Obrazem: První nalakované letadlo na Ruzyni. CSAT rozšířily svůj opravárenský byznys

Lakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSAT

Kapacita lakovny je až 35 letadel ročně.

Šestnáct let starý Airbus A320 Austrian Airlines registrace OE-LXD se stal historicky prvním letadlem, které dostalo nový lak na pražském ruzyňském letišti. Stalo se tak v nové lakovně, kterou otevřela společnost Czech Airlines Technics (CSAT) patřící pod Letiště Praha. Firma oznámila dokončení první zakázky po více než dvou měsících, kdy si zákazník letadlo znovu převzal.

Lakovna slouží k lakování úzkotrupých letadel a je schopna jich přijmout až 35 ročně. „Zprovozněním nové lakovny rozšiřujeme portfolio našich služeb. Klienti tak mohou využít naši všestrannou péči – od těžké a traťové údržby až po lakování letadel. To vše v jednom areálu, což zákazníkům ušetří čas, náklady i logistiku,“ přibližuje Petr Doberský, předseda představenstva Czech Airlines Technics. Od lakovny očekává zvýšení konkurenceschopnosti a prohloubení vztahů s leasingovými firmami, které služeb lakovny často využívají.

Firma má letos pro lakovnu již osm zakázek. Austrian Airlines s CSAT spolupracuje už 10 let, a to především v oblasti těžké údržby. Lakovna má rozlohu 1 800 m² . Vznikla přestavbou původního Hangáru S na Letišti Václava Havla Praha.

„Otevření nové lakovny přepisuje historii, protože na pražském letišti dosud tato služba nikdy nebyla. Společnosti Czech Airlines Technics to tak otevírá možnost oslovit nový tržní segment a posílit tím svoji konkurenceschopnost,“ říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha, jediného vlastníka CSAT.

Budova lakovny je postavena z energeticky úsporných panelů, které snižují tepelné ztráty. Pro lakování letadel CSAT využívá moderní elektrostatické lakovací pistole, které zajišťují vysokou přilnavost barvy a minimalizují odpad. Dále je lakovna vybavena špičkovou vzduchotechnikou a rekuperačními systémy, které šetří energii.

Projekt je opatřen speciální certifikací (EASA Part-145 a DOA), která garantuje splnění nejpřísnějších leteckých předpisů a bezproblémové převzetí letadel ze strany zákazníků.

Do projektu nové lakovny, včetně vybudování administrativních prostor a zázemí pro pracovníky v rámci hangárové haly, společnost CSAT investovala celkem 81 milionů korun.

Lakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSATLakování prvního letadla v Praze. Foto: CSAT
Tagy Czech Airlines Technics lakovna letiště praha
4 komentáře