Obrazem: Rychlovlaky s českou stopou. Části ICE 4 se vyvíjely v Česku
Jednotka ICE 4. Foto: Siemens
Deutsche Bahn nasadily do pravidelného provozu nové vysokorychlostní jednotky ICE 4 od Siemensu. Na vývoji nových souprav se podílela i
Moc pěkná jednotka. Když jsem se vrátil z Irska do Francie, tak jsem jel sice jednotkou ICE 3 do Německa, ale chvílemi jela 315km/h. Pánové, to bylo něco.
Zajímavé: „Siemens jako výhodu nových souprav považuje velkou flexibilitu. Z pěti typů vozů je možné uspořádat celkem 24 konfigurací vlaku.“ – že by to byl svým způsobem návrat k výhodě variability, kterou poskytovaly „klasické“ soupravy vedené lokomotivami, a kterou ucelené jednotky vlastně původně „mazaly z povrchu zemského“?
To ale z podstaty věci umožňuje každá jednotka, která je s tímto požadavkem navržená. Vezměme si nám známou řadu 471 – u nás je v provozu motorový vůz + vložený vůz + řídící, ale je možná i dvouvozová variata (Litva), nebo šestivozová (Ukrajina), nemluvě o slovenské push pull verzi. A to se bavíme jen o technických věcech, jinak jsou ty jednotky stejné, ale představme si, že vložený vůz je ve varianta pouze druhá třída, další je nahoře druhá, dole první, a další dole druhá, nahoře první, to se pak ty možné varianty hezky načítají.
Na příkladu tohohle (V=250) výrobku je vidět, že důležitost VRT je vzhledem k vysoké ceně cesty rychlostí 300 km/h hlavně v rozvoji obyčejných IC spojení, protože rychlost 200 km/h musíme do budoucna počítat jako standard. I tak se mi ale IC4 líbí!
Pardon, tedy ICE4
Paráda! Neuvolní sem tím nějaké německé EC vozy, které by některý z českých dopravců mohl následně odkoupit?