Obrazem: Průzkumné šachty a štoly se stanou součástí metra D

Budování průzkumných šachet a štol k metru D. Pramen: StrabagBudování průzkumných šachet a štol k metru D. Pramen: Strabag

Stavební společnost Strabag zveřejnila na svém Facebooku obrázky pokračujících prací v rámci geologického průzkumu k metru D. Geologický průzkum, který

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Žižkov by metro užil už teď a v budoucnu teprve. Ale určitě ne na náměstí Míru a do Nuslí. Bylo by potřeba něco zhruba v trase linky 9, ale to se určitě neodehraje v tomto století. Pro začátek by stačilo, aby linka 9 jako jedna jediná neobsluhovala ten nejdominantnější směr (Ohrada-Václavák-Národní třída), zatímco je patnáctka nesmyslně ukončená na Floře a jedenáctka se po většinu dne poloprázdná prohání po Vinohradské.

Rýpal

Já jen doufám že z nám. Míru to povede na hlavak a klidně ještě na náměstí Republiky a dál. Ale je pic…. To táhnout doprava Žižkov..

Michal

na Mírák se to dostane až tak za 20 let

Armin

Nejlepší by bylo, kdyby se členilo na dvě větve. To samé na druhém konci, kde by mohla být druhá větev do Modřan.

ene bene

Ta Modřanská větev je nesmysl. Metro má být páteřní kapacitní a poměrně rychlý dopravní prostředek a neměl by obsluhovat dokolečka sídliště, kde lze totéž zvládnout dostatečně kapacitně po povrchu. Metro se vymyslelo jako podzemní právě proto, aby zvládalo velkou kapacitu v místech, kde na to už na povrchu není místo. Modřanské půlkolečko by bylo mrháním penězi.

Y.K.

No nevím. V Modřanech, na rozdíl od Libuše, je skutečná přepravní poptávka. Větvit tratě metra k jejich konci, kde už je řidší poptávka je docela obvyklý způsob „optimalizace“ jejich provozu. Metro se staví hlavně tam, kde je v okolí stanic dostatečná poptávka nebo nějaký terminál a zahuštěné městské celky takovou poptávku generují. D jde poněkud proti tomuto logickému proudu, že povede do do řídké vilkové čtvrti, lidi se k němu stále budou svážet busy, takže oproti C minoritní zlepšení. Hlavně kvůli depu v Písnici.

ene bene

Hlavně kvůli dobrým vazbám na povrchovou dopravu, která se tím napojí na rychlý spoj do centra. Rychlý, protože poměrně rovně vedený. Páteřní, protože někudy ta linka vést musí a kilometr vedle se druhá stavět nebude, i když je tam podobná zástavba. Kvůli obsluze domů v bezprostředním okolí stanic se metro obvykle stavět nevyplatí. Ani když je těch paneláků hodně. Ale abych vás uklidnil, metro se v těchto místech ještě ani zdaleka nestaví, zato domy tu rostou jako houby po dešti. Ten argument, že na Lhotce je víc paneláků než v Libuši a Písnici, se omílá už desítky let, ale jaksi… Číst vice »

Y.K.

Viděl jste někdy třeba stanici Lužiny? Hůrka? Žádné autobusy ani jiná MHD tam nejezdí a přesto metro slušně zásobují. Sídliště generují výbornou a pravidelnou poptávku v docházkové vzdálenosti. To je základ kapacitní kolejové dopravy ve městě. Ne ji táhnout co nejrovněji, ale táhnout ji přes nejhustší sídla.

ene bene

To jsou tak trochu vyjímky potvrzující pravidlo a tak trochu z nouze ctnost. Není to dobrý příklad. Linku tam samozřejmě živí těch několik stanic, které obslužné nejsou (jako Butovice a Zličín). Celé se to navíc stavělo na povrchu a v příznivém terénu, kde byly domy rozestavěny s ohledem na metro. A celé to po tom JZ městě vede ke Zličínu ještě pořád dost rovně. Tohle na Lhotce nezopakujete. Dobrý příklad povedené obslužné stanice je Vyšehrad. Ano, JZ město je takový urbanistický bastard, socializmus viděl, že aut přibývá, přesto postavil sídliště ještě hůře komunikačně vybavené, než ta předchozí. Dali si na… Číst vice »

Sinep Anigav

Opomíjeným kritériem za rychlostí je spolehlivost systému a ta si žádá, spíš než páteř, mřížovou síť z eska a metra, s více uzly, protože Praha ještě dlouho nebude mít na okružku. Kromě Rajské zahrady, Depa Host., krčského nádraží, kromě zpřítulnění přestupů Veleslavín, Vysočany, Kačerov, Jinonice, Vltavská, Hradčanská, … mohou být v mřížové síti užitečné např. budoucí uzel Vršovice-bří Synků, nebo protažení kritizované modřanské větve na nádr. Radotín, céčka Háje-(Petrovice)- nádr. Uhř. („hrana-hrana“ s eskem) nebo při neustálých oddalováních Rajské zahrady dojít do uzlu Nádr.H.Poč. („hrana-hrana“ s eskem). Při větší fantazii bude v mříži užitečná i žižkovsko/vysočansko/prosecká větev déčka přes nádr.… Číst vice »

ene bene

To je ale pohádka starého zbrojnoše. Páteř se staví proto, že na víc než na páteř nemáme. Až bude na mříž, tak klidně. A jestli někdo chce mocí mermo metro v Modřanech, pak navrhuji prodloužit linku A: Motol-Butovice-Barrandov-Modřany-trať D-trať C (Jižní město). Jsou to samé velmi důležité a silně urbanizované lokality, které si dobré vzájemné spojení zaslouží a které po povrchu prakticky nelze spojit kvůli vážným překážkám přírodním, technickým či ochranářským (Prokopák, Barrandova skála, Vltava, Krčský les). Stanice Barrandov bude pravda asi dost hluboko. Posléze by se to od áčka v Dejvicích odstřihlo a prodloužilo na druhou stranu do Bohnic… Číst vice »

Y.K.

No já nevím. Modřanská větev D by měla nějaké 2 – 3 km a přijde vám to dlouhé a navrhnete 15 km trasu přes celé město, která je na dlouhé roky opravu utopie? Takhle velký okruh v Praze nikdy nebude (blízkém nikdy), možná, kdyby se opravdu zadařilo, by mohl po částech vznikat malý okruh +-Pankrác, Smíchov, Anděl (to jsou asi 3 – 4 km), z Pankráce pak někam k Želvě, ale to už je také někde fakt dáááálekó v budoucnosti.

Vladimir

Jako definice dobrý, ale realita je trochu jiná. Třeba změna trasovani trasy na Motol místo na letiště. Zajímalo by mě kdo na Motole bydlel, nebo kdo tam měl tolik pozemků, že se mu tahle nesmyslna zmena trasy podařila prosadit.

Y.K.

Tak ona ta trasa v úpně nesmyslná není. Sbírá co největší sídla. Nesmysl bylo protěžovat ji jako rychlé spojení na letiště.

Filip

Metro se na letiště v Praze nehodí. Vzhledem k osídlení by muselo na povrch, aby to nestálo majlant, a na povrchové použití není metro v Praze vybaveno. Chybí klima topení atd…

Sinep Anigav

Souhlas. Jedno z nejhorších řešení je skončit (bůhvíjak nadlouho) na Míráku a nechat většinu cestujících přicpávat se do vlaků od Jiřího z P. Konec na Míráku je takový nesmysl, jako kdysi byla tendenční argumentace, že D se chystá jako objížďka kvůli reko Nuseláku. Smysluplnost linky stojí a padá s rozdělením přepravních proudů kromě áčka na Míráku 1) k příměstu na hl.n, 2) k céčku na hl.n. 3) k příměstu na Mas. (= Nám. Rep.) 4) k béčku na Nám. Rep. Některé relace se zdvojí a přispějí ke zvládnutí mimořádek. Tomu by pomohl i hladší přestup mezi nádr. Vršovice – N.bří… Číst vice »

M H

Přesně tak, kdykoliv jsem vlazl v Praze do metra, úsek Hlavní nádraží – Muzeum bylo suverénně nejplnější. Protáhnout trasu D z Míráku na Hlavní nádraží a dále na přestup na B by bylo ideální a pokud by to zároveň obsloužilo i Masaryčku, bylo by to perfektní.

Podobně to mají ve Víddni, kde U1 je beznadějně přeplněná v úseku Hauptbahnhof (kde staví ještě extra daleko od vlaku) – Karlsplatz. Nedělejme stejnou chybu a pokusme se propojit vlaky a metro lépe než oni a předejít tak úzkým hrdlům.

Maroun

Je pic… To táhnout na Nam. Republiky. Nikdo tam nebydlí a turistům stačí béčko + tramvaj. Za to na Žižkově bude brzo krize. Tisice novejch bytů.

Jan

Proč by to mělo končit v centru, respektive kám dál mezi A a C to přinese nějaký užitek? Na Žižkově se začíná stavět v okolí nákladového nádraží nová čtvrť ve velikosti menšího krajského města a něco podobného je taky dole ve Vysočanech. Ze Žižkova vede k centru 8 tramvajových linek (5, 9, 10, 11, 13, 15, 16, 26) a několik autobusových a na stávající situaci to stačí jen tak tak kapacitně. Zkuste se projet ve špičce devítkou nebo 207 které obě jezdí po 4 minutách a doslova přetékají a teď si představte o pár tisíc lidí víc kteří budou chtít… Číst vice »

M H

Pokud se D stočí na Žižkov, tak ve výsledku pouze přeplní linku A od náměstí míru do centra…to by spíš chtělo buď nejdřív do centra na Hlavas a na přestup na B a pak stočit na Žižkov, nebo na Žižkov postavit trasu E…případně nějak přesměrovat současné linky.

ngthrn

A kam by ti lidi z Žižkova jezdili? Na Náměstí Míru? Smysl má jedině spojení do centra, tedy protáhnout D na Hlavní nádraží – Náměstí republiky a potom stočit zpátky na Žižkov. Tím dostanou obyvatelé Žižkova spojení do centra, přestupy na A, B i C, hlavní nádraží, Masaryčku, atd. Spojení Žižkov-Náměstí Míru žádné terno nebude…

Milan_86

Pamatuji rok 2010, období před volbami do zastupitelstev. Bydlel jsem tehdy u Thomayerky a byl tam míting ČSSD s heslem, že tam, kde stojí jejich stan, bude do roku 2015 stát stanice metra… politické sliby jsou jen sliby, ale zpětně se nad tím usmívám.

Radek Janata

Trasa D se plánuje už od 80.let. Už tehdy se říkalo v Nuslích, že některé domy ustoupí stanici metra.