- Železnice •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Voda •
- Zprávy
Obrazem: První železniční most, který se bude zdvihat, dosedl na místo

Stavbaři dnes osadili nový železniční most přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci nad Vltavou. Jde o první tuzemský železniční most, který
Stavbaři dnes osadili nový železniční most přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci nad Vltavou. Jde o první tuzemský železniční most, který se bude zdvihat. Nový most měří 30 metrů, široký je šest metrů a vysoký 3,7 metru. „Dosedl dle plánu,“ uvedla na svém facebooku stavební společnost Strabag.
Lužecký most předběhne už hotový most přes Labe v Kolíně, který by se v budoucnu měl také zdvihat, nebyl ovšem dosud osazen zdvihací technologií. Podobně na tom bude i nový most u Čelákovic.
Železniční most v Lužci je posledním z pětice, kterou ŘVC na kanálu mění. Jde o tyto mosty: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný). Zdvižné mosty se budou dálkově ovládat z plavební komory na Hoříně. Cílem je zvýšení podjezdné výšky pro lodě ze 4,5 metru na sedm metrů.