Obrazem: Praha má novou trať na Dědinu. Pár dní bychom ještě potřebovali, připouští DPP

Nová tramvajová trať na Dědinu. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNová tramvajová trať na Dědinu. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Nová tramvajová trať Divoká Šárka - Dědina měří 2,23 km. Je to letos už třetí zprovozněná trať v Praze.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chechtam se az se za bricho popadam...

Někteří obyvatelé sídliště dávali během stavby najevo, že o ní vlastně moc nestojí, neboť jim autobusy dostačují. „To je tím, že místní dlouhodobě preferovali metro na letiště vedené přes Dědinu a doufali v něj. To však díky územní rezervě ještě není ztraceno,“ doufá starosta.

Martin

Šílený hluk! Otevřít v 2 patře nepřipadá v úvahu. Je to za trest….

Martin

me to tedy prijde mnohem lepsi nez autobusy…

Nemel

Tolik Martinů, a každý jiný.

Nemel

Mimochodem, Martinů je poslední dobou opravdu hodně. I v rámci mé rodiny, příbuzenstva a partnerů sourozenců či sestřenic, jsme možná 4, co se nejmenujeme Martin 🙂

Petr Zdobinský

Dnes ráno byl v oblasti velký dopravní chaos. Linka 119 kole 9-té hodiny měla zpoždění 15 minut. Kolem starého obratiště Divoká Šárka dost houstla doprava. Přejíždění autobusů 119 směrem do centra z vyhrazeného pruhu, doprostřed silnice na novou tramvajovou zastávku, nevím, nevím …. podle mne to bude zdržovat dopravu.
Celá stavba je očividně nedokončená – není hotové vedení sítí, jámy pro budoucí stromy, když ty na Drnovské mají již teď seschlé listí. Trapný cyklopruh na úkor potřebných parkovacích míst…

Frantík

Na Šárce to byl kolaps odjakživa, tam se to napojení mělo dělat prioritně…

Osamělý Vlk

Cyklopruh není na úkor parkovacích míst. Cyklopruh fakticky není vůbec. Ok, je ‚Ochranný cyklopruh‘, což reálně značí horší stav než bez tohoto opatření.(Řidič by musel čekat až bude křižovatka kvůli předjetí, takhle může zcela legálně nebezpečně předjíždět.) Sice je tam na něj všude dost místa, ale nechtělo se.
K parkování bude parkovací dům. Už tahle je tam ale těch parkovacích míst moc.

Škrpál

Pro redakci:
Ono označení systém W-Tram je spíše slangové. Odborně se jedná o pevnou jízdní dráhu s upevněním Vossloh W-Tram. To, co ta upevňovadla a kolejnice nese a fixuje (všechny betonové směsi, rohože, textilie, dlažba atd.) již nejsou W-Tram a projekt od projektu se liší.

Martin Pištora

A funguje to? Je to tiché?
V článku to není, z fotek se to nepozná.

Martin

To ze jedno parkovaci misto vyjde v parkingu na 1mil. je fakt, je to i zamny fakt z vystaby domu, kde je pozadavek na parkovaci mista, byt je defacto drazsi o milion…

mgr.pavel

JJ takže když si chci v nové výstavbě koupit byt bez parkingu, stejně kvůli hloupé regulaci „parkovací minima“ si musím připlatit. Regulace co někdy zbytečně zdražuje byty..

Jindra

Jasný, proto mě stálo parkovací stání 300k a parkovací stání se sklípkem 420, srovnatelná lokalita, novostavba přímo od developera, zbytek mu doplatili asi cyklisti…

David

Ne zbytek doplácí kupci bytů. Parkovací místo se totiž za 1M nedá prodat tak to aspoň prodají za 300k a jsou rádi že z to mají aspoň něco. Náklady na stavbu jsou ale pořád mnohem vyšší než zmíněných 300k. Zbytek zaplatí kupci bytů v ceně bytu ať už mají auto nebo ne.

Kubajsu

Kupci bytu zaplatí maximum toho, co z nich jde dostat. Ať už garáže stojí nebo ne.
Developer to nestaví jako charitu, ale pro maximální zisk.

L.

Je to tak, při současném masivním převisu poptávky po bytech je to o tom, kolik mají kupující peněz, ne o tom, jestli je u bytu garáž nebo ne.

Když by nebyla parkovací místa povinná, tak cena bytů klesne jen o minimum, většinu ušetřených nákladů si strčí developer do kapsy jako zisk. A ty náklady bude muset následně zaplatit město na investicích do infrastruktury. Prostě učebnicový příklad socializace nákladů a privatizace zisků.

Alibaba

Mám takový návrh: Pokud někdo nechce byt s garáží/parkovacím místem, tak by to mělo být zaneseno jako věcné břemeno k bytu. Pokud by si v budoucnu někdo takový auto pořídil (prostě by mu auto a takovouto adresou nezaregistrovali), tak jen za podmínky vlastní garáže někde na periferii. Co s někým, kdo si zaregistruje auto jinde? Ten bude mít přece přespolní SPZ.

Martin

A co pronajem ci koupi mista na ulici?

Alibaba

To je na debatu. Těchto míst bude vždy omezené množství, takže by musela být k takto vyhrazeným místům evidence. Na druhou stranu bych se přikláněl k nemožnost to takto řešit, bylo by to proti smyslu toho věcného břemene.

Martin

no to lze tezko rici, okolik by se cena promitla do ceny bytu, ale cena za to parkoviste pod domem ty naklady opravdu hodne navysuje,…. a v soucasne dobe si byt cim dal mene lidi muze dovolit… v nekterych lokalitach by ty byty radove mohli zlevnit,…

SYN

Řádově?? To máme asi rozdílné představy co je to o jeden řád… normálně zhruba 10x.
To jakože byt bez povinné garáže by byl desetkrát levnější??? To je naprosto nesmyslné!

Martin

pokud byt stoji dejme tomu 6 milionu, radove je to o statisice, jeden rad jedna pozice, treba tech vasich 10x by bylo 600 tisic…

SYN

Říkáte za 300k? Jak rád bych za ty prachy garáž či kryté místo koupil… ale nějak takové nabídky v realitkách nevidím? Za 300k mi nabídnou tak maximálně stání pod širým nebem…

JindraJindra

U realitky asi ne, ale byla to normálně veřejně dostupná nabídka na stránkách developera cca v letech 2018 až 2022, ke konci samozřejmě už byly dostupné jen dražší stání se sklípkem. Dle developera i tak měl na stání zisk, byť asi minimální oproti bytům (našťouchl se na bytech, hodně lidí stání nechtělo a developer zároveň neměl potřebu místa prodat rychle, protože cílovýho zisku už dosáhl, tudíž nabídku ani výrazněji neinzeroval). Ale rozhodně to nebylo tak, že by prodával něco pod náklady, to si může myslet jen blázen.

Jarda

Byl jsem tam – svezl jsem se třívozovou dřevěnou hostorickou tramvají bez dveří – byl to zážitek!!!

bbb

„Jsem zastáncem rovnoprávného přístupu ke všem druhům dopravy, ta veřejná má samozřejmě své specifické postavení,“ uvedl na slavnosti primátor Prahy Bohuslav Svoboda (ODS).

Chápe prosím někdo, co tím chtěl pan primátor říct?

Rudolf Tuček

Asi že nemají byt buspruhy a vůbec, preference mhd a mají si vystát v zácpě úplně stejně jako jiní.

Martin

Z principu je to blbost, VHD ma prednost mit prave proto, ze veze mnohem vice lidi na mene prostoru a nepotrebuje parkovani po velkou cast dne v ulicich…

mgr.pavel

To máte určitě pravdu, ale Rudolf jen odpovídal na to, jak si pan Svoboda tu rovnoprávnost asi tak představuje 😉

Martin

ano doslo mi to… 🙂

Jaaa

Nechápu, kdo má neustále potřebu tyhle dinosaury volit…

David

Pan primátor asi nebyl ve své kůži a v půlce věty už zapomněl, co řekl na začátku. Ten člověk už je na tom s vlastní soudností jak Zeman. Místo toho aby uznal, že už na to nemá a užíval si někde důchod mimo zájem médií, tak si ke svým několika úvazkům ještě přibere primátora a vykonává to tak na 30% (a to ještě buďme rádi).

Juraj

Je to asi jako říkat, že v každém konfliktu jsou vinné obě strany. Prostě mentální gigant v čele hlavního města.

Každopádně pokud bychom to brali fakt důsledně, tak podle jeho slov by to chtělo výrazně omezit auta v Praze, aby neblokovala MHD.

Škrpál

Já myslím, že se vnitřně vyrovnává s tvrdou realitou, která zašlapala okruhoradiálismus členů kmotrODS kamsi do horoucích pekel.

jkjk

Něco jako:
„Rád bych otvíral něco pro auta, ale není co. Takže musím otevírat blbou tramvajovou trať, ale jako primátor se z toho nemůžu vyvlíknout. Tak musím něco plácnout, aby si nemysleli, že se jako teď bude zas do těch blbejch tramvají něco reálně investovat, plány musí stačit. Ale je strašně nefér, že tuhle blbost EU platí, ale na tunely pro auta mi dát nechce.“

Jack

Ropackej ODSák z 90.,kterej by nejradeji vsude auta,ale tady musel neco rict k tramvajim,ktere ho kazdy den blokuji pri toceni volantu smer magistrat.

Kebab

ODS ani pana primátora nijak zvlášť nemusím, ale tohle vypadá spíš jako pokus dosáhnout levelu 101 na stobodové škále v nálepkování než jako diskusní příspěvek.

Jan Tichavský

Docela zaslouženě. Podívejte se jak se pan Svoboda vyjadřuje k MHD, k tramvajím, k metru, k okruhu. Není to tak dlouho, kdy ani netušil že začala výstavba déčka. Když byl primátorem minule tak ještě propagoval cyklistiku jako rovnoprávnou součást dopravy po městě, dokonce byl pro zklidnění Smetanova nábřeží. Dnes už otočil a jede plně konzervativní linku auto = nezpochybnitelná osobní svoboda, která má mít přednost před ostatními.

Jan

Chápu stříhání pásky, ale ten raut si mohli v době šetření odpustit…

Frantík

Tak byl raut? Škoda že jsem nezašel…

interval

Ten šampus na fotce platil kdo a z čeho? Praha se chystá radikálně zvednout daň z nemovitosti, aby si z toho vedení města kupovalo šampíčko a IPR platil vánoční večírky za 2 miliony?

Frantík

Tak naštěstí jsem to nepropásl 😀

Jan T.

Tak určitě, tam se propilo doslova jen pár litrů nealko perlivého vína, to je materiál v řádu stovek až tisíců korun. Vození veřejnosti (zdarma) na nové trati s intervalem 5 minut po dobu 3 a něco hodin vyšlo asi dráž než oběd pro politiky.

Daň z nemovistosti je potřeba stejně jako v jiných vyspělých zemích, bydlení nemá být nejvýhodnějším investičním artiklem na trhu.

interval

Není, protože je to můj soukromý pozemek a majetek do kterého státu nic není. Zvlášť v okamžiku, kdy zde spousta lidí požaduje placení trzního nájemného za parkování aut na veřejné komunikaci. OK, pak stát nemá žádné právo chtít po mě ani haléř z mého soukromého pozemku, protože je můj a ne státní nebo veřejný. Nadto soukromé vlastnictví chrání ústava.

A nejde o to, že něco vyšlo dráž nebo levněji, ale o to, že šampus pro politiky, nebo vánoční večírek IPR za 2 miliony (tedy nikoliv pár tisíc), platíme nuceně a nedobrovolně z daní.

Kubajsu

Nikoliv. Váš majetek je lukrativní jen díky tomu, co je okolo. Takže je správné, aby toto zhodnocení soukromého majetku veřejnými prostředky bylo „zpoplatněno“.

Roman Beneš

Nesouhlasím s vámi. Možná, že jsou nemovitosti lukrativní investice, ale drtivá většina lidí si je pořizuje toliko pro své vlastní bydlení. A mimochodem náklady na pořízení jsou obrovské, to jistě uznáte – a příjem, za který je posléze nemovitost pořízena, je mnohonásobně zdaněný. Bydlím v Praze, takže platím maximální sazbu daně z nemovitosti. Jistě, nejsou to žádné šílené peníze, ale teď JDE O TO, V ČEM S VÁMI NESOUHLASÍM: Nic, zhola nic, za 20 let, co tu bydlím a dům, v němž mám byt, stojí – tu město nepostavilo nic pro občany, nic, nic, nic. Jen nesmyslnou cyklostezku, a to… Číst vice »

Jaaa

„, ale drtivá většina lidí si je pořizuje toliko pro své vlastní bydlení.“
— To už dávno není pravda, investiční byty jsou 40 – 60 % nové výstavby.

No a jinak – stát je ručitelem vašeho majetku, bez něj by vás dříve nebo později někdo převálcoval.

Roman Beneš

Bez urážky: vy jste realiťák, děláte u developera? A v realitě žijete? Stát je ručitelem mého majetku? Tak právník asi zrovna nebudete. Jak se to projevuje? Když dům spadne a nemám v něm byt pojištěný, on mi snad stát daruje nový? Kdo by mne převálcoval? Myslíte cizí vojska až bude válka? A vy si jako myslíte, že až mi na dům spadne bomba, že mi stát postaví nový? To si fakt myslíte? Ani pojišťovna mi ho nezaplatí, na pojistné události vyvolané válkou, politickými nepokoji apod. je většinou výluka. Když exekutor (nic proti exekutorům, pozor nejsem žádný obhájce dlužníků, pokud jde… Číst vice »

Leštění

Doufám, že taky po někom komu do vašeho pozemku nic není, nepožadujete připojení na komunikace chodníky, veřejné osvětlení, kanaliazaci, vodovod, plyn, elektřinu, nepožadujete po něm školu pro vaše děti, zastupitelstvo, bezpečnost, odvoz odpadu, prohrnovani sněhu,…

Jan

Tak si všichni -vaši sousedé svůj pozemek oplotí. Včetně města. Nemáte se jak na svůj pozemek dostat? Co je vám po cizím pozemku?

MMXA

Pokud Vám nejde o „lukrativní“ pozemek, tak by Vám v podstatě ani nemělo vadit, že by Vám ho stát vyměnil za jiný, třeba někde na okraji Ústí nad Labem ne ? Cenu toho pozemku neurčuje až tolik výměra, ale okolní prostor, proto platíte daň z nemovitosti.

SYN

A v tom Ústí by byla citelně nižší daň…

Juraj

Že vy jste ten typ člověka, co zastává názor, že kdyby si poslanci snížili platy, najednou by bylo dost peněz na všechno ostatní?

interval

Nic takového jsem neřekl, ale poslanci a politici u nás začali šetřit tak, že si zvýšili své vlastní platy o 13% a pak na to začali zvyšovat různé daně nebo zavádět nové.

Kebab

Přesně tak a navíc do tarifů. Všichni politici jsou asi holt stejně kvalitní a tak není třeba rozlišovat. Nejde o dopady na rozpočet, ale o princip. Tím se aspoň tato vláda neustále zaklíná, avšak skutek utek. To se to potom káže o šetření, když si předtím sám sobě přidám 😀

Facepalm

Počítám, že kdybyste byl u křtu americké letadlové lodi, měl byste strašněj problém s tou flaškou, co ji úplně zbytečně a za peníze daňových poplatníků rozstřískli o příď.

Každopádně vám přeju, abyste nebyl v životě tak neštastnej.

Jan

Raut byl jen pro papalášstvo. Namísto toho aby to využili k propagaci MHD, když už tam nalákají lidi, tak prostor obratiště zabere stan pro politiky.

suri

aspoň reflexní přívěšky a plastový žeton do vozíku v Lidlu pro plebs mohl být jako v sobotu při oslavách výročí 30 let Ropidu, ale asi už nic nezbylo :-))

Jan Tichavský

Přívěsky můžete sbírat několikrát do roka na akcích PIDu. Tady byla hlavní atrakce vození se neobvylými tramvajemi. Dokonce rozdávali letáčky a pamětní jízdenky zdarma! 🙂

Kamui

Dobrá akce, a musím říct že účast mě docela dostala. Je vidět, že Česko je zemí šotoušů.

Horst

Prezentace nového úseku za pomoci historických tramvají je dobrý nápad. To dokáže přilákat nejen „šotouše“.

Martin

Ano, spousta lidi s detmi a dalsi, co se chteji svezt, dobra propagace… tak tomu byvalo vzdy… celkem dost napr. za primatora Baxy, drive po nem dokonce pojmenovali most, Baxuv most…

Škrpál

Baxa byl bezesporu nejvýznamnějším primátorem. Skutečbost, že po něm v Praze není pojmenováno vůbec nic, je ostudnější než ostudná.

Štěpán

Nemůžeme přihlížet jen k Baxovým zásluhám v komunální politice. Na přelomu 19. a 20. století se Karel Baxa jako právník „proslavil“ při nespravedlivém procesu s Leopoldem Hilsnerem. Proto s glorifikací prvorepublikového primátora nesouhlasím.

Martin

Ale no tak, prectete si neco o tom, to byste musel pak treba odstranit i Rasina aj…., ono totiz tehdy tohle v politice bylo velmi popularni tema…

Martin

Jen dodam, protizidovske nalady a politika tehdy byla v cele ceske politicke scene, vc. ruznych vymyslu…

https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/Primator/stali_v_cele/karel_baxa.html

https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Baxa

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hilsneriáda

Bohuzel takova byla doba,…

Jaaa

Doba ne, lidi…

MaT

A to že byl tehdy antisemitismus celkem v kurzu jako ospravedlňuje to, že se někdo podílí na nespravedlivém odsouzení někoho, kdo pravděpodobně daný čin nespáchal? Nebo jste chtěl říct, že špatně by to bylo až v případě, že by Hilsner nebyl Žid?

Honza

Baxova (malá) obřadní síň – Krematorium Strašnice…

Jan T.

Ani ne. Dopravní podnik dlouhodobě bude vztah s veřejností, pořádá několik hodně promovaných akcí ročně a tohle zahájení bylo taky dobře známé. Ano, přijelo se podívat dost fotičů, ale stejně tak přijelo dost nešotoušů podívat se co je ve městě nového.

jan.lutryn

Tramvaj až na Budějovickou dřív než Václavské náměstí? Že by Praha 4 tak radikálně změnila názor?

Frantík

Zrovna tady je to spíš o náročnsti výstavby. Kdyby šlo „jen“ o koleje na Václaváku, mohlo by se stavět hned po podepsání smlouvy – ale to náměstí projde komplexnější rekonstrukcí.

P_V

Mohlo by se stavět hned, jen pokud by koleje vedly středem jako kdysi, kde nic nepřekáží a strop metra je unese. Ale takhle se bude muset strop zesílit a výlezy přemístit.

Martin

Strop metra nebyl staven na hmotnost soucasnych vozidel, napr. 15T… je uplne jednu kudy by trat vedla,…

Micky

Blbost. Strop metra byl staven na maximální nostnost kolejí. Je jedno co po koleji jede.

Martin

To co pisete je nesmysl, na tom sakra zalezi…

Mohl bych pripustit, ze jsou stropni desky silnejsi v miste puvodni trati, ale na nove mnohem tezsi tramvaje stavene nejsou…

XXXD

No bavíme se reálně o pár set metrech na Pankráci (viz odkaz v článku). Možná je jen trochu matoucí to označení Budějovické náměstí. Ten problematický úsek, který by měl vést ulicí Budějovická od stanice metra Pankrác ke stanici metra Budějovická, je pochopitelně vlivem odporu MČ stále v nedohlednu.

Frantík

Jakože na Zelenou lišku? Určitě se ale ten název na poslední chvíli změní, aby konečná zas byla nějaká čtvrť…

Martin

Nemyslim si to, Podle me zastavka bude mit nazev Zelena liska… mj. on to nazev te oblasti skutecne je…

Frantisek

Akorát bývala zastávka toho jména až uprostřed, teď se postupně posouvá a posouvá, až bude skoro u Pankráce. 🙂

platamond

Praha 4 prská, ale prodloužení bude jen cca 200 m k současnému výstupu z metra, který by měl být 1-2 roky uzavřen kvůli výstabě přestupu na D. Takže vlastně je to jen taková malá náhradka za metro…

Pražec

Zvláštní.
„Normální“ politik se snaží každé stříhání pásky (které je většinou výsledkem práce předchozí politické reprezentace) prezentovat jako osobní úspěch a pak to znovu připomenout před volbami.

Jen Svoboda se tváří jak kakabus, jako by otevření nové trati bylo dokonce fiaskem, které jeho voliče rozhodně nepotěší. A raději žvaní o „rovnoprávném přístupu“…

SaulGoodman

Kdyby to prezentoval jako osobní úspěch, jistě tady píšete, že to není jeho zásluha a nemá se na tom co přiživovat… 😇

digi

Tak čert bývá ukryt v detailu, v případě soudruha svobody, spočívá v tom „specifickém postavení“ tzn specificky pro vás nic nebude…

mgr.pavel

Nezlobte se na Svobodu, asi mu mozek ovlivnila nějaká sluneční skvrna 😀

Holt pro Svobodu nejlepší tramvaj má 4 kola, jeden volant a velký naftový motor..