Obrazem: První oblouk Negrelliho viaduktu ožil. Pokud se neobjeví problémy, zasklí se jich dalších 39
První zasklený oblouk Negrelliho viaduktu se v Praze otevřel veřejnosti. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
V rámci pilotního provozu zde bude infocentrum. Tým ČVUT bude sledovat vliv teplot.
Funguje to v Berlíně dekády, proč by to nemělo fungovat v ČR? 🤣
Tak tady taky každý město potřebuje samo vyzkoušet EV autobus, tak proč ne zasklení průchodu pod mostem? Navíc za tolik peněz… Mohlo to jít na zábradlí!
Jako úplně stačilo tam nechat v jednom z tom oblouku legendární pajzl U Franty. Tipuji že za těch 10 mega by šel v klidu provozovat i pět let bez jakéhokoliv výdělku 😀 Ne každý místo potřebuje nutně projekt když už projekt má.
Oh, ČR zase objevuje Ameriku! Jak už tady opakovaně padlo, ve světě je něco takového běžné, ve Vídni je takhle využitá celá dnešní U6.
Zajímavé na co má TSK peníze, místo oprav výtluků v Pražských silnicích.
Proč tam Praha nedá prostor pro vietnamskou tržnici?Okamžitě ji tam instalujte!
Simulátor vietnamské tržnice, skulina na softwarovém trhu. Podaří-li se ta instalace, budou se v infocentru pařani o klávesnice a myši fackovat.
No je to pěkné, ale zdalipak to má energetický štítek a jaký? Taky nikde nevidím solární panely a stojan na kola, to se nebude soudruhům moc líbit.
WC vložené v dřevotřískové konstrukci. Jak pak je asi odhlučněné? Neúčastní se sluchem ostatní v oblouku přítomní, nedobrovolně vykonávání potřeby?
Vykonávání potřeby se speciálně v Čé eR a speciálně v blízkosti drážních objektů běžně účastníte nejen sluchem, ale i zrakem a čichem. Když do něčeho šlápnete, i hmatem…
Kdyby tam za sklem zasedala vlada, tak by tam lidi chodili i plivat
Minimálně by tam někdo stanoval…
Nikdo vás nenutil si zde i odplivnout , přesto to jste si flusnul úplně mimo téma.
Zajímavé jak anonymita zvyšuje kuráž…
Nestarej se o vládu. Starej se o toho svýho poťapanýho velkouzenáře.
10 milionů za tohle? S výhledem na dalších 390 milionů, po inflaci klidně i přes půl miliardy? To na co se tady vyhazují veřejné peníze, to je něco neuvěřitelné. Jaká je efektivita tohoto projektu? To si vážně někdo myslí, že infocentrum vygeneruje 10 milionů tržeb plus provozní náklady za nějaké obdobi? A k tomu ještě ty kecy o propojování města. Propojit ale třeba nĕco jiné. Toho, kdo tohle schválil a zaplatil třeba propojit přes kriminálku se soudem!
Proč by infocentrum melo generovat tržby, to si vážně někdo myslí a šíří co argument, treba s tím, že ty informace bude prodávat?
Je tam jasně psáno, že je to testovací…
Já si zase říkám, proč se furt mluví o zeštíhlování státu, snížení nákladů atd, a pak se rodí jedna studna na peníze za druhou. Infocentra, muzea o každé kravině, mraky nevyužitých komunitních center, které všechny stojí ohromné peníze, které jednoduše nejsou. Ale tyhle nákladové položky rostou jak kdybychom měli největší ropné pole na světě. A 10mil je fakt mazec. Pokud se k tomu nedělala kanalizace přes půl ulice, tak tohle mělo stát tak 400tis i se zasklením.
1. popravdě vím o dvou komunitních centrech a obě praskají ve švech . 2. Cca před asi 12 roky jsem si nechal udělat návrhy na zasklení terasy bungalovu , rohová s dvěma oblouky a ono to tenkrá mělo stát, dle tří konkurenčních návrhů, asi 150-200 tisíc, tak jsme to nechali otevřené. U matky v paneláku hromadně zasklili lodžie a jedna vyšla před deseti lety na 70 000 a to to nebyly nějaké obří skleněné plochy . Neřekl bych, že od té doby se zlevňovalo a tak bych podle vašeho nástřelu tipoval, že bych si u vás mohl tu terasu dnes… Číst vice »
Hezké to mají, jen by mne zajímalo, jak přes předpisy prošlo to schodiště.
Zkusím tipovat: Jako součást nábytku?
Zkoumal jsem to zábradlí a zajímalo by mne, jestli je v něm sklo nebo ne.
Podle obrázku 8/18 asi ano, alespoň na podestě. Nicméně skleněné zábradlí psychické pohodě moc nepřidá.
„Negrelliho viadukt je z urbanistického hlediska bariérou oddělující Karlín od historického města. S novým využitím by se měly obě části lépe propojit.“
Takže (zatím) volně průchozí oblouky jsou bariéra, a jejich zastavěním se obě části lépe propojí? Nebo se tím myslí nějaká nehmotná, metafyzická bariéra, která se odstraní tím, že se tam budou lidé z obou stran setkávat?
Kdyby to bylo potřeba propojit ještě lépe, tak já se hlásím 🤣
Zni to divne, ale jo, liduprazdnej prostor, zejmena neprehlednej se spoustou skrysi, muze jako bariera, zejmena za sera, pusobit a podniky lakajici do tech mist lidi to muzou zlepsit.
Nicmene taky doufam, ze aspon nektere oblouky zustanou prazdne a nezastavene.
To je jak v Brně, přesunem nádraží se odstraní bariéra viaduktu, který ale po tom odsunu zůstane na místě…
Nahoře modrým zábradlím oplocený prostor, středem cyklostezka do nikam, zakončená žebříkem, který tam nějaký recesista načerno zakotvil epoxidem, aby ho neodnesli.
Když tam nic není, lidé tam nemají důvod chodit a v kontextu města je to prázdná díra, potenciálně nebezpečná. Pokud se oblouky zaplní a lidé do nich budou chodit do kavárny, obchodu, atd. tak se ta díra zacelí a dvě předtím oddělené části města budou kontinuálně použitelné.
Prosím zasklít co nejdříve, už je tam parádně nakaděno a načůráno tak, jak to tam bylo vždycky.
To je zkušební provoz. Zkoumaj, ne jestli h@vno hoří, ale jestli plesniví…
Nechci být hnidopich hezké to opravdu je, ale „Cena úprav byla necelých 10 milionů korun“ to mi přijde celkem dost. Za zaskleny prostor velikosti garsonky pod mostem. Snad při dobudovani zbytku ty úspory z rozsahu budou výrazné.
Pochopil jsem, že tam bylo náročné natáhnout sítě, to by snad opravdu mohlo být lepší ve větším množství.
Moc hezké. Ale deset mega?
Cením si citlivého přístupu, ale Česko je opět papežštější než papež. V celé Evropě jsou takových vestaveb do viaduktů stovky. Jen u nás to ale bude trvat bambilion let zkušebního provozu (po X letech od záměru k pilotní realizaci) než budou jednoho dne – pokud vůbec – všechny oblouky oživené.
To, že něco někde jinde bez problémů funguje, v téhle zemi nikdy nebyl argument. Ne “Pravda vítězí”, ale “To nende!” bysme měli mít na prezidentské standartě…
A ještě bych se zeptal, zda je to opravdu bez problémů?
Takže kdybyste za to měl odpovědnost, tak byste zkušební provoz přeskočil s odůvodněním, že v zahraničí něco podobného už existuje?
Vypadá to pěkně.
Jen poznámka k druhému odstavci. Toto je kámen. Kamenivo jsou ty kousky, co se dávají do betonu, kolejového lože atd. 🙂
Pěkné. To se povedlo.
Ve stanici nelze, ale na viaduktu ano. To by mohlo časem prosáknout 🙂
Viadukt má obnovené izolace, takže to bude svedeno do tech trubek co trčí z boku. Takče vače časem bude za pořádně dlouho, a to už asi bude zase čas na obnovu izolací.
Jak to řeší třeba v Německu, kde je takových zasklených viaduktů poměrně dost?
to j bude nejspíš otázka konstrukce, třeba v Zurichu či v Glasgow jsem viděl spíš něco co není zastavěno v celém profilu oblouku . Popsal bych to jako nezávislou vestavbu v profilu výšky zhruba stavební buňky s vlastní nosnou konstrukcí úplně oddělenou od pilířů a oblouku viaduktu. Pravděpodobně to bude lepší řešení kvůli vibracím a přenosu hluku…
Na hospodu či pivnici ideální 🙃
Nelze nevzpomenout na legendární pajzl U Fandy 😉
Na hospodu/pivnici je tohle naopak (bohužel) moc malé prostorově. Oblouky se nedají propojit, takže… Tudy cesta asi hádám bohužel nevede.
On ten pajzl byla nízká přístavba z boku viaduktu přes několik oblouků (a dost možná otevřená do nich, uvnitř jsem nikdy nebyl, znám to jen zvenčí).
Respektive koukám, že to bylo jen před jedním obloukem, před těmi dalšími to byla jiná přístavba. Každopádně až za Křižíkovou a rozvětvením a dneska jsou ty oblouky v těch místech zazděný a nejspíš v nich něco má Hudební divadlo Karlín a/nebo nebo autobusák na Florenci. A bylo to v části stavěný jinak, než ta kamenná část přes řeku a ke Křižíkově.
Docela dobře se to dá prohlédnout na Streetview https://maps.app.goo.gl/f3LhVbefSH8jUhvU6