Obrazem: Přestavba Kačerova finišuje. Železniční zastávka má originální výzdobu s kačery

Nová podoba zastávky Praha-Kačerov. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová podoba zastávky Praha-Kačerov. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Místo bočního nástupiště vzniklo ostrovní se zastřešením.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Proti samotnému muralu nic nemám, ale ty hlášky kačerů jsou dost infantilní. Kolik je autorovi? Dvanáct? 🤷‍♂️

Pepa

Takhle ta zastávka měla vzniknou před deseti lety. Tady je hezky vidět, jak SŽ plýtvá peníze …

Twix

Tím spíš když kvůli různým výlukám během přestavby Vršovic jezdily vlaky často odklonem přes Zahraďák a na Kačerově zastavit nemohly, protože u té koleje nebylo nástupiště.

Chleba Nakup

Uživateli Rampa McKvák se ti kačeři nelíbí.

Handzidcek

Je škoda, že tam nebudou zastavovat vlaky linky Ex6, když už tam budou projíždět.

Marťas

Zřejmě proto je to expres…

Achilles

Expresy dnes zastavují na Smíchově. Kačerov by byla logická zastávka vzhledem k návaznosti na metro.

Marťas

Jedou z Hlaváku na metru C a i Kačerov je metro C… Kdyby to byla jiná trasa, tak budiž…

v

No jo, každý má zbytečných 30 minut navíc za cestu na hl.n. A zase metrem zpět. Nejsi spíše z Marsu ?

Marťas

Doporučuju akutně změnit medikaci a zvážit internaci. Tohle nebude jednoduchá nemoc

milan.lastovka

Metrem 11 munu, vlakem 9 minut, kde je problém?

Mako

A Smíchov navíc B.

Marťas

No vždyť jo, ovšem přes něj už to nepojede…

Vašek Havelka

Jako nabízela by se návaznost na autobusovou linku 196 směr Smíchovské nádraží, ale to už asi bude lepší to vést na hlavák bez zastavení a z hlaváku si dojet na Smíchov. No a nebo mimořádné zastavení v Radotíně s přestupem

Lysimachia

Mural… nástěná malba, že by?

michalglogr

Ano, posíláme zlatého bludišťáka

nedulezite

Mural v prostoru swpa kačerov (foto 1) je povedenější a navíc v čase proměnlivý. Pro čekání přínos.

nedulezite

Ne swpa, depa samozřejmě. Rozutekla se mi písmenka. Omluva všem.

Jaaa

No nevim, no. Místo prostoru pro třetí kolej nástupiště. Pravda je, že podmínky jsou tam poměrně stísněné. Kdyby aspoň spojka na Vršovice byla taky dvojkolejná – ale ne, oni do možné stopy vesele střelili technologický domek…

Frantisek X

Bez odkopání svahu a se schodišti žel nereálné, na druhou stranu ta druhá kolej do Vršovic by umožnila odjezd odtamtud ke Kačerovu bez čekání na zpožděný vlak z opačného směru, a ideálně by mohla vést rovnou alespoň do Braníka, kam tomu nic nebrání. U Spořilova domek, směrem k Braníku sloupy. Asi už počítají s tím, že na to dojde nejdříve za dalších 50 let… Škoda. Nu, aspoň něco.

Petr K.

Docela jsem se vyděsil při pohledu na ty schody… ale tak doufám, že je v tom „komíně“ schovaný výtah 🙂

XXyy

ne ne tam je schovaná meluzína

rodilyslavkovak

nebo muezín

Petr K.

Muezín nééééééééééé

David

Praha-Vršovice – Spořilov zůstane jednokolejka. Bude to stačit pro Os Pacifik a Ex Plzeň? A co když se za rok na Výtoni objeví červené terče?

Michal M

Bude to muset stačit, protože se nikdo dlouhodobě nemá, aby ji postavil. 🙁

Juraj

Projekt vázne, ale prostorová rezerva tam je, takže zcela mimo realitu to není.

Adam Ř

Opakovaně jsem slyšel, že s novu výstavbou ta rezerva zmizela, případně že tam byl připravený násep a už není. Co je na tom pravdy?

Milan

Tak s8/s88 bude jezdit na zahradnak 😉

v.olsansky

Tak se Pacifik odkloní na Zahradní město

Vašek Havelka

Přesně tak, EX lidi z Plzně za takové situace…

asdfasdfasdf

Tak hlavně že reklamní panel už je v provozu.

jan táborský

A určitě je schválen a řádně vysoutěžen

XXyy

vaše starosti bych chtěl mít

Jindrich

Trošku filozofická otázka, proč vlastně nikdo neuvažuje o okružní S-lince. Nový železniční most paralelně s Barrandovským by mohl propojit Smíchov, Krč, Kačerov, Malešice, Libeň vysoce efektivní okružní železniční linkou. Propojit jednotlivé hvězdicové linky metra a tramvají. V budoucnu by se to dalo napojit na Dejvice a tunelem zpět dolů na Smíchov. Trošku jako v Berlíně.

platamond

Včetně zastávky pro prezidenta, tunel pod hradem by trval projednat tak 50 let…

Adam Ř

Počítá se se dvěma linkama, které společně obslouží celý obchvat (Radotín–Malešice–Holešovice), a to S71 Radotín–Malešice–Běchovice, a již existující S49 Hostivař –Malešice–Holešovice–Roztoky. + Ještě S61 Smíchov – Malešice – Běchovice. Imo je lepší to dělat takhle, než jednou okružní, protože ta by stejně na delší cesty (třeba Krč – Holešovice, Radotín –Libeň) nedávala smysl oproti cestám přes Hlavák. Nový most přes Vltavu kvůli jedné lince s taktem ne kratším než 15 minut (víc spojů by hodně zabíjelo nákladní dopravu, pro kterou jsou ty tratě určené primárně) nedává smysl. Jinak levobřežní severojižní spojení, ať už to bude vlak, nebo metro, by výhledově… Číst vice »

Jan Kavan

Pokud by se stát / Praha uměli sladit, vymyslíme toho výrazně víc. Třeba místo linky metra D železniční jižní rameno, které může lépe obsloužit jih metropolitního prstence…

Adam Ř

Myslím, že snad je územní rezerva na stavbu tratí do Jesenice, kam by se metro D mohlo protáhnout a tím se sbahnizovat

Anonym03

Kdyby podnik aspoň projednou na slavnostní otevření odstranil čmáranice na mostě a na zdi za zkušebkou a nedělal Praze ostudu, bylo by to fajn. Ale chápu, že bych chtěl po něm moc.

qěcy

DPP má své mouchy. Například neumí dodnes používat lepené izolované styky. Ty rány jsou pak slyšet i nad zemí. Neumí kvalitně čistit eskalátory okolo madel (to před deseti lety uměl, pak skokově se to zhoršilo a vypadá to, jak když si uklízeč se špinavým hadrem stoupne na jedoucí eskalátor a jednou to obtáhne cestou dolů a druhou stranu cestou nahoru. Kdo pamatuje obchodní značku ČD „zažraná špína“ tak asi ji koupil DPP. I když kam se tohle všechno hrabě na šrot AboutMe.

Neboli údržba a čištění čehokoliv státního, nebo samosprávního.

SŽ má taky takovéto svoje mouchy. Také velké.

VojPok

Měl jsem tu čest jet výtahem na Černém mostě. Špína, tma a hlavně ten puch. To je popis vlastně každého výtahu v metru. Šílený, že lidi s hendikepem, rodiče s kočárky atd. jsou pro DPP cestující druhé kategorie. Sakra, tak základní věc jako úklid…

MilanSima

Škoda, že už jsou zrušeny specifické znělky hlášení jednotlivých stanic. Úplně tam slyším krátkou instrumentálku z Kačeřích příběhů :-D.

JacobSGC

to by bylo hezké, ale vzhledem k tomu jak vypadají kačeři na malbách by to stejně byla utopie

DavidS

Kačerov jak hurikán už se blíží,
na autobus a céčko všichni míří.

Jan

Stanice Praha-Krč je vyňata…
Možná by nebylo špatné vést tunel z lávky přímo k metru to by byl super přestup

Jindrich

Ono bude nutné stále chodit z metra nahoru a pak zase dolů?

Juraj

Ano, bohužel.
Před časem se to tady řešilo, že kvůli poloze traťových tunelů metra je tam extrémně těžké nějak rozumně to napojit. Takže je pořád nutné vyjít z podchodu na povrch a pak opět pod zem do metra.

Jindrich

Díky za info. Je to holt další promarněná šance na efektivní přestupní bod. 🙈

mlokXCM

A jak by se to mělo udělat? Navíc se řeší železniční stanice, ne samotný podchod pod silnicí a přístup k metru.

Twix

Ano ale tahle byla promarněna už v 70. letech, kdy se stanice metra a kolejový rozplet naplánovaly takto. V té době nikdo nepřemýšlel o tom, proč by mimo centrum měl existovat přestup z metra na vlak.

Adam Ř

No, kdyby se hodně chtělo, asi by šlo pro kolej směrem do centra vybudovat nástupiště i z druhé strany, odkud by šlo jít pod silnici, ale to už se bavíme o docela hodně penězích a dlouhé výluce

Leinad

Otevřít dveře vlaku na obou stranách? A co na to paragraf jedna?

MrMarkus

To ne, ale výstup ze západní strany nástupiště do míst co je Třeboňská/Počátecká by byl fajn. Šlo by řešit šikmým výtahem, případně něčím jako dělá ThyssenKrupp tj. kabinou co nepoužívá lana a může se pohybovat vertikálně i horizontálně. Vyřešilo by to zároveň bezbariérovost tím směrem.

Adam Ř

To už by byl lepší komplet nový severní výstup, ale na takovéhle úpravy máme významnější kandidáty (Vltavská, IPP)

qěcy

Tím vyřešíme stejně jen půlku a náklady šílené. Totéž byste měl udělat i u koleje C z centra a druhou lávku po opačné straně mostu metra se sestupy na ostrov SŽ.

Adam Ř

Napsal jsem to málo jasně: myslím si, že je to píčovina

qěcy

Tohle si musí vyřešit Praha skrz DPP.

qěcy

Řešení jsou asi různá, ale všechna znamenají obrovské výkopy, některé také změny konfigurace kolejiště metra.

qěcy

To by byl, jenže cestující se musejí dostat nějak mezi koleje metra a v tom metráckém mostě jsou bohužel 4 koleje metra těsně vedle sebe.

MrMarkus

Fotek mnoho, ale raději žádný pořádně neukazuje kam ten most vede 😀 Poslední spekulace zní snad už 2026, pak se jen musím zeptat, je vůbec možné, aby se rekonstrukce stanice metra dala dělat po částech a toto dílo mohlo nerušeně sloužit nebo to tam bude pak rok bez lidí?

Intru

Jakože se zatím nebude na Kačerově stavět nebo co?

MrMarkus

Teď ano, ale až se bude rekonstruovat stanice metra tak si myslím, že by to nemělo význam a dost možná bude zavřený i podchod pod Michelskou a busy přesměrovány jinam.

Petr K.

Ježíšmarjá JAKEJ MOST?

MrMarkus

Lehký most prostě lávka

Dachs

Jenom faktická: Kačerov není odvozen od kachen ani jiných ptáků, je to podle příjmení (Kačer) majitele dávné tamější usedlosti či dvorce; jeho příjmení dalo vzniknout názvu této oblasti.

Modré zábradlí

A příjmení Kačer bylo podle vás odvozeno od čeho?

frank

Klidně by to mohlo být podle Katzer , to bylo celkem běžné německé jméno 🙂

Mcha

Takze Kocourov? 😀

Frank

Je to možné…

Petr K.

Dachs, odpověz… Příjmení Kačer bylo podle tebe odvozeno od čeho?

Tomáš

Ten nápis „Praha Kačerov“ je opět na černém pozadí, aby náhodou nebyl odlišitelný od ostatního vizuálního smogu a aby si ho náhodou nevšiml někdo z jednoucího vlaku?
To bychom asi chtěli po SŽ a ne“architektech“ moc, aby dodrželi tradiční modré pozadí, které se ve změti značek z projíždějícího vlaku okamžitě najde a stihne se přečíst název stanice, co?

Petr Vašek

Zašel bych si na oční.

Jiří Kocurek

Já teda na stojící fotografii vidím modrou ceduli, v igelitu balenou.

Twix

Nápisy na černém pozadí jsou naopak dobře odlišitelné od vizuálního smogu. Akorát tady je to drážní modrá, která taky není špatná…

Marťas

„To jsem se chtěl zeptat… Co je to tady všude za ptáky…?“
„Kachny… Kachny…Kachny…“😂😂

Grossák

Užitečná stavba a hezké provedení. Dovolím si však upozornit, že pár metrů odtud byl před lety proveden mural v podchodu k metru. Podle mne také hezký. Nyní je zvandalizován čmáranicemi. Stejnobarevnou plochu lze udržovat, pokud je vůle. V případě muralu je to prakticky nemožné.

Emil

Však tady ty kačery pomaluji ty hovada do týdne taky a celé to tam bude opět hnusné jako celej Kačerov, plný feťáků a bezdaku 🤮

VojPok

Údržba? V Praze? To je sprosté slovo 😂

Intrus

Kéž by byly dráty na Zbraslav a jezdilo konečně něco důstojného

Michal M

A druhá kolej v celém úseku Hlavák – Modřany…
Jednokolejky jsou peklo.

Intru

Zrovna tam by šla nacpat poměrně lehce, pokud by se násep místy nahradil zdí.

John

Ono to už na dvojkolejku připravené bylo, most v Baníku na Zbraslavi atd….

Michal M

Tak zrovna v Braníku dvojkolejka kousek je. Ale dál než do Modřan jí to bohužel nevydrží…

John

Že z raslavi po této straně jezdí pouze bus 139 a to je děsivé vymetaci peklo, vlak je u metra za chvilku

Michal M

Jenom teda nádraží Praha-Zbraslav není úplně na Zbraslavi, takže zaplať Pánbůh za ten bus.

Frantisek X

Jímž se dá k nádraží přiblížit. Něco by tam případně mohlo i končit, při úpravě sousední plochy, kdyby byla třeba posila (od Komořan pak už má být i tramvaj).

Ta druhá kolej tam by, kromě cyklostezky na tělese, jež se dá přesunout k řece (část jí tam už stejně je), zabrala přinejmenším dvorek domku u přejezdu, pokud by ten kvůli normám nemusel být zbořen celý…

Antonín

Svatá pravda, tahle trať má obrovský a trestuhodně nevyužitý potenciál. Z Kačerova je člověk vlakem na Hlaváku stejně rychle, jako metrem. Akorát ten vlak musí jet častěji, než jednou za půl hodiny a to ještě ne vždy. Kdyby se bývala zkapacitnila trať z Hlaváku na Zbraslav (nebo aspoň do Modřan) tak, aby po ní jezdily Elefanty každých řekněme deset minut, a náležitě přesměrovaly linky autobusů, tak by se podle mě ani nemuselo stavět metro D. Což neznamená, že by se to nemohlo udělat i s Déčkem, stejně si lidé stěžují, že vede nahoru do Písnice.

Někdo

Myslím že by bylo dobré upozornit také na vlak při výluce metra

Michal M

No to jsou fakt blbci, že je to nenapadlo dřív než začali vrtat déčko.
Mohla se zkapacitnit trať, která vede 2 km vedle pod kopcem a na tu trať mohlo pochodovat celé sídliště Písnice, Libuš, Kamýk a Lhotka, nakonec na vlak by to měli ráno z kopce.

Frantisek X

A k tomu metru (v nyní připravované trase, tedy beze sci-fi odbočky) budou z těch sídlišť chodit pěšky?

Jan T.

I takové spojení Modřany – Vršovice je rychlejší vlakem než tramvají (a to počítám přímou trasu zatahující 21), akorát že během intervalu vlaku jede těch tramvají několik.

Petr K.

Koukněte na https://www.openrailwaymap.org/ záložka Electrification – jak je naplánována elektrifikace z Krče přes Zbraslav 😀 25kV/50Hz českých

Jen by mě zajímalo, kdy to naplánovali a proč plán končí už před davelskými tunely… Asi bude od (kdysi) prezentované zastávky „Davelský park“ dál na Pacifik pouze nezávislá trakce… nebo prodlužovačka 😀

platamond

A na kolik let zavřete jarovský tunel, tam se dráty fakt nevejdou. A není to žýdný kraťas, takže nejspíše přerušení přes něj.

Jan Kavan

Proč by se nevešly? Tak je na těch pár metrů holt uděláte tenčí, no

Petr K.

Já nechci nic zavírat, kruci, já jen upozornil, v reakci na příspěvek Intruse, co je prezentováno na Openrailwaymap
A co myslíte tím „žýdný kraťas“ a „přerušení přes něj“ opravdu nechápu

MP22

😁😁 tak tohle se opravdu povedlo!

Dan

Proč ne, vypadá to originálně 🙂

Mic

Ještě tam chybí Gumovej Kačer 🚛😁