Obrazem: Povodně v Německu napáchaly obří škody na železnici, provoz je na řadě tratí zastaven
Povodně v Severním Porýní - Vestfálsku. Foto: DB AG
Některé tratě zůstávají nadále pod vodou, mimo provoz jsou vlaky Kolín nad Rýnem - Brusel. Zastavila se i lodní doprava.
A) počasí se nějak rychle pokazilo
B) někdo ovládá počasí na dálku a proč zrovna tam, co tam je tak důležitého (pod tím propadlištěm) ?vojenský bunkr?tajná základna?
C) pravdu se nedovíme – jako o atentátu v Bologni
kdyz hlásí snéhovou kalamitu,náledí,silný vítr tak se snažím nikam nejet…nechápu,že i v Německu utopily lokomotivy.
Já se díval na zprávy s mládeží. Ten nejmladší si všiml, že nad tou zkázou je v provozu lanovka. Asi jediný fungující normální dopravní prostředek/ nepočítám techniku hasičů a vojáků, to je jiná kategorie
Jak to nyní vypadá po bleskových povodních v západním Německu, tak to normálně vypadá na tratích v ČR.
Tak si Němci konečně vyhrnou rukávy jako psali v jejich médiích o Češích a tornádu, to v hlavních médiích, samozřejmě u nás to neprelozili, vždyť jsou to naši milOucky sousede.
a mají pravdu, tak se nezlobte. sami mají rčení – Pořádek je půl života. a u nich to platí dvojnásob
Ano, při jejich genofondu s cancer cerebri…
Když jsou pod vodou koleje, tak už je to fakt vážné. Tratě se obvykle stavěly dost vysoko i pro případ povodní, ale nevím jak je to v tomhle regionu.
Devatenácté století, kdy se budovala velká část železniční sítě, bylo velice bohaté na velké povodně, a to i bez globálního oteplování. Prakticky každý tehdy nějakou opravdu velkou vodu zažil a pamatoval, to mohlo přispět k tomu, že většina tehdy budovaných tratí byla stavěna tak, aby případnou povodeň ustály, v některých případech jsou tehdejší protipovodňové prvky řešeny až překvapivě velkoryse.
Taky se podívali do kronik, podívali se na oblohu, naznali, že větru, dešti ani velké vodě neporučí a zařídili se podle toho. Když to přijde, ať to škody nenadělá, dáme to nad vodu, aby mohla protékat a klády se o most nezasekly. Karlův most to takhle odskákal a ne jednou.
„velice bohaté“ na povodně byla i veškerá století před námi.
Problém je v tom, že to co dřív byla tisíciletá voda, je dnes stoletá.
Zrovna v Ahrtalu (údolí řeky Ahr) je trať z 19. století zrušená. Za 2. sv.v. její tunely využili pro zbrojní průmysl. Po válce z nich udělali vládní bunkr pro vládu z nedalekého Bonnu. Současná trať je vedena přímo údolím, z prostorových důvodů občas kopíruje silnici, často vede přímo po břehu Ahru. Ano, stanice a zastávky jsou prakticky v centrech obcí. Takže vlastně ideál kolejové dopravy. Dokud nepřijdou stoleté povodně.
Ale jak znám Němce, postaví si vše nové a lepší. Na Berlínské letiště nepoukazujme. 😉
Ten vlak pod vodou je jako auto, KO? Nebo to jde nějak rozumně, a trvale opravit?
V prvni rade zalezi na konkretnim vlaku. Treba v roce 2001 jsem zazil prujezd osobniho vlaku Plzen-Zelezna Ruda, v cele s myslim Brejlovcem, jak pomalu projel jezerem. Voda dosahovala neco byla vys nez spodni okraj skrine vagonu.
Myslím ty vlaky na fotce. 🙂
Do trakčáků se tlačí vzduch od chlazení. Proti stříkající vodě to obvykle stačí – ale ponořit je? Tak odvážný jsem nikdy nebyl. Na zaplavené koleje leda tak něco jako T444, T334 nebo prostě bez trakčáků. Pokud to fakt vyšlo s Brejlovcem, tak to byla klika. 👍
No jo, ale to by v Zemi kojenců museli jezdit s muzeárními vozidly…
Nějakou tu dieselhydraulickou nádheru možná ještě mají.
Odvážnému štěstí přeje. Jde to a jedete to. V dnešní době bych to ale už nedělal.
Jako podívat bych se klidně přišel – pokud by to nebylo na mně 😀
No snad se Němcům zadaří obnova a pustí nám sem nějaké soupravy na odpis. My umíme sušit….
Co to meleš?
Nechápu, proč Vás všichni mínusují. Za dané situace je to možná trochu netaktní vyjádření, ale celkem dobře vystihuje situaci, která se běžně děje u silničních motorových vozidel. Tak proč by to nešlo aplikovat i u vlaků. Určitě by se tam našla spousta kousků pro naše regionální tratě, které DB či jiní provozovatelé vyřadí kvůli nerentabilitě oprav, ale u nás je práce pořád levná, tak to někdo dotáhne jako šrot a dá to tu do pucu. Já si takový scénář dokážu dost dobře představit.
Oni tam umírají lidi zřejmě po stovkách a někdo si obhlíží, co tam asi tak po nich zbyde a dalo by se lacino získat. Asi jako kdyby v Moravské Nové Vsi po tornádu nějaký Sergej (nedej bože Dezider) okukoval pobourané garáže, jestli by se z nějaké nedal vytáhnout pomuchalný Golf, který by ještě ve Smižanech udělal spoustu parády.
Ale oni tu ti Sergejové i Deziderové byli, pomáhali a spousta lidí jim za to nějaké ty věci na opravu dala ráda.
Všechno má svůj čas.
Ano. A vždy vyhrává ten, který naléhavost času pochopí jako první.
Potvrzené jsou zatím „jen“ desítky, abychom předběžně neplašili. V přírodě je běžné si nepotřebné věci předávat k dalšímu využití. Souhlasím, že takhle brzy ta úvaha může vyznít nepatřičně, a jak píšete, času je na to dost. Je to ovšem jen pouhá vyřčená myšlenka, nikdo nic neobhlíží. Mně babička také dala hned po dědově pohřbu pár osobních věcí a přišlo mi to brzy. Nu, každý jsme citlivý trochu jinak.
Po pohřbu. Tihle ještě pohřeb neměli a jejich příbuzní dost možná nemají komu co dát.
„záplavy na západě Německa si vyžádaly podle AFP už 123 mrtvých, což je nejvíce obětí v západní Evropě za posledních 25 let“
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-zaplavy-pohresovani-pocasi.A210716_060038_zahranicni_elk
Drobný detal: Utopené auto po povodních bylo prakticky neprodejné. Taková koupě smrdí. Doslova.
Je to hyenismus při katastrofě a civilních obětech vůbec pomyslet, co by se dalo z takového neštěstí vytěžit.
Hyenismus je drancovat nebo loupit.
Ale on mluvil o odkupu…
Smutný pohled.
Tak tohle není vůbec hezké.
U nás buďme rádi za pár stromů, mohlo by být i hůř.
Teď doufám, že nemluvíte i o noci svatojánské.