Obrazem: Přímá linka z Prahy na Tchaj-wan odstartovala, má posunout demokracii

První přílet nové linky China Airlines z Tchaj-wanu do Prahy. Foto: Petr JurišPrvní přílet nové linky China Airlines z Tchaj-wanu do Prahy. Foto: Petr Juriš

Spojení je už nyní populární jak u tchaj-wanských a českých turistů, tak také například u lidí z Vietnamu.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Co je premium business class? Vypada jakko business, urcite ne premium economy

Vašek

A také: ,,Plány revanšistů zhatí, naši vepři boubelatí“.

Olda_údržbář

„Veliký pochod“. Je to pořád stejné.

Vladimír

Ještě začít s přímými lety do Bangkoku a Hanoje a bude to super.

Miloš Zikmund

Tak mi to nějak nedává logiku, zvláště když lety zajišťuje China Airlines.
Není v ČR náhodou prezentováno, že ten agresor je právě Čína?
On totiž Tchaj-wan má se sousední velkou zemí čilé obchodní styky. Už jen letecké spojení je největší právě s Čínou.
Možná, ale naši drazí politici mají jiné informace a plány.

Erskine

China Airlines je tchaj-wanska spolecnost, nikoliv cinska. Oficialni nazev Tchaj-wanu je Republic of China (Cinska republika). Pevninska Cina je People’s Republic of China (PRC-Cinska lidova republika). Cinske aerolinky se jmenuji Air China. Take China Eastern, China Southern a dalsi.

VTT

Přesně tak. A teď, proč to tak je: Tchaj-wan totiž nechce být samostatným státem, který se odtrhl od Číny, třeba tak, jako se kdysi Irsko odtrhlo od Velké Británie nebo Východní Timor od Indonésie. Dokonce byly snahy o vyhlášení nezávislosti na Tchaj-wanu trestné! Je to tak, že Tchaj-wan považuje Čínu za jednotnou s tím, že legitimní vláda celé Číny je ta v Tchaj-peji. Podle nich jsou ti odštěpenci na pevnině. Takže mimochodem, výkřiky o tom, že „stojíme při Tchaj-wanu a Tibetu“ jsou nesmysl, nezávislost Tibetu Tchaj-wan samozřejmě neuznává. A taky se divím, že nikdo z tchaj-wanských předstaitelů neposlal naše politiky… Číst vice »

Petr

Ale prd by spustili…

Y.K.

Tak oni se hlavně cítí být (a jsou) kulturně svázaní s historií Číny, co jim vadí je politika (orientace) kontinetální Číny, ne původ.

VTT

Oni jsou Číňani. Na Tchaj-wanu je snad čtvrtina obyvatel Chanů, další velká část jsou ostatní čínská etnika (Hakka atd.), původní obyatelé tvoří jen malou část.
Občanská válka v Číně a s ní spojený vznik dvou čínských vlád je velmi složitá věc.

Tomas

Ufff…

Pavel

Ne naši „soudruzi“ umí zeměpis a znají rozdíl mezi Čínskou republikou a Čínskou lidovou republikou.

Mysel

Nejste sam, kdo nezna rozdil mezi China Airlines a Air China. Jde o bezny omyl laiku.

Y.K.

Taiwan je Čína, přesně Čínská republika, není „PRC“, Čínská lidová republika.

Jindřich Fišera

Země ležící na ostrovu jménem Taiwan, se jmenuje Čínská republika. China Airlines sídlí v této Čínské republice.

JGR

Pepek Vyskoč vypil sklenku šampusu, snědl chlebíčky, prohodil moudro a šel dále dřít do senátu

OndraG

Hezké fotky, ale chybí mi tam fotografie sedadel v třídě, kterou cestuje většina lidí. Docela by mě zajímalo kolik tam je místa na nohy …. :->)

KrizeVychodniSpolecnosti

Místa na nohy je stejně jako mají třeba Emirates v 777, sedadla jsou o 2,5 cm širší než mají Emirates v 777.

Joker

Linka z Jižní Ameriky zase posouvá drogokracii.

fous55

Z Prahy létá něco přímo do Jižní Ameriky? Kam??

Lukino

Nejsem proti, aby u prvního letu byli i politici, ale říkat, že to posune demokracii? To prosím jak?
Docela vtipné když před rokem jeli pro plyn do Kataru (asi taky posouvat demokracii)

Slosor

Taky mě to rozesmálo. Logikou mistra Vystrčila přímými lety do Rijádu zase posouváme absolutní monarchii a právo šaría. 🙂

Jiří Kocurek

A nebo rozšiřujeme ateismus, knedlíky a hlávkové zelí.

MaT

A vepřové ne? 🙂

David

My jsme fakt pripad, tohle jestli cte nekdo v zahranici, musi si klepat na celo.

PetrH

Takovéhle fráze se říkají i jinde…

Mysel

Jestli tohle cte nekdo v zahranici, prejde to bez povsimnuti. Uplne stejne fraze se bezne pouzivaji i jinde. Vy nectete zahranicni tisk, ze jste z toho tak vyndanej? ;o)

Tomas

Tomu se rika diplomacie. Spousta zdanlive hloupych a formalnich pindu, kdy jejich smysl se schovava na pozadi.

Frantisek

Další spalování ropy možná posune demokracii, ale spíše opačným směrem, než kam by řečníci patrně chtěli. Když už to tedy spojují. Války o zdroje a moc nad nimi vyžadují vlády pevných rukou, ostrých loktů a tvrdých pěstí. Ne demokracii.

Jan T.

Ropy se těží a dodávají z diktátorských režimů, takže tu jistá podpora jejich konfliktů je. Sám jsem proto, aby se řádně danily negativní externality, které vznikají při pálení uhlovodíků vysoko v naší atmosféře.

PetrH

A pálení při povrchu nevadí?

fous55

To už dávno zdaněné je, dokonce dvakrát (spotřební daň a DPH) a u uhlí a plynu třikrát (ještě emisní povolenky). Na rozdíl od těch oblaků, které mají pořád výjimku na všechno.

Jiří Kocurek

Kdybys alespoň trochu tušil, že Taivan vyrábí procesory pro většinu světa a bez nich bys moh tak maximálně škrábat křídou na tabuli a ne psát semka do diskuze…

VTT

Formulace v nadpisu odstavce „Letiště Praha usilovalo o dálkovou linku do východní Asie několik let“ mi připadá trochu nevhodná. Sugeruje to dojem, že letiště toužilo po nějaké lince libovolně někam do východní Asie – ale to není pravda, úspěšnou linku do východní Asie už v Praze máme delší dobu – do Soulu.
Lepší by bylo napsat „Letiště Praha usilovalo o další dálkovou linku do východní Asie několik let“ nebo „Letiště Praha usilovalo o linku n Tchajvan několik let“

VTT

Tahle prohlášení jsou záměrně formulovaná bombasticky. A že to tak přebírají Seznam nebo Idnes, to beru. A tam ta bombastičnost má smysl, aby si toho všiml čtenář, co tam šel původně hledat něco úplně jiného.
Ale čekal bych, že přidanou hodnotou tohoto odborně zaměřeného serveru bude i to, že tuhle senzacechtivost tiskových zpráv trochu otupí a napíše to tak, jak to doopravdy je.

Ale OK, je to váš server.

fous55

Délka jednání je důležitá, ale problém je v tom, že jde o druhou linku po Soulu, nikoliv první. Tohle neokecáte.

cestující v economy

Skvělý počin, těším se na svezení. Máme na podzim přes Taiwan letenky do Osaky, zpáteční za 18.400,- i s dvěma zavazadly. To je při dnešních cenách doslova sen.

Roman Soudný

To je vskutku slušná cena, skoro mě láká se podívat za kolik by se dalo něco pořídit na příští jaro. Ale radši v J 🙂

Toníček

Ještě nedávno prodávala CHINA EASTERN letenku na konec června z Budapešti do TAIPEI za 12K ZPÁTEČNÍ.
Vtipné na tom letu je, že pravidelně létá přes ČR.
Ta cena mě tam škádlila zhruba měsíc. Když jsem se odhodlal to koupit, tak už zbývala jen poslední letenka. Nakonec jsem ale zjistil, že CHINA EASTERN má neuvěřitelně zubugované stránky. Tomu by člověk skutečně nevěřil…
Tu letenku mi kvůli tomu někdo vyfoukl… :/

Člověk

Cena bohužel nic moc, ale odpovídá velké spotřebě paliva při vyhlídkovém letu mimo problematické vzdušné prostory (na září jsem našel nejlevnější lehce pod 1000€)

David

A to Vam prijde hodne?

člověk

Z pohledu turisty ano, pred covidem jsem letel do Tokia, Hanoje, 2x Bangkoku vsechno za mene nez polovinu

Mysel

Pred COVIDEM a Putlerovou valkou byly ceny jinde. Nema smysl tim argumentovat.

Jan T.

Při 1000 EUR to pořád vychází jen za 2,70 Kč za kilometr, přece jen je to 9000 kilometrů.

Tomas

Ve skutecnosti je to kilometrů 11 tisíc

Mysel

Cena je vzhledem k aktualni situaci ohledne letu tim smerem vyslovene skvela. Co se Vam na tom nelibi?

PetrH

Stejně podle trasy níže musí obletět Čínu, bo taiwanská aerolinka. Takže aktuální situace k tomu moc nepřidává, jenom oblet Ukrajiny a jihu Ruska, to nepřidá tolik. Taiwan stejně leží dost na jihu.

Tomas

To není ten důvod – řada letů china airlines přes čínu normálně létá.

Jen ono to u většiny linek nedává moc smysl – směrem do evropy je na ortodromě do evropy za čínou rusko, takže by ho stejně museli obletět… 🙂

Mysel

Nemusi obletet bolsevickou Cinu. A v tomhle pripade je to ostatne celkem jedno.

Mysel

PS: A tou situaci myslim stav, kdy nekolik malo aerolinek dostalo prilezitost vydirat sve zakazniky.

Jiří Kocurek

Ona to až taková zajížďka není, jak by se mohlo zdát. Rozodně bych to nenazval vyhlíkovým letem. Odkaz vede na nejkratší spojnici.
https://goo.gl/maps/GS1VNXewLhYag57S6

Tomas

Skoro 2000 km neni zas tak malo 🙂

KrizeVychodniSpolecnosti

Zkoušel jsem změřit včerejší trasu z Taipeie do Prahy, vychází to na 11500 km: https://ibb.co/CM8B8cT

Erskine

Myslim si, ze Google Maps to neukazuji uplne presne. Podivejte se na toto. http://www.gcmap.com/mapui?P=prg-tpe&MS=wls&DU=km

PetrH

hlavně oblétá Čínu, to přidá nejvíc.

Kamil Novotný

Pěkné letadélko. Konečně další pořádný stroj v Praze.
No a ty kecy politiků jsou tak nějak zase úplně zbytečné…