Obrazem: Poláci dokončili první etapu rozsáhlé opravy trati k českým hranicím, zrychlila na 120 km/h

Oprava trati Kłodzko - Kudowa-Zdrój. Foto: PKP PLKOprava trati Kłodzko - Kudowa-Zdrój. Foto: PKP PLK

Po dokončení modernizace se jízdní doba zkrátí o deset minut.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
marcel.stancl

Má to jednu chybu? Kdo obnoví úsek trati Kudowa Zdrój – Náchod?

Doctor

Viz. můj mínusovaný názor níže.
Nikdo.Nikdy.
Jsem optimista a realista..

Daniel Jablonecký

Nikdo. Je konec.

janvagala

Neobnoví. Není důvod.

David Smrček

Proč? Ve dvacátem prvním století můžou dopravovat jen auta a dráhy se mají jen rušit, či neudržovat. Dogma automobilismu č. 1.

Šalina na Špilas

Když jsem se podíval do mapy, trasa se vlní údolím. Není tedy oněch 120 km/h spíše slavných (a nám dobře známých) AŽ 120 km/h?

Řiditel

Samozřejmě, že je. Bude to jen na kousku mezi Klodzkem a Polanicou.
Fyzika totiž platí i v Polsku.

Miroslav

Určitě ano, jedná se o spodní úsek z Kladska do Dušníků. Tam na většině trati byla nyní rychlost 30 km/h. Horní část trati prošla rekonstrukcí již v roce 2013 a svršek je na ypsilonových pražcích. Já pamatuji ještě jízdu těsně před uzavřením trati v roce 2010, kdy na celé trati byla traťová rychlost 20 km/h a jeli jsme 2,5 hod.! Poláci ovšem nyní makají neskutečným tempem. Při povodni v září 2024 byl odplaven prakticky celý násep od odbočky u Klodzka Noweho až po most přes Kladskou Nysu. Postavili ho celý nový (cca 500 metrů). I ostatní škody na železnici v… Číst vice »

Nose Peak

Divím se, že obyvatelé obcí od Pomezí dál ještě nedemonstrujou za připojení k Polsku. Rozhodně to tam má lepší spádovost na Wroclaw než na Olomouc. Vždycky mělo.

Sova

Třeba demonstrují, ale informace o tom putují do Prahy vlakem, tak si ještě musíte chvíli počkat…

Daniel Jablonecký

V čem by jim to pomohlo? Žijeme v EU, přes hranice můžete korzovat sem tam jak se vám zlíbí. Husáka by z toho jeblo, ještě že se toho nedožil.

Daniel Jablonecký

V Polsku se snad staví bez projektů a kšefty se přihrávají spřáteleným firmám?

Doctor

Výborně ! Tady není slogan „Již brzy“ prázdným pojmem. Ještě se těším na novou kolej z Kladska do Londeka a Slezských Strání !
https://tvklodzka.pl/ponad-80-mln-zl-na-rewitalizacje-linii-kolejowej-nr-322-na-odcinku-klodzko-nowe-stronie-slaskie/

alpenflair

Jaké by mohly být náklady na obnovení trati Náchod – KZ? Je to vůbec teoreticky možné? Mohla by existovat po tomto spojení nějaká poptávka? Ptám se opravdu čistě ze zvědavosti – nikoliv proto, že bych chtěl něco obnovovat 😉

A samozřejmě vím, že v tomto regionu je mnohem důležitější přímé napojení Náchoda Vysokovskou spojkou, než tyto úvahy

Favorit

Náklady by rozhodně nebyly malé, navíc to v současnosti asi ani není možné. Těleso trati je sice ze silnice patrné, ve stopě bývalé tratě jsou ale budovy a průmyslový areál.

mic

Ale zase, kdyby tam hrozil zájem o silnou poptávku, tak by Vysokovský tunel mohl být dvoukolejný :o)

vrjos

A posunout koridor trate mirne jinam?
Ze si clovek rika, skoda. S vysokovskou spojkou a pravobrezkou by mozna davalo smysl vest Baltic expresy tudy.
(Vlastni tezke sotosneni, vim)

Petr

Ono to není ani tak šotosnění, jako spíš přehazování odpovědnosti za překonání těžkého terénu na Poláky. Navíc to z Prahy nebude o moc rychlejší než do Lichkova. Když zvládne vlak z Prahy do Bělovse dojet za 20 let za 2 hodiny, tak to bude zázrak. V Lichkově je dneska za 2:10 a terén je pak do Klodzka o dost jednodušší.

Frantisek X

Jestli ono by nebylo jednodušší přesunout ty montované haly, než hýbat s náspem tratě. Plochy je okolo zatím ještě dost.

Tomáš Mach

Navíc v prostoru hraničního přechodu předloni ukrojili další část z bývalého tělesa tratě. Krásně to je vidět při překročení hranice nebo na mapy.cz

Frantisek X

Tam stejně musí být zčásti most, tak by byl případně delší.

Doctor

Ne. Je tam čilá a pohodlnější autobusová doprava. Infrastruktura která byla po poslední válce odvezena RA co válečná kořist, se na své místo už zřejmě nevrátí …

Frantisek X

Pohodlnější v čem, v tom přestupu nebo v závleku k obchodům? Jako jo, v lázních to jede do centra a pak dále do hor, ale to by nebyl problém napojit ve stanici.

Řiditel

Novostavba tratě Náchod – KZ samozřejmě technicky možná je, byť z většiny v jiné stopě, než vedla ta trať za 2. světové války.
Ale náklady na takovou stavbu by byly v porovnání s přínosy extrémně vysoké (prakticky by ta trať měla význam jen pro nějakou meziregionální osobní dopravu, s potenciálem nejvíce v turistické dopravě). Takže, alespoň v současné době, utopie.

Frantisek X

Proč v jiné stopě? Většina tělesa je volná, nedávné novostavby hal stěhovatelné možná i snáze, než stopa tratě…

Jan Hašek

Proboha, vždyť je to na české straně jeden kilometr.
Tady se bude budovat 30 km tunel do Berouna a 20 km novostavba z Hrušovan do Vranovic (to stejně nebude) a my nepostavíme kilometr jednokolejky ?
No asi ne když nemáme stále ani vysokovský tunel a HK-Náchod se jezdí s 2 úvratěma.
Přitom Poláci třeba Aršpach navštěvují masivně. A Češi využívají polské wellnesy

Novomír

Když se to srovná s opravou úseku Měchenice – Dobříš za miliardu, tak to u nás opravdu musí vyhrát autobusy.
A přitom zrovna z Mníšku, kdyby se využilo těleso vlečky a vlak dojel za půl hodiny na hlavní nádraží…

Kubrt

A je ta půlhodina na hlavák dosažitelná?

Novomír

Mníšek – Praha – podle tarifu 40km. Tak asi není. Možná kdyby se započítala nespolehlivost Strakonické v ranní špičce…
Ale utopit na rekonstrukci miliardu, že to není poznat, to stejně umí jen SŽ

Bram

Není to v současnosti dosažitelné. Už nyní je GVD na hraně stability, takže by alespoň úsek Vršovice – Zbraslav musel být plně dvoukolejný, traťová rychlost z Modřan na Jarov zvýšena na 80 až 90 km/h, úsek Vrané – Skochovice by musel být dvoukolejný, ze Skochovic do Měchenic zvýšit rychlost alespoň na 60 km/h, dál směrem na Čisovice odstranění desítek že dvou přejezdů, zavedení v130, obnova vlečky kovohutí a její přeměna na regionální dráhu a dovedení této dráhy podjezdem pod D4 kolem Billy pod náměstí. Abych pravdu řekl, tak tohle nemá šanci na realizaci nejspíš nikdy. Mám naopak ještě obavy, že… Číst vice »

Frantisek X

A kdyby to bylo 45 minut, bylo by to příliš? Dvě koleje po Praze by se hodily tak jako tak. Jako větší problém vidím, že se ani nechce s tím něco dělat.

Pepa

Pořekadlo „za krále Klacka“ odkazuje k době před rokem 1742, kdy Slezsko a Kladsko patřilo k Rakousku. Po r. 1742 patřilo Kladsko a větší část Slezska k Prusku.
https://www.stoplusjednicka.cz/jazykovedma-prozrazuje-kdy-se-u-nas-zilo-za-krale-klacka

David

Zdravím,
ano a od 10.6.1945 to mohlo být zase jinak. Toho dne dnešní polský Lewin Klodski a Medzilesie obsadily tankové jednotky československé armády a pak se vlastně jen čekalo co z toho bude. No a protože se to (samozřejmě nejen) Moskvě nelíbilo, Josif nařídil stažení ČS jednotek zpět. Československu ale zůstalo Hlučínsko a Těšínsko.

David