Obrazem: Po přestavbě tramvajové smyčky ve Stromovce vznikne pražské unikum

Nová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

V rámci rekonstrukce se u Výstaviště odstraní jízda úvratí na kusou kolej do Planetária.

U pražského Výstaviště dál probíhá poslední etapa letošní rekonstrukce tamní tramvajové tratě. Mezi Strossmayerovým náměstím a Partyzánskou ulicí už sice tramvaje týden jezdí, rekonstrukce smyčky ve Stromovce potrvá až do 25. listopadu.

Do ulice Dukelských hrdinů se vrací tramvaje, výluka čeká metro C. U Výstaviště dělníci zůstanou

V rámci této etapy dokončujeme poslední část přeloženého kolejového trojúhelníku v křižovatce u Výstaviště a rekonstrukci vjezdu a výjezdu ze smyčky,“ uvedl Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP.

Výstupní zastávka se posune blíže ke křižovatce, aby mohla být plně bezbariérová. Nástupní zastávka zůstane zhruba ve stávající poloze, ale bude nově také bezbariérová a se zvýšenou nástupní hranou.

Úpravy tramvajové smyčky přinesou jedno pražské unikum. Vůbec poprvé zde vznikne kolejová spojka, která umožní přímý vjezd na kusou kolej do zastávky Planetárium. Dosud tam vozy musely ze smyčky jezdit úvratí.

Do smyčky se vjíždí proti směru hodinových ručiček. Podle dopravního podniku se toto řešení jinde v Praze neobjevuje, používá se však například v Liberci.

V rámci rekonstrukce se tak jednak odstraní jízda úvratí na kusou kolej do Planetária, zároveň pak díky instalaci automatických výhybek klesne nutnost manuálního přestavování na nulu.

Zastávka Planetárium Praha se obnovila v roce 2019, využívaly ji historické vozy linky 41. Vedou do ní původní koleje, které dříve pokračovaly až k restauraci Vozovna, než byly za druhé světové války vytrhány.

Do zastávky však musel vůz dosud nacouvat bez cestujících a sloužila tak pouze jako nástupní.

Nová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová poloha konečné zastávky u pražského Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová poloha konečné zastávky u pražského Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNová výhybka a kolejová spojka tramvajové smyčky u Výstaviště.  Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýTrať od tramvajové smyčky u Výstaviště k zastávce Planetárium. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýTrať od tramvajové smyčky u Výstaviště k zastávce Planetárium. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýTrať od tramvajové smyčky u Výstaviště k zastávce Planetárium. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýTrať od tramvajové smyčky u Výstaviště k zastávce Planetárium. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZastávka historických tramvají Planetárium Praha. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýRekonstrukce ulice Dukelských hrdinů. Foto: Zdopravy.cz
Tagy 41 dpp historická tramvaj praha tramvajová smyčka Výstaviště tramvajová zastávka Planetárium
68 komentářů