Obrazem: Silničáři vysunuli 130 tun těžké mostní provizorium přes trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové
Mostní provizorium se řidičům otevře na konci března.
Zaměstnanci společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice během dnešní noci úspěšně vysunulo mostní provizorium přes železniční trať z Pardubic do Hradce Králové v pardubické části Doubravice. Za necelé dvě hodiny překonalo 130 tun vážící provizorium vzdálenost téměř 32 metrů. Jde o akci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Poprvé po provizorním mostě projedou řidiči na konci března. Po jeho zprovoznění půjde stávající most na silnici I/36 k zemi a postaví se nový. Práce na mostě probíhají v souběhu s modernizací celé trati z Pardubic do Stéblové. Stavbu za 115 milionů korun provádí společnost Chládek a Tintěra, Pardubice.
ŘSD na na stavbu použilo mostní provizorium Mabey-Johnson Universal, které je v majetku ŘSD. Jedná se o ocelovou konstrukci o délce přemostění 31,5 m, která umožní převedení veškerého silničního provozu v obou jízdních směrech. Součástí je integrovaná lávka pro pěší a cyklisty. Poprvé bude tento provizorní most použit i pro veřejnou dopravu: pojedou přes něj trolejbusy DPMP.
Převedení dopravy na mostní provizorium je naplánováno na 20. 3.2023 a bude provozováno po celou dobu výstavby nového silničního mostu. Předpoklad zprovoznění nového mostu je do konce listopadu letošního roku. Důvodem výměny mostu je jeho špatný stav.
Nový most je navržen jako spřažená ocelobetonová integrální rámová konstrukce o jednom poli s rozpětím 31 m a délkou přemostění 28 m. Rámová příčel je navržená jako spřažená ocelobetonová konstrukce. Ocelové nosníky mají proměnnou výšku. Založení mostu je hlubinné. Železobetonové základové pasy jsou navrženy pro vetknutí velkoprůměrových železobetonových pilot.