Obrazem: Přestavba Kačerova finišuje. Železniční zastávka má originální výzdobu s kačery
Nová podoba zastávky Praha-Kačerov. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Místo bočního nástupiště vzniklo ostrovní se zastřešením.
Místo bočního nástupiště vzniklo ostrovní se zastřešením.
Proti samotnému muralu nic nemám, ale ty hlášky kačerů jsou dost infantilní. Kolik je autorovi? Dvanáct? 🤷♂️
Takhle ta zastávka měla vzniknou před deseti lety. Tady je hezky vidět, jak SŽ plýtvá peníze …
Tím spíš když kvůli různým výlukám během přestavby Vršovic jezdily vlaky často odklonem přes Zahraďák a na Kačerově zastavit nemohly, protože u té koleje nebylo nástupiště.
Uživateli Rampa McKvák se ti kačeři nelíbí.
Je škoda, že tam nebudou zastavovat vlaky linky Ex6, když už tam budou projíždět.
Zřejmě proto je to expres…
Expresy dnes zastavují na Smíchově. Kačerov by byla logická zastávka vzhledem k návaznosti na metro.
Jedou z Hlaváku na metru C a i Kačerov je metro C… Kdyby to byla jiná trasa, tak budiž…
No jo, každý má zbytečných 30 minut navíc za cestu na hl.n. A zase metrem zpět. Nejsi spíše z Marsu ?
Doporučuju akutně změnit medikaci a zvážit internaci. Tohle nebude jednoduchá nemoc
Metrem 11 munu, vlakem 9 minut, kde je problém?
A Smíchov navíc B.
No vždyť jo, ovšem přes něj už to nepojede…
Jako nabízela by se návaznost na autobusovou linku 196 směr Smíchovské nádraží, ale to už asi bude lepší to vést na hlavák bez zastavení a z hlaváku si dojet na Smíchov. No a nebo mimořádné zastavení v Radotíně s přestupem
Mural… nástěná malba, že by?
Ano, posíláme zlatého bludišťáka
Mural v prostoru swpa kačerov (foto 1) je povedenější a navíc v čase proměnlivý. Pro čekání přínos.
Ne swpa, depa samozřejmě. Rozutekla se mi písmenka. Omluva všem.
No nevim, no. Místo prostoru pro třetí kolej nástupiště. Pravda je, že podmínky jsou tam poměrně stísněné. Kdyby aspoň spojka na Vršovice byla taky dvojkolejná – ale ne, oni do možné stopy vesele střelili technologický domek…
Bez odkopání svahu a se schodišti žel nereálné, na druhou stranu ta druhá kolej do Vršovic by umožnila odjezd odtamtud ke Kačerovu bez čekání na zpožděný vlak z opačného směru, a ideálně by mohla vést rovnou alespoň do Braníka, kam tomu nic nebrání. U Spořilova domek, směrem k Braníku sloupy. Asi už počítají s tím, že na to dojde nejdříve za dalších 50 let… Škoda. Nu, aspoň něco.
Docela jsem se vyděsil při pohledu na ty schody… ale tak doufám, že je v tom „komíně“ schovaný výtah 🙂
ne ne tam je schovaná meluzína
nebo muezín
Muezín nééééééééééé
Praha-Vršovice – Spořilov zůstane jednokolejka. Bude to stačit pro Os Pacifik a Ex Plzeň? A co když se za rok na Výtoni objeví červené terče?
Bude to muset stačit, protože se nikdo dlouhodobě nemá, aby ji postavil. 🙁
Projekt vázne, ale prostorová rezerva tam je, takže zcela mimo realitu to není.
Opakovaně jsem slyšel, že s novu výstavbou ta rezerva zmizela, případně že tam byl připravený násep a už není. Co je na tom pravdy?
Tak s8/s88 bude jezdit na zahradnak 😉
Tak se Pacifik odkloní na Zahradní město
Přesně tak, EX lidi z Plzně za takové situace…
Tak hlavně že reklamní panel už je v provozu.
A určitě je schválen a řádně vysoutěžen
vaše starosti bych chtěl mít
Trošku filozofická otázka, proč vlastně nikdo neuvažuje o okružní S-lince. Nový železniční most paralelně s Barrandovským by mohl propojit Smíchov, Krč, Kačerov, Malešice, Libeň vysoce efektivní okružní železniční linkou. Propojit jednotlivé hvězdicové linky metra a tramvají. V budoucnu by se to dalo napojit na Dejvice a tunelem zpět dolů na Smíchov. Trošku jako v Berlíně.
Včetně zastávky pro prezidenta, tunel pod hradem by trval projednat tak 50 let…
Počítá se se dvěma linkama, které společně obslouží celý obchvat (Radotín–Malešice–Holešovice), a to S71 Radotín–Malešice–Běchovice, a již existující S49 Hostivař –Malešice–Holešovice–Roztoky. + Ještě S61 Smíchov – Malešice – Běchovice. Imo je lepší to dělat takhle, než jednou okružní, protože ta by stejně na delší cesty (třeba Krč – Holešovice, Radotín –Libeň) nedávala smysl oproti cestám přes Hlavák. Nový most přes Vltavu kvůli jedné lince s taktem ne kratším než 15 minut (víc spojů by hodně zabíjelo nákladní dopravu, pro kterou jsou ty tratě určené primárně) nedává smysl. Jinak levobřežní severojižní spojení, ať už to bude vlak, nebo metro, by výhledově… Číst vice »
Pokud by se stát / Praha uměli sladit, vymyslíme toho výrazně víc. Třeba místo linky metra D železniční jižní rameno, které může lépe obsloužit jih metropolitního prstence…
Myslím, že snad je územní rezerva na stavbu tratí do Jesenice, kam by se metro D mohlo protáhnout a tím se sbahnizovat
Kdyby podnik aspoň projednou na slavnostní otevření odstranil čmáranice na mostě a na zdi za zkušebkou a nedělal Praze ostudu, bylo by to fajn. Ale chápu, že bych chtěl po něm moc.
DPP má své mouchy. Například neumí dodnes používat lepené izolované styky. Ty rány jsou pak slyšet i nad zemí. Neumí kvalitně čistit eskalátory okolo madel (to před deseti lety uměl, pak skokově se to zhoršilo a vypadá to, jak když si uklízeč se špinavým hadrem stoupne na jedoucí eskalátor a jednou to obtáhne cestou dolů a druhou stranu cestou nahoru. Kdo pamatuje obchodní značku ČD „zažraná špína“ tak asi ji koupil DPP. I když kam se tohle všechno hrabě na šrot AboutMe.
Neboli údržba a čištění čehokoliv státního, nebo samosprávního.
SŽ má taky takovéto svoje mouchy. Také velké.
Měl jsem tu čest jet výtahem na Černém mostě. Špína, tma a hlavně ten puch. To je popis vlastně každého výtahu v metru. Šílený, že lidi s hendikepem, rodiče s kočárky atd. jsou pro DPP cestující druhé kategorie. Sakra, tak základní věc jako úklid…
Škoda, že už jsou zrušeny specifické znělky hlášení jednotlivých stanic. Úplně tam slyším krátkou instrumentálku z Kačeřích příběhů :-D.
to by bylo hezké, ale vzhledem k tomu jak vypadají kačeři na malbách by to stejně byla utopie
Kačerov jak hurikán už se blíží,
na autobus a céčko všichni míří.
Stanice Praha-Krč je vyňata…
Možná by nebylo špatné vést tunel z lávky přímo k metru to by byl super přestup
Ono bude nutné stále chodit z metra nahoru a pak zase dolů?
Ano, bohužel.
Před časem se to tady řešilo, že kvůli poloze traťových tunelů metra je tam extrémně těžké nějak rozumně to napojit. Takže je pořád nutné vyjít z podchodu na povrch a pak opět pod zem do metra.
Díky za info. Je to holt další promarněná šance na efektivní přestupní bod. 🙈
A jak by se to mělo udělat? Navíc se řeší železniční stanice, ne samotný podchod pod silnicí a přístup k metru.
Ano ale tahle byla promarněna už v 70. letech, kdy se stanice metra a kolejový rozplet naplánovaly takto. V té době nikdo nepřemýšlel o tom, proč by mimo centrum měl existovat přestup z metra na vlak.
No, kdyby se hodně chtělo, asi by šlo pro kolej směrem do centra vybudovat nástupiště i z druhé strany, odkud by šlo jít pod silnici, ale to už se bavíme o docela hodně penězích a dlouhé výluce
Otevřít dveře vlaku na obou stranách? A co na to paragraf jedna?
To ne, ale výstup ze západní strany nástupiště do míst co je Třeboňská/Počátecká by byl fajn. Šlo by řešit šikmým výtahem, případně něčím jako dělá ThyssenKrupp tj. kabinou co nepoužívá lana a může se pohybovat vertikálně i horizontálně. Vyřešilo by to zároveň bezbariérovost tím směrem.
To už by byl lepší komplet nový severní výstup, ale na takovéhle úpravy máme významnější kandidáty (Vltavská, IPP)
Tím vyřešíme stejně jen půlku a náklady šílené. Totéž byste měl udělat i u koleje C z centra a druhou lávku po opačné straně mostu metra se sestupy na ostrov SŽ.
Napsal jsem to málo jasně: myslím si, že je to píčovina
Tohle si musí vyřešit Praha skrz DPP.
Řešení jsou asi různá, ale všechna znamenají obrovské výkopy, některé také změny konfigurace kolejiště metra.
To by byl, jenže cestující se musejí dostat nějak mezi koleje metra a v tom metráckém mostě jsou bohužel 4 koleje metra těsně vedle sebe.
Fotek mnoho, ale raději žádný pořádně neukazuje kam ten most vede 😀 Poslední spekulace zní snad už 2026, pak se jen musím zeptat, je vůbec možné, aby se rekonstrukce stanice metra dala dělat po částech a toto dílo mohlo nerušeně sloužit nebo to tam bude pak rok bez lidí?
Jakože se zatím nebude na Kačerově stavět nebo co?
Teď ano, ale až se bude rekonstruovat stanice metra tak si myslím, že by to nemělo význam a dost možná bude zavřený i podchod pod Michelskou a busy přesměrovány jinam.
Ježíšmarjá JAKEJ MOST?
Lehký most prostě lávka
Jenom faktická: Kačerov není odvozen od kachen ani jiných ptáků, je to podle příjmení (Kačer) majitele dávné tamější usedlosti či dvorce; jeho příjmení dalo vzniknout názvu této oblasti.
A příjmení Kačer bylo podle vás odvozeno od čeho?
Klidně by to mohlo být podle Katzer , to bylo celkem běžné německé jméno 🙂
Takze Kocourov? 😀
Je to možné…
Dachs, odpověz… Příjmení Kačer bylo podle tebe odvozeno od čeho?
Ten nápis „Praha Kačerov“ je opět na černém pozadí, aby náhodou nebyl odlišitelný od ostatního vizuálního smogu a aby si ho náhodou nevšiml někdo z jednoucího vlaku?
To bychom asi chtěli po SŽ a ne“architektech“ moc, aby dodrželi tradiční modré pozadí, které se ve změti značek z projíždějícího vlaku okamžitě najde a stihne se přečíst název stanice, co?
Zašel bych si na oční.
Já teda na stojící fotografii vidím modrou ceduli, v igelitu balenou.
Nápisy na černém pozadí jsou naopak dobře odlišitelné od vizuálního smogu. Akorát tady je to drážní modrá, která taky není špatná…
„To jsem se chtěl zeptat… Co je to tady všude za ptáky…?“
„Kachny… Kachny…Kachny…“😂😂
Užitečná stavba a hezké provedení. Dovolím si však upozornit, že pár metrů odtud byl před lety proveden mural v podchodu k metru. Podle mne také hezký. Nyní je zvandalizován čmáranicemi. Stejnobarevnou plochu lze udržovat, pokud je vůle. V případě muralu je to prakticky nemožné.
Však tady ty kačery pomaluji ty hovada do týdne taky a celé to tam bude opět hnusné jako celej Kačerov, plný feťáků a bezdaku 🤮
Údržba? V Praze? To je sprosté slovo 😂
Kéž by byly dráty na Zbraslav a jezdilo konečně něco důstojného
A druhá kolej v celém úseku Hlavák – Modřany…
Jednokolejky jsou peklo.
Zrovna tam by šla nacpat poměrně lehce, pokud by se násep místy nahradil zdí.
Ono to už na dvojkolejku připravené bylo, most v Baníku na Zbraslavi atd….
Tak zrovna v Braníku dvojkolejka kousek je. Ale dál než do Modřan jí to bohužel nevydrží…
Že z raslavi po této straně jezdí pouze bus 139 a to je děsivé vymetaci peklo, vlak je u metra za chvilku
Jenom teda nádraží Praha-Zbraslav není úplně na Zbraslavi, takže zaplať Pánbůh za ten bus.
Jímž se dá k nádraží přiblížit. Něco by tam případně mohlo i končit, při úpravě sousední plochy, kdyby byla třeba posila (od Komořan pak už má být i tramvaj).
Ta druhá kolej tam by, kromě cyklostezky na tělese, jež se dá přesunout k řece (část jí tam už stejně je), zabrala přinejmenším dvorek domku u přejezdu, pokud by ten kvůli normám nemusel být zbořen celý…
Svatá pravda, tahle trať má obrovský a trestuhodně nevyužitý potenciál. Z Kačerova je člověk vlakem na Hlaváku stejně rychle, jako metrem. Akorát ten vlak musí jet častěji, než jednou za půl hodiny a to ještě ne vždy. Kdyby se bývala zkapacitnila trať z Hlaváku na Zbraslav (nebo aspoň do Modřan) tak, aby po ní jezdily Elefanty každých řekněme deset minut, a náležitě přesměrovaly linky autobusů, tak by se podle mě ani nemuselo stavět metro D. Což neznamená, že by se to nemohlo udělat i s Déčkem, stejně si lidé stěžují, že vede nahoru do Písnice.
Myslím že by bylo dobré upozornit také na vlak při výluce metra
No to jsou fakt blbci, že je to nenapadlo dřív než začali vrtat déčko.
Mohla se zkapacitnit trať, která vede 2 km vedle pod kopcem a na tu trať mohlo pochodovat celé sídliště Písnice, Libuš, Kamýk a Lhotka, nakonec na vlak by to měli ráno z kopce.
A k tomu metru (v nyní připravované trase, tedy beze sci-fi odbočky) budou z těch sídlišť chodit pěšky?
I takové spojení Modřany – Vršovice je rychlejší vlakem než tramvají (a to počítám přímou trasu zatahující 21), akorát že během intervalu vlaku jede těch tramvají několik.
Koukněte na https://www.openrailwaymap.org/ záložka Electrification – jak je naplánována elektrifikace z Krče přes Zbraslav 😀 25kV/50Hz českých
Jen by mě zajímalo, kdy to naplánovali a proč plán končí už před davelskými tunely… Asi bude od (kdysi) prezentované zastávky „Davelský park“ dál na Pacifik pouze nezávislá trakce… nebo prodlužovačka 😀
A na kolik let zavřete jarovský tunel, tam se dráty fakt nevejdou. A není to žýdný kraťas, takže nejspíše přerušení přes něj.
Proč by se nevešly? Tak je na těch pár metrů holt uděláte tenčí, no
Já nechci nic zavírat, kruci, já jen upozornil, v reakci na příspěvek Intruse, co je prezentováno na Openrailwaymap
A co myslíte tím „žýdný kraťas“ a „přerušení přes něj“ opravdu nechápu
😁😁 tak tohle se opravdu povedlo!
Proč ne, vypadá to originálně 🙂
Ještě tam chybí Gumovej Kačer 🚛😁