Obrazem: Pražský okruh odstiňuje nová čtyřistametrová stěna

Protihluková stěna na D0 u Jinočan. Pramen: ŘSDProtihluková stěna na D0 u Jinočan. Pramen: ŘSD

Stěna měří 400 metrů a navazuje na starší část, která chrání obec Jinočany.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

Jen o pár týdnů dříve byla vybudováno i prodloužení této stěny na opačnou stranu, tj. k exitu Ořech. Místy je umístěna na stráni poměrně vysoko nad dálnicí. Marně jsem doufal, že odbočovací pruh do exitu Ořech, který byl kvůli tomu mnoho týdnů uzavřen, bude prodloužen na nějakou rozumnou délku, ale nestalo se. Nadále je sjíždění stejně krkolomné a kontrastuje to s vedlejším exitem Jinočany. V ideálním případě bych připojovací pruh od Jinočan propojil rovnou s odbočovacím pruhem na Ořech, protože aut která se svezou po okruhu jen tento kousek je kvůli nenapojení Jinočan na exit Jinočany stále dost.

Cyklista

Ale to by už na Ořechu nebyly zácpy =)

Twix

Ano přesně tak, je potřeba se na těch 500 metrů řadit do jízdního pruhu mezi kamiony a pak zase odbočovat 🙂 Aspoň že most u Austisu už je v provozu, není nad to když dálniční okruh je jedinou komunikací i pro místní provoz.

Ivo Havlíček

Holt, bydlení v blízkosti frekventované dopravní cesty přináší často problémy s hlukem. A mnohdy ani příliš nepomůže zhotovení protihlukových stěn… Nedá se to paušálně určit, ale dle mých poznatků – v závislosti od mnoha faktorů jako jsou zejména intenzita provozu, vzdálenost a poloha místa, konfigurace terénu v okolí dálnice, kvalita povrchu včetně např. směru proudění větru a humidity, je vliv dálničního provozu z hlediska hlukové zátěže velmi citelný do vzdálenosti 1 kilometru. Při souběhu více uvedených faktorů je hluková zátěž vysoká i na větší vzdálenost – zejména pokud dálnice vede údolím a místo, kde se projevuje hluk, je výše a… Číst vice »

Cyklista

Ano už jsem viděl plány ŘSD na výstavbu 14 metrů vysoké protihlukové stěny.. Paráda.

Ivo Havlíček

… a kde se to má stavět? Stačila by poloviční výše se zakřivením nad komunikaci a účinek utlumení by byl podobný.

petr

Je to připravené o rozšíření o jeden pruh? Pokud ne, tak to jsou vyhozené peníze, protože je v plánu rozšíření na 3+3. Začít se má rozšiřovat v roce 2025 podle letáku ŘSD.

Ondra

Píšu níže. Jsou mobilní právě kvůli budoucímu rozšíření o další pruh.

Jirka

No, upřímně řečeno, doufal jsem že v tom místě konečně začnou tu silnici rozšiřovat na tři pruhy a oni místo toho šířku zakonzervovali tou protihlukovou stěnou. Ty zácpy kolem Řeporyjí jsou zoufalé. Nechápu, proč neumožní ve špičce jízdu i odstavným pruhem, jako to bývá u některých německých měst.

Ondra

Ta stěna je mobilní. Právě kvůli budoucímu rozšíření o další pruh. Jsme v obci rádi za cokoliv, ale jelikož stále chybí na 200m u sjezdu/nájezdu, tak zlepšení je bohužel stále jen částečné.