Obrazem: Silničáři vysunuli 130 tun těžké mostní provizorium přes trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové
Výsun mostního provizoria na silnici I/36 v Pardubicích. Foto: ŘSD
Mostní provizorium se řidičům otevře na konci března.
V sobotu jsem se tam náhodou ochmětl, konstrukce již byla usazena, probíhaly ještě dokončovací práce. Provoz pod mostem bez omezení:
https://youtu.be/skQR6rTzeLI
Vysunutí provizoria bylo rychlé, stačila jedna krátká výluka přes noc. Horší to bude s postupnou demolicí starého mostu a některými fázemi výstavby nového.
Nebyla ta silnice před pár lety downgradována na II/211 v tomto úseku?
Také to nechápu, proč se mluví o silnici I/36, když ta tudy vůbec nevede a proč je investorem ŘSD?
Podle idnesu je to ještě stále I/36 až do křižovatky v Rybitví. Tipnul bych, že si to kraj ještě nepřevzal právě z důvodu téhle investice.
A není to spíš kvůli tomu, že až do Rybitví nemůže být na této silnici zákaz vjezd kamionů, protože by nebylo jak obsluhovat Semtín? A jelikož se kraj netajil tím, že chce I/36 právě proto, aby na ní provoz těžkých vozidel zcela zaříznul, předal raději stát silnici až od místa, které už Semtín nepotřebuje? Jen připomenu, že v době, kdy převod silnice na kraj probíhal, byl premiérem (ne)majitel Synthesie.
Především kraj o tuto část silnice nestojí, šlo hlavně o úsek z Lázní Bohdaneč dál na západ, kde se se změnou kategorie silnice otevřela možnost zakázat vjezd těžším vozidlům, což se také stalo.
I to je možné, proto tipuji a je možné že špatně.
„Práce na mostě probíhají v souběhu s modernizací celé trati z Pardubic do Stéblové. “
Cože? V tomhle úseku už je trať hotová, roční výluka skončila, místo staré jednokolejky je v provozu moderní dvoukolejka. A tu teď kvůli mostu čekají další výluky, nejbližší už zanedlouho při demolici starého mostu. V čem spočívá ten souběh?
Pro cestující to bude další výlukový opruz a jejich zlobu odnese vlakový personál obou dopravců. Nicméně nepochybuji, že do věci finančně zainteresovaní ochotně vysypou sáhodlouhou odpověď, že je to nutné a kritici tomu vůbec nerozumí a měli by mlčet (spíš mě překvapuje, že se ani tady, ani na jiných webech jako třeba idnes ještě žádný takový neobjevil). Těmhle lidem nikdy nevysvětlíte, že primárním zájmem by mělo být pohodlí zákazníků = cestujících, a ne pohodlí zhotovitelů staveb.
Marně vzpomínám, kdy tohle přemostění bylo uvedeno do provozu. Mám pocit, že životnost téhle stavby je nějaká „krátká“.
Uvedeno do provozu v roce 1988.
Nadjezd přes trať se dělal s elektrizací trati do Hradce. Ten přes I/37 je dodělávaný později.
A nedělalo se to před 35 lety komplet – jak nadjezd nad silnicí, tak nad železnicí? Pokud ne, tak současný nadjezd nad dráhou pochází z roku 1965.
Jen bych podotkl, že provizorium určitě nevysunulo ŘSD, ale zhotovitel ChT-Pce.
Neextistuje nějaká varianta pro vlaky? Ideální řešení „dočasně“ než se připraví za x desetiletí nový most pod vyšehradem. + pamatkáři by mohli být nadšení je to ocelová konstrukce
Na dráze je jednotka dočasnosti násobně delší a toto má životnost jenom padesát let ……. Takže z toho asi nic nebude 🙂
Varianta pro vlaky existuje, používala se poměrně dlouho ve Znojmě přes Dyji.
Tak památkáři jsou schopni prohlásit i provizorium za památku, staré jsou na to dost…
Kde všude je ještě Bialey z druhé světové?
No, dělal jsem si srandu, ale tohle mi trochu přiskříplo tipec: https://pamatkovykatalog.cz/silnicni-most-17737042
Jinak ve Valech u Přelouče byl nedávno taky tahle konstrukce nahrazena.
A ještě jeden z Pardubic: https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1910983&x=15.7842680&y=50.0294070&z=19
Že to je ocelové nestačí. Musí to být nýtované a to není.
Jako že by Praha měla „dočasně“ nový rámusák? Pardon, ale to snad radši ne.