Obrazem: První RegioPanter v „pyžamu“. Ve Středočeském kraji vyjedou příští rok

Jednotka RegioPanter pro PID. Foto: Josef HolekJednotka RegioPanter pro PID. Foto: Josef Holek

Provoz nových jednotek začne na středočeských kolejích v srpnu.

116 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
olda33

ETCS level 2, už zase :-)). Level 2 je jedna z aplikačních úrovní OBU (umí i LNTC, LO, L1), nechápu kdo a proč zavedl tohle označení

Y.K.

Možná protože je z nich nejvyšší a vše zmíněné OBU splňující Level 2 zvládne? 🙂

Jako když máte USB port 3.2 gen 2 a nemusíte psáte že umí i USB 1.1, 2.0, 3.0, 3.2 gen1. To se prostě rozumí. 🙂

Y.K.

Kormě LNTC, což je přepnutí na modul národního zabezpečovače, pokud se nepletu, takže do specifikací ETCS nespadá.

olda33

spadá

olda33

no nevím, možná ano, viděl jste ale někdy označení ETCS L1? od jisté doby se začalo používat „ETCS L2“ i když se mobilky s L2 již nějaký pátek instalují a provozují….

Y.K.

Tak viděl, ale už je to nějaký čas a ne u nás. U nás to nedává smysl, když máme L2 infrastrukturu.

Ondros

Teď ješte elektrická Pesa v pyžamu PID, co bude provozovat RJ, na pražských S linkách a bude po nějakou dobu komplet. Já moc design regiopanterů nemusím, přišel mně zastaralý už v době vzniku, ale ta barevná kombinace ja za mě zvlášť v interiéru povedená.

Honza Gajdoš

No jo, ale tři prvni Pantery 640 001-3, u nas v Olk jezdí asi přes deset let. V době, kdy se Najbrt teprve prosazoval. Jinak peršan, bobina, světlezelonovyblutěbílé Bdt, atd. Tehdy to bylo nové, moc krásné. Klimatizované, nízkopodlažní atd. Nové letos postupně dodávané jednotky maji trošku jinak organizovaný interiér, modernější sedačky, stěny kabiny mašinfíru v dřevěném designu, atd. Ale interiér, tohoto představeného vozu je opravdu bomba. O x úrovní výš. I z těch fotek to dýchá přívětivostí

Honza Gajdoš

Pro palce do země. Já vím Tornádo, nebo líp Barča s osmidveřákáma, to je nepřekonatelná laťka vrcholného, oku lahodícímu, konfortu cestování.

Jirka

Proč musí stále shodné vozy procházet testy, homologizací, když už jich je dost v provozu, pouze v jiném barevném provedení.

Kubista

Je tam „bohužel“ navíc další sekce 1.třídy, jiné sedadla, tedy změna v interiéru a dokladování souladu s TSI (rozteče mezi sedadly, rozmístění a průchodnost). Tedy opravdu nutné toto dohomologovat, byť se jedná stále o řadu 640, tak je to nějaká její varianta.

Jackub

Kvůli těmto parametrům/změnám snad nemusí na půl roku (!) na okruh, ne? Nebo ano??! 😳🤦‍♂️ To je snad patrné z výkresu, případně se to dá přeměřit ve vyrobené stojící jednotce…

Y.K.

Protože nejsou shodné? Je typ 20Ev (řada 640.2) schválený?

olda33

asi jsou shodné jen na oko:)

Krakonoš

Za mě rozhodně, zejména na Vrchlici, obrovský skok vpřed. Líbí se mi i ten nový interiér, a již zmíněné červené záchodové prkénko vnímám jako zajímavý detail. Zajímavou změnou je i to, že červené sedačky se nově nerovnají první třídě. Už se na ně těším.

Anonymní alkoholik

Přesně, konec ošoupávání kolen s protisedícími ve dvojce. Už aby to tu jezdilo. 😀

Ventura35

Mně se to hodně líbí, jednotka díky nátěru vypadá o něco luxusněji. I červená sedadla v interiéru nejsou špatná.

Slávek

Regiopantery už dávno přece jezdí Beroun – Rakovník…

Anonymní člověk

To ale nejsou panteři ale Regio Foxy.

Honza Gajdoš

Liška, jaguár, žralok, všechno jsou dravci, pak se to jednoduším plete, smeták na střeše nesmeták🙃

Jirka

Regio Pantery jsou elektrické jednotky. Na trati Beroun – Rakovník by je musel tahal diesel.

olda33

možná ty zelené, v rámci vývoje 🙂

David

Hnus, šedivý, odporný.

Majkl

Za mě…nesouhlasím

Jan Kovář

Za mě nesouhlas. Mě se líbí.

Honza1 a 1

Já osobně v té šedé vidím barvu základovky, kterou má tatínek na cirkulárce. Takže nelíbí. Ale je to můj názor. Ať jsou třeba maskáčové, hlavně když budou nasazena moderní vozidla.

Honza Gajdoš

Je to pěkné, my tu v Olk máme Pantery, tři už deset let, nové chodí teď, modrobílý design je taky fajn, nevadí mi, ale tohle je hezké, velice podařené

Honza Gajdoš

Pro paleček směrem do betonu. Dnes ráno, na 3707, Ol-Pv-Nez, opět

Honza Gajdoš

Peršing + 3xB249. To je aspoň kultůra, když tě uráží trošku šedé v interieru.

Honza Gajdoš

Zkus navštívit optika, já v interiéru vidím šedé jen sedačky v první třídě, vršek a zadek sedaček ve druhé třídě a to je vše. Celek působí krásně vyváženě, uklidňujícím dojmem, nebál bych se říct, až skoro luxusně

Mimopražský

On ten podíl základové barvy totiž odpovídá inteligenčnímu kvocientu přepravovaného „substrátu,“ pokud se týče ignorování, nedodržování, nebo záměrného porušování přepravních podmínek. Mimo Prahu by měl být trochu vyšší podíl červené, v Praze naopak.

Majkl

Šotouši už se těšej až si to budou fotit na dokončených Bubnech nebo TGM.

El Barto

Další úplně zbytečné plivnutí.

Jaaa

Však jim tu radost neberte.

Honza Gajdoš

Dlouhoušatý lichopytniku, ty soupravy budou zkvalitňovat dopravu lidí. Jestli ti vadí(šotoušem nejsem) focení, tak jim ty aparáty, stativy, kamery atd. rozmlať, do toho, když to přežiješ, stěžuj si na lampárně. Jezdíš vůbec veřejnou dopravou?

Jan Kovář

Jaký důvod je, že musí na okruh? Dyt jsou schváleny, ne?

thom99

Možná má jinou konfiguraci sedaček, tak proto… (-:
(ale ne, taky by mě zajímalo, v čem je to tolik jiné, že musí na testy…)

bvovka

Pokud vím, tak na ohruh musí každý kus.

Jaaa

No to snad né…

VTT

Je nějaký důvod, proč se na R49 (Sp Praha – Benešov) stále počítá s nasazováním Bdt? To snad bude poslední taková linka široko daleko. Přitom R41 se panterů dočká.

Elb

Vyšší rychlost tratě?

Twix

Třeba kvůli využití 160 km/h? Mimochodem nemá se R41 změnit na celodenní taktovou linku (zkrácení S1 do Peček), zatímco R49 zůstane jen jako posila?

Michal M

Ono R49 by se jako proklad rychlíků taky docela hodila, Os do Benešova jede jen skutečný masochista a do Čerčan to je jen o málo kratší.

VTT

Ano, a navíc by nasazení svižnějších vozidel možná umožnilo zbavit se nutnosti předjíždění Sp/Ex v Říčanech.

bvovka

V době co se vyráběly elefanty se ještě nepočítalo se změnou trakční soustavy a tak byly elefanty jednosystemové.(nebo aspoň si myslím, možná to bylo jinak). V takovém případě by mohly jezdit tam nebo do Hořovic, jak v budoucnu ROPID zvažuje, ale teď už jsou na to elefanty prý moc staré a dualizovat by je mohl jedině nějaký čaroděj. Nicméně podle etapizace změny soustavy už elefanty po roce 2030 dojedou max. do Říčan a celkově po roce 2030 nebude moc tratí kam je nasadit. Pouze na některé městské linky, do Kolína (pouze S1), Kralup a Ústí, a na některé tratě v… Číst vice »

Juraj

I v novém konceptu příměstské dopravy po roce 2029 se nicméně s elefanty počítá na S9, takže na benešovské trati to s tou konverzí asi nebude tak horké.

Až jednou bude VRT Polabí, třeba se ještě část elefantů uplatní na zahuštění S1.

platamond

Třeba množství peněz v rozpočtu Středočeského kraje… Objednatel si vybral možnost navýšení výkonu před prostou náhradou starého novým – ano mohly zmizet Syslografy (nutnost 5x 471), i tři staré soupravy na Tábor (nutnost 4x 640), vše bez záloh. Posílení dopravy a ponechání na jediné, ještě v zásadě posilové, lince něco starého mi přijde naopak rozpočtově velmi efektivní.

Michal M

No… po zavedení Ex byl zrušen první rychlík z Prahy, který docela chybí (z Prahy jel sice v 5:30, ale dál už byl použitelný pro cesty do škol do Tábora). Panter by to na sedmou do Tábora v Sp režimu zvládl a po otočení by mohl vzít spěšňák dnes začínající ve Voticích (a šlo by začít už v Heřmaničkách).
Prostě rychlé jednotky jsou výrazně produktivnější…

VTT

R41 je posilová úplně stejně, jako R49, naíc mají i +- podobné výkony. Proto nechápu ten dvojí metr.

Twix

Dnes ano, ale pak už nebude, to je to posílení dopravy o kterém platamond píše.

Michal M

To je kvůli zatraktivnění železniční dopravy, vozy Bt nemají wifi, klimu a v zimě ani vodu, nocují ve výchozích stanicích.
A taky je hodně praktické zasrat v ranní špičce trať vlakem, který stojí na každé zastávce několik minut než všichni vylezou po schůdkách do kurníku a vlakvedoucí (je tam sám) následně pětivozový vlak oběhne a pozavírá dveře…

VTT

Jenže to jsou argumenty platné pro obě linky.

Michal M

To je pravda – nic nikomu nezávidím, jen upozorňuju, že ostuda jménem Vrchlice má svoji sestru Sázavu.

Yetty

Krása 😉

král j

Bohužel opět nesmyslný nátěr. Vlaky jednoho (hlavního) dopravce by měly být jednotné. Vždy to tak přece bývalo.

Vojtěch Valeš

Kdo to to platí, ten určuje…

A vážně to tak vždy bývalo? Vzdiť každá masina byla v jiné barvě a každý vůz také, než přišla éra Najbrtu

thom99

A i ten se drží tam nějak už jen u vagónů, loko mají často retro nátěry 🙂

Twix

Jako třeba modré eso, zelený peršan, červené Btn a zelené Bt, fialový Beer, modrý žabotlam, červené Bmz a do toho nepovedená první generace najbrtu..? Ale to je fuk, dneska je víceměně jedno kdo je dopravcem autobusu nebo vlaku v rámci PID. Nátěrové přesahy mimo IDS samozřejmě vždycky budou.

Ares

Ne, to teda nebývalo.

Jaaa

I za bolševika bývalo… Tak možná v 60. letech naposledy bylo všechno zelené…

Michal M

Jediný zelený motorák byl Komarek. 🙂

bvovka

Podle mě jsou právě lepší barvy IDS. Při výměně dopravce stačí přetřít logo.

Jaaa

Přelepit. 🙂

Nagymarosznik

Již brzy těmito vlaky i na letiště 😃

PN-001

I vy optimisto. Já bych se naopak vsadil, že v době životnosti těchto vlaků se na letiště jezdit nebude. No, možná k jejich konci, ale to tam určitě pak raději šoupnou novější vozidla.

Honza R.

Z Kladna na letiště by to zvládnout mohly…

Traveller

Zvenku i zevnitř moc krásné. Už se těším, až se tím svezu. Jen mě mrzí ta změna typu sedadel v 1. třídě, že místo sedadel Comfort (které jsou v těch posledních RegioPanterech, a které jsou např. v 1. třídě v InterJetu) tam budou sedadla Flexio, které jsou v 1. třídě např. v RegioFoxech, ve slovenských Ampz, nebo ve 2. třídě v InterJetu. Nevíte někdo, zda si to takhle vyžádal ROPID, nebo jestli se jedná o rozhodnutí ČD a v dalších vyrobených RegioPanterech, včetně těch, které mají začít jezdit příští rok v Královéhradeckém kraji (jestli se jich teda tady vůbec dočkáme),… Číst vice »

Nádražák

Větší kapacitu první třídy žádal ROPID a vcelku oprávněně, protože zájem o první třídu na příměstských linkách roste. Umístění na začátku a na konci mi také přijde logické, alespoň to nebude průchoďák a zároveň nebudu muset přebíhat přes celý vlak oproti elefantu. Co se týče sedadel, tak sice to je zhoršení ale je potřeba chápat, že v tom nikdo příliš dlouho jezdit nebude, takže nemohou být stejné sedačky jako ve vlacích, kde v tom lidé sedí X hodin.

Martin Lér

A ten Boing někdy lítá pozpátku? Protože tahle jednotka má jednou předek vepředu a jednou… vzadu!

Erik85

Ta jednotka je oboustranná. Opravdu se v cílové stanici neotáčí. 🙂

Dan

A já myslel, že ji v cílové stanici vezmou na točnu🤣🤣🤣

Dan

No přece ten Boeing musi vycouvat ze stojánky🤣🤣🤣

Traveller

Samozřejmě vím, že vlak, narozdíl od letadla, se otáčí. Jenže v RegioPanteru vždy jednou z výhod 1. třídy bylo její umístění v blízkosti toalety, která navíc odděluje 1. a 2. třídu. Pokud by skutečně došlo k umístění 1. třídy na druhé straně, byla by v těsném sousedství s 2. třídou, a cestující z této 1. třídy na WC by museli přes celý vlak. To samé v jednom oddílu 1. třídy InterPanteru, v tom, kde je jen 8 sedadel 1. třídy namísto 17. Ale respektuji, že jiní lidé zase ocení, že je jedno, na který konec půjdou. Vlastně nakonec i tady… Číst vice »

Kamui

Skoro je mi jich až líto, protože je jasné že je čeká stejná úroveň destrukce ze strany vandalů jaké podléhají současné 471.

Juraj

To jde ale i za dopravcem (a objednavatelem), že je jim to jedno. Ten humus v pražských elefantech není otázkou jediného nájezdu, ale systematického řádění vandalů. Letos se povedlo jakž-takž vyčistit venkovní lak, ale na interiéry se ani nesáhlo.

Oldřich Sládek

Rozhodně jim to jedno není. Píšete blbosti. Něco si o tom zjistěte.

Elb

Proto zavádí kamery a vlastní ochranku…

Ventura35

Panteři jsou už od výroby vybaveni kamerovým systémem, takže to tak zlé být nemusí.

Jaaa

To nevím, týpky v kšiltovkách a kapucích moc rozeznat na videu nejde. To by se musela zapojit AI.

Mimopražský

A co se divit? Když někdo bude „tunit“ interier, nikdo nebude vidět, nikdo nebude slyšet. Zvednout se a jednat? „Ježišikriste táto, proboha se do něčeho nenamoč.“ Je potom náramně jednoduché se z bezpečí sociálních sítí pohoršovat nad tím „bordelem.“

Tukan

To okno u dveří je vrcholná práce grafického studia

Juraj

IMHO původní návrh od superlative.works byl čistější a tímto netrpěl. Po šotoúpravách od Ropidu, města a kdoví koho ještě tam ale přibyly černé pruhy. Ty by možná ani nebyly marné, ale vzniká potom takováto anomálie na panterech i foxech.

Igor

O těch BEMU pro MSK co má jezdit 2024 nějak pochybuji, že stihnou včas, když tady vidím srpen.

Vrtal

Když budou chtít tak to stihnou. Když jsem viděl kolik toho tam kompletujou najednou tak mě spadla brada. Metro tramvaje pantery. Neskutečně plánování..

Vrtal

Výroba by šla i rychleji ale nemají lidi. Před 14 dny když jsme tam byli na odpolední exkurzi tak říkali že museli poslat 60 lidi do Trnavy aby tam stihli termíny. Svářeče tahají někde z Indonésie…

Petr

Jo nedávno jsem se s jednou skupinkou lidí s Indonésie dal do řeči na autobusové zastávce v Plzni. Říkali, že dělají pro Škodovku a že jsou v práci spokojení. Jen na to zimní počasí si ještě nezvykli. Říkali, že jsou tady už 2 roky.

jfp

no jde z nich daleko mensi hruza nez kdyz se sem tahali rumuni a moldavani, dokonce se dycky usmivaji a zubi

Mates

Skrz čoho to musí ísť na okruh a schvalovanie? Je u týchto jednotiek nejaká zmena?

Bert

Nevím, jestli zrovna to je ten důvod, ale mají jiné uspořádání interiéru, první třída je na obou koncích soupravy.

XXx YYy

Změba barvy interiéru / exteriéru…

Ares

No nedivil bych se.. Smutné.

vjkm

Napadlo mě teď třeba TBZ na vmax +10%.

bvovka

O elektrických jednotkách pro regiojet, které by měly začít rovněž jezdit od příštího roku na městských linkách jsou nějaké zprávy?

pepisu

Viděl bych to tak, že bude jezdit Peršan a dva vozy…

Anonym ze severu

Peršan? Nebude tam spíš pronajatá Bobina? 😂😂😂😂

Leinad

Obojí, aby to stihlo obraty.
Peršan, šukovleky z Bechyňky, Bobina.

Avlaky

Pár jednotek (nevím presne kolik) již rozestavěných je, otázka je v jakem stadiu…

Fotky neveřejné existují nejaky ten patek taky, ale je pravda ze nejpozději březen musí na okruh aby mohly v prosinci vyjet

Cargo

Mě zas baví, jak ty barvy PID jsou všude i prkénko na záchodě musí být červené 😀

Lesan

Příjemný detail, který dotváří dojem, že se při navrhování přemýšlelo.

Tukan

Okno u dveří je důkaz, že se nepřemýšlelo 😀

Traveller

Proč? Vždyť to je hezký, mně se to náhodou líbí.

Tukan

Jako že je pěkné, jak lak nerespektuje vozidlo a jak to okno vystupuje z černého pruhu?

Traveller

Asi jsem divnej, ale mně se to prostě líbí.

Václav

Jo, přemýšlelo… ale asi kolenem 😏

Kamui

Reálně tam to červené prkénko dlouho nevydrží, pokud na to nebude vydán nějaký extra rozkaz. Při výměnách rozbitých záchodů se barva prkénka opravdu neřeší. Stejně tak pokud se rozbije, tak náhradní jsou pouze standartní bílá.

pony

Já bych asi volil trochu omluvnější tón při vysvětlování, že se údržba nedělá moc pořádně, ale zase díky na náhled do uvažování depa ČD. Vysvětluje ledacos.

Kamui

To není o uvažování depa. Nedávno tu byl článek jak to se záchody v depu funguje. Ve zkratce, vadný záchod se z vozu vyndá, pošle do opravy a namontuje se místo něj náhradní. Ten pool náhradních záchodů je společný pro X desítek, ne-li stovek vozidel. Takže se prostě vezme ten který je na řadě a na barvu víka se u toho nekouká.

panda

Jsem rád, že posunuli dolů přímo na dvěře označení tříd. Regioshark (?) to má co jsem viděl až nad dvěřmi v nadhledu, což je sice designově cool, ale nikdo si toho nevšimne.

Prim

Na označení to nejede

Twix

Nejede, je zbytečné to značit přehledně. Lepší bude když pak průvodčí někoho seřve že si sednul špatně, a na nástupišti seřve cyklisty že rvou kolo do špatných dveří.

Mrc

Jenže ty piktogramy jsou naprosto jedno, lidi to rvou stejně někam kam vůbec nemají. Naprosto typicky na soupravě sysel + 2x Bdmtee to rvou do úzkých dveří sysla… Místo toho aby se zeptali, tak to narvou někam a je jim to jedno jak to tam vypadá a že se kolem nedá chodit..

U Elefantů bývá 1.třída označená na schodech v úrovni očí a stejně tam vlezou… To samé jiné vozy.. Takže jak je to označené je úplně jedno…

Twix

Vždycky bude někdo kdo to nepochopí, ale nebude takových lidí mnohem víc když se označení ještě zhorší? A co je to za nápad že se má každý někoho ptát, do kterých dveří má naložit kolo? 🙂

Traveller

Myslíte RegioFox?

Petr

Doufám, že ty šrouby na stolku, ještě někam umístí. 😀

Michal M

Ne, dají je na sedačku a napíchneš si na ně prdel.

Petr

Ve Škodě, tedy bývalé bych se nedivil.