Obrazem: Praha chystá změny Průmyslového polookruhu za šest miliard, zahloubí jej
Hloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město Praha
První práce by zde měly začít v letošním roce, v ideálním případě bude podle vedení města hotovo v roce 2028.
Taky mívám vlhké sny…….
A co takhle zahloubit magistrálu. Průmyslová ji nidky nemůže zastoupit.
Proč zahloubit magistralu?
Místy asi nebude kam, to podzemí už je tam poměrně pestré…
Z magistrály se udělá normální větší ulice.
No a v Bukurešti má být nově rozšířen celý okruh na čtyři pruhy v každém směru. V Praze ještě není ani dokončen.
Jenže:
a) – v Rumunsku nemají Děti země, Vodníka z Tetčic a jim podobné (alespoň ne v takové míře jako u nás).
b) – Bukurešť je v rovině, nemají tam takové kopce a zaříznutá údolí jako Praha.
Jenže to byla druhá nejchudší země východního bloku, hned po Albánii. Mimochodem na letiště jim už jezdí nový S-Bahn.
Jaký je asi rozdíl v ceně dálnice v rovině okolo Bukurešti a DO mezi Lochkovem a Cholupicemi, kde je více, než 7,5 km v takovém terénu, že jej lze překonat jen dvěma estakádami a dvěma tunely? Pětinásobek, či spíše desetinásobek? Co myslíte? A to samé platí při srovnávání s Polskem. Stavba dálnic je paradoxně náročnější v českém terénu, než v Alpách, kde sice mají hory, které lze překonat jenom tunely a estakádami. Mezi těmi horami jsou ale údolí plochá jako desky. Kde je terén plochý jako deska okolo Prahy nebo vlastně v celém Česku?
No však jsme byli ekonomický tygr východního bloku a dle pana Klause jsme žádnou pomoc nepotřebovali. Tak jí dostali Rumuni. A teď tady vzdycháte nad drahotou dopravních staveb.
Bukurešť žádná dálniční okruh doteď vůbec nemá 😀
❤ Takze magistralu konecne zavrou v roce 2028, protoze uz bude existovat severo-jizni spojeni i na vychode Prahy a z centra zmizi ta silena dalnice ❤
Tu mohli zúžit už při otevření Blanky. Bohužel, žádný politik na to neměl a nemá koule. Moc nevěřím, že po dokončení východní části vnitřního okruhu se na tom něco změní. Nová infrastruktura přitáhne nová auta. Na to zúžit magistrálu je třeba jen rozhodnutého politka, nic víc.
Zúžena byla.
to vypada, ze tem expertum na radnici doslo, ze se blizi volby a cyklopruhy na magistrale jim je nevyhrajou.
Nemyslím si, že by průmyslová potřebovala nějakou výraznou úpravu, v podstatě je potřeba přestavět křižovatku se černokosteleckou, protože tam sice jsou 2 pruhy přes křižovatku, ale hned za ní se to zužuje do jednoho , zbytek chce opět víceméně jenom delší připojovací pruhy. Lepší variantou by bylo dostavět konečně okruh, aby tam ti, co jezdit skrz prahu nemusí, nejezdili.
To jistě, ale tohle může být citelně levnější a možná i dřív… Jestli to chápu tak by se de facto jednalo o vytvoření mimoúrovňového kříení zahrabáním přímého směru pod zem… to zní smysluplně…
Praha zjevně neví, co s penězi. Z praktického hlediska by se do tohoto místa hodila více estakáda – nemluvě o výrazně nižší ceně. Zjevně je tu zájem nechat zmizet auta z povrchu zemského za každou cenu:-)
Naprosto souhlasím, po Kbelské do tunelu to bude super sešup. Estakáda by se sem vážně hodila, kdyby byla architektonicky pěkně zpracovaná, proč ne?
Z dopravního hlediska by samozřejmě estakáda byla lepší (menší sklony), jenže okolo bydlí lidi. Tím je řečeno asi vše.
Ale tak zase, směřujeme mílovými kroky k elektrifikaci aut, tak zase budou citelně tišší ne? Zbytek by pommohl odfiltrovat skleněný tubus okolo vozovky (i nahoře), zároveň by řešil sníh a déšť (to ovšem tunel taky).
Most neprojde přes místní obyvatele a politiky kvůli hluku a zhoršení místních podmínek
Jako, že by to bylo horší, než teď?
nechtěla Praha zahloubit oblast okolo Balabenky , směrem k Jarovu ?
Ano
To je ale městský okruh
však ano, já to nezpochybňuji, jen mě překvapuje, když původní pokračování Blanky bylo neustále odkládáno kvůli velkým výdajům na projekt a pak Praha přistoupila na zahloubenou variantu, která je mnohem dražší než původní projekt a teď k tomu přidají další (drahý) projekt na zahloubení části průmyslového okruhu. Jako já těm stavbám fandím. Tedy pokud se opravdu budou realizovat a nezůstanou jen na papíře …
A ty si myslíš, ze byla předchozí varianta průchozí? Ono to bude buď zahloubena varianta nebo nic
To nebylo odkládáno kvůli velkým výdajům na projekt, ale kvůli tomu, že se dal očekávat velký odpor obyvatel. Proti zahloubené variantě bude odpor daleko menší. Bude sice o dost dražší, ale zas je alespoň šance to postavit.
Teda v HLOUBětíně ještě něco HLOUBit a pak o to víc stoupat na obě strany – to ekologie vyloženě zaplesá. Tunel pod Sázavou na D3 naštěstí neprošel, tak si to tady dáme aspoň v malém.
Take bych byl radeji za premosteni, ale vypada to lepe nez planovane mega krizovatky s najezdy co se planovaly p[uvodne…
Mmch. drive to byl Hloupetin…
Ekologie tam teď taky zrovna nezaplesá, když na úseku od Hostivaře na Mladoboleslavskou zastavíte i čtyřikrát na semaforech, protože tady se na nějaké seřízení kašle (a to i mimo špičku, kdy je mizivý provoz, takže to není tím). Až by si jeden myslel, že je to schválně, aby to hodně lidí vzalo těsně na červenou právě v Hloubětíně, aby naplnili pokutovou kasu (jako že jsem to taky už špatně odhadl, kdy stavět, a kdy ještě ne).
Ale ano, možná by to opravdu chytrý systém řízení semaforů mohl řešit a levněji.
Takže v novém návrhu mícháme cyklisty a automobilovou dopravu? Nově plánujeme cyklopruhy vznikající uprostřed ničeho? Z průmyslové budou přijíždět cyklisté, takže jim na křižovatce uděláme červenou ohrádku? Ať už tahle zamindrákovaná nenávistná banda táhne zpátky na venkov!
Tak si to na tom venkově s rodinou užijte 😉
Z toho, co a jak píšete, si s tou zamindrákovanou bandou spíše kopete do vlastních kotníků…
Uz aby se to realizovalo, i to vyreseni krizovatek je tak jak jsem si to predstavoval, ale chce to upravy i v Prumyslove mezi Kyjemi a Sterboholskou…
Teda ten cyklopruh na ilustračním obrázku, jak začíná najednou uprostřed silnice za přechodem pro chodce, to je celkem síla. Nebezpečné pro auto, cyklisty i chodce, co by šli po tom přechodu, kde bude cyklista najíždět. Snad jen, slovy zákona o silničním provozu, „osoba, která tlačí nebo táhne sáňky“ může být v klidu.
je odbocovaci, je zrejme na okraji vozovky a pak pred krizovatkou je na odbocovaci strane, tedy prejezd pres pruh,…
Tohle je pěkný… ještě takhle vyřešit Holešovičky. Byl jsem tam minulý měsíc, a kdo říká, že ta ulice nepotřebuje okamžitě pomoct (přičemž zahloubení se zdá jako rozumné a rychlé řešení), ten zjevně nemá všech pět pohromadě…
Mínusující by mohli třeba napsat, proč je, co jsem řekl, špatně. Nebo by si mohli do těch Holešoviček zajet…
Souhlasim s vami. A vymluva, ze neni objizdna trasa a proto nejde zbudovat tunej je zcestna. Snad se toho brzy dockame.
Mínusovači vám jic nenapíší, protože se řídí pouze emocemi a nikoli reálnými fakty.
Zahloubit by chtěla, ale kam s dopravou během stavby?
Povltavská – Zenklova/Voborníkových, příp. Povltavská – Prosecká – Vysočanská?
Pokud by se opravdu v celé délce Průmyslové udělal bezkolizní hlavní směr, tedy bez SSZ a odbočení vlevo – něco jako je na tangentě ve Vídni kolem Süssenbrunnu, tak by to bylo dost výrazné zlepšení a slušná náhrada za ještě dlouho nedodělaný městský okruh. Navíc za relativně levný peníz, rychle v čase a většinou s minimálními omezeními.
Vyhozené peníze. Aut tam není potřeba víc. Plynulosti by pomohl i obyčejný flyover 1+1, ten je ale hnusný a v blízkosti obytné zástavby neprůchozí. Ve Francii jsem viděl naopak krátký tunel pod křižovatkou 1+1 pro auta do 2m výšky. Ostatní na povrchu. To by bylo průchozí a podstatně levnější. Dlouhý 2+2 tunel je nesmysl, akorát se zahltí navazující úseky. Na povrchu navíc zůstane stále tolik provozu, že místní to na hluku skoro nepoznají.
Když vidíme efekt Blanky a dopravní toky na dnešních sběrných komunikacích, tak Průmyslový polookruh by vlastně mohl být takovým fajn kompromisem, jak „zaokruhovat“ Prahu a pak přestat s touto pomýlenou strategií.
S trochou štěstí snad pak lidi pochopí, že tak, jak je ucpaná Jižní spojka, Strakonická, Blanka, Bělohorská, V Holešovičkách nebo Průmyslová, bude úplně stejně ucpaná i Radlická a Břevnovská radiála, protože tak prostě doprava ve městech funguje.
ano. bez vykonoveho myta a tedy nejak perverzne „zadarmo“ to vyrabi fronty jako nekde ve venezuele…
V zásadě souhlasím, ale je potřeba u „efektu Blanky“ rozeznat i to, že zčásti supluje chybějící Pražský okruh. Tudíž do sebe stáhla například i tranzit, který se do té doby Praze zcela vyhýbal (Beroun – Mělník bývalo lepší jet přes Slaný, teď jak kdy). To by u Průmyslového polookruhu nemělo zdaleka v takové míře platit.
„Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a lepší propojení pro pěší a cyklisty,“ – zlepšení opravdu nevidím 🥴
Defakto 3+3 (2+2 tunel bez semaforu, a 1+1 na povrchu pro IAD a 1+1 pro cyklo a BUS) je malo?
ano. a už vidím jak lidé slaví že jim zbourají protihlukové stěny. to bude ve vilkách radosti.
Mzna, ale ja bych tedy betonovou zed nechtel pred okny…
Když už tak nahradit skleněnou/jinou průhlednou…
A tím dojde k ukončení praktických představ některých jedinců část Průmyslové přizpůsobit závodnímu okruhu F1.
Určitě je to dobrá zpráva. Proč se ale zase čeká na Blanku 2 a 511 a energie se nedá radši tam a okamžitě..
511 neni zalezitosti Prahy, ale statu (cekalo se 11 mesicu, az Ano, rozhodlo o podjatosti Prahy). Blanka 2 bude v 2035 a do ted nema ani zadost u UR (snad koncem roku).
Jak jako Ano rozhodlo o podjatosti Prahy?
Kdo byl sefem MMR, ktere rozhodovalo o podjatosti Prahy? Od roku 01/2014 to byl nekdo nominovany z Ano.
jenže MMR zřejmě nemohlo rozhodnout jinak, když se Praha jako odvolací orgán mohla přetrhnout, aby usilovně demonstrovala svojí podjatost. To je problém pochopit, že taky existují nějaká pravidla?
Mohlo rozhodnout dřív.
To je přesně ten rozdíl mezi neschopný správcem veřejných věcí a tím, kdo se snaží posouvat věci kupředu, abychom se dožili nějakých výsledků. Někomu je jedno že se to zaseklo na úřadě rok v jednom z mnoha kroků, jiný tlačí realizaci projektů a posune je tím reálně o několik let dopředu, což mám pocit je Scheinherrův případ.
Ne, melo rozhodnout, ze Praha jako odvolaci organi nemuze byt podjaty, protoze rozhoduje statni sprava ne mestska sprava podle zakonu a ne podle prani sefa magistratu.
Praha jako mesto bude ve vsem podjate, protoze se ho to tyka. Tohle rozhodnuti je velmi nebezpecny precedenc pro dalsi spomaleni staveb.
Doporucuji termin přenesená působnost statni spravy a problemy, ktere z toho plynou.
Ona systémová podjatost u přenesené působnosti skutečně existuje, ale reálně spíše u těch obcí s jednotkami tisíc obyvatel (dle regionu), kde se třeba snaží starosta skrze ten miniaturní stavební úřad fušovat do územního plánování (to administruje úřad na úrovni ORP).
Ale souhlasím, že používat tohle a priori jako argument u velkých měst, kde má politická reprezentace kolikrát problém „vyštípat“ i evidentně špatně pracujícího vedoucího stavebního úřadu a tajemníka, a speciálně u pražského magistrátu jako de facto krajského úřadu, tedy odvolacího orgánu velkých MČ, je solidní chucpe uplatňované čistě na základě toho, že to správní soud kdysi připustil.
Dobrý den, prosím o slušnou diskuzi. Názor na ANO se dá vyjádřit i bez vulgárních slov.
Bylo by fajn, kdyby Scheinherr měl možnost pokračovat i v dalším funkčním období. Je za ním vidět kus práce.
90% věcí jsou zvěrstva a kroky zpět. Např. semafory Wenzigova, nové nesmyslně přechody na magistrále, zúžení na magistrále. Chtělo by to přidat co nejbic pruhů jak na magistrálu tak na Argentinskou a zrušit tam ty nesmyslné coklopruhy. Plus ideálně konečně udělat tunel od Hlavního nádraží po Nuselský most aby tam nebyly žádné semafory, přechody amikrizeni tramvají..
Magistrálu zrušit, respektive upravit na normální obousměrné ulice s parkováním.
Přesně na100% 👍
Já bych to řekl obráceně, 90% jsou užitečné věci typu rekonstrukce a výstavba nových mostů, výstavba nových tramvajových tratí, příprava důležitých staveb typu metro D + Blanka2, nové P+R parkoviště. A 10% se nepovedlo, typu ten cyklopruh na Chlumecké, nábřeží u Slavie atd. Čili pozitiva velmi převažují.
Cyklopruh na Chlumecke je spise ochrana tech, co vystupuji z auta u nove zrizenych mist na parkovani
Jo, ale ten nápad na tom honit kilometry cykloopatření a marketingově srát řidiče proti cyklounum se nehodí.
Proč neudělat parkovací nebo odstavný pruh širší?
Tak je honi na necem, co nema vyznam. Pokud nekteri ridici nechapu, ze je to primarne ochrana a komfort pro ne, pak je problem v tech ridicich.
Bohuzel nekteri drzitele RP by zaparkovali tak, ze by vpravo nechali spoustu mista a vlevo by ohrozovali provoz pri vystupovani. Pro ne musite kreslit cary, aby vedeli kde parkovat.
A bohužel zase jiní zaparkují v klidu doprava a klidně ukousnou z chodníku čtvrt metru (15%) jako by se nechumelilo, a na bezpečné vystupování si místo pohledu do zrcátka dají metr zbytečného prostoru (pak už nikomu nesloužícího, kromě pohodlného vystupování). To jim už není líto ani vlastního laku? Co si asi myslí jak to dopadne s ním dopadne když kolem chodí proud chodců??
Zrovna Chlumecká by se měla převést na 1+1 komplet. Má vedle sebe paralalně Vysočanskou a Štěrboholskou radiálu a jako taková by měla sloužit jen dopravní obsluze Černého Mostu, Kyjí a Hloubětína. To, že zůstala i po otevření obou radiál jako 2+2 je velká chyba, která akorát přitahuje tranzit z venkova do centra.
Thos is wrong on sooooooo many levels…
Some of them being…?
scheinherr ale neni tak uplne pirat… 🙂
tunel z tesnova po nuselsky most je velmi tezko resitelny kvuli melkemu cecku.
Defacto muze byt pod metrem, ale mate pravdu, metro je jen skrabnuty pod povrchem, a jeste jsou tam dalsi problemy…
Spis by magistrala mela byt normalni mestskou komunikaci…
Jakmile bude mít použitelnou variantu…
1. Semafory Wenzigova byly davno pred Scheinherrem 2. Nesmyslne prechody, ktere pouzivaji stovky lidi denne a auta tam stejne stala? 3. V argentinsky bydli lidi, proc delat dalsi Holesovicky z rezidencni oblasti, dalsi pruh se tam nevejde a cyklopruh nikomu nic neubral 4. Tunel zkrz centrum je blbost vzhledem k tomu, ze se tu buduje okruh – to by privedlo do mesta jeste vic aut nez je tam ted a to by teprve byla parada – pak jen udelat misto vinohrad parkoviste a je to. Vas komunisticku pristup patri do Ulanbataru
tak přechody na magistrále u muzea jsou návrat normálních času…město je pro lidi, ne pro auta. a mimochodem, ten semafor tam byl tak jako tak.
Tohle házení všeho co se někomu nelíbí na Adama Scheinherra (a nejlepší je k tomu ještě třeba přidat nadávání na Piráty) už mě začíná docela štvát… Semafory na křížení Wenzigovy a Legerovy jsou už od roku 2015. Adam Scheinherr je náměstkem pro dopravu od roku 2018. Ty semafory tam vznikly ještě za předchozího náměstka pro dopravu – Petra Dolínka. Vidíte ten rozdíl? A ještě podotknu, že byl zvolen za hnutí Praha sobě a ne za Piráty. Opět – chápete ten rozdíl? Pokud ne, tak s Vámi asi rozumná diskuze stejně není možná. No a ještě k těm semaforům – já… Číst vice »
Na podzim jsou komunální volby, tak uvidíme. Jsem na výsledky velmi zvědavý, i jako jen už bývalý Pražák 🙂
Kus zku*vené práce. Velký kus!
Jaké? Co konkrétně užitečného postavil nebo zařídil? Kromě zdražení jízdného v MHD a omezení jeho provozu.
dvorecky most
libensky most
lávka troja
lávka HolKa
oprava lavek na železničním moste
prekresleni blanky 2 na něco normalniho
chodník na hlavní nadrazi
metro D
prodloužení tramvajových trati
a spousta dalsiho
na mnohé navázal, mnohé prosadil jako ideu nebo alespoň zařídil realizaci, za mne člověk svém místě.
PS: a jízdné by se mělo zdražit hlavně předplatitelům…jakokkoliv to bude stat něco i mne
Stavba nových trolejbusových tratí, rozbíhá se nákup elektrobusů, výrazné zrychlení přípravy mnoha tramvajových tratí. Například Nákladovému nádraží to hodně pomůže. Jinak by se mohlo stát, že domy tam budou už 5 let stát a teprv se začně žádat o stavební povolení, ale noví obyvatelé budou protestovat že jim budou tramvajky přejíždět děti nebo hlučet, protože na to nejsou zvyklí.
Investice do infrastruktury na příští desetiletí, a nejsou tam schopni udělat cyklostezku v holandském standardu lmao fakt
Možná by si měli pozvat někoho z Holandska aby jim ukázal jak se to dělá ?
Se ten namestek proti IAD a pro cyklistiku asi definitivne zblaznil! Minuly rok nova parkovaci mista u metra Rajska Zahrada, stavba P+R u Novych Butovic, tento rok ma v planu zadost o UR pro Blanku 2, rozjet opravu Barandovskeho mostu a jeste zahloubeni spojky? Takle to IAD nezneprijemnite, pane namestku!
Ale to vite ze to zvladne zneprijemnit. Vnejsi ani vnitrni okruh zatim neni, Prumyslovy polookruh je tak jedina kapacitni spojnice pro tranzit v dane oblasti. No a co myslite ze se stane, kdyz ho rozkopete v “zajmu zlepseni”? Lonska krize v Letnanech byla oproti tomu slaby odvar.
Pokud by se to budovalo v opacnem poradi, tedy nejdriv vnitrni nebo vnejsi okruh a pak uprava Prumyslove, tak by se dalo verit tomu, ze to je mysleno v dobrem. Pokud to bude tak jak je navrzeno, tak se pripravme na skutecnou defenestraci odpovednych osob.
Zeptejte se vrchniho Vudce sekty Ano, proc 11 mesicu resili podjatost Prahy u 511, ostatni useky nemaji ani EIA a proc Krnacova nepostavila vnitrni okruh.
Budeme cekat dalsich 10 let, nez se dostavi oba okruhy. Mimochodem, bude se jezdit 1+1.
Pane Sůro, tuhle jste nekoho napadl za to, že člena současné vládní strany nazval soudruhem a „Ano, zkurvíme to“ necháte bez idezvy? Pěkná objektivita v praxi 👏👏👏
Netrávím večer sledováním onanie některých diskutérů.
Na všech těchto projektech pracuje od samého počátku svého působení v radě. Že je proti IAD je demagogický blábol opozice z ODS a ANO (s podporou Zemana), kteří by se rádi po letech opět dostali k lizu. Nežerte jim to.
Ja to myslim ironicky.
Jen se desim toho, aby to nebylo jako za Bema, rozjedou se 2 extra drahe projekty (metro D, vnitrni okruh) a nekolik drahych projektu (Libensky most, PPO, HolKa, Barandovsky most, nakup tramvaji) a rozpocet bude minimalne 15 let silene krvacet. Tim netvrdim, ze to neni potreba.
Přínos nějaký bude. Nicméně na sever od křižovatek vznikají kolony na dalších křižovatkách a na jih jsou zase kolony ve sjezdu na Jižní Spojku.