Obrazem: Kavárny, hřiště, fontány. Architekti ukázali novou podobu estakády u Výstaviště
Koncepční studie okolí estakády u Výstaviště. Zdroj: DH Architekti

Podstavby budou orientované do obou stran. Doplní je herní prvky, umělecká díla a letní pavilon.
😍 Skvele! Jinak nevyuzite a mnohdy zapachajici misto nabidne obchody ci kavarny. Tedy ekonomicky prinos – a navic i vyssi bezpecnost, protoze tam bdude diky mnozstvi lidi socialni kontrola.
Vedle vznika ctvrt Bubny-Zatory pro 25.000 lidi, takze potencialnich zakazniku, at uz pesich, na kole ci s kocarky, tam bude dost.
Jsem rad, ze Praha a SZ zacinaji mnohem lepe vyuzivat misto – a posilovat to, co je na mestech dobre 🙂
Konečně estakáda místo tunelu!
Aktuální stav výstavby zastávka Praha-Výstaviště:
https://youtu.be/zSlFu9k3x6w
Ví se jaká bude rychlost na estakádě? Koukám že tam je převýšení kolejnicových pásů, tak to by ta stovka mohla být.
60/65 km/h
Ano, a vzhledem k blízkosti Bubnů, kde stejně bude všechno stavět to bude stačit i pro R.
Když to zůstane jako volný otevřený prostor, tak základem je ho zase neuzavřít. V pruhu mezi kolejemi (které ale byly na náspu, ne estakádě) byl oplocená autobazar. Stačí z toho udělat parkoviště (protože parkovacích stání je takřka vždy málo) a je po pěkném prostoru.
A tento komentář má relevanci k článku jakou?
Bylo by mnohem účelnější, kdyby na tom místě vznikl nový bytový dům. Bohužel, pozemek patří dobré správě, tak se asi nedočkáme:(
Tak hlavně došlo k posunu tratě od stávajících domů ve Strojnické, ten pozemek po bývalých autobazarech je výrazně menší v podstatě o šířku estakády.
No možná bych ti vybudoval prosté parkoviště se stromy a nově vzniklá místa bych ubral třeba před Bio Oko… Přijde mi dalekého důležitější budovat veřejný prostor tam kde lidi bydlí než vytvářet nový.
Rušit parkovací místa před domy? Co jste snad komunista?
Ví se už vlastně, jestli tam bude jezdit nějaký pendl na Mas. n. pod dráty? Nebo tam troleje budou čekat 20+ let na tunely ve Stromovce a Střešovicích? Díky.
Proč by tam jezdil pendl? To je nějaká šotodiagnóza?
Pokud by se protáh až na Dejvice (nejsem si úplně jistý že by se vešel), mohlo by výsledné spojení Bubny – Dejvice (4 páry za hodinu) být zajímavé pro lidi co míří ze severu pravého břehu do Dejvic. Jako nic megavytíženého, ale pár cestujících by si to imo našlo.
Případně (a to už je vysloveně šotosen) vy to mohlo z Bubnů jet na Libeň a tím suplovat chybějící Libeňský most
To je super, ale na Výstavišti dráty končí a do Dejvic se dojet nedá.
Stejně tak zavádět nějaké pendly s nejasným užitkem na přetížené jednokolejce mi nepřijde úplně příčetné…
Já si spíš představoval šukafon…
Já si právě nejsem jistý jak moc přetížená bude, když množství spojů bude stejně limitované úsekem Dejvice – Veleslavín. Oproti tomu je jednokolejka Dejvice – Výstaviště vlastně kraťoučká.
Ano, ale i ty spoje omezené jednokolejným úsekem jsou docela frmol. A vplétat do toho nějaký pendl, který na Výstavišti není kam odstavit a na Masnu taky moc ne…
Jezdí tam tramvaje, hnedle vedle…
Celé tohle je inspirované myšlenkou že tramvaje vedle jsou velice vytížená (snad druhá nejvyužívanější trať po Ječné), ale jasný no, je dost možný že by se to nevešlo
Tam to asi bude limitovat kapacita Negrelliho viaduktu v kombinaci s kapacitou kolejiště Masarykova nádraží, úsek Výstaviště – Dejvice rozhodně ne.
No proto, že ta modernizace končí právě zastávkou u výstaviště. Takže ta otázka je relevantní
Troleje tam natažené nejsou ještě, čeká se s nimi na zbytek tratě. A to se ví už dlouho.
Nová a široká promenáda a zase bez náznaku bezpečné cykloinfrastruktury:( Přitom zrovna tahle část Prahy je placatá a cyklistů je tam dost.
No, nevim, od Vystaviste na Letnou mi to jako placka neprijde. Mozna jste mel na mysli naklonenou placku.
Nebo měl na mysli těch asi 8km placky od Výstaviště přes Karlín, Libeň, Holešovice až na kraj Hloubětína 🤔?
Od výstaviště do Letenského parku je to opravdu velký kopec. https://mapy.com/s/cokujeneje
Smirte se s tim, ze cyklo je prezitek a nikdo je v Praze nechce 😉
Až na to, že lidí na kolech jezdí čím dál více. Tak si běžte prudit jinam.
To může tvrdit jen člověk, který se už celé dekády po Praze nepohyboval jinak, než autem.
A co s těmi cyklisty u bývalého P1? Zařadíte je do hustého provozu v Bubenské?
Součásti projektu je cyklostezka z Výstaviště až k řece
Zalezi jak bude reseno krizeni s Bubenskou, jestlize by promenada vznikla od stareho nadrazi Bubny az k vystavisti, byl by to pro cyklo (ale i pesi) velky posun i v pripade smisene stezky. Oddelenou cykloinfra bohuzel nelze v Praze ocekavat
Ano má se to už budovat oddělené. Počet cyklistů (ale i chodců) bude narůstat, tak je lepší to mít v rámci bezpečnosti zvlášť. Ale to je těžké když to navrhují lidé, co na kole po Praze nejezdí
Jojo, stejně jako vznikly ty kavárny a výstavní prostory pod Negrelliho viaduktem a stejně jako vzniká drážní promenáda. Někdy. Jednou. Možná.
Tak pod Negrallim je jeden testovací prostor. Přijde mi rozumné ho zkusit provozovat (alespoň třeba rok) a pak až udělat ty ostatní
Jo, je, jenom vybudovat ten jeden testovací prostor trvalo po ukončení rekonstrukce “pouze” 3 a půl roku, a to teda znamená že s testováním jsme v polovině. Takže jednou, možná a někdy daleko od pravdy neni. Hele – já nám to všem přeju! Jenom si myslim že jsme za posledních 10 let viděli víc vizualizací velkolepejch plánů, než jsme museli.
Já rozhodně nechci být přílišný optimista, plánům na nové železnice nevěřím vůbec. Ovšem tady vidím tři příznivé faktory:
1) nejde o liniovou stavbu
2) není to věcí pouze neschopné SŽ, jde i o poměrně schopnou Prahu
3) nejde o velkou stavbu, tedy snad nebude moc NYMBY
Mě právě kombinace SŽ a Prahy přijde jako naprosto smrtící, ale pojďme si všichni držet palce.
Mě přijde Praha poslední dobou poměrně schopná, ale samozřejmě žádný zázrak to není. No, uvidíme. Palce držím též
Poměrně schopná? V čem? Vždyť se pomalu nedaří nic nového postavit. Jen se udržuje a kolikrát ještě blbě…
Ale daří, ne všechno je pomalé jak metro D. Například Trojská lávka se zřítila v prosinci 2017, v listopadu 2019 začala stavba nové lávky, v říjnu 2020 bylo už hotovo.
No, zase jeden osamoceny prostor je takovy nahodny vykrik do tmy, kdy tomu chybi prave ty ostatni prostory. Vetsi pocet spolu s vhodnym mixem zamereni muze pritahnout mnohem vic lidi nez kdyz by ty veci byly osamocene.
Ono ani nejde o testování zájmu (o něm snad není pochyb), to by tam musela být kavárna, ne infocentrum. Jde o to vyzkoušet, jaký dopad vestavby (a s nimi spojené teplotní a vlhoskostní rozdíly) mají na zdivo starého, památkově chráněného mostu
Pobliz vznikne nova ctvrt Bubny-Zatory pro 25.000 lidi. Navic umozni pristup lidem z Holesovic, takze potencial je fakt velky.
Naopak mi to prijde jako smysluplny projekt, doplnujici novou ctvrt, viz: https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory
Pod negreliho viaduktem to trva, protoze je to pamatka. Jedne oblouk se testuje, aby se zjistil vliv vestavby na kameny ve viaduktu.
Vestaveb bylo v obloucích v minulosti hafo. Garáže, sběrna, obchody, hospoda. Řekl bych, že je otestováno dost.
Moc fajn. Koncepční studie ovšem znamená pro Prahu realizaci cca v horizontu 10-20 let? (Viz třeba studie rekonstrukce Vinohradské, Bělohorské nebo Seifertovy, které už jsou také 10+ let staré a jediná Seifertova se snad za rok-dva dočká realizace.)
Tady bych věřil, že by to mohlo být rychlejší. Přeci jen rekonstrukce ulic jsou kontroverzní („utisk aut“) a náročné na koordinaci (s ostatními uzavírkami, s mnoha různými sítěmi pod zemí a u většiny zmíněných i s tramvají), tady jde o malou výstavbu v nevyužívaném prostoru
No, zrovna se tam staví nový trať na estakádě (původní byla na náspu) a chystá se úprava celého okolí. Realizace cca na 3 roky. Součástí je i nějaká výsadba zeleně. Dát tomu prostoru kolem tratě slušnou podobu, je ideální čas. Jen se zamyslet nad rozsahem a charakterem parteru, zeleně, případné využití pod estakádou…
(a ta estakáda má být v provozu už letos)
Za 2 měsíce vlak, za 4 tramvaj (a asi i zbytek komunikace).