Obrazem: Práce na ledolamech omezí lodní provoz pod Karlovým mostem

Stavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK PrahaStavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK Praha

Práce na nových ledolamech, které chrání pilíře Karlova mostu, se dostávají do další fáze. Dělníci se blíží k levému malostranskému

Práce na nových ledolamech, které chrání pilíře Karlova mostu, se dostávají do další fáze. Dělníci se blíží k levému malostranskému břehu řeky, kudy pod dvěma oblouky mostu vede plavební dráha. Státní plavební správa proto týden vyhlásila omezení provozu. Plavba bude od 10. září do 30. října svedena jen pod jeden (první) oblouk, druhý oblouk od levého břehu bude pro lodě uzavřen. Jde přitom o jeden z nejvytíženějších úseků na řece, kde se aktuálně mísí turistické lodě s nákladními.

„Je to trochu komplikace, kapitáni budou muset dbát zvýšené pozornosti. Je to i otázka jejich vzájemné komunikace. Všechny lodě by měly proplout, budou ale muset přizpůsobit režim plavby a možná počítat s nějakým zdržením,“ říká šéf rejdařství EVD-Sped. Lukáš Hradský. Obecně mají podle něj přednost plavidla plující po proudu. Zvýšenost opatrnost doporučuje vůdcům plavidel i plavební správa, která v místě změní značení.

„Práce jsou naplánovány tak, aby lodní provoz nemusel být zcela zastaven, vždy bude část vodní cesty zachována,“ doplnila mluvčí pražské Technické správy komunikací Barbora Lišková. Podle ní práce na ledolamech, které začaly v polovině června probíhají dle plánu.

Stavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK PrahaStavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK PrahaStavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK PrahaStavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK PrahaStavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK PrahaStaré ledolamy u Karlova mostu byly už značně sešlé. Pramen: TSK PrahaStavba nových ledolamů u Karlova mostu. Pramen: TSK Praha

Fakticky hotové jsou ledolamy číslo 7, 6 a 5, v těchto dnech se dělníci pustí do čísla 4 a 3. Práce postupují od staroměstského k malostranskému břehu. Karlův most je jediný v Praze, který je chráněn dubovými ledolamy. Naposledy se měnily po povodních v roce 2002. Celá výměna vyjde zhruba na 30 milionů korun, skončit by měla letos v prosinci. Nové duby byly dovezeny od Moravského Krumlova a Strážnice. „Stav ledolamů se v posledních letech rychle zhoršoval,“ zdůvodnil nedávno výměnu šéf TSK Praha Jozef Sinčák.

Na řece v okolí Karlova mostu bylo přitom o těchto prázdninách živo i z jiného důvodu. Ředitelství vodních cest zde zhruba měsíc od poloviny července do poloviny srpna za asistence archeologů prohlubovalo řeku. Ani to se neobešlo bez částečného omezení lodní provozu.

Tagy Karlův most ledolamy plavba TSK Praha
Žádné komentáře