Obrazem: Přestavba „Kulaťáku“ se přiblížila. Doprava zmizí na okraj a vznikne skutečné náměstí

Vizualizace kompletní přestavby Vítězného náměstí. Zdroj: IPRVizualizace kompletní přestavby Vítězného náměstí. Zdroj: IPR

Nové podoba pražského Vítězného náměstí už je zanesena v územním plánu.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

A rezidenti nadšeně vítají, že budou tramvaje pod okny skřípat do oblouku a ta auta jsou sice za stromy, ale jen ve vizualizaci. 20 let po přestavbě tam budou jen holátka. A to, že místní nezastaví před barákem s nákupem, auty řemeslníků ani zásobování prodejen , to už je jen podružná záležitost. Hlavně že bude trucplac na protesty:-) Může mi to být fuk, zpátky do školy se už vracet nebudu, ale park ve IV. kvadrantu by byl lepší.

218

Rezidenti v generálním štábu?

Pat

Ne, ti v budově VŠCHT samozřejmě

Igelkotten

Hlavně nezapomenout na světelné závory, klasické závory a betonové zátarasy. Následně náměstí přejmenovat na Náměstí hrdiny Hrubeše.

MKzB

Jako inspiraci doporučuji Mariánské náměstí ve Znojmě, za komunistů Náměstí vítězství. Náměstí je kulaté a ústí tam 7 ulic, proto je na něm kruhák. A uprostřed stojí na podstavci sovětský voják z bronzu, dívající se směrem na Vídeň, kterému místní neřeknou jinak, než Ivan.

Clovek

Ted se to vezme do participace. Na zaklade te se stromy nahradi parkovacimi misty, obelisk se odstrani protoze by narusoval vyhled, a pod to cely se zakopene dalnicni tunel.

Milan

Za mě zajímavý plán na přemístění TT (tramvajových tratí) na pražském Kulaťáku, jen si nejsem jist správností navrženého: A) půdorysu vedení TT – dle mě nemají náměstí takřka po jeho západním obvodu obkružovat půlkruhem, ale mají se tam spojvat k sobě cca kolmé konce dvou protilehých tratí (jižní a severní) s třetí v Evropské ulici – https://mapy.cz/s/pobapuruju B) poloh zastávek TRAM u nich: – za mě: 1.) zastávky Dejvická v Evropské ulici jsou moc blízko k zastávkám Thákurova, a od toho jsem pro odvození, že mají být až nad stejnojmennou stanicí Metra A u západního okraje Vítězného nám. – tzv.… Číst vice »

Juraj

Zbytečně mnoho mentální energie pro takový výstup.

Tramvaje tam budou jezdit pouze jih-západ (do Evropské) a jih-sever (do Jugoslávských partyzánů). Linka z Podbaby do Evropské se neplánuje, takže to zastávkovou situaci velmi zjednodušuje. Ale i kdyby, toto je dávno vyřešeno třeba na Strossu.

Cokoliv dalšího si neumíte představit, stačí se podívat na Praça Mouzinho de Albuquerque v Portu, kde to je velikostně srovnatelné a volnočasová zóna velmi populární. Překvapivě tam chodci neumírají.

Intrus

Kdyby to obkroužili, byla by to fajn smyčka

Antonín

Nevím, jestli úplná smyčka, ale jízda tramvají po okraji náměstí již byla za 1. republiky na což vzpomínali moji rodiče, když v dětství paradoxně, aniž se znali bydleli v blízkosti „Kulaťáku“.

Martin

ano, drive tam byla, a trat myslim, byla v Dejvicke ulici, nez ji prelozili do Svatovitske…
Nicmene to spatny napad neni s tol koleji i druhou stranou, alespn jednokolejne, nemusi se vyuzivat, doku nebude treba napr. pri vymene ci oprave krizeni u Evropske. Nenarusilo by to provoz ze Suchdola kde trat bude klicova pro dojizdejici ze SCK a VS, dal do centra, nerbo ukonceni posilovych spoju…

Tomáš Flaška

Pěkné. Ale kdy?

Pavel

Považuju za skandální, jak se v Praze všechny větší rekonstrukce brutálně odkládají a zpožďují, a to v řádu minimálně vyšších jednotek let. Seifertova, Vinohradská, Bělohorská, Vítězné náměstí…. a další. Takhle vnitřní dluh nikdy nedoženeme.

Uznávám ale, že situace se zlepšila v tom, že už se aspoň něco realizuje. Ovšem často podle plánů starých pět až deset let, viz Václavák, Jiřák, Dukelských hrdinů…

Michal M

Na Jiřák jsem hodně zvědavý, podle času rekonstrukce tam před parkovou úpravou zřejmě postavili nějaký jaderný kryt… 🙂

Marek

Vzhledem k délce povolovacích procesů si nedovedu představit realizovat cokoliv podle novějších plánů.

Martin

…je to problem, pac po tak dlouhe dobe byva uz situace vetsinou uplne jina… pak je clovek prekvapen, kdyz reko ulice vypada jak z 90 let…

M 474 003

Navrhované dopravní řešení má pojmout více aut než dnes a zároveň jim umožní plynulejší průjezd. Jak typické pro dnešní dobu, kdy o všem rozhodují točvolanti.

Kebab

Fňuk.

Jmeno

Až na to,že se ted autum jen a jen hází klacky pod nohy a muchomurka dopravu nici a komplikuje a díky jemu a jeho týmu vznikají kolony tam kde nikdy nebyly. Místo toho aby prvne v resil.min.vnizrni okruh a radialy aby se uvolnilo zbytek centra tak vymysli blbosti a bohužel mu k tomu jeste spousta lidí tleska…

Radek

Fňuk. Autům se hází klacky pod nohy. Vy fakt musíte žít v nějakém paralelním vesmíru. Do infrastruktury pro IAD se lije nejvíce peněz, a reálné platby za parkování nebo negativní externality v dohledné době (pokud vůbec někdy) velmi pravděpodobně nebudou. 99% politiků jsou populisti a proti autům si nedovolí ani Ň. A přesto budete stejně fňukat.

Pavel S

Kde jste na to přišel?

Jana

Chudáčku musíš mít hoodně jednoduchej život…………a co tě jinak trápínkuje dál?!?

MP22

Nádhera, jen těch stromů by to sneslo více i o obvodu okolo budov. A samozřejmě promyšlené cyklo, tady je opravdu spousta místa, snad se podaří.

Radek

Akorát že se v letech 2010-11 na tramvajové křižovatce vybudovala super velkorysá betonová deska na všech stávajících ramenech – jestli to odepíšeme, bude to moc pěkná ukázka řádného hospodaření.

Václav

V době, kdy se bude přeložka tramvajové trati realizovat už budou prefabrikáty na přejezdech v druhé generaci za polovinou životnosti. Tady nám peníze skutečně neunikají 🙂

P_V

Další super velkorysá betonová deska v Kobylisích se taky bude bourat, kvůli trati do Bohnic. Smůla, no.

PetrH

To bude kdy? 🙂

Milan

A po té se nejezdí už tak 15 let?

A jestli se někdo z nás dvou dožije realizace jakékoliv TT do Bohnic (a to i kdyby jsem dnes byl svými 44 roky v polovivně života), tak to nepovažuji moc za pravděpodobné – tam je proti ní hlasitý odpor od obybatel i vedení dané MČ Prahy ´= do té doby opakovaně dožij kolejnice a pravděpodobně i prefabrikáty, v nichž jsou osazeny!

Lysimachia

Sice je to zaobaleno do vzletných slov o zeleni a obnově veřejného prostoru, nicméně já bych raději uvítal zachování parku v kvadrantu před ČVUT. (Parkoviště vem čert.)

Tomáš

Ještě by mohli zbourat ten nový hnus, co tam letos dostavěli. Je to typický šedý vřed, kde si netroufli použít barvy ani v jinak modrém logu Albert nebo červeném spořitelny.

Prokop

Kdy by se mělo začít s přestavbou?

Milioi

Nemůžou začít dřív, než bude tramvaj na Suchdol. Nový návrh ruší autobusovou točnu.

Jiří Kocurek

Protože natřít fasádu barevně je příliš málo brutální trest pro ty, kteří si tam koupili byty?

P_V

A než bude obchvat kulaťáku.

MP22

Autobusovou točnu ruší takzvaný 4. kvadrant, což je projekt těch domů, ne samotného náměstí.

tralala

Nikoliv, točna se nachází v prostoru náměstí, ne 4Q a její zrušení je opravdu součástí rekonstrukce náměstí. Nemožnost rekonstrukce náměstí před dokončením TT Suchdol nedávno potvrdil náměstek pro dopravu P6 ve svém podcastu

Pavel S

Jak přestavba Vítězného náměstí, tak 4Q počítají s možností umístění dočasného „terminálu“ v ulici Šolínova a podél Evropské, i pro autobusové linky na Suchdol. Trať na Strahov je spolu se silniční propojkou Svatovítská – Evropská věcnou podmínkou realizace. Trať na Suchdol nikoliv – s tou stále lavíruje politické vedení Prahy 6, které se chce zbavit všech autobusů. Můj osobní názor je, že 4Q předběhne samotný Kulaťák a bude se řešit, co se stávajícím autobusakem, pokud už bude hotová trať na Strahov. Dokážu si představit velký tlak na realizace nějaké „beta verze“ nového Kulaťáku ve čtvrtém kvadrantu. Ale Kulaťák jako celek… Číst vice »