Obrazem: První z 22 nových RegioPanterů pro PID. Cestující s ním svezou v létě
Nová jednotka 640.2 RegioPanter pro PID. Foto: Facebook.com / Petr Borecký
Nasazením nových jednotek stoupne kapacita vlaků v PID o téměř pět tisíc míst k sezení.
No a elefanty z S4 budou jezdit místo syslů do Řevnic, nebo jak to s nimi vypadá?
To uspořádání sedadel vůbec není vhodné pro osobní vlak v aglomeraci velkého města, kde se očekává velká výměna cestujících. Zatímco k sedadlům u okna se u čtyřek dobře dostává a i dobře se z nich dostává ven, u dvojsedacek v leteckém uspořádání to je o poznání horší. Při mimo špičkovém spojí sedí lidé diagonálně a při špičce se naplní vše za cenu mírného sníženo komfortu. Navíc pak mohou okna lícovat se sedadly. Takto to funguje u SBB jak u regionální tak u dálkové dopravy. I DPP a experiment s dvěma řadama sedadel u tramvají ukončil. Prostě uspořádání sedadel je zde… Číst vice »
Ale bohužel, né každý chce sedět na čtyřce, nechat se okopávat rozvalenými lidmi proti, koukat na ně atd…. Proto také spousta lidí nesnáší kupátka….já jsem jeden z nich…přesto mám po zaplacení jízdnèho právo vlakem cestovat….prosím nechte lidem na výběr. Né každý má možnost na málo frekventované trati sedět po jednom v kupé, nebo má nàladu se 10x týdně koukat na různé existence, co se nacpou k němu na čtyřku…. Je to o výběru
Také mi připadá pohodlnější uspořádání sedadel v osvědčených „čtyřkách“.
Další nectností nových panterů jsou proklatě nízko umístěné podélné zavazadlové police. I cestující průměrného vzrůstu musí dávat bacha na hlavu, aby se do ní při vstávání nepraštil.
No popravdě, je mi to celkem fuk. Těšil jsem se na funkční projekt Sp vlaků mezi Prahou – Kolínem – Kutnou Horou a Čáslaví. Těšil jsem se, že se tak při svém dojíždění konečně vymaním z přeplněných EC, IC vlaků, kde se nepotřebuji prát o místo s lidmi, jež cestují na daleko větší vzdálenost, nebo se študáky, kterým ještě tu parádu nepřímo „platím“. To samé z „plesnivých“ Vysočin a Svitav, kde je luxusem i B249 a jejichž řazení se dá věštit z křišťálové koule a smradlavý prostor zazáclonkovaných kupátek je tak vizitka českého národa a cestování tak v 80 letech… Číst vice »
Supr, teď ještě by to chtělo postavit ty tunely pod Prahou, aby se z toho stala skutečná S-linka. Pak to teprv bude parada.
Myslel bych, že převaha dvojsedaček v interiéru by byla lepší než čtyřsedaček, jelikož když snížíme v sedle o 100 míst kapacitu, budou se timpádem „častěji“ muset sesedat různí lidé na jednu čtyřsedačku. A jako introvertovi a člověkovi, co nerad potkává po cestě divnolidi (s prominutím „žroucí nějaký žvanec“, smrdící, ožralí, atd…), se mi víc líbí dvojsedačky…
…Ale podle fotek bude dvojsedačel snad dost…
Pro introverti bych čekal že bude lepší sedět na čtyřsedačce odkud se dá pohodlně dostat než být zabarikádovaný u okna a muset prosit smrdící a ožralé individuum aby vás pustilo.
Třívozové jednotky na Prahu, no nevím. Sranda jak si každý kraj musí barvičkovat po svém.
Ta červená v interiéru je fakt super. Škoda, že se trochu nehrálo s barvami při návrhu plastu na sedačky (ta šedá nevypadá ideálně), ale to už bych chtěl možná moc.
Nicméně, nemůžu se dočkat. PID nátěr Panterům fakt sedí!
PID nátěr snad sedí na vše krom Minibusů, kde to vypadá spíš jako dárek k narozkám.
Jestli se už vyřešili škodováčtí konstruktéři absenci dveří, které oddělí nástupní prostor od osobních oddílů. Dalším problémem jsou podélné police, kam se na rozdíl od příčných, nevejdou zavazadla. Potom háčky na oděvy. U okna jsou dva, tedy i pro cestujícího sedícího do uličky. Ten pak svým kabátem znepříjemňuje cestování tomu, kdo sedí u okna.
Zajímavá debata se často vede – i např. zde – ohledně uspořádání sedaček, jestli je lepší za sebou nebo proti sobě. V dnešní době kdy většina lidí jezdí do práce po jednom ,normální cestující upřednostňují sedadla za sebou, kde mohou např. koukat do notebooku, mezi „šotouši“ dle mínusů u příspěvků naopak letí spíše 4-ky alá Elefant…
Chtělo by to třeba nějakou anketu 🙂
No, ono single sedačka za sebou je fajn. Ale dvousedačka v leteckém uspořádání, kde mě kdekdo může „zašpuntovat“, to už je lepší ta čtyřka, ze které vždycky nějak odejdu.
Ideál je (jako vždy) mít od všeho něco a chápu, že letecké uspořádání prostě umožní do vozidla nacpat více míst k sezení, což je všeobecně přínosem.
Dobrý. Kde to budou deponovat? Na ONJ už si není kam plivnout.
Snad budou místo deponování jezdit.
Jakože 24/7 to bude na trati? Vy asi nejste moc v obraze, co?
V noci třeba v různých stanicích. Jedna bude určitě „deponována“ v Ústí nad Labem Západ, další v Kralupech, na Masaryčce atd..
RegioJet žádné „depo“ v Ústeckém kraji nemá a přesto provozuje 7 souprav PESA a nyní dokonce soupravu Sirius.
Ve skutečnosti jen díky Panterům k zlepšení nedojde. Na S4 samotné k velkému zvýšení komfortu věru nedojde, neb Elefanti už jsou dost slušní. Pravda ale je, že jich tam nebude muset být v provozu tolik a že zmizí i z U4, která jich pár sebere dneska už zbytečně, přece jen, největší jejich využití je v úseku Kralupy – Praha, od Kralup na sever už takové využití nemají. Co dokáží zlepšit, je komfort na lince R41, kde dnes jezdí klasické soupravy a to není nic moc, a navíc budou moct jezdit nakonec třeba až do Havlíčkova Brodu, pokud bude podpora. A… Číst vice »
No to nevím, jestli se díky tomu už syslové s honeckery přesunou „jinam“, ale snad se aspoň doplní jak leckdy místo zdvojené soupravy jezdí jednoduchá.
Tak sysel s honeckry jezdí ve chvíli, kdy nic jiného není. Sloni z S4 pomůžou vykrýt výpadky jiných a sysly bude možné přesunout na jiné výkony a hockerů se bude možné zbavit, nebo jiných starých B, protože Hockery můžou jet až 160, a pokud dojde k modernizaci, tak se ty chyby mohou opravit. A tohle bych viděl na lepší výkony, než běžná béčka.
Syslové s Honeckery budou na S7 i nadále. Co se (doufám) podaří zmizet, je alespoň ranní oběh Regionovy na této lince.
Díky panterům uvolněné Elefanty posílí eska směr Lysá nad Labem.
Když přijde jiný dopravce, budou to muset ČD předat?
Ne, ČD tyhle Pantery kupují bez dotace za vlastní, takže žádné věcné břemeno na nich být nemůže.
Takže si mohou tam dát vlastní nátěr, tedy Najbrta.
Ne,jsou jejich,ale jezdí pro PID,který vyžaduje svůj standartní nátěr. Až je budou provozovat pro nějakého jiného zadavatele,budou používat zase jeho nátěr,pokud to bude zase vyžadovat. Až to budou provozovat na vlastní komerci,můžou si tam dát co chtějí,třeba i toho Najbrta.
Předat? Nikomu nemusí nic předat.
Jaké zvýšení komfortu?? Oproti elefantům to zvýšení komfortu rozhodně není, to ani náhodou. Oproti honeckerům na R41 ano, ale na S4 dojde naopak k výraznému snížení. Nevím, kde se pořád u některých bere domněnka, že vše novější je automaticky také lepší. V případě slona a pantera to neplatí ani náhodou.
Zásuvky, WiFi, zcela evidentně pohodlnější sedačky… Fakt ne??
Zásuvky i wifi mají i elefanty. Pohodlnější mi sedačky v panterech také nepřipadají. Oproti elefantům nejsou panteři patrové, tudíž se budou rychleji zaplňovat. A že by panter nabízel jakýkoli komfort navíc oproti elefantu, to opravdu ne.
460 míst se bude zaplňovat rychleji než 310?
Jednopodlažní jednotka se zaplňuje rychleji, než dvoupodlažní.
To bych ale bral spíše jako výhodu, ve špičce bude (téměř) dvakrát rychlejší výměna cestujících.
Přesně tak, na zastávkových spojích mají patrové jednotky význam jako poslední možnost zýšení kapacity, pokud už nelze zvětšovat délku vlaku ani frekvenci vlaků.
Důvodem je právě pomalá výměna cestujících.
Starou belu dvakrát rychlejší. Slon má při stejné délce a stejném počtu dveří jen o 34 % větší kapacitu.
Ale místo jednoho slona budou ve špičce jezdit dva panteři.
WiFi a zásuvky mají jen modernizované elefanty. A jejich sedačky ve čtyřce naproti sobě jsou neskutečný děs. Tvrdé a navíc celou cestu čumět na exoty naproti vám. Díky, fakt ne.
Ono čumět do otočené sedačky kousek před vámi není o nic lepší. Díky, radši čtyřkové uspořádání.
A wifi mají už nějaký ten pátek všechny elefanty v Praze.
😀 Sorry, fakt se raději budu dívat na sedačku, než na xichty lidí naproti 😀 Čtyřkolce uspořádání ve veřejné dopravě je snad to nejhorší možné.
Tohle je čistě věc názoru, ze “dvojek” za sebou se hůře vystupuje a pro častou výměnu cestujících jsou méně vhodné než čtyřky.
V čem se hůř vystupuje, než v zaplněné čtyřce?
Na “dvojce” se musí člověk který sedí do uličky většinou zvednout (nebo dost vytočit do strany) aby mohl člověk u okna vystoupit, tohle na čtyřce většinou odpadá. Proto taky v metru (a nejen v Praze) takové uspořádání příliš nenajdete, nebo je uspořádání sedadel “namixováno”.
A víš pro
WiFi mají už všechny
Sedačky v panterech opravdu pohodlnějši nejsou. Ty v ešusech jsou stejné jako v 843 – konstruované pro motorové rychlíky na delší cestu. U prvních ešusů šlo nad čtyřkou ještě navíc ovládat osvětlení, to v přesvětleném panteru taky nejde.
To že ty sedačky byly jako v 843 neznamená, že musejí nutně pohodlné. Nehledě na to, že tyhle sedačky rozhodně nejsou ve všech ešusech.
A regulace osvětlení? Pouze v prvních dvou prototypech. To u těch panterů to jde alespoň oficiálně ztlumit. U ešusu pouze snížit jas, nebo vyházet jističe….
843 nebyla konstuované na žádné rychlíky jak jste k tomu došel?
Proč tedy na rychlících jezdila?
Zmínka je i tady:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002216-Motorove-vozy-na-nasich-kolejich-rada-843/
Vy jste ten článek nečetl, že? Jinak se chci zeptat v čem vidíte to snížení kvality proti Elefantovi?
Ten hlavní je jinde. Pan Štěpán Subrt (jelen) nesnáší Boreckého, protože zrušil provoz na některých lokálkách.
Tohle s panem Boreckým nijak nesouvisí. Opravdu nevím, co je na panterech lepšího oproti elefantům a to bez ohledu na to, kdo je zrovna radním na kraji.
Jasne, rozšíření kapacity, nové vlaky a čiste náhodou to vadí zrovna v STC.
Ne, opravdu to nesouvisí s nikým. Rozšíření kapacity pouze ve špičce, o víkendech (kdy kolikrát bývají i elefanty dost plné) naopak snížení. Samozřejmě mi to vadí všude, ale jelikož ve SČ kraji se pohybuji nejčastěji, tak mi to vadí nejvíc právě tam. To opravdu není o nikom konkrétním z vedení kraje.
Vás musí mít v ANO rádi. Ještě chytřejší než Štěrba
Hm…a pak že já se nedržím faktů. Nevím, kde jste přišel na to, že patřím k ANO. Nepatřím a nikdy jsem nepatřil.
Tak znovu: rozšíří se kapacita o 5 tisíc sedaček denně. Co je na tom špatně?
Jen na některých spojích. O víkendu se naopak sníží (nebo snad mají jezdit dvojité i o víkendech?). To i vy sám v článku píšete. Co je v tom za zlepšení?
Rozšíření kapacity a umožnění pružně reagovat na poptávku.
Nasazení jednoho pantera o víkendech místo elefanta = rozšíření kapacity?
Já se faktů držím, 230 < 310 je prostě fakt, který nejde zpochybnit.
a kdo tvrdí, že se nebude zdvojovat?
Jak je psáno v článku, zdvojovat se bude ve špičce, nikoli o víkendech.
a to je nějaké trvalé dogma, že se o víkendech nebude spojovat, když bude poptávka? Oběhy vozidel jsou něco, co se jednou zavede a už se nikdy nezmění?
Od kdy, prosím, začaly ČD na něco pružně reagovat?
To není ani o pružné reakci dopravce, jako objednatele.
Tak u S9 běžně dochází při zvýšené poptávce ke zdvojování i o víkendu.
A ano, Boreckého nesnáším, narozdíl od vás totiž po některých z těch lokálek, kde se provoz rušil nebo omezival, skutečně jezdím a narozdíl od nějakých čísel věřím tomu, co vidím. A rozhodně nejsem jediný, kdo nepovažuje tento krok za správný. S tématem tohoto článku to však nijak nesouvisí.
Stačí, díky.
Hlavně ten Lužec
O Lužci z mé strany nepadlo ani půl slova.
Po lokálkách jezdíte. Teď vám místo toho jezdí autobus. Já vím, neplatí v něm rezijka, tak proto to nesnasite, co ? 😀
Ne, režijka není důvod, to je absolutní blbost. Je to nižší komfort, delší cestovní doba, nižší spolehlivost a plno dalších faktorů. Znám i jeden případ, kdy těch autobusů jezdí výrazně méně než bylo vlaků a dostupnost se tam výrazně zhoršila.
Příklad uveďte, děkuji. Nižší komfort? Z naprosté většiny se nahradily lokálky, kde jezdil sukafon nebo Regionova. Sorry, ale v čem je autobus nižší komfort, než tyto naprosto otřesné soupravy? Pohodlnější sedačky, ty má bezpochyby bus. WiFi má většinou taky jen bus, to samé USB zásuvky. Bus navíc zastaví v naprosté většině případů v centru obce, mnohdy na více zastávkách, vlak mnohdy mimo centrum obce, s nutností z nádraží jít dlouho do centra. V čem KONKRETNE je ten váš lokální vlak pohodlnější? Já nevidím jediný, ale fakt jeden jediný důvod. A to jsem člověk pracující v oblasti železnice a ano, i… Číst vice »
Ano, autobus je nižší komfort a nižší spolehlivost. S tím zastavováním v obci, to už je tisíckrát vyvrácená nepravda a nesmysl, opakovat to už nebudu, už to tu bylo mockrát. Wifi v regionálním buse jsem ještě neviděl. Za svůj život jsem toho vlakem i autobusem najezdit hoodně a nevidím opravdu jedinou výhodu autobusu oproti vlaku. Mimo jste akorát vy, já dokonce ani tu režijku nemám. A tím konkrétním případem je Trhový Štěpánov. Vlak byl rychlejší, pohodlnější (stav silnic v okolí je katastrofální, koleje jsou opravené), přímý z Benešova a hlavně tam o víkendech jezdilo mnohem víc spojů, než teď jezdí… Číst vice »
Fajn, takže jste neodpověděl vůbec na nic z toho, na co jsem se ptal. A nemáte.projeto evidentně vůbec nic, když jste nenarazil na regionální bus s WiFi. Minimálně v pidu je jich víc, než dost. Odpověď na to, v čem konkrétně je vlak pohodlnější jsem nedostal..To, že bus jede do centra obce daleko spíš než vlak jste taky nevyvrátil(příklad Trhového Štěpánova ok, hezká vyjímka) . Já vám výhodu busu ze svého pohledu vyjmenoval, vy jste je za prvé ani jeden nevyvrátil, za druhé jste nedal ani jeden jediný argument ve prospěch vlaku. Ani jeden. A já navíc zapomněl na ten… Číst vice »
Nádraží v TŠ je pustině pod vsí, bus staví na návsi. Krom toho obslouží i vesnice, kam vlak nejede.
Když jsem tam občas jel (mockrát to teda nebylo), tak se občas stávalo, že jsem byl šukafonu sám.
Pozor, pan Jelen má za všechny tratě exaktní dopravní průzkumy typu Jel jsem tam a bylo to slušně plný a má to potenciál.
Na všechny ne, to jsem nikdy netvrdil. Ale prostě existují tratě, po kterých jezdím, s tím nic nenaděláte.
vlak je pohodlnější už jen v tom že je tam víc místa. nový autobus- sardinky. a taky vlak je rychlejší.
Vlak je rychlejší. Tak určitě, dáme si z hlavy pár relací, ok? Brandýs – Praha, Turnov – Liberec, Jičín – Hradec Králové, Praha – Slaný, mám pokračovat?
Na které zmíněné relaci Borecký zastavil provoz?
Co vím, nejvíce mu omlacují o hlavu spojení Slaný-Louny, to sice „jen“ značně omezil, ale lidé tvrdí, že autobusů adekvátně nepřibylo a těch pár zbylých vlaků vzduch vážně nevozí.
Pak je tu spojení Mladá Boleslav-Mšeno-Mělník, kde namísto vlaků po celý rok vznikl paskvil, plus část tratě byla nákladně rekonstruována.
Trhový Štěpánov nevím, nikdy jsem tam nejel. Ale hlavně letní víkendy tam lidé (výletníci) jezdili. Teď tam pro ně jezdí vlaky jiného dopravce s přestupem navíc. Nepřijde mi to optimální.
Víc místa? Jakože je pohodlnější sedět na zaplněné ctyrsedacce Regionovy, než v klasické sedačce regionálního dejme tomu iveca? To fakt ne hele. Víc místa možná čistě dle podlahové plochy ve vlaku je, ale co to má společného s pohodlím, to fakt marně přemýšlím a nenacházím. A rychlost, na tu už tu odpověděl pan Sůra, ta je hodně relativní, navíc k ní musíte znovu uvažovat i docházkovou dobu z nádraží do centra obce, kdy bus vás tam doveze většinou hned.
To je za mě legitimní důvod pana náměstka nesnášet
V pohodě, to vám neberu, jen je trapné pak svoji nenávist tajit a kamuflovat pomlouváním nových vlaků.
Tak znovu – moje kritika nasazení panterů NESOUVISÍ s žádnými lokálkami. To jste si na mě vymyslel vy a podsouváte mi to, přestože to není pravda (a jak sám říkáte – je to trapné). I kdyby se zítra na všechny lokálky na světě provoz vrátil, nemám sebemenší důvod, proč bych měl chválit nasazení panterů místo elefantů na hlavní trať a s tím související snížení komfortu cestování.
Marně hledám v příspěvcích o konci části elefantů v MSK a nahrazení pantery podobná moudra podepsané od vás. Tam je to OK a ve STC ne?
Četl. Reaguji hned na větu v prvním odstavci.
A vy také ne. V článku se píše o zvýšení kvality. Ona ale zůstane +/- stejná.
Já ovšem reagoval především na tu kapacitu, která ve špičce naroste. No a kvalita? V současnosti vymetá Kralupy i souprava se starými patry, takže asi tak.
Díky, vyhrál jsem sázku, že nové vlaky zkritizujete.
Ano, když se nasadí panteři místo elefantů, tak není nic, co bych na to měl chválit. Nic lepšího oproti 471 panteři nemají.
Mají.Například 6 hnacích náprav,to za horších adhezních podmínek je značná výhoda.Při mizerných podmínkách 471 občas nestíhaly ani jízdní doby.Oproti 451,které to stíhaly i při nižším instalovaném výkonu.
Přidal bych i výšku stropu. Pro vyšší než cca 185 cm je elefant utrpení.
Vy nemáte rád ČD to se všeobecně ví. A ted budu zablokován.
Nemám rád pouze tu část zaměstnanců ČD, která tahle moudra šíří. Jmenovitě například lidé jako Lucie Poláková, Phan Anh Tran a jim podobní odpad sdružený kolem stránky spravované nejmenovaným novinářem, který se na sebe hodně rád kouká. Jinak vás zklamu, k většině zaměstnanců ČD mám velký respekt.
Nemám rád určitý druh a proto to tady vypadá, tak jak to vypadá. Cokoli je modré a blíž ČD je špatně. 🙂
Totálně vedle. Ale co čekat od člověka, který se ani neumí podepsat:-)Mohu poprosit o jediný můj text, který toto dokazuje?
Ale co čekat od člověka, který se ani neumí podepsat:-) …Jméno není důležité pane Sůro. Ostatně do registrace bych se mohl uvést i to, že jsem papež…Pracuji v dopravě, jsem strojvedoucí a mimochodem se zmíněnými osobami výše v textu se znám osobně. Objektivita toho co tu uvádíte a nejen v této debatě je poměrně diskutabilní. Kdysi jsem si Vás vážil pro rozumně vyvážené příspěvky a debaty, dnes to sleduji s úsměvem z dálky, neboť to jak straníte různým dopravcům je do očí bijící. Význam slova objektivita se Vám už dávno vytratil, jste hloupě zaujatý vůči různým oponentům. Proto nemá smysl… Číst vice »
Rozumím, je tedy podle vás v pořádku, když ony osoby o mě veřejně lžou a vulgárně mluví? Ukažte prosím jediný příklad, kde někomu straním. A nebuďte takový srab, podepište se. I ti dva se alespoň uměli podepsat.
Zkoušel jsem vyhledat Lucii Polákovou, která by měla nějakou souvislost se železnicí, a nepovedlo se mi to. Jediná Lucie Poláková, kterou jsem našel, je nějaká astroložka.
Phan Anh Tran je první vietnamský průvodčí u ČD, podle rozhovoru na Novinkách se zdá, že je do toho dost zapálený a je mladý, tak i jeho názory mohou být takové mladické. Označovat ho za odpad mi připadá dost hnusné – nenašel jsem při tom krátkém hledání nic, proč ho takto nazývat. Naopak, v tom článku na mě působil jako sympaťák.
Můžete být méně tajemný a aspoň naznačit, o jakou stránku se jedná?
Nesuďte lidi jen podle toho, co se o nich píše. Přímá zkušenost a vulgární vzkazy mladého zapáleného průvodčího jsou něco jiného než jeho póza v rozhovorech. Vzhledem k jeho lhaní o mé osobě je to odpad.
Nemůžu, reklamu jim dělat nebudu.
Pana Phan Anh Trana nemůžu soudit podle ničeho jiného, než podle toho, co jsem se o něm dozvěděl na internetu, protože ho osobně neznám.
To co tady o něm píšete, být pravda může, ale taky to může být jinak. To nemám šanci zjistit.
Jel jste někdy elefantem?! To je totiž vlak, který kvůli uspořádání interiéru působí plně, i když je polovina sedaček neobsazená. Zcela běžně je obsazení soupravy úplně nevyrovnané, protože málokomu se chce koukat nahoru i dolů, kde je zrovna volněji. Ale co je horší, design interiéru vede lidi k tomu, že jako první zabírají sklopné sedačky v prostoru pro kola a kočárky a pak se strašně, STRAŠNĚ diví, když nastoupí někdo s kolem nebo kočárkem. Stejně tak je úplně běžné, že se někdo posadí na podélné sedačky u schodů a ideálně si vytáhne notebook, aby už nikdo nemohl projít dál. Třešničkou… Číst vice »
Elefantem jezdím skoro pořád, dokonce nejčastěji ze všech vozidel. Právě uspořádání interiéru je to, co na elefantech mám rád a na nových panterech ne. Patrové soupravy jsou naopak ideální – cestující se více rozloží, pomaleji se zaplňuje a každý si může zvolit, co má radši.
A pokud jde o čistotu, to není žádná vlastnost elefantů. Když jsou cestující prasata, tak pak podle toho vlaky vypadají a panteři mohou za pár let vypadat úplně stejně.
Tak to jezdíme v nějakém alternativním vesmíru, protože na S9 se zaplní představek i tehdy, když nahoře je stále spousta volných sedadel. Výstup na Zahradním městě je často skoro nemožný, protože jsou plné jak schody, tak nástupní prostor, a nejlépe když je na představku ještě někdo s kolem.
Oproti tomu PID panter má prostě interiér řešený lépe – víc otevřeného prostoru, lepší viditelnost, mix uspořádání sedadel, odpadkové koše v uličce, přístupnost s kočárkem bez extra překážek, neláká cestující postávat v nástupním prostoru.
471 je prostě 30 koncepčně let staré vozidlo a je to znát.
A ještě srovnání 1.třídy z vašeho pohledu by mě zajímalo. Tam to panter projíždí na plné čářé…
U 471 je hlavní problém v lidech. Ne ve vozidle samotném. Já nejsem úplně nejvyšší, přesto se tam nahoře cítím ne zrovna příjemně, je tam méně místa.
Vozy se mají přizpůsobit lidem a jejich chování, ne naopak. Veřejná doprava musí být intuitivní, snadná a rychlá. Koncepce Elefantu pochází z doby, kdy stačila k uspokojení zákazníka nízkopodlažnost.
Tak ono to, že budou k dispozici volní Sloni bude znamenat, že se bude moct zlepšit komfort jinde. Počítá se se zkrácením intervalu na Lysou a časem by třeba mohlo dojít k takovým věcem, že se tyhle stroje přesunou třeba na R20, kde místo by je určitě uvítali místo dnešních souprav.
Nerozumím tomu, proč jsou sedadla 2. třídy červená.
Protože je to v PID standard? Červenou barvou normální sedadla a modrou pro osoby se sníženou pohyblivostí.
RegioFox má modré všechny sedadla. Takže to takový standard není.
Protože se interiér objednával před kodifikací toho standardu?
Zrovna tohle bych si uměl představit na R Labe z Děčína na Prahu 🥰
Já si umím představit i 810. Ale raději bych něco pohodlnějšího.
Já chci soupravu dvacet 810 na Krakonošovi
Nevím zda je v těch 380mega ročně nějaký ten kilometr navíc ale pokud ne tak je to pro CD zlatý důl. 22 jednotek ta dejme tomu 130mega/kus když na ně nebude žádná dotace a to my vychází 3 jednotky ročně zaplacené, za 7 let doma, a krom toho, záruka údržby na straně výrobce a jezdí to levněji, což je takový malý bonus.
Nepočítá se do toho i zkrácení intervalu na trati do Lysé?
Samozřejmě dobrý výpočet, když ty jednotky budou jezdit bez strojvedoucich, pruvodcich a údržby.
Nejsou v tom náhodou ještě ty nové pesy a reko stadlerů?
A co nějaké vylepšení na Kladno, dočkáme se někdy?
Nejspíš až bude udělaná elektrifikace
Až do elektrifikace ne, pak by tam měly jít rovnou EMU400.
Tak bude veselo zase v Kralupech. Nestačily Poříčany. To zase bude- přestupte si do té přední jednotky. A pojede se ve stoje. Doufám, že skončí provoz 810 mezi Kralupy a Roudnicí.
To tam ten jeden jediný šukafon denně je takový velký problém?
Kdyby byl Borecký co k čemu, tak už oddstřelí zastávkové vlaky z Vraňan na seer, taky mezi Lysou a Všetaty a možná i jinde.
Racionalizace provozu osekáním lokálek je správná, ale mělo se pokračovat.
Trať Lysá – Všetaty má do lokálky hodně (ale hodně) daleko
Co se regionální dopravy týče, lokálka to je.
Představte si, že v Nymburce se to děje už minimálně 10 let a nevšiml jsem si, že by to někomu vadilo
Ne. V plánovaném grafikonu ve smlouvě je dále obrat 6988/6989 veden motorovým vozem 809. Časem to bude třeba RS1 nebo Regionova, ale cokoliv kapacitnějšího by bylo naprosto zbytečné.
Tak opět hlavně že má zase Praha.Mezi Kolínem A Českou Třebovou tahá peršan naprosté šroty-heneckry s polofunkčníma či nefunkčníma syslama.Poslední dobou už ani sysly některé vlaky nemají.Spěšný vlak z Pardubic do Letovic s odjezdem v 5:43 táhne eso s příšernýma honekrama ještě v kůži.Když prší voda z oken teče až na sedačky.Hlavně že se na Prahu nezapomělo
Stačí kontaktovat Pardubický kraj ať si u dopravce vyžádá a zaplatí zlepšení…to, že PID požaduje nové vlaky a Pardubický kraj ne, to nemá nic společného s Prahou, ale s krajskou politickou reprezentací.
To Pardubický kraj po ČD požaduje už léta.Měli být modernizované honekry a není nic a to co jezdí má neustále polepené dveře žlutými štítky.ČD dostávají od Pardubického kraje pravidelně pokuty za neplnění smlouvy.A opět nás to všechny stojí peníze.Kraji prý došla trpělivost a snad prý objednal 8 regiopanterů které by měly provozovat ČD
Čeká se až skončí pantery v Ústeckém kraji a pak přejdou do Pardubického kraje.
A ty Pardubické Honekry do kraje Ústeckého. 🙂
Nutno podotknout, že onu modernizaci si vybral kraj. ČD dalo kraji na výběr nové X rekonstrukce, kraj zvolil rekonstrukci, která z důvodů krachu dodavatele. Takže kdyby kraj neškudlil, tak už tu dávno mohli jezdit nové.
Hodit svoji neschopnost dodat to, co jsem slíbil, to vskutku úctyhodný modrogumni výkon
Bych ty vaše komplexy na pražáky asi zklidnil, zrovna tady jste vedle jak ta jedle… První 640.2 už nějaký ten pátek chodí a jezdí v Oc kraji, pár kusů v MS kraji. K vašemu zklamání jsou tady pražáci až třetí… Takže asi tak k vašemu „zase Praha“.
Spíš až devatí, pantery už jezdí i v plzeňském, jihočeském, jihomoravskym kraji a na vysočině a před Prahou by je měl dostat i Hradec.
A pak jsou tratě, které neviděly ani toho zastralého a vylítaného CityElefanta, obnovou vozového parku je tam i Bdt ze Studénky z konce 80. let. ČD slibují, že kraji dodají…
Zakázat lidem auta, aby to toho starého šrotu museli. A taky zakázat autobus, aby nejezdili z práce nastojáka. Bus totži zajede i do bočního údolí a z města bez přestupu, čímž je pro horní konce vesnic atraktivnější, než zastávka na soutoku 3 potoků a 3 dědin…
Však Pardubice jich mají také pár objednaných.
To je zase lokálpatriotické fňukání na sysly s honeckerama. Nemyslíte si, že to v Praze nejezdí, že ne?
Honeckerů mezi Kolínem a Třebovou se zbavíte už brzy, přesunou se tam panteři z Děčína.
Už brzy za dva a půl roku.
Ano, to je brzy. Alespoň tedy dle mého názoru.
Smlouva ČD končí s Ústeckým krajem v prosinci 2024. Takže koncem roku mohou Panteři z Ústeckého kraje odcházet jinam.
Prosinec 2024 končí stará smlouva. Už je ale nová podepsaná smlouva do prosince 2026. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/27031767
Smlouva na přechodnou dobu je, ale o Panterech v ní není žádná zmínka. 🙂
EMU240 je co? Honekr a sysel?
Ano. Přečtěte si přílohu 1. , nejenom nadpis.
díky, to mě minulo a to se poptám. každopádně 238,80 Kč za tyhle soupravy, co tam jsou garantovány, to je krásné:-)
No, když kraj vypsal výběrové řízení pozdě (začátek nové smlouvy 2 roky po ukončení staré) asi už moc na výběr neměl.
Jinak realita je toto vyjádření CD. Ale chapu, ze vy na fakta moc nejste; o dalším využití jednotek RegioPanter z Ústeckého kraje v tuto chvíli ještě není rozhodnuto, o jejich dalším působení nyní jednáme s možnými objednateli.
Je to prozatímní předpoklad, je snad něco špatně nebo snad proti pravidlům diskuze, že jsem to sem napsal?
Dojmy a předpoklady půl roku před volbami a realita jsou fakt rozdíl.
Nemáte si volit populisty z ano, to je váš problém a dobře vám tak
Takhle dopadají kraje, co nesoutěží a jsou v roli ovce.
zatím co tam , kde se soutěží , se musí jezdit se špínou , protože dopravci už nezbylo na úklid díky nízké výherní ceně
Od toho jsou smluvní sankce. Na zcela jiné úrovni než u přímého zadání. Jinak nemám třeba z Plzenskeho kraje stížnosti na čistotu.
V takovém Královéhradeckém kraji taky nejsou zrovna malé sankce, a je to přímé zadání.
V KHK alespoň proběhlo porovnání s nabídkami konkurence, i když ne standardní nabídkové řízení.
Ovšem co se týče vozidel, tak opravdu strašněj skanzen. Jediná slušná vozidla jsou na rychlíku do Prahy a na Perníkovské střele.
Docela by mě zajímalo, kolik tam za ty hydry a regiošuky platěj…
Na druhou stranu, MD (vím, to není z kraje) na R23 soutěžilo a podle toho, co se tu o tom povídá a i podle toho, co vidím občas ve Všetatech nebo Kolíně, tak si taky nechá od vítěze kálet na hlavu. Bez ohledu na barvu aktuálního ministra.
Souhlas, ale to je chyba zadání a měkké smlouvy (a stále to nebyla klasická soutěž, jen tzv. rozstřel). Jinak fakt doporučuji se podívat na Plzeňský kraj, jak soutěžil, jaké má sankce a co se tam s dopravou stalo. Vzpomeňte si na ta moudra, jaký kolaps nastane s nástupem GWTR nebo Arrivy. Jízdní řád platí tři měsíce a slyšel jste o nějakých problémech?
Já pocházím z Libereckého kraje a tam vidím, že k žádné katastrofě v železniční dopravě nedochází, i přes přítomnost Arrivy a Trilexu.
To výrazné zvýšení komfortu spočívá v tom, že cestující se budou nově navzájem dotýkat kolenama, protože je tam výrazně méně místa na nohy než v Ešusu?
Myslíte, že to bude horší než v Honeckerech, co za Prahou jezdí?
To je nějaký rozdíl oproti elefantu, kde je rozteč úplně stejná, ale navíc jsou tam všechna sedadla ve čtyřkách?
Rozteč v Ešusu je větší měl jsem možnost to porovnat s novým panterem, který jezdí v Jihočeském kraji (a ten má předpokládám rozeče stejné). A ještě navíc mi tam vadilo, že jedním kolenem narážím do stojanu pro stolek u okna (i proti původním 4 panterům na jihu) a nebo pak musim mít nohy tak, že už si vedle nikdo nesedne.
A to je další výhoda, v Ešusu jsou jenom čtyřky, nevím co je to za módu dělat z vlaku autobus.
Hlavně to mělo přijít o 30 let dříve a ne až teď. Nechápu, proč na Ostravsku provozují 2 vozové jednotky tam, kde nestačí a pak je zdvojuji ( už jsem to viděl ve Vítkovicích). A kdy už konečně definitivně vypadnou všechny ty rádoby kvalitní předělávky odporných chcipaku 810 z lokálek Moravskoslezského kraje?! I v té poslední verzí jsou stejně namačkány sedadla 3+2 vedle sebe, takže je na nich těsno, sto nemluvím o těch přívěsných 011, kde jsou pořád ty původní pidisedadla!!! Středočeský kraj VYPISKAL tyto chcipaky hrozbou vypovězení smlouvy, takže v podstatě v celých Čechách už jsou 810 a všechny… Číst vice »
To je třeba psát na kraj né tady.
Lžete, nikdo nikoho nevypískal, nikdo ničím nevyhrožoval. Jen se kraj dohodl s dopravcem a hlavně zaplatil za provoz modernějších vlaků, tak tu nešiřte nějakou Vaší nepodloženou LEŽ.
Budeme ještě brečet po Elefantech.
Proč? Nám běžným cestujícím je už jedno, zda to bude elefant nebo panter..
Jsem myslel, že cestující chtějí trochu komfortu. Ten bohužel s touto novinkou končí.
Nevím, kdo přesně jsou ti vaši „my“, ale pantery místo elefantů na t091+t090 si vpodstatě vyřvali místní cestující.
Vždyť ty Elefanty se nikam neztratí.
Od toho léta už budou rovnou nasazeny na tu S4? Nebo třeba na nějaký zkušební provoz např. na řevnické S7?
Nechápu, proč ČD vůbec neobjednávají 4 vozové Pantery jako ZSSK. Na linkách okolo Prahy by se to velmi hodilo. Například osobně vnímám, jak nám na Ostravsko teď přišly hlavně 2 vozové jednotky a je to absolutně nedostatečné… Ano, Elefant byl v sedlech často předimezovaný, ale dvouvozovka Panteru je zase opačný extrém. A nevidím rozdíl mezi spojováním 2 dvouvozových jednotek a jízdě 1 čtyřvozové. Zvláště, když se linka nemá kde dělit a obě jednotky jedou celou trasu stále spojené.
Ale právě v Kralupech se dělit budou… aby se netahala zbytečná kapacita do Ústí.
Na dvojitou čtyřvozovku Pantera nejsou kolem Prahy nástupiště, protože je SŽDC z oblibou „optimalizovala“ jen na 200m.
Troufám si tvrdit, že od prvních dveří do posledních by se ty dvě dvojité čtyřky k 200m nástupišti tak tak i vešly. Přes spřáhla má čtyřče nějakých 106m, od spřáhla k posledním dveřím to může být nějakých 98m.
Jo a pak to při brždění na blátě ujede o metr dva a máte na krku třeba zlomenou nohu při vystupování. Kromě toho čím přesnější zastavování, tím větší zdržování při opatrném dobržďování. Je potřeba to vidět trochu v celku.
Ještě, že tohle nevědí v Japonsku. Tam jsou nástupiště dlouhá přesně na vlak a navíc jsou leckde na nástupišti namalované značky, aby cestující věděli, kde budou dveře. A zastavuje se tak, že tam ty dveře opravdu jsou.
Tam o tom nerozhoduje, jako u nás,lidský faktor.
Leckde rozhoduje, ale jinak, než u nás.
Průvodci tam je na zadním stanovišti a ovládá přesně brzdění.
V Praze jde zatím o vlaky s menší kapacitou, které budou dlouhodobě potřeba vedle vlaků s větší kapacitou, což mají být EMU400.
Já tomu nějak nerozumím. V článku se píše, že jednotky jsou hotové ale budou jezdit na přelomu července a srpna. A do té doby budou stát v kopřivách a čekat až zahřmí? (Na papíry, jako terč pro sprejery… ?)
V článku se hlavně píše, že hotový první z 22. 🙂
Navíc se nepíše, že je „hotový“, ale že je vyrobený a je na okruhu. Než si najede své kilometry a bude „hotový“ i s razítkem, to si pěkně počkáme.
To je jednoduché. Za prvé, ČD se vždy chvastaji tím, co někdy má být a přitom to ještě není vyrobeno ( víz případ Push- pull jednotek v MS kraji, které přišly s několikaletým zpožděním), a za druhé, ČD tam samozřejmě budou dočasně nasazovat volně City elefanty nebo Pershingy a 3x Bdt, jak je jejich dobrým zvykem. Případně nasadí ony vyřazené neoblíbené Honeckery Bdmtee.
Push- pull objednány 2019 výroba 2020-2021 kde je zpoždění?
Opět zas a jen LŽETE. Soupravy Push-Pull opravdu neměly několikaleté zpoždění. RegioPantery mají jezdit turnusově na S4/R41od prosince, takže od léta bude probíhat zkušební provoz a zácvik personálu. Na S4 jezdí teď a do konce grafikonu 471 a na R41 soupravy 150.2 + 4x Bdmtee + A. Opět šíříte jen Vaše vymyšlené lži.
Co se týče výroby ne. Co se týče provozu, neplní zadání v podstatě dodnes. Byly, poté,co byly „nasazený do provozu“, dlouhé měsíce,kdy jich jezdila z důvodu závad výrobce míň než polovina.
Cestující SE s ním…
Kolik je místa na té čtyřsedačce oproti dnešnímu CityElefantu? Víc nebo stejně?
Méně. Ale prý je to zvýšení komfortu. Tak Borecký s tim jezdit nebude.
Stejně.
Ale hlavně jsou tam i sedadla za sebou, která v elefantu zcela chybí.
A sedačky v jedničce budou taky o řád lepší, když v Ešusu jsou stejné jako v klopidlu…jako byly by super na nové Sp vlaky, které dřív nejezdili, nebo tím nahradit ragíny přes Sadskou, do Čáslavi, ale proti Ešusu je to velký krok zpět.
Presne jako v Bymee
Proste hruza.
Nejhorsi je kos pod oknem zasahujici do tretiny sire sedacky.
K tomu hudebni doprovod v podobe neustaleho piskani tyristoru.
.
Hezký provedení potahů na sedadlech, působí tak honosně.
Jen…nebude problém, že na Elefanta stačí 1 průvodčí, a na dva pantery už ne?
Tak průvodčí může každou zastávku přestoupit mezi jednotkami, to bych jako velký problém neviděl.
Proč musí být na dva panthery dva průvodčí, nějaká norma?
Jo, Rozkaz o doprovodu vlaků (RODV) – odkaz níže.
Na 471 stačí jeden člen vlakové čety, ale na dvě 640 budou muset být dva.
https://www.iwan.eu07.pl/jw/2021/GVD21/%C4%8CD/RODV/RODV%201.pdf
Tak interní předpis ČD se snad dá bez problémů změnit.
Ostatně nechápu, proč se stále trvá na tom, že na každé 4? vozy musí být průvodčí.
Vozy jsou vybaveny zelenou smyčkou a dalším množstvím bezpečnostních systémů, tak by jeden stačit měl, třeba na těch 6 vozů.
Maximum je 5, v jednom se vozí Interpanter či 5 vozové rychlíky například na R10 či R16. Už na 5 vozech obsazených třeba ze 60-70% lidmi má doprovod problém projít vlak a provést kontrolu jízdních dokladů. Pokud by jste to číslo navýšil ještě, mohlo by se stát, že by doprovod vlaku navštívil některé vozy třeba jen jednou za 1,5h nebo i déle. Jeho dostupnost a schopnost stíhat třeba informovat a řešit nějaké mimořádnosti by byla už nemožná. Už s 5 vozy je to docela dost bídný. Rozhlas nepomůže, ty lidi potřebují informace musí mezi ně aby jim mohl odpovědět nebo… Číst vice »
No já nevím, jak by tohle prošlo krze odbory. Lítat podvou třívozovkách (takže šesti vozech, který jsou navíc neprůchozí), to bude celkem záhul
Bohužel interní předpis u ČD lehce nezměníte, protože se změnou musí souhlasit odborové organizace.
Možná se na jižní Moravě ukáže, že jezdit jde i bez průvodčích. Takže se trvat nebude.
Působí to honosně, ale pohodlí končí.
Na jižní Moravě se nebude jezdit dle interních předpisů ČD.
Když elefanta prochází jeden průvodčí, těžko někoho chytí, když mu uteče jiným podlažím.
Ne že by se nedělo to o čem píšete, ale věřte tomu, že i chytat se na tom ešusu dá. 😆
Časem by je mohli dát na R49
To by jich museli objednat víc, ne?
Ovšem, to byla čistě úvaha protože ty Bdt už fakt potřebují nahradit