Obrazem: Polské dráhy PKP Intercity převzaly poslední z 60 modernizovaných vozů
Modernizovaný vůz 141A-20. Foto: PKP Intercity
V Polsku běží modernizace dalších vagónů pro dálkovou dopravu.
V Polsku běží modernizace dalších vagónů pro dálkovou dopravu.
A platí to kdo? Unie..
A my máme od pesy dobytčáky ABpee…
Dobrý den, mám dva dotazy. 1. Nevíte jaký typ podvozků mají tyto vozy? Z fotek ve videu je patrné, že mají špalíkovou brzdu, to bych viděl jako velký zápor. 2. Jak se Polákům podařilo, že na to na to dostali dotace z EU a proč to my neumíme?
Na konci přiloženého videa jsou detailnější fotky podvozku, třeba z toho něco vyčtete.
U vozů z Pesy by mělo jít o podvozky 4An(c). Nové podvozky 25AN mají jen vozy B10nouz 174A, které dělala FPS.
Naopak špalková brzda v kombinaci s kotoučovou brzdou je v dnešní době standard. A to z jednoho důvodu primární brzda je kotoučová a špalková brzda je sekundární. Špalková brzda při nižších rychlostech odpadá a zároveň obrušování nákolků a d tím spojené snížení potřeby přesoustruženi kol (snížení nákladů)
No, a opět, některé ty sedacky …před sebou jiná sedačka, vedle sedačky stěna/tlustý sloup…. Vyloženě pozice na dlouhou cestu….. Proč ti dementní architekti co to vymyslí, se nejdou aspoň jednou v životě tim povozit. Na takovém místě bych je přivázal a povinné 10hiein tam a 10 hodin zpět…..snad by se jim rozsvítilo ….
Jestlipak nebude problém spíš u objednatele, který si zadá kolik chce sedaček v druhé třídě a kolik v první třídě, a pak to tam architekt musí nějak napasovat i za cenu toho, že bohužel nějaká dvojka bude u sloupku.
Jestli nechcete mít před sebou jinou sedačku, tak musíte sedět úplně vepředu. V autobusu bývají dvě místa u řidiče. A ve vlaku jsou to ty sklopné v Beer na chodbičce. Jinak netuším, jak to udělat, aby sedící před sebou neměl sedačku.
Jako architekt si dovolím tvrdit, že ve většině případů není žádný architekt, jenž by návrh uspořádání vozu řešil přítomen. Bohužel.
Není divu, vše řeší peníze, že? Nejméně pro investora a nejvíce pak pro oběti takové „strategie“.
Zajímavé je, že tyto vozy nemají WiFi. Myslím si, že minimálně na R, EC, IC by to mělo být standardem. Ale třeba v Polsku jsou i levnější data.
mají
V Polsku jsou určitě levnější data. Ještě nedávno jsem měl české i polské telefonní číslo a nechal jsem si jen polské. I s lidmi z ČR volám raději z polského čísla, takže asi tak. Až operátoři v ČR zlepší a hlavně zlevní nabídku, tak se si možná české číslo zase pořídím.
A jste většinou v Polsku? Jinak Vám polský operátor může telefon zablokovat tak jako mě před časem to udělal německý Aldi
Reknu to takhle….za 60 korun se vam v cesku operator vysmeje. V Polsku si mesic za ty prachy volate a datujete do haleluja.
Otázkou je, co takový operátor za tu láci má, třeba monitorování Vašich hovorů a datových toků…
Bude mít velkoprostorový vůz stejně místa na nohy jak nemodernizovaný ?
Zajímavý styl řešení interiéru, něco takového bych si dokázal představit i u nás. Ano, vím, že existuje řada Bee272 a Bee273, avšak ty už mají nějakou provozní kariéru za sebou.
To mají a stejně jako na vozy řad A, AB, B a BDs se už na ně těší kovošrot. Další modernizace nedává žádný smysl.
Na Bee272 se zatím kovošrot moc netěší, zrovna probíhá velká vlna jejich generálek. U Bee273 také, ale ty má v péči Brno, což je tak trochu kovošrot samo o sobě, navíc hned pět vozů se stihlo za rok uvést do stavu vylučujícího další provoz..
Vím, že 3 Bee273 jsou odstavené po nehodě v Praze Běchovicích při střetu s 471.
A stojí a stojí… Jako by to nestálo peníze.