Obrazem: Přestavba „Kulaťáku“ se přiblížila. Doprava zmizí na okraj a vznikne skutečné náměstí
Vizualizace kompletní přestavby Vítězného náměstí. Zdroj: IPR
Nové podoba pražského Vítězného náměstí už je zanesena v územním plánu.
Vizualizace pěkné..:) Jen mě zaujalo, jak v ní vynechali budovy ČVUT, které jsou opravdu lehce nevzhledné a kulaťák tak trochu hyzdí. A to říkám jako absolvent ČVUTu…
Vždyť budovy ČVUT na náměstí nejsou. Jsou vidět jen proto, že tam chybí dva bloky domů. Pozemky se mimo jiné už prodaly a developer má povolení, takže zastavěné budou rychle.
Stromy posazené do dlažby – to nevím, jak budou prosperovat. Víc by se mi líbily klasické ostrovy zeleně a mezi nimi chodníky s lavičkami.
Mám dojem, že ve vizualizaci vypadla jedna? ulice.
My studenti v letech kolem roku 1970 jsme tomu říkali náměstí kulaté revoluce
Nejvtipnější na tom je, že to náměstí je ve skutečnosti kulaté jen napůl, druhá polovina je hranatá. Kulatý je na tom namesti jen okruh pro auta 😉
Vizualizace je to moc hezká, a dokonce to vážně vypadá hezky ALE už teď moc dobře všichni kdo nad tím trochu přemýšlí a kdo kulaťák znají a jezdí po něm, vědí že ta doprava tam bude tragédie… Tramvaj v silnici, zúžení celé silnice okolo, samozřejmě tam nebude chybět cyklo pruh, přidání semaforů pro pěší kvůli bezpečnosti, už teď svatovítská od rána do večera stojí, doprava se nikam neodkloní protože lidi tam budou jezdit pořád… Bude to jen a jen chaos a kulatá kolona horší než je teď… Jo prostě páni a paní na úřadech chtějí lidi dostat zpoza volantu do… Číst vice »
Tohle mě taky napadlo. Vypadá to fakt moc pěkně. Tramvajím to usnadní průjezd, to je taky fajn, ale co si pamatuji z let dávno minulých, kdy jsem se tam pohyboval, tak tam byl docela rušný automobilový a autobusový provoz a podle mě navržené řešení to kapacitně nedá. Navíc ten ohraničený plac před budovou Generálního štábu mi přijde příliš úzký aby se tam auta co tam vjedou mohli rozumně otočit a a zase vyjet ven.
Tramvajím to průjezd neusnadní, ale zhorší. Vzniknou dva ostré oblouky, které dopravu zpomalí a sníží pohodlí (stojící se budou sypat jako kaštani), zvýší se ojetí kolejnic, tedy budou častější výluky. Zkrácením zastávek se sníží kapacita dopravy, tramvaje budou jezdit narvané.
Každý, kdo to tam zná a ví, že cesta z YU partyzánů k tunelu běžně trvá 40 min a z toho 30min jedu 1/2 kulaťáku.Pak pochopí , že je to nesmysl, zbožné přání. 20 aut, jak je na vizošce, tam bude max 2x ročně mezi 2 a 3 ranní v neděli, jinak je to plný.5ešení je jedině mimoúroven – nadjezdy , podjezdy,ale kolize s M.
Proč jsou všechny tyhle vizualizace tak strašně vybělený?
Vizualizace ohromné, ale obávám se, že výsledek nebude tak skvělý a že bude jen možné říci, že se utratila hromada peněz. Náměstí je ze své podstaty rušné místo města. Odklánět dopravu z náměstí je ošemetné. Kulaťák není Staromák, pěší ho nezaplní a doprava odtud odvedená zavede ruch do dosud klidnějších míst, což je úplně proti smyslu využití veřejných ploch ve městě. Za mě je celá ta přestavba spíše špatný nápad.
Asi vám uniklo, že současná podoba náměstí dopravě prostě nestačí, momentální řešení tří křížení víceproudé vozovky s tramvajemi tomu také vůbec nepomáhá, a navíc je esteticky jeho plocha zcela nezvládnutá – uprostřed je nedostupné a mrtvé, skoro brownfield.
Myslím, že odpovídáte někomu docela jinému, asi jste nepochopil, co píšu.
No, píšu vám, že jak proměna středu náměstí, tak odklon části dopravy jsou žádoucí, ba nutné. A že po uvedené proměně to bude určitě o dost lepší (i když ne třeba ideální).
Současná podoba dopravě nestačí, proto se to udělá ještě horší
Návrh je moc pěkný a líbí se mi především ta plocha před budovou Generálního štábu. Získá tak větší důstojnější prostor pro vítání návštěv a vynikne samotná důležitost budovy. Dnes je to tragédie.
Prostor před Genštábem získal jakýsi bezpečnostní perimetr, ale přišel o tu plochu s momentálním pomníkem.
Jestli myslíte ten Pomník účastníkům, tak ten je na budově víceméně nezávislý a stojí dost bokem.
Vojensky spřátelených. Na ty ostatní máme protivzdušnou obranu.
No zatím moc ne, než příjdou Spydery tak skoro žádnou 🙁
Ale třeba by tam šla zaparkovat Ještěrka 🙂
🙂
No, ono se to mění zhruba každých cca 20 resp. 40 let… Tak uvidíme, než to postavěj, jestli to postavěj, kam zase budou namířeny rakety a koho budeme vítat.
(Nejhezčí) třešničkou na úvodní vizualizaci je DS 21. V 21. st. stále šarmantní kráska.
To nemohli dít aspoň jeden výstup z metra do té klidové zóny, aby člověk nemusel zbytečně přecházet koleje a vozovku? Pro méně odvážné to mohlo fungovat i jako podchod…
Podchod metra nezasahuje do středu náměstí 🙃
Pokuzd vím, jeden nový výstup z metra má ústit právě do centrálního prostoru. Je hezky vidět na vizualizaci s kašnou.
Na obr. z holubí perspektivy je vidět, že do centrálního prostoru nevede (kašna je tam dobře vidět). Prostě by se musel vykopat nový.
Fontany, stromečky, pitka, pylony….vsechno hezky ale primarni je odkloneni dopravy přes KES a propojeni Blanky s Evropskou. Dokud to nebude, zustava Kulatak dopravni křižovatkou…
Přesně tak. Ta vizualizace je hrozně idealizovaná. Pokud bychom udělali snímek stávajícího provozu na kulaťáku ve všední den, spočítali všechny dopravní prostředky projíždějící v jeden okamžik a vložili je do té vizualizace, tak kouzlo zcela zmizí. To místo je průsečíkem všech cest přes Dejvice. Jestli z toho má být náměstí, musí se doprava vést jinudy.
Jo třeba vzduchem 😉
To by kazilo panoráma…
Osobně jsem si říkal termín „optimistická“, hodně.
Primární pro koho?
Pro místní a návštěvníky je ten veřejný prostor cennější, než průjezd. A pokud ten kruháč bude udělaný správně, pak sám dopravu docela hezky zreguluje.
A tím nepopírám význam KES, ale nedělal bych z toho modlu. Nic to zázračně nevyřeší úplně stejně, jako nic zázračně nevyřešila Blanka.
KES povede mimo Kulatak. Prave proto je dulezity, ze odvede dopravu z prostoru Kulataku. Nemyslim si, ze by někdo delal modlu z Mestskeho okruhu nebo radial. Blanka samozrejme sama o sobe nic vyresit nemůže, je to jen fragment systemu. Není propojena s Evropskou, Radlickou radiálou a neexistuje Brevnovska radiala. Na druhé strane neexistuje pokracovani MO a pretezuje se Prosecka radiala. Je to jako když cyklistovi zlamete obe nohy, vezmete jeden pedal a riditka, vypustite pneumatiky a pak se postavite k cili a budete se mu posmívat, ze nedojel první. Je nutne ten systém dostavet a soucasne zavadet ve meste reformu… Číst vice »
Vyjmenoval jste chybějící stavby bratru za 300 miliard korun.
Problém toho že ty stavby nestojí nejsou peníze. Naopak, to že nám důležité infrastrukturní stavby chybí nás stojí daleko víc. Chybí tu ta vůle to dotáhnout do konce.
Ty stavby měly stát už před dvaceti lety. Daň za neschopnost je holt extrémní stejně jako ztráty způsobené vadnou infrastrukturou. Veškerou, nejen silniční. I proto je západ tam, kde je a my bohužel tam, kde jsme.
Blanka toho, sice asi ne zázračně, vyřešila poměrně dost. Ano někdo způsobila problémy, ale její přínos je jednoznačně pozitivní.
A doprava zmizí. Ano to je představa pana Hrubeše. Akorát zapomněl říct svým občanům a pracujícím na Praze 6, že ani oni už auto nebudou moci už používat.
Kulaťák je místo, kterým musíte víceméně vždy projet ať jedete na Praze 6 kamkoliv. Třeba služebně. Pracovně. Už teď je to špunt. Tak ho ještě více ucpeme. Bez náhrady.
jste automobilista, budete mít v té době okruh, ten přeci všechno vyřeší!
Tak jestli tahle vizualizace je plánovaná tak za 20 let tak možná… dřív ten okruh kompletní nebude.
Co vyřeší? Okolo bydlí lidi, jsou tu firmy, obchody, hotely. Všichni potřebují jezdit auty jinak tu budou prázdné baráky. Divím se GŠ armády, že chce mít šalinu před vchodem.
A pracovně se nedá jezdit jinak než autem?
Já jen že třeba u nás drtivá většina kolegů auto má, ale když zrovna máme jednání v Karlíně, tak tam nikdo autem nejede, protože to je blbost.
To je jistě chvályhodné, ale celá řada lidí jistě nejezdí pracovně jen jednat, ale také skutečně pracovat.
My to máme stejné jako Juraj, a jezdíme tam pracovat. Autem tam jedou (většinou, ne vždy) právě ti, co chtějí jednat. Takže obráceně, než říkáte.
Hm, jednání je jedna věc (to by skoro šlo i virtuálně) ale třeba instalace serveru se blbě dělá bez toho serveru a nářadí… nebo klidně oprava pračky…
Čím ho víc ucpeme? Tím, že auta nebudou tolikrát přejíždět tramvajové koleje? Opravdu?
Sláva! Jakákoli změna tenhle hnusné okružní křižovatky uprostřed města je plus.
Nedělám to rád, ale musím uznat, že uvnitř je opravdu hnusná. A jako třešnička na dortu tam zbyl i „památeční“ čtvereček po ufiknuté hlavě toho revolucionáře.
Asi jsem pesimista, ale všechno se dá i ještě víc zkazit…
Nějak mi v tom krásnu chybí prostor pro autobusy od Roztok, Lysolají a přinejmenším dlouhodobě dočasně i Suchdola. No a vzhledem k tomu, že tramvaj na Strahov bude mnohem dříve než ta na Suchdol, bylo by vhodné v prostoru kulaťáku mít i možnost tramvaje obracet, vedení po obvodu k tomu přímo vybízí udělat kompletní smyčku. Ale jinak teda vize architektů mi přijdou úsměvné. Nebo vy znáte nějakého zoufalce, který by dobrovolně „trávil volný čas“ uprostřed kruhového objezdu? Bypass ulicí Generála Píky sice pomůže dopravní situaci od Evropské, ale směr od Jugoslávských Partyzánů nijak neřeší a přechody pro chodce na tom… Číst vice »
Tramvajovych smyček nedaleko kulataku je hafo – Spejchar, Malovanka, Podbaba, Červený vrch, není třeba na kulataku dělat smyčku.
Jo, Špejchar a Královka (Malovanka) jsou pro ukončení linky od Strahova vyloženě ideální… U těch zbylých dvou to znamená jalové kilometry navíc, které nejsou zadarmo.
Linka od Suchdola má být ukončena v Podbabe. Rozhodně to nejsou jalove kilometry. Pokud se nepočítá s tramvajovym kulatakem, kde všechny tramvajové linky by obkroužily jednou kolejí náměstí, potom by výstavba koleji ve východní části kulataku by byla dražší než případné ztráty z tzv jalovych kilometrů. Ke všemu hodně studentů techniky bude využívat zastávku Lotyšska.
Kromě Podbaby nepomohou. Jak je reálné ukončení bus od Suchdola v Podbabe ať posoudí každý sám. Vlhký sen p. Hrubese to ale 100% je. V té době už asi nebude radní. Podruhé to dát nemůže, pokud má někdo v ODS rozum. Jeho útok na pravicové lokality na Praze západ před volbami je neuvěřitelný.
Omlouvám se. Odpovídal jsem Ondřeji Wagnerová.
Omlouvám se mělo se jednat o linku že Strahova.
Nechybí, měla by tou dobou stát tramvajová trať do Suchdola (snad se s ní konečně pohne, je to ostuda).
Ten semafor na kruháči bude docela originální. V jiných velkoměstech se podobná centra řeší ve dvou úrovních.
Což o to, vizualizace vypadá moc pěkně.
Jenže. Jediné, co je na tom náměstí dobře, jsou koleje. A právě ty se musí přeložit.
Dneska má tramvaj od Podbaby k centru dva kolizní body. Po přestavbě budou čtyři. O horších rozhledových poměrech nemluvě. A to se vyplatí.
Přeložení dopravy k domům nic moc. Prostor uprostřed kruhového objezdu stejně nebude sloužit jako náměstí. Chtěl bych vidět toho zoufalce, který si půjde odpočinout na lavičku doprostřed okružní křižovatky. Mnohem víc by se mi líbilo zmenšení kruháče a pěší zónu rozvinout právě kolem domů. Stromy samože vysadit.
Tak jste nás označil za zoufalce, děkujeme vlídný muži. Jsem zvědavý, co ukáže budoucnost..
K domům? To nejsou obytné domy, takže klídek 🙂
Tak jednou vyjeďte do světa a zjistíte, že uprostřed okružní křižovatky lidi celkem běžně volný čas tráví.
Porto jsem tu už zmiňoval, ale co třeba Trafalgar Square? Siegessäule v Berlíně? Columbus Circle?
Byl jsem na podobném náměstí v Portu a bylo to v pohodě. uprostřed celkem příjemný park. Bylo tam ale víc stromů a trávy.
„“Dneska má tramvaj od Podbaby k centru dva kolizní body. Po přestavbě budou čtyři. O horších rozhledových poměrech nemluvě.““ naprosto nemáte pravdu, protože já tam aktuálně vidím postupně celkem 6 kolizních míst TRAM jedoucích přes kulaťák od Podbaby do stávající zastávky Vítězné nám. DC – https://mapy.cz/s/nevuvasunu , a to v 5ti z nich nemají právně přednost před ostatními vozidly jedoucími s nimi v kolizním směru: 1.) křižování autoBUSů vyjíždějicích z terminálu Vítězné náměstí, 2.) křižožování aut na severu kulaťáku – TRAM křižující kruhový objedz NEMAJÍ PŘEDNOST PŘED AUTY jedoucími po něm! 3.) křižování případně jedoucích TRAM od Evropské ul. k… Číst vice »
Body 3,4,5 zůstanou v jakékoli poloze kolejového trojúhelníku.
Bod 1 není řešen přesunem tramvaje, nýbrž pouze odstraněním bus terminálu.
Relevantní jsou tedy body 2 a 5, které jsou dva a zmnoží se na čtyři.
Jenže přehlíříte zjevně záměrně podstatné . TRAM dnes na Kulaťáku nemá v žádné situaci před nekolejovými vozidly přednost, protože narozdíl od těch auta, které křižuje, nejede po kruháči – zatímco při vedení TRAM po kraji čtvrtiny až poloviny (dle smeru jízdy spojů) obvodu kruháče dává velmi smysl považovattuto jejich jízdu za jízdu po kruháči, a PŘI NEKŘIŽOVÁNÍ TRAMVAJÍ S AUTY JEDOUCÍMI PO KRUHÁČI TÁVÁ PODSTATNÝ SMYSL, ŽE VE VŠECH SITUACÍCH MÁ MÍT TRAMVAJ PŘEDNOST PŘED AUTY!
To má být ta proklamovaná podpora MHD v praxi, tohleto? Dnes tam tram dávají přednost 2x ze všech směrů, směr Evropská to zůstane, ovšem směr Podbaba nově budou dávat přednost 3x. Dnes tvořící se kolony před nájezdem na Kulaťák z Evropské a Jugopako tram nijak nepřekáží, nově jim věčně někdo bude překážet na kolejích.
Rozhledové poměry se oproti dnešku (výhled kolmo, nově šikmo) pro tram taky zhorší.
Sakra, ti, co to navrhovali, hráli alespoň Trainz Tycoon?
Já tam teda aktuálně vidím postupně celkem 6 kolizních míst TRAM jedoucích přes kulaťák od Podbaby do stávající zastávky Vítězné nám. DC – https://mapy.cz/s/nevuvasunu , a to v 5ti z nich nemají právně přednost před ostatními vozidly jedoucími s nimi v kolizním směru: 1.) křižování autoBUSů vyjíždějicích z terminálu Vítězné náměstí, 2.) křižožování aut na severu kulaťáku – TRAM křižující kruhový objedz NEMAJÍ PŘEDNOST PŘED AUTY jedoucími po něm! 3.) křižování případně jedoucích TRAM od Evropské ul. k Podběbě, KTERÝM DÁVAJÍ PŘEDNOST ZPRAVA 4.) křižování s protijedoucími TRAM do Evropské ul., PŘED NIMIŽ MAJÍ SPRÁVNĚ PŘEDNOST, ALE MUSÍ SI UHLÍDAT,… Číst vice »
Tram z Podbaby na sjezdu vpravo před kruháčem sice bude mít přednost, ovšem křížení bude mít horší rozhledový poměr, navíc bude moc blízko vjezdu na kruh, takže hrozí, že bude věčně ucpané auty. Oproti dnešku zhoršení. To, o čem píšete ohledně předností tram mezi sebou uprostřed kruhu zůstane, jen se to celé přesune do zaústění Evropské a navíc do toho ještě přibude přednost autům ze všech směrů. Opět zhoršení. Nájezd do Svatovítské, tram dává přednost dál, ovšem dojde ke zhoršení úhlu rozhledu. Čekat na to, až se je nějaký řidič uráčí pustit tam budou tramvaje dál, stejně jako dnes, jenom… Číst vice »
Kruháč proti dřívějšku již nebývá přes jeho křížení s TT ucpaný a auta na kruháči vždy okamžitě pozští ty TRAMvae, a nehrozí, že nekteré auto jen vypadá, že pouští TRAMvaj, ale pak se s ní střetne, a protože měl řidič TRAMvaje dát přednost autu na kruháči, tak zavinění té nehody není připisováno jemu? :):):):) = Jenže nejde jen o jistotu nebourání, ale za mě dost jde o jistotu, že když dojde k nehodě, tak by neměl(a) být v nerávu řidič(ka) TRAMvaje, protože ti si do práve chodí vydělat, a neplatit čkody a pokuty, takže když dospejí, že danou praví podstupují… Číst vice »
Souhlasím. K tomu doplním, že byly vypracovány simulace, které prokázaly prodloužení jízdních dob tramvají. Přesto se z prezentací dozvídáme o tom, jak se zlepší plynulost provozu.
Tramvaje jsou obvykle to poslední, co u podobných projektů autory zajímá. Přitom tramvaje mají obrovský potenciál realizovat velké přepravní výkony bez zahlcení veřejného prostoru množstvím vozidel.
A rezidenti nadšeně vítají, že budou tramvaje pod okny skřípat do oblouku a ta auta jsou sice za stromy, ale jen ve vizualizaci. 20 let po přestavbě tam budou jen holátka. A to, že místní nezastaví před barákem s nákupem, auty řemeslníků ani zásobování prodejen , to už je jen podružná záležitost. Hlavně že bude trucplac na protesty:-) Může mi to být fuk, zpátky do školy se už vracet nebudu, ale park ve IV. kvadrantu by byl lepší.
Rezidenti v generálním štábu?
Ne, ti v budově VŠCHT samozřejmě
Hlavně nezapomenout na světelné závory, klasické závory a betonové zátarasy. Následně náměstí přejmenovat na Náměstí hrdiny Hrubeše.
Jako inspiraci doporučuji Mariánské náměstí ve Znojmě, za komunistů Náměstí vítězství. Náměstí je kulaté a ústí tam 7 ulic, proto je na něm kruhák. A uprostřed stojí na podstavci sovětský voják z bronzu, dívající se směrem na Vídeň, kterému místní neřeknou jinak, než Ivan.
Ted se to vezme do participace. Na zaklade te se stromy nahradi parkovacimi misty, obelisk se odstrani protoze by narusoval vyhled, a pod to cely se zakopene dalnicni tunel.
Za mě zajímavý plán na přemístění TT (tramvajových tratí) na pražském Kulaťáku, jen si nejsem jist správností navrženého: A) půdorysu vedení TT – dle mě nemají náměstí takřka po jeho západním obvodu obkružovat půlkruhem, ale mají se tam spojvat k sobě cca kolmé konce dvou protilehých tratí (jižní a severní) s třetí v Evropské ulici – https://mapy.cz/s/pobapuruju B) poloh zastávek TRAM u nich: – za mě: 1.) zastávky Dejvická v Evropské ulici jsou moc blízko k zastávkám Thákurova, a od toho jsem pro odvození, že mají být až nad stejnojmennou stanicí Metra A u západního okraje Vítězného nám. – tzv.… Číst vice »
Zbytečně mnoho mentální energie pro takový výstup.
Tramvaje tam budou jezdit pouze jih-západ (do Evropské) a jih-sever (do Jugoslávských partyzánů). Linka z Podbaby do Evropské se neplánuje, takže to zastávkovou situaci velmi zjednodušuje. Ale i kdyby, toto je dávno vyřešeno třeba na Strossu.
Cokoliv dalšího si neumíte představit, stačí se podívat na Praça Mouzinho de Albuquerque v Portu, kde to je velikostně srovnatelné a volnočasová zóna velmi populární. Překvapivě tam chodci neumírají.
1.) To že dnes běžně nejezdí TRAM linka mezi konečnými Podbaba a: a) Červený vrch / Divoká Šárka / Dědina b) Sídliště Petřiny c) Malovanka / Vypich / Bílá hora neznamená, že nějaká taková stálá linka jednou jezdit nebude – zejména když se oficiálně uvažuje o TT na Strahov a to hlavně její obsluze i TRAM linkou z/na Podbabu / Suchdol, a taková (či linky do do/z konečných uvedených v bodech b, c výše) linka v dosavadní možnosti i oficiálně navržené podobě průjezdu Kulaťákem nenabýzí kavlitní/krátký přestup na něm mezi danou linkou a stanicí =M=A Dejvická! 2.) Naprosto ignorujete, že… Číst vice »
Z dlouhodobého pohledu nemáte pravdu. Pokud někdy vznikne tramvajová trať z Podbaby do Bohnic (a plánovaná je, takže počítat by se s ní mělo), tak přinejmenším jedna linka odtud pojede směrem na Červený Vrch.
v plánu je i nová zastávka na začátku Jugoslávských partyzánů, nová budova Penty bude počítat i s podzemním napojením.
děkuji za podporu, že změna 1.) oficiálně navrženého průjezdu TRAM tzv. Kulaťákem půdorsně půlkruhem (ukončeného vždy výjezdy protioblouky – obloujy v opačném směru, což rozhodně toto by bylo místo značně provozně namáhané na daných tratích, ale i samotných projíždějících TRAM vozidlech, a docházelo by v něm minimálně k extrémnímu obrušování kolejnic a kol, ale v horším případě i uchycení obého – kolejnic k betonové desvće a podvozků k vozové skříni TRAM) na mnou navržený průjezd TRAM daným místem půdorsně dvěma odvěsnami pravostraného trojúhelníku vzájemně propojenými menším obloukem: a) neznamená podstatný rozdíl v délce jízdy celým úsekem přes dané náměstí mezi… Číst vice »
Zásluhou výjezdu z půlkruhu do velmi malých oblouků na Vítězném náměsti nebudou tramvaje ve zvoleném řešení dosahovat vysokých rychlostí. Nedomnívám se proto, že by to mělo vést k nadmíru vysokému opotřebení.
Než – jestli vůbec – vznikne trať z Podbaby do Bohnic, tak to náměstí bude zralé na další velkou modernizaci. Tohle bych vážně jako faktor nebral.
Kdyby to obkroužili, byla by to fajn smyčka
Nevím, jestli úplná smyčka, ale jízda tramvají po okraji náměstí již byla za 1. republiky na což vzpomínali moji rodiče, když v dětství paradoxně, aniž se znali bydleli v blízkosti „Kulaťáku“.
ano, drive tam byla, a trat myslim, byla v Dejvicke ulici, nez ji prelozili do Svatovitske…
Nicmene to spatny napad neni s tol koleji i druhou stranou, alespn jednokolejne, nemusi se vyuzivat, doku nebude treba napr. pri vymene ci oprave krizeni u Evropske. Nenarusilo by to provoz ze Suchdola kde trat bude klicova pro dojizdejici ze SCK a VS, dal do centra, nerbo ukonceni posilovych spoju…
Pěkné. Ale kdy?
Až na to Kovářík z ODS dá peníze, tak jednoduché to je 🙂
Považuju za skandální, jak se v Praze všechny větší rekonstrukce brutálně odkládají a zpožďují, a to v řádu minimálně vyšších jednotek let. Seifertova, Vinohradská, Bělohorská, Vítězné náměstí…. a další. Takhle vnitřní dluh nikdy nedoženeme.
Uznávám ale, že situace se zlepšila v tom, že už se aspoň něco realizuje. Ovšem často podle plánů starých pět až deset let, viz Václavák, Jiřák, Dukelských hrdinů…
Na Jiřák jsem hodně zvědavý, podle času rekonstrukce tam před parkovou úpravou zřejmě postavili nějaký jaderný kryt… 🙂
Přesněji dva. Jedno je neuvěřitelně složitý a drahý výtah a druhý je nádrž na dešťovou vodu.
S ohledem na ten cas rekonstrukce predpokladam, ze zaroven stavi i velkou zachytnou podzemni garaz pod namestim, tak jak se vzdy slibovalo. At konecne je i par ulic ciste pro pesi a ne jen pro plechovky…
Vzhledem k délce povolovacích procesů si nedovedu představit realizovat cokoliv podle novějších plánů.
…je to problem, pac po tak dlouhe dobe byva uz situace vetsinou uplne jina… pak je clovek prekvapen, kdyz reko ulice vypada jak z 90 let…
Hartigova…
No teď s tím novým digitalizovaným stavebním řízením půjde vše rychleji. Stačí odstranit mouchy a drobné technikálie. Říkali to v TV.
Tento článek je o změně územního plánu, nikoliv o povolení stavby. Nové digitalizované stavební řízení na územní plánování nebude mít žádný vliv.
A to je možná ten největší problém! Už 6 let je jasné zadání, co chce ve shodě magistrát a P6 zrealizovat a teprve nyní – po vykecávání s dotčenými orgány – se teprve může začít s územkem. 🤦♂️
Ať se dotčené orgány vyjadřují ke konkrétním stavbám v rámci povolování staveb, ale přece nemůžou kecat městu do toho, jaký územní plán město chce.
Navrhované dopravní řešení má pojmout více aut než dnes a zároveň jim umožní plynulejší průjezd. Jak typické pro dnešní dobu, kdy o všem rozhodují točvolanti.
Fňuk.
Až na to,že se ted autum jen a jen hází klacky pod nohy a muchomurka dopravu nici a komplikuje a díky jemu a jeho týmu vznikají kolony tam kde nikdy nebyly. Místo toho aby prvne v resil.min.vnizrni okruh a radialy aby se uvolnilo zbytek centra tak vymysli blbosti a bohužel mu k tomu jeste spousta lidí tleska…
Fňuk. Autům se hází klacky pod nohy. Vy fakt musíte žít v nějakém paralelním vesmíru. Do infrastruktury pro IAD se lije nejvíce peněz, a reálné platby za parkování nebo negativní externality v dohledné době (pokud vůbec někdy) velmi pravděpodobně nebudou. 99% politiků jsou populisti a proti autům si nedovolí ani Ň. A přesto budete stejně fňukat.
Kde jste na to přišel?
Chudáčku musíš mít hoodně jednoduchej život…………a co tě jinak trápínkuje dál?!?
3878
Ti točvolanti ti vydělávají na dávky, jantare.
Žádné nepobírám.
A proto tam dělají ten park uprostřed… že vy jste přímo nešťastný když se ty auta nešikanují dostatečně?
Šikanování aut není nikdy dostatečné.
Nádhera, jen těch stromů by to sneslo více i o obvodu okolo budov. A samozřejmě promyšlené cyklo, tady je opravdu spousta místa, snad se podaří.
Bohužel cyklo bude ve formě legalizovaných chodníků, nic promyšleného
Akorát že se v letech 2010-11 na tramvajové křižovatce vybudovala super velkorysá betonová deska na všech stávajících ramenech – jestli to odepíšeme, bude to moc pěkná ukázka řádného hospodaření.
V době, kdy se bude přeložka tramvajové trati realizovat už budou prefabrikáty na přejezdech v druhé generaci za polovinou životnosti. Tady nám peníze skutečně neunikají 🙂
Další super velkorysá betonová deska v Kobylisích se taky bude bourat, kvůli trati do Bohnic. Smůla, no.
To bude kdy? 🙂
A po té se nejezdí už tak 15 let?
A jestli se někdo z nás dvou dožije realizace jakékoliv TT do Bohnic (a to i kdyby jsem dnes byl svými 44 roky v polovivně života), tak to nepovažuji moc za pravděpodobné – tam je proti ní hlasitý odpor od obybatel i vedení dané MČ Prahy ´= do té doby opakovaně dožij kolejnice a pravděpodobně i prefabrikáty, v nichž jsou osazeny!
No super! Sloužit bude minimálně čtvrt století. To vůbec není špatné.
Sice je to zaobaleno do vzletných slov o zeleni a obnově veřejného prostoru, nicméně já bych raději uvítal zachování parku v kvadrantu před ČVUT. (Parkoviště vem čert.)
Ještě by mohli zbourat ten nový hnus, co tam letos dostavěli. Je to typický šedý vřed, kde si netroufli použít barvy ani v jinak modrém logu Albert nebo červeném spořitelny.
Kdy by se mělo začít s přestavbou?
Nemůžou začít dřív, než bude tramvaj na Suchdol. Nový návrh ruší autobusovou točnu.
Protože natřít fasádu barevně je příliš málo brutální trest pro ty, kteří si tam koupili byty?
A než bude obchvat kulaťáku.
Autobusovou točnu ruší takzvaný 4. kvadrant, což je projekt těch domů, ne samotného náměstí.
Nikoliv, točna se nachází v prostoru náměstí, ne 4Q a její zrušení je opravdu součástí rekonstrukce náměstí. Nemožnost rekonstrukce náměstí před dokončením TT Suchdol nedávno potvrdil náměstek pro dopravu P6 ve svém podcastu
TT (tramvajová trať) Výtězným náměstím je navržena zjevně nově tudy – https://mapy.cz/s/nogozopenu, což znamená, že je vedena podél současné polohy BUS terminálu v jeho severozápadní části, a to v poloze podél hranice tzv. 4. qadrantu, jehož zástavbou by bylo náměstí uzavřeno, takže v podstatě ve výsledku by tam ten terminál mohl i potenicálně zůstat při dostavbě toho 4.qcadrantu náměstí i rekonstrukci jeho zbylých částí dle návrhu o němž tu diskutujeme.
Jak přestavba Vítězného náměstí, tak 4Q počítají s možností umístění dočasného „terminálu“ v ulici Šolínova a podél Evropské, i pro autobusové linky na Suchdol. Trať na Strahov je spolu se silniční propojkou Svatovítská – Evropská věcnou podmínkou realizace. Trať na Suchdol nikoliv – s tou stále lavíruje politické vedení Prahy 6, které se chce zbavit všech autobusů. Můj osobní názor je, že 4Q předběhne samotný Kulaťák a bude se řešit, co se stávajícím autobusakem, pokud už bude hotová trať na Strahov. Dokážu si představit velký tlak na realizace nějaké „beta verze“ nového Kulaťáku ve čtvrtém kvadrantu. Ale Kulaťák jako celek… Číst vice »
S tratí na Suchdol Praha 6 nijak nelavíruje, ta se to jako jediná snaží posouvat dopředu. Klacky pod nohy tomu hází Suchdol a také developeři, kteří by rádi v Sedlci stavěli nové město, ale ta tramvaj tamtudy musí nějak vést, oni musí nějak zpracovat dopravní modely (všichni to zatím dělají tak, jako by stavěli jen oni, protože jen tak jim ty 2 auta/bytovou jednotku vyjdou apod.), plus teď do toho trochu hodilo vidle hlavní město, protože spojilo EIA s tratí do Bohnic (a to je hodně blbej nápad).