchne. Naprosto bez emocí

Tom
Host
Tom

Tak urcite, 100let se budou delat stejmy motory 🙄 klasika v Cesku, vse co je nove, je samozrejme horsi 😂😂😂

Zamestnanec
Host
Zamestnanec

Ta auta, neandrtálče…

Jen tak
Host
Jen tak

nenadchne, neurazi… a nebude to prave ten duvod, proc jsou ta auta megauspesna?

zajimalo by me, co za motor by sis predstavoval….

liberal shark
Host
liberal shark

2,5 litr atmosférický benzíňák z Mazdy, pak by to bylo ideální auto 🙂

Jen tak
Host
Jen tak

ted premyslim, jestli je to jen ironie , nebo to myslíš vážně 😀

Cyklista
Host
Cyklista

Dobrý motor to auto nespraví. Elektronika, řízení, podvozek….

A rozhodně není MEGAúspěšná.

Až bude mít historii jako brouk, golf, mx-5, tak pak můžeme říkat že je MEGA. Je to auto, které neurazí, dobře odslouží to, k čemu je určeno.

Alda
Host
Alda

Jj, další auto pro škodováky…..

Jen tak
Host
Jen tak

Krásný auto.

Adam
Host
Adam

Jako pěkný ale nemůžu si pomoct. Prostě zepředu Mondeo, z boku Superb a zezadu Tipo…

Jen tak
Host
Jen tak

a co ma byt?

vsechno v auto prumyslu uz bylo vynalezelo – stejne jako v letadlech. taky nikdo furt neprudí, že se airbus podobá boeingu, a boeing airbusu.

David Brzeźniak
Host
David Brzeźniak

Kámo podal jsi to skvělé. Auto pěkně, ale měli by si najít už konečně designery, kteří nebudou „opisovat“ a vymyslí něco echt Škoda.

Gajda
Host
Gajda

a tlačítka pod radiem a to samotný radio zase evokují některý Mercedesy. Ale pokud má držet krok s konkurencí a nějak vypadat, navíc v době kdy má každá automobilka x modelů, tak tam podobnosti s něčím budou u všeho. Auto co je samo sebou je třeba Mercedes G, ale to je zase zcela jinej level. Už trojková Octavia až no to co si dovolili nabízet v základu a zařadit to do střední třídy, až na příplatkovou výbavu z vyšších cenových pater navázanou na další výbavu z ještě vyšší cenových pater to bylo fajn auto. A tadle zejména v tý modrý… Číst vice »

Poudy
Host
Poudy

Ale jo, je to designově povedené autíčko, ostatně jako všechny poslední škodovky. Vím že je to subjektivně hodnocené, ale je to zhruba to, co většina lidí očekávala. Může na to blrblat kdo chce co chce, ale tak to prostě je, škoda má určitý designový jazyk a ten se dodržuje už pěknou řádku let, samozřejmě s určitou evolucí. Tak to funguje dnes už všude, mě osobně se to líbí více než styl minulého století. Další velké změny se pravděpodobně dočkáme buďto zase u Superba nebo u nějakého čisté elektrického modelu.

IGCT
Host
IGCT

Čumák trošku připomíná designově Model S od Tesly

Dalibor
Host
Dalibor

Ta posedlost automobilek obřími dotykovými displeji je strašná. Na úpravu teploty, nebo změnu klimy, aby člověk pak zastavil. Koukat za jízdy na dotykáč a „lovit“ nejaký menu je stejně vražedný, jak na jiným dotykáči psát SMSky…

IGCT
Host
IGCT

Právě proto jsou ty displeje „obří“ 😊

Honza Z.
Host
Honza Z.

Hlavně mě překvapují ty tlusté rámečky kolem obrazovky. Kolik zabírá místa v prostoru a jak je ve skutečnosti malá ta mapa uvnitř. Kolem by se vešla spousta alespoň kapacitních tlačítek.

JiP
Host
JiP

Ja jsem tyhle integrovane navigace nikdy nemel rad. Mame jednou auto s klasickou na predni sklo a jednu integrovanou. Ta integrovana je peklo, kdyz si potrebuji nastavit nejakou trasu, tak musim sedet v aute jak nejaky pubertak, navic je na blbe videt. Klasickou si vezmu pekne do obyvaku treba k filmu, vklidu a pohodli vse zadam a pripravim pred cestou. V tomto aute mame ale take dotykovy panel a vlastne jsem se ho nikdy nedotkl protoze nevim co bych tam hledal (krome couvaci kamery, ta se ale nastesti zapne sama pri razeni). Jeste ze klima je na cudliky a radio… Číst vice »

Luděk
Host
Luděk

Pokud budete využívat aplikaci od škodovky tak může taky dělat z pohodlí obýváku na mobilu pak jednom ráno nasednete a můžete jet

MadMajk
Host
MadMajk

Ale od toho má Škodovka skvělou hlasovou asistentku Lauru přece. Nemusíte za jízdy na nic šahat, nikde šmátrat. Prostě řeknete, jakou teplotu a intenzitu chcete a Laura se o to postará.

Jen tak
Host
Jen tak

a fakt to funguje?

Zlámalík
Host
Zlámalík

Teda mít v autě asistentku Lauru, asi bych raději šahal a šmátral. Druhá věta nevyžaduje komentář 😀

Dáda
Host
Dáda

Lauro vykouřit!!!

Tuzemák
Host
Tuzemák

Jo a z výdechů klimatizace, se začnou valit výfukové spaliny. Škoda simply never.

GPGP
Host
GPGP

To auto umí hlasové povely, tzn. řeknete je mě zima nebo zvýšit teplotu a to auto to udělá samo – asi jen u nejdražších verzí 🙂

Manitou
Host
Manitou

Zepředu Kia, zezadu Fiat Tipo.

Dalibor
Host
Dalibor

To Tipo sedí!!! jak by mu z oka vypadl.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce