Obrazem: Rok nickolejného provozu končí. Na koridor mezi Brnem a Blanskem se v neděli vrátí vlaky
Všechny tunely na trati prošly celkovou rekonstrukcí. Za provozu by to bylo téměř nemožné. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Uzavření trati přineslo rychlejší a levnější opravu. Náklady přesáhly sedm miliard korun, NAD přes 300 milionů korun.
Pod tím Vectronem jsou na tom snímku velice zajímavé ty stříbrné pružné svěrky u pražců, a to hned ze dvou důvodů: a) jedná se o premiéru upevnění WOSSLOH W30HH, což je upevnění používané v USA a UAE tam, kde jsou dovolené velké hmotnosti na nápravu (až do m=35 tun), upevnění má zvýšený únavový limit proti dosavadnímu W14, použitelné je do V=400 m. https://media.vossloh.com/media/01_product_finder/vfs/system_w_30_hh/Vos_Produktbroschuere_Sys-W30HH_EN.pdf b) standardní barva svěrek Skl30 je zelená, nanejvýš tak černá, ale tady je stříbrná (!), protože se jedná speciální protikorozní provedení VOSSLOH PROTECT, která se používá v prostředí se zvýšenou vlhkostí nebo námrazou – typicky tunely, portály… Číst vice »
Stříbrné svěrky ve speciálním protikorozním provedení Vossloh Protect TM, tolik slov pro pozink. 🙂
Pružné svěrky s antikorozní ochranou Vossloh Protect mají dvě ochranné vrstvy tvořené vločkovým zinkováním a ochranným lakem, takže máte pravdu tak napůl:-)).
Rok bez provozu na páteřní trati ani na jedné koleji je v podstatě děs.
A k tomu 10 dalších oprav. A neoprava alternativní trati.
Takže byste si představoval výluky i na té alternativní trati? Zřejmě to vyloučili zcela, aby to bylo hotovo co nejrychleji, protože ta alternativa stojí vážně za prd.
Takže co teda vadí? Že se dělá víc oprav naráz, nebo vadí že jich není o jednu víc?
Když to tehdy před 1/4 stoletím dělali za provozu, tak to trvalo 6 let.
Že před tím mohli dodělat celou trať přes Havlbrod.
Prodloužení třetí staniční koleje pak umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Nebylo dlouho projednáváno a nedávno schváleno že délka vlaku v síti TEN-T bude 750m? Takže se za chvíli bude zase kopat a přidávat 10m?
Jaké se předpokládá zrychlení pro vlaky Praha-Brno, až se dokončí všechny současné rozpracované úseky?
Kdyz se podivate do letacku z roku 94, tak tam naleznete planovanou jizdni dobu pro naklapeci vlaky 2:06 hod. Problem je, ze ty nejvetsi brzdy provozu stale na trati zustavaji-prujezd uzlem CT, Pardubice se teprve stavi (tam by byl ale prinos minimalni) a hlavne usek Usti-Chocen byl planovan v nove stope, bohuzel se bastli v puvodni stope s prakticky kazdotydennim rozvratem dopravy na koridoru kvuli nejake zavade, nehode ….. Takze ted by se dalo jezdit okolo 2:25, pendolino jiz davno ale jezdilo 2:23 a melo docela v jizdni dobe vatu a to bylo dost useku jeste pred nebo ve vystavbe.… Číst vice »
Praha – Blansko se jezdilo za 1:45 v poslednim roce co Pendolino jezdilo na Brno – dnes odhaduji 2-15 cca
Žádné, protože to už bude intenzita nákladní i příměstské osobní dopravy taková, že „rychlé“ vlaky budou kvůli tomu cestou mnohokrát zpomalovat. Budeme šťastni, pokud se udrží Brno-Praha za 2:35. Nakonec i současných 2:45 z Králova Pole do Prahy (byť kvůli odklonům) je pro značnou část obyvatel Brna rychlejší, než 2:35 z hlavního nádražní do Prahy, tj. sen o zrychlení spojení je částečně realizován již teď (díky dokončení stavebních prací mezi Kolínem a Prahou).
Nevíte prosím, zda už nějaký dopravce neudělal video poznávačku jako když se otevíraly úseky na 4. koridoru?
Ano, tento týden si to natočili zástupci ČD a Carga
prihlas se sem a pokud to zverejni, dostanes echo.
https://www.youtube.com/@cdcargo5327
paráda, díky oběma
„Podobně jako na Ředitelství silnic a dálnic spouštíme systém cyklické údržby,“ uvedl Kupka. Častější „servis“ trati by měl zamezit tomu, že se nechá zchátrat do stavu, kdy je potřeba už většího zásahu.
Dobrá Správa objevila nový kontinent! Ameriku…
Ne, to objevil ministr 🤪
No o to hůř…
No vzhledem k tomu v jakých často šílených stavech bývají soukromé tratě v Americe..
?????
Mají tam vrátit trolej a
– před tunelem přepřahat
– za tunelem přepřahat
– horní kontejnery přeložit na následný vlak
– a ve výsledku toho provézt méně
https://www.youtube.com/watch?v=rc7zRVtx1Bk&t=2m50s
No prostě to dělají blbě. Jo a všimněte si, že kvůli natočení videa tam dali betonové pražce s pružným uchycením. 😀
I tak úseků, kde se vlaky plíží 5-50 km/h je tam podstatně více, než těchto..
Myslíte, že tam s nákladním vlakem jezdí 20 km/h jen tak z plezíru? Že by takový vlak dokázal konkurovat silniční dopravě?
https://www.youtube.com/watch?v=qoXog7RmO3Y
A udržet přechodnost pro 32 tun/náprava musí. Něco o mostě, kam nemůže ani 18 tun/náprava a musí se přesedat.
„Podobný model velké uzavírky za nulového provozu Správa železnic aktuálně neplánuje, i když o nich uvažovala. Šlo například o rekonstrukci Masarykova nádraží či stanice Praha-Bubny. „Nakonec jsme vyhodnotili, že zátěž jiných stanic by byla příliš velká a oprava bude probíhat za provozu,“…“
To mě docela zaujalo. Jak se budou dělat Bubny za provozu? Vždyť to obnáší třeba odbagrování náspu a stavbu mostu v témže místě.
Udivuje mě údaj na vozové skříni toho vozu 60 54 9929 131-4 o maximální rychlosti 200 km/h. Samozřejmě Vectron z roku 2010 a konferenční vůz z roku 1968, to samo o sobě stojí za to.
Ta úvodní fotka je hezké připomenutí, že firma s největším počtem žluté vlakové techniky není RGJ.
😃😀😀😀😀😀😀
Jako úvodní fotka je tam Vectron
A za ním?
Původně byl žlutý pasažérský vagon SŽDC
Původní titulní fotka viz https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/IMG_7152.jpg
Pasazersky se domnívá se domnívám předpokládám vagónek žlutý
Správa železnic má víc vlaků než Regiojet. A většina vlakové techniky SŽ je žlutá.
v součtu to tak platí. RGJ má sice celkově víc pasažerských vagonů, ale SŽDC má celkově víc kolejové techniky