Obrazem: S tratí Čelákovice – Mochov se loučila třívozová souprava
29. říjen 2021, zatím poslední den provozu na trati Čelákovice - Mochov. Pramen. Archiv KŽC Doprava
Podle šéfa KŽC Doprava Bohumila Augusty se s lokálkou přišly rozloučit stovky lidí.
Ta titulní fotka j… šlapat po OBDĚLANÉM poli -:(
Kvůli snaze o co nejlepší fotku (a je jedno fotku čeho)??????
Nepochopím takové *!!!*, kteří se evidentně nikdy v životě nenadřeli (třeba na poli nebo při jiné manuální dřině)…. Anebo: „z cizího krev neteče“ ?
Jo a haly, kde se skladňuje a vyskladňuje všude kolem Prahy, kde ještě nedávno bylo pole je OK?
Doporučuji vyměnit optika a pak přečíst celé: Zejména: „šlapat po OBDĚLANÉM poli -:( “
Asi netušíte význam slova obdělán (viz fotka toho konkrétního pole)… Možná si zkuste vygooglit pojmy jako „strniště“ nebo „pastvina“ , což popisuje zemědělský pozemek,který NENÍ OBDĚLÁN, podobně pracně, tak jak to pole na fotce
Aha, takže kolem Prahy žádné obdělávané pole nebylo, proto se tam postavilo to, co tam dnes stojí…To je zajímavá teorie.
Ku*va… už prosím konec s odváděním řeči na jiné problémy, které s tím nemají vůbec nic společného !!!! Lidově řečeno – kolikrát se na poli nadřeli, ti *!!!*, kteří kvůli lepší fotce pošlapali/udusávali OBDĚLANÉ pole? Nikdy. Protože kdyby si to jednou zkusili, tak by pochopili, že je špatné, když někdo z plezíru „ku*ví“ cizí dřinu…, proti vůli toho co se nadřel… Nebo snad měli pozvánku od zemědělců, že můžou na OBDĚLANÉ pole? Představte si domácnost, kde mají úkoly rozhozené tak, že jeden umývá/vytírá podlahu… Co asi tak řekne, když druhý člen v domácnosti ŠPINAVÝMA BOTAMA se projde po čerstvě vytřené… Číst vice »
To musela být námaha, jezdit s traktorem a obdělávat pole….nebo to snad někdo dělal ručně? A což teprve ti, co o svá pole přišli, aby se na nich postavilo nemálo hal.
Aha, pán je arogantní a sobecký teoretik. P.S: Vaše neustálé odvádění mimo téma si prosím nechte pro jiné… Nicméně Vám na něj odpovím … jestli někdo své pole prodal na jiné než zemědělské účely, je jeho/její rozhodnutí…. Já bych své pole neprodal, byť obděláváme (jako rodina) jen menší část. Resp. kdybych prodal, tak obratem bych koupil jiné pole (pokud bych sehnal). … Protože „až se zima zeptá, co jsi dělal v létě“, tak chci mít nachystánu zálohu z čeho uživím rodinu. U nás na venkově se takovým lidem říká „kovozemědělci“… kteří přes den makali ve svém zaměstnání. A o víkendech… Číst vice »
Toto je ta nesmyslná politika doleva doprava. Obnovit zrušit. Zas to někdo bude za těžké prachy bude obnovovat. Zvolili jste si škůdce.. Máte je mít.
1) Trať nikdo nezrušil 2) za těžké prachy si zde užíval dopravce s 810 – u nás za podobné respektive menší částky již nějakou dobu jezdí Desira…
To jednak a pak tady v tomto konkrétním případě by nepomohla ani ta Desira. Prostě poptávka na této trati je v jednotkách cestujících na spoj. A na něco takového je prostě vlak nesmysl, od toho jsou tu autobusy, které ostatně preferovala drtivá většina cestujících mezi Mochovem a Čelákovicemi.
2) I s podobnými prostoji?
Takové spoje buď s něčím svázat (využít jinak zbytečně stojící šukafon) nebo jezdit v krátkém intervalu, jinak vyjde za kilometr nesmysl.
No, to by potom vyšlo celkově dráž a dovolil bych si upozornit na cenu za osobokilometr, ta by se rovněž změnila. Zda k ještě horšímu nebo k méně špatnému težko hádat.
Mne tedy něco dost překvapuje. Několik tratí s rušeným provozem jsem si od léta 2021 projel a až na 1 výjimkou jsem postřehl, že tam jezdí nejen tzv. šoutouši, ale zjevně i lokální cestující. To kolik je málo cestujících a kolik je moc, je subjektivní. Např. Lužec nad Vltavou je poměrně velká obec, kde mají i i kino. Kromě vlaku pouze autobus na Mělník – 2 – hodinový takt, pouze v pracovní dny. Nebo jít přes Vltavu po lávce do polí na další spoj na Kralupy. Vlak přímo v centru obce, dobré přípoje na Prahu a Kralupy n Vlt. STČ… Číst vice »
Trolejbusy se mají financovat z fondu EU, jinak by si na ně pochopitelně nikdo ani nevzpomněl. Jinak dotovat provoz motoráčku kvůli sotva třem cestující je megahloupost.
Zrovna ten Mochov je objektivně na zrušení, fakt tím skoro nikdo nejezdil. Jinak souhlas, některé jiné STČ lokálky určené také ke zrušení jsou úplně jiná liga, tam má provoz smysl a je škoda je rušit. Ušetří se nula nula nic, cestujícím se zhorší nabídka dopravy a jednou se budou zase nákladně oživovat.
Tohle byla prvotně objednávka určitých lidí z Ropidu, jež za prachy daňových poplatníků vymýšlejí různé nesmyslné dopravní modely. Počínaje linkou přes Malešice, 8 minutový takt na Radotín a konče tímto.
Až na to, že Ropid s tím nemá nic společného…
Jasně, od průseru dát rychle ruce pryč. A že to tehdy propagovali jako výborný nápad. Asi jako mnoho dalšího…
S tebou je to těžký, když nejsi schopen odhalit rozdíl mezi ROPID a IDSK
Předposlední věta článku velmi dobře ilustruje situaci: „Tehdy kraj objednávku zdůvodňoval především zájmem obce Mochov.“ Ano, verbální zájem byl, ale finančně se obec na provozu nepodílela. Od příštího roku to už bude jinak a tak bude jasné, která obec má o dopravu skutečný zájem a která ne. Protože zájem se nejlépe stvrdí tím, že se obec bude na dopravní obslužnosti taky finančně podílet.
Možná by stačilo kdyby ty stovky loučících se ji denně používali
Jakože by se tam sjížděli šotouši z celého širokého, dalekého okolí? Protože místních tam bylo pomálu. On to krásně vystihl starosta v reportáži ČT „my máme dopravu do Čelákovic zajištěnou autobusy přímo z obce“.
Tak to budou docela na roztrhání. Denně projet mšenku, zajet do Mochova a pak hurá do Dobříše a navečer ještě otočit Kralovice. O víkendu Lužec místo Mochova.
a nestačilo by si koupit jízdenku?
Ne, nestačilo, neboť k jízdence za 100 Kč, ještě z kapes nás všech je vyplaceno také provozní dotace… např. za loňský rok činila průměrná provozní dotace necelých 150 Kč (dle údajů které zveřejnil dopravce ČD, … u jiných dopravců jako GWTR asi to je ještě horší)…
Tj. u 100-korunové jízdenky činí celková částka pro dopravce cca 250 Kč.
A další kačky by se měly přičíst, neboť částka za používání kolejí pro pasažérské vláčky, která v rámci Evropy je podprůměrná (a to absolutně i s ohledem na vytížení kolejí, tj. kolik se vybere do kasy SŽDC = státu).
Tak a manažérsky omlyl sa konečne skončil!
Bohužel nekončí. Dostanou nárůst výkonů na jiné trati. Za dvojnásobek ceny oproti ČD. A nikomu to nevadí
Já myslím, že vadí. Nicméně smlouva je smlouva.
Škoda, že se se železnicí příjdou rozloučit stovky lidí, když se linka ruší, ale když mají možnost ji využívat pravidelně, tak radši budou jezdit autem, protože jsou líný udělat pár kroků navíc.
No, a ještě k tomu jezdí levnějším autobusem! Nechtěl byste rovnou střílet tyhle líný lidi co šetří státní kasu?
Jak levnější autobus? Že nemusí platit mýto?
Jste si jistý, že ti rozlučkáři za posledních 10 let do toho Mochova zavítali víc než 2x?
Já jsem za celou dobu pravidelného provozu tuto linku využil celkem dost krát. Ne kvůli projíždění, ale protože jsem se prostě vyskytoval v jejím okolí a potřeboval jsem se dostat zpátky do Prahy. Dokonce i zastávku u rozvodny jsem jednou použil.
Já taky, cíleně. Strojvedoucí na mě koukal jak na zjevení když jsem se s ním dal před odjezdem do řeči a projevil přání tam vystoupit. Zjevně jsem byl za nějakou dobu první, cesta od zastávky k rozvodně byla zarostlá tak, že jsem to radši obešel přes pole 🙂
Většině lidí stačí muzejní jízda tak 1-2 za rok. Nemusí to mít každej den.
Muzejní vlak bývá zpravidla udržovaný a v hezkém stavu, někdy dokonce i po větší renovaci.
To neplatí pro tuto podfirmu.
Důležitý je lak !
A ví se, kolik jich bylo z Mochova?
Tak je kovid. Výborná záminka pravicových kreténů.
No vida, stovky lidí. Kdyby se ta linka rušila každej den, tak se vlastně ani rušit nemusí.
Asi tak. Už se těším, jak busou vypadat nájezdy šotoušů do Rožmitálu. Zato včera přijel před třetí odpoledne do Rožmitálu motorák prázdný a odjížděl s jedním cestujícím (se mnou), cestou nikoho nepřibral – jen u jednoho přejezdu si to fotil nějaký šotouš, ale ten tam přijel autem. A to byla neděle, Arriva do Prahy i Regionova do Berouna v 15.43 z Březnice byly docela plné. Ale za měsíc budou Rožmitál, Kouřim a Trh. Štěpánov centrem šotodění. Mimochodem, staniční budova v Rožmitále je perfektně opravená. I kdyby se tam nerušil provoz osobáků, tak nevím, jestli tohle byla zrovna užitečná investice Dobré… Číst vice »
Kouřim se samozřejmě nezavírá.
Takhle to smysl nemelo , pokud by nebyl přestup (přimé zpojení do centra prahy ) a souprava odpovidajici 21. století tak by to potencial melo … 810 , pestup to fakt ne …
Jo? Z jedenapůltisícového Mochova? Neřekl bych. Pokud odtamtud do Prahy, Zelenče a Čelákovic dojíždí 300 lidí, tak na těch 8 ranních špičkových spojů stačí autobusy.
Koho může v dnešní době nalákat na pravidelné ježdění motorový vůz řady 810? Ta smlouva holt byla uzavřena úplně špatně pro cestující i daňového poplatníka. 👎
Zato byla, je a ještě dlouho bude smlouva velmi výhodná pro pana Augustu.
Když máš ty správné kamarády….
Na pravidelné ježdění? Jedině toho, kdo nemá jinou možnost.
A kdo dnes nemá jinou možnost? 😀 Ojetý škopek typu Felicia stojí doslova pár Kč, relativně levné na údržbu i provoz. A těch pár lidí, co z jakéhokoliv jiného důvodu na takový ojetý škopek nemají pobere v pohodě autobus, za který objednatel zaplatí zlomek ceny. A světe div se, ojetý škopek typu Felicia nabídne nesrovnatelně větší pohodlí než táhnoucí se smrad, který háže na výhybkách, řve jak tur, nejede a ještě s lavicemi, které jsou vysoké do půlky zad, takže si člověk ani nemá jak sednout. Větší pohodlí dokonce nabídne i něco tak světově ubohého jako vozy z Libchav. Zrušit,… Číst vice »
Na kolik vás přijde 1 km jízdy „škopkem“ typu Felicia z Mochova do Čelákovic při započítání kupní ceny, povinného ručení, havarijního pojištění, 2x ročně přezutí gum, STK při jízdách pondělí – pátek ?
Jo, tohle započítávání, to je strašně krásná věc, pokud bych auto vlastnil jen a pouze jako konkurenci k jedné konkrétní trase vlaku a jinam s ním nejezdil.
Pokud bych jel vlakem a auto stálo, povinné ručení, STK atd. stejně platit musím, takže úspora tam sice bude, ale zda vyvažuje určité nepohodlí a čas, to už je na zvážení každého.
Údržba auta, servisy atd. se odvíjí hlavně od ujetých kilometrů, kdyby ti auto stálo v garáži tak nepotřebuje do servisu. Stejně tak kupní cena, auto bez najetých kilometrů můžeš střelit do bazaru.
Povinné ručení v podstatě taky záleží na tom, jestli auto jezdí.
1) Auto potřebuje na servis ať jezdí nebo nejezdí (olej 1 rok / 10 000 km) 2) Prodejní cenu fakt neřeším, až tu Fabku dojezdím, dám jí sousedovi za flašku. 3) Povinné ručení na proběhu moc nezáleží. Možná tak na řádech najetých kilometrů. Ale řeč je o lokálkách a vesničanů co by ročně přesáhli řekněme 15 000 km moc nebude . Stejně jako těch co si kupují nová auta aby je v dohledné době prodali, dle bodu 2. Ano, také mám rád lokálky a je pravděpodobné, že kdybych ji u nás v dědině měl, i bych s ní asi jezdil.… Číst vice »
Určitě na míň než
Určitě na míň než je cena dopravního výkonu za jeden kilometr motoráku KŽC.
To je podpásovka.
Škopek pořídím za pár korun, na škopek nebudu platit havarijko, protože nejsem blázen, zákonné pořídím u Allianz za 2.200 Kč, budou mi stačit jedny pneu, klidně letní, protože okolo Mochova nebývají zrovna závěje a i naši otcové se také na jednom typu pneu nepozabíjeli, STK je okolo tisícovky jednou za dva roky. Takže fixní náklady i s nějakou tou malou opravou štětkou okolo 20 Kč denně. Čím tomuhle škopku (pravda se svými více zápornými než kladnými vlastnostmi, ale pořád je to přibližovadlo deset metrů od dveří bydliště) chcete konkurovat….
to záleží kam budete jezdit… Jestli do lokalit, kde je striktně limitováno parkování, tak přihoďte částky za parking.
Při dojíždění v každodennípracovní dny – tj. cca 230x do roka – si k ročním nákladům na „škopek“ přičtete tak pětimístnou cifru.
„A kdo dnes nemá jinou možnost?“
Děti školou povinné, mládež do 18 let, lidé s težkým zrakovým postižením … nikdo z nich samostatně autem jezdit nemůže. Ikdyby měli na Porsche. Slepcům nepomůže ani ten bicykl.
Zda jede autobus záleží na objednateli. Do/z Mochova je ten autobus výhodnější pro tolik lidí, že tuto možnost zvolili, nebot 810 nebyla jediná možnost.
+ ještě ti, kteří v místě práce nemají kde zaparkovat, resp. je to za 40 Kč za hodinu nebo více. 🙂
Jinou možnost nemá opravdu hodně lidí. Patřím mezi ně, ale už jsem si zvykl, že na mnoha místech veřejná doprava nenávratně mizí. U nás na jihu Čech mizí zejména autobusy, vlaky zatím ještě jezdí.
Na ty 4 km je snad úplně jedno jestli je to 810 nebo TGV. Tam je problém někde úplně jinde.
Je to součást problému.
Tak, na týhle trati by patrně ani modernější a řádově pohodlnější vozidlo nepomohlo, ale řadu lidí dneska šukafon odradí vcelku spolehlivě i tam, kde jinak cesta vlakem smysl dává.
Výhodu rychlejšího spojení centrum – centrum (nikoli Mochov – Černý Most v případě jízdy bez kolon) zabíjel dlouhý interval.
Když už byl extra šukafon vyhrazen jenom na tuhle trať (žádné provázání oběhů s Neratovicemi), měl pendlovat nonstop.
Obojí je totiž špatně na takovouhle linku. Zkuste do 810 naložit kočár, nastoupit tam o holích. Kéž by byly bezbarieové perony alespoň ve všech krajských a okresních městech.
Do autobusu to není tak vysoko, většina příměstských má dneska nízkou podlahu.
Fyzicky zdatný člověk totiž může z Mochova do Čelákovic dojet na kole. Kolo neujede v případě zpoždění, navíc jede skoro hned. A psalo se tady, že cyklověž v Čelákovicích se ujala natolik, že stavějí druhou.
No jasne. Clovek o holich nevyleze do sukafonu, ale bez problemu – s usmevem na rtech – dobehne na zastavku na konci vesnice…
Proč by na ni běhal, když pak nevyleze do šukafonu? Jiná zastávka než železniční na konci Mochova není.
Fajn. A teď kolik z nich na tu akci přijelo jinak než vlakem?
Přiznám se, že tu trať neznám. Ale problém většiny lokálek je, ze zastávky jsou v poli a daleko od civilizace. A pokud tam není ani P+R, tak to člověka do vlaku nedostane a do 810ky v dnešní době vůbec ne. Ale na druhou stranu se zase podívejme, co dokázal RegioJet na trase Bratislava-Komarno. V dnešní době je to nejvytíženější trať na Slovensko. Stačilo nahradit lepšími vlaky.
A za Bratislavu zde budeme považovat Čelákovice a za Komárno Mochov? A analogicky Rakovník a Kralovice, Březnici a Rožmitál? Nejsme řádově trochu jinde?
Problém téhle lokálky byl za prvé, že Mochov má cca 1000 obyvatel a za druhé, že zastávka je dál od středu Mochova než autobus, přičemž vlak pokud vím není o nic rychlejší ani kvalitnější.
Největší problém té lokálky je, že nádraží v mochově je hodně na kraji a že mochov sám má jen asi cca 1500 obyvatel.
Takže samostnatné vozidlo nemá sebemenší smysl, možná by to mělo, kdyby se využila 810 od Brandýsa. Jenže je otázka, zda by se časově ty tři uvrátě stíhaly.
Vzhledem k tomu, že tím jezdili v průměru ani ne tři lidi na spoj, se to nemohlo vyplatit ani jako využití prostoje toho šukafonu od Brandýsa. To prostě není intenzita poptávky pro vlakový spojení ani v případě, že jinak to vozidlo bude někde stát.
Oni by ji vyrobili nuceným přestupem z autobusu od Českého Brodu. A zrušením linky na Černý most. A zákazem vlastniství osobního auta, jde o emise! Elektro…?!
Bojovat o emise za použití šukafónu s motorem třídy EURO -5, to je ftip měsíce, a to jsme teprve na začátku 🙂
Komárno má 34 000 obyvatel, Dunajská Streda 22 700 obyvatel. Pro srovnání: Čelákovice 12 300 obyvatel, Lysá nad Labem 9800 obyvatel.
Když se 1/100 obyvatel Dunajské Stredy vydá vlakem do Bratislavy, bude jich přes 2 stovky. Když se stejný podíl Mochováků vydá do Prahy, nezaplní autobus. Proto ten vlak nefunguje. Muselo by se v Mochově nacházet 10x více obyvatel.
Ekonomicky to nemohlo vycházet, ale těch pár cestujících, kteří nejsou šotouši, tam bylo.
Protože to bylo rychlejší (bus v koloně na Čerňák a pomalé metro vs S2/S9 do centra). Žádná bus linka dnes nejede z Mochova na nádraží v Lysé a nemá návaznost.
Ano, protože tam bylo pár cestujicich ( a to doslova) budete nám platit vláček, jinak budeme dupat nožičkama, psát petice a odsuzující články v tisku Anofertu.
Tak Regiojet opravdu nemohl za populační boom příměstských vesnic, nebo kolabující silnice v Bratislavě. 😀 A nejvytíženější trať to není ani zdaleka.
Najvytazenejsia nelektrifikovana jednokolajka ano