Obrazem: První dvoupodlažní railjet. Stadler ukázal poprvé interiér nových vlaků pro ÖBB

Zóna pro rodiny v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBBZóna pro rodiny v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBB

Do pravidelného provozu se dostanou nové jednotky příští rok v prosinci.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stano

Nechcem kritizovať, súpravy vyzerajú pekne, efektne. Ale mám skúsenosť, že Stadler vo Vysokých Tatrách je menej pohodlný ako staré súpravy tatranskej električky, rovnako aj nové rýchlikové súpravy Stadler, ktoré jazdia z Bratislavy do Trenčína, ale poznáme ich aj z Maďarska nie sú obzvlášť pohodlné. Podľa môjho názoru, Stadler vie robiť pekný dizajn, ale pohodlie nie. Technickú vyspelosť samozrejme týmto nepopieram.

JirkaJJ

Ten vlak je tak prostorný, že se dovnitř vleze ještě jeden vlak. 😀

none

To vypadá jako palandy. Pak vlak ve vlaku. A ono to je pro děti 🙂

Dlouhé Bidlo

Zcela tomu dle orf chybí business abteilung.
Takže 👎

ICE_Laco

Žeby niečo podobné čakalo aj Expresy na Slovensku? Nuž, som veľmi zvedavý, aj keď sedačky budú asi iné, možno menej pohodlné…..

Ivan_pha

Jednotka vypadá skvěle. Jen ty sedačky vypadají dost nepohodlně, ale co taky poznat z fotky, že?

Jan

Vypadá to super. Až na tu hrůzu pro děti. Předpokládám, že v tom bude dětské kino. Prostě se děti posadí před televizi, která bude několik let hrát pořád dokola tu samou dvouhodinovou smyčku (tak je aspoň v současných Railjetech ÖBB, u ČD aspoň jednou za čas dají jiný obsah). Přitom to jde i mnohem líp: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201701/DSC_0081C.jpg

TPal.

Nechme tu „hrůzu pro děti“ hodnotit děti. 🙂

Adam Ř

No to zase ne. Opravdu není pro děti ideální způsob trávení času u iPadu či televize, ačkoliv si to sami myslí.

Jako chápu že tv je levná a prostorově efektivní (děti sedící na zadku zabírají málo místa) a že do vlaku to může být nejvhodnější řešení, ale netvařme se že je to řešení ideální jen proto že se líbí dětem

Ferda

Bože…

N.N.

Prolézačky, nebo rovnou celý strom dát do vagónu … nechat je tam drandit na odrážedle, ty starší na kole asi taky ne.

Ať se raději vyblbnou na zahradě, v tom vlaku nebudou trávit 8 hodin denně.

none

Pro děti není ideální sedět ve vlaku. Místo toho mají běhat v parku….
A tady nejde o zavírání místa. Půjč si pár dětí a zkus si pár hodinovou jízdu.

Adam Ř

Hele jsem skautský vedoucí, vedu oddíl o asi 15 dětech na prvním stupni a pravidelně s nimi jezdím vlakem, někdy i tři hodiny; něco o tom vím Obrazovky obecně jsou mor, ale jako zase lepší když se společně dívají na pohádku na velké TV než aby si každý sám skroloval na mobilu. Ovšem nejlepší je když si povídají či hrají karty(ať už spolu či s dospělými), případně skotačí (ovšem v typickém vlaku to je samozřejmě potřeba hodně krotit. Ovšem kdyby tam bylo jedno kupé na skotačení s průkazkou, to by bylo skvělé. Ale opět, nemůžu očekávat takový luxus, obrazovka je… Číst vice »

mgr.pavel

Stejně hloupý názor, jako nechat děti se rozhodnout, zda chtějí k obědu maso s rýží nebo lízátko.

N.N.

Něčím takovým pojedou spíš na výlet, na dojízdění do základní školy to nebude.
A lízátko si můžou dát zhruba tak stejně často jako výlet takovýmhle vlakem (ikdyby to bylo 10x do roka).

Juraj

Nesouhlasím.
Aktuální pojetí dětské sekce u ČD i ÖBB je fakt líné a odfláknuté, pro menší děti zcela nevhodné. A přitom ÖBB kdysi ty Kinderabteily uměly, podědil je RegioJet a bývají vyprodané měsíc dopředu.

Je smutné, že když chci dnes cestovat s děckem <2 roky, tak starší vozy Bbdgmee i Bhmpz jsou naprosto v pohodě, ale v interjetu nebo comfortjetu si vhodné místo nevyberu.

Jan

Už se stalo. Skluzavka u SBB se jim líbila mnohem víc než obrazovka, co hraje něco, co už viděli dvacetkrát.

Martin

Jako vždy úžasné a ideální do Česka místo nesmyslnéě přetížených trati u Prahy by stačilo zvýšit kapacitu patry a na Plzeň a České Budějovice nasadit to samé

Air Traveller

u te prahy uz patra jezdi …

Twix

Ano a další pro PID se soutěží. Na Plzeň dost možná patra brzy přijdou, každopádně Plzeň ani Budějovice zatím netečou na délku jednopodlažních souprav – a dokud je to provázané s Třeboní, Krumlovem a Domažlicemi, ten KISS tam úplně nepasuje.

Míla

Těším se, co vysoutěžila Arriva 😉

Juraj

Lék na přetížení?!
A to budou ČD prodávat spodní patro a LE vrchní, nebo zhoršíme nabídku spojení?

2101

Tohle bych si dokázal představit na R16, oproti B by to byl obrovský skok dopředu

Gouba

ÖBB masivně investují a rakouský stát se postará, aby se investice nezmařila a dopravce o příslušné výkony za pár let nepřišel. Soukromníci pouze na lokálky, ne na dálkové výkony. Tam si na rozdíl od Česka svého národního dopravce průběžně nelikvidují.

Adam Ř

Ta investice by se nezmařila tak jako tak, trh s ojetými vozy je v Evropě docela živý.

Dejf

tak zrovna tyhle dva dopravci se dají pěkně srovnat. když je spolu přistihli při levárně, tak se rakušáci dohodli, přiznali a zaplatili výrazně nižší pokutu, než češi, který zatloukali dál. i když jim rozhodně rakušáci echo o tom, že se přiznají dát museli. toliko ke kultuře jednotlivých národních dopravců. ale třeba pid je na 30 let, to je rozumná doba na zaplacení jednotek a ještě budou mít zbytkovou cenu, se kterou se dá pracovat. prostě ty soutěže můžou být buď na dlouho s tím, že si dopravce na daný soubor koupí nové jednotky, nebo se holt bude za pár šestáků… Číst vice »