Obrazem: Pomeranč kontroluje dokončovanou vozovnu Hloubětín. Bude domovem pro nové tramvaje
Měřicí vůz přezdívaný pomeranč v dokončované vozovně Hloubětín. Foto: DPP
V nové hale začne v dubnu oživování nových tramvají Forcity 52T po návozu z výroby.
Ty modré sloupky, co na nich drží lávky, a které vedou až k zemi, nevypadají úplně jako zavěšené, ale třeba je pod nimi dole mezírka, to z té fotky tak není poznat 😛
Bude moznost si to tam osahat podivat se? Jako vasnivy sotous bych se rad podival
Vášnivý šotouš chce osahávat, no teda…
Ale fuj, s těmihle úchylkami asi běžte na Káčko…
Kam se přesunou KT8? Pankrác? Strašnice? Vzhledem k úvratím Pankrác a Jarov by to dávalo smysl.
Těm Strašnicím bych se spíš divil – v životě jsem tam neviděl nic jiného než T3. Dle Wiki poslední rekonstrukce začátkem 70. let, je dost možný, že to na hmotnost nových tram není stavěné.
Spíš bych si představoval, že zůstanou na těch ústředkách – zvlášť jestli se má Hloubětín využít na nové vozy, tak se nikde jinde moc neuvolní, dokud se nezbavíme alespoň části T3
Myslím že hmotnost 2x wana bude podobná 1x KT8N.
Jinak reko dvora a haly probíhala posledních několik let.
Do Strašnic byla zpočátku dodávána sudá evidenční čísla 14T, teprve později byla přesunuta k lichým do Motola 🙂
Hala pro 61 tramvaj? Není to malo? Protože jen KT8D5 bude celkem 64 + Tatry
Tatry/Škody
Jedna praktická vychytávka, která je vidět ve videu od DPP, ale ne tady na fotkách, je použití pevné odklápěcí troleje od Elektroline, kde se po příjezdu tramvaje otevře prostor na střeše v celé délce a může se volně pracovat. Po dokončení prací se trolej vrátí zpět a tramvaj může odjet vlastní silou ven. Stejné řešení bylo použito i při nedávné rekonstrukci plzeňské vozovny Slovany.
Díky za nasměrování na video 😉
https://youtu.be/II3JEVQTYzk?feature=shared&t=69
Lehce off-topic, ale nemá někdo nějaké nové informace o dalších nových vozovnách? Naposled se snad nějak zvažovala oblast Nádraží Braník… Dík .)
Už by to chtělo pomalu začít stavět další. Kapacita 61 dlouhých vozů není zas tolik, když se stavějí nové tratě a pokud se má odstav v ústředních dílnách vrátit zpět pod střechu.
Já kdysi četl onové vozovně ve Slivenci. A nová vozovna bude potřeba. 52T je objednáno 40 kusů s možnou opcí až 160 tramvají. Tak uvidíme jestli se to využije a pokud ano tak kam stim všim.
Většina by měla nahradit vysoké T3, ale pokud se budou rozvíjet nové tratě tempem jako za poslední roky, tak se jich zas moc vyřadit nemůže a nová vozovna bude potřeba co nevidět.
Skutečně budou soláry na severní fasádě? Tam moc slunce neposbírají.
T3 má výzbroj pod podlahou, nikoliv pod podvozky 😉