Obrazem: Polské dráhy PKP Intercity převzaly poslední z 60 modernizovaných vozů

Modernizovaný vůz 141A-20. Foto: PKP IntercityModernizovaný vůz 141A-20. Foto: PKP Intercity

V Polsku běží modernizace dalších vagónů pro dálkovou dopravu.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

A platí to kdo? Unie..

Baal

A my máme od pesy dobytčáky ABpee…

Martin

Dobrý den, mám dva dotazy. 1. Nevíte jaký typ podvozků mají tyto vozy? Z fotek ve videu je patrné, že mají špalíkovou brzdu, to bych viděl jako velký zápor. 2. Jak se Polákům podařilo, že na to na to dostali dotace z EU a proč to my neumíme?

Ruzian1

Na konci přiloženého videa jsou detailnější fotky podvozku, třeba z toho něco vyčtete.

Anonymní alkoholik

U vozů z Pesy by mělo jít o podvozky 4An(c). Nové podvozky 25AN mají jen vozy B10nouz 174A, které dělala FPS.

krteček

Naopak špalková brzda v kombinaci s kotoučovou brzdou je v dnešní době standard. A to z jednoho důvodu primární brzda je kotoučová a špalková brzda je sekundární. Špalková brzda při nižších rychlostech odpadá a zároveň obrušování nákolků a d tím spojené snížení potřeby přesoustruženi kol (snížení nákladů)

Dopravak

No, a opět, některé ty sedacky …před sebou jiná sedačka, vedle sedačky stěna/tlustý sloup…. Vyloženě pozice na dlouhou cestu….. Proč ti dementní architekti co to vymyslí, se nejdou aspoň jednou v životě tim povozit. Na takovém místě bych je přivázal a povinné 10hiein tam a 10 hodin zpět…..snad by se jim rozsvítilo ….

Anonymní alkoholik

Jestlipak nebude problém spíš u objednatele, který si zadá kolik chce sedaček v druhé třídě a kolik v první třídě, a pak to tam architekt musí nějak napasovat i za cenu toho, že bohužel nějaká dvojka bude u sloupku.

Jiří Kocurek

Jestli nechcete mít před sebou jinou sedačku, tak musíte sedět úplně vepředu. V autobusu bývají dvě místa u řidiče. A ve vlaku jsou to ty sklopné v Beer na chodbičce. Jinak netuším, jak to udělat, aby sedící před sebou neměl sedačku.

jan v

Jako architekt si dovolím tvrdit, že ve většině případů není žádný architekt, jenž by návrh uspořádání vozu řešil přítomen. Bohužel.

PetrJ

Není divu, vše řeší peníze, že? Nejméně pro investora a nejvíce pak pro oběti takové „strategie“.

Jedine vlaky

Zajímavé je, že tyto vozy nemají WiFi. Myslím si, že minimálně na R, EC, IC by to mělo být standardem. Ale třeba v Polsku jsou i levnější data.

Nádražní Vrabec

V Polsku jsou určitě levnější data. Ještě nedávno jsem měl české i polské telefonní číslo a nechal jsem si jen polské. I s lidmi z ČR volám raději z polského čísla, takže asi tak. Až operátoři v ČR zlepší a hlavně zlevní nabídku, tak se si možná české číslo zase pořídím.

Aleš

A jste většinou v Polsku? Jinak Vám polský operátor může telefon zablokovat tak jako mě před časem to udělal německý Aldi

Tady na Moravě

Reknu to takhle….za 60 korun se vam v cesku operator vysmeje. V Polsku si mesic za ty prachy volate a datujete do haleluja.

PetrJ

Otázkou je, co takový operátor za tu láci má, třeba monitorování Vašich hovorů a datových toků…

Mirek

Bude mít velkoprostorový vůz stejně místa na nohy jak nemodernizovaný ?

Jiří 3

Zajímavý styl řešení interiéru, něco takového bych si dokázal představit i u nás. Ano, vím, že existuje řada Bee272 a Bee273, avšak ty už mají nějakou provozní kariéru za sebou.

rejpal

To mají a stejně jako na vozy řad A, AB, B a BDs se už na ně těší kovošrot. Další modernizace nedává žádný smysl.

Lesan

Na Bee272 se zatím kovošrot moc netěší, zrovna probíhá velká vlna jejich generálek. U Bee273 také, ale ty má v péči Brno, což je tak trochu kovošrot samo o sobě, navíc hned pět vozů se stihlo za rok uvést do stavu vylučujícího další provoz..

Jiří 3

Vím, že 3 Bee273 jsou odstavené po nehodě v Praze Běchovicích při střetu s 471.

PetrJ

A stojí a stojí… Jako by to nestálo peníze.