Obrazem: První dvoupodlažní railjet. Stadler ukázal poprvé interiér nových vlaků pro ÖBB

Zóna pro rodiny v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBBZóna pro rodiny v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBB

Do pravidelného provozu se dostanou nové jednotky příští rok v prosinci.

Rakouské spolkové dráhy a Stadler Rail představily podobu nových jednotek Stadler KISS, kterou budou jezdit pod značkou railjet. Jde o první dvoupodlažní railjety, dosud rakouský dopravce využívá pod touto značkou netrakční jednotky od Siemensu.

ÖBB si jich objednaly cekem čtrnáct, vyjedou postupně od konce roku 2026 na trať mezi Vídní a Salcburkem. Jezdit budou rychlostí 200 km/h

Je to první případ, kdy budeme mít dvoupodlažní vlaky pro dálkovou dopravu. Umožní nám to výrazně navýšit kapacitu vlaků,“ uvedl šéf ÖBB Andreas Matthä. Ještě před novými jednotkami KISS se na trati objeví ve vlastnictví dopravce starší jednotky se stejným názvem. ÖBB přebírají zhruba deset let staré jednotky po Westbahn od Deutsche Bahn.

KISSy po Westbahn se vrací do Rakouska. ÖBB je kupují od DB

Nové šestivozové jednotky mají kapacitu celkem 486 míst, o pětinu více než stávající. Ve 160 metrů dlouhé jednotce bude 8 toalet, místa s nápojovými a jídelními automaty či prostor pro přepravu deseti jízdních kol. Součástí bude i prostor pro přepravu vozíčkářů.

Objednávka na dvoupodlažní railjety byla součástí větší smlouvy se švýcarským výrobcem. Kromě railjetů dodá Stadler Rail ještě 21 čtyřvozových dvoupodlažních jednotek pro regionální dopravu. Ty už výrobce představil loni v Berlíně. Celkový objem objednávky je zhruba 600 milionů eur.

1. třída v jednotce Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB1. třída v jednotce Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB1. třída v jednotce Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB2. třída v jednotce Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB2. třída v jednotce Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBB2. třída v jednotce Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBZóna pro rodiny v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBBJednotka Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBJednotka Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBJednotka Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBJednotka Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBProstor pro přepravu zavazadel. Foto: Mark Knopp / ÖBBJednotka Stadler KISS (railjet) pro ÖBB. Foto: Mark Knopp / ÖBBZóna pro rodiny v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBBNápojový automat  v jednotce Stadler KISS (railjet). Foto: Mark Knopp / ÖBBProstor pro vozíčkáře. Foto: Mark Knopp /ÖBBDvoupodlažní railjet pro ÖBB ve výrobě u Stadleru.
Zdroj: Linkedin.com - Klaus GarstenauerDvoupodlažní railjet pro ÖBB.
Zdroj: Linkedin.com - StadlerPrvní dvoupodlažní railjet pro ÖBB. Foto: Stadler Rail / ÖBBPrvní dvoupodlažní railjet pro ÖBB. Foto: Stadler Rail / ÖBBPrvní dvoupodlažní railjet pro ÖBB. Foto: Stadler Rail / ÖBB
Tagy ÖBB railjet Stadler Kiss Stadler Rail
21 komentářů