Letecké společnosti Letectví Letiště

Obrazem: Ruzyně jako Vantaa. Finnair přesunul do Prahy 17 letadel

Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Dceřiná společnost Letiště Praha jedná o dlouhodobém parkování na jiných českých a slovenských letištích pro další dopravce.

Odstavné plochy Letiště Václava Havla v Praze připomínají v posledních dnech z některých záběrů složením letového parku spíše plochu u města Vantaa, kde leží mezinárodní letiště Helsinki. Letecká společnost Finnair dokončila velký přesun svých strojů z Helsinek do Prahy. Jde o letadla, která nepotřebuje kvůli slabé poptávce. V Praze je odstavení letadel levnější.

Jde o byznys, který si dohodla dceřiná firma letiště Czech Airlines Technics (CSAT). Z Finska postupně přiletělo 17 letadel Airbus A320 Family, polovina všech, které mají ve své flotile. „Některé podstoupí postupně plánovanou revizi v našem hangáru F, na ostatních budou probíhat plánované parkovací a údržbové práce, které se musí během dlouhodobého stání provádět,“ řekla mluvčí CSAT Kateřina Pavlíková.

Kromě Finnairu i Transavia

Dopravci platí za umístění jednoho letadla typu A320 zhruba padesát tisíc korun měsíčně. Finnair není v Praze jediným zahraničním dopravcem, který zde na zimu letadla nechal. Dva odstavené Boeingy 737-800 má na Ruzyni Transavia. „Oba dopravci patří mezi dlouhodobé zákazníky Czech Airlines Technics v oblasti těžké údržby letadel, jedná se tak o rozšíření stávajících služeb,“ dodala Pavlíková.

CSAT letos rozšířily svůj byznys o o dlouhodobé odstavení letadel. „Umístění letadel na českých či slovenských mezinárodních letištích je vzhledem ke své lokalitě ve střední Evropě ideální volbou jak pro evropské, tak i mimoevropské zákazníky z důvodu dostupnosti a logistického zázemí. Zároveň v České republice či na Slovensku ani v zimním období nepanují tak nepříznivé podmínky, jako v některých jiných zemích,“ dodala Pavlíková. CSAT jedná o umístění letadel ještě na jiná letiště v Česku a na Slovensku.

Letadla ale jen nestojí na zemi tak, jak přistála. Jednotlivé části, například motory či podvozky jsou chráněny před poškozením počasí. Všechna letadla mají být v perfektním stavu a připravená, jakmile je budou zákazníci znovu potřebovat.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kandelábr

50.000/měsíc. Tak to ale nebude konečná cena, to mi přijde extrémně levné

Y.K.

Redakce: máte tam na konci celkem vtipný překlep. Poškodit počasí, to by nám ještě chybělo. 😉

„Jednotlivé části, například motory či podvozky jsou chráněny před poškozením počasí.“

mata

škoda že sem neodstaví i A330 a A350

Pink

Pak že se letiště v Ostravě a Budějicích nevyplatí!

Gajda

To tam mají víc letadel jak naše domácí ČSA, akorát že u nich je to jen odstavená část.

Petr

To je bohužel smutná pravda.

55p

Nebylo by lepší nevyužívané plochy na letišti nabídnout kamioňákům? Ti si taky furt stěžují, že nemají kde parkovat… Jo aha, oni by za to parkování museli vlastně taky platit, tak nic.

Petr

Jestli tohle byl pokus o vtip, tak velmi špatný.

jakub hritz

naopak, celkem vydařený

JIŘÍ

Proč? Jako vtip náhodou dobrý.. 😀

Petr

Záleží na úhlu pohledu. Pro mě, jakožto člověka, který je velmi zainteresovaný do letectví a zároveň jej i studuje to vyvolává spíše údiv, že to někoho napadlo. Pak se zamyslím, jak by se tam ty kamiony dostaly a odpověď zní nijak – letiště není odpočívadlo pro truckery.

Viki

Beton jako beton a je jedno jestli na pumpě nebo na letišti. Kamionová doprava na rozdíl od letecké prosperuje.

Petr

Dovolím si nesouhlasit s tím, že beton jako beton a je jedno kde a, že kamionová doprava prosperuje. Ale váš názor vám neberu.

mata

Když prosperuje tak proč je chcete odstavovat?