Obrazem: PESA finišuje s RegioFoxem pro provoz v PID
Jednotka 847 (RegioFox) pro České dráhy pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: Rynek Kolejowy
Nové jednotky by se měly objevit ještě letos na trati z Prahy do Berouna přes Rudnou.
Pěkné, za mě vyhrává červenobílá.
Ta modrá vypadá na tom vlaku nejlépe.
V bervách PID jednotka vypadá mnohem lépe.
Úhel pohledu.
Ano.
Regio VulPes(a) 😀
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vulpes
Už aby vám všem tady z tý dráhy hráblo a odvezli vás na léčení do Bohnic.
😀 😀 😀
Do Bohnic nevede trať, což je zřejmě chyba.
To, že mu jezdí autobusy v barvách ruských železnic, pokud si toho všimne.
Těším se, až se někdy svezu RegioFoxem do Rudné. Když si to člověk porovná s RegioNovou, je to docela skok kupředu. A vypadají hezky i v tom nátěru pro Pražskou integrovanou dopravu, i když ten korporátní design Českých drah je přece jen elegantnější.
To slovo „docela“ jste si možná mohl odpustit… 🙃
Mohl jsem tušit, že mě nějaký šťoura opraví 🙂 Ale máte pravdu. Já mám ty RegioNovy vlastně docela rád, ale taky to bude tím, že jimi jezdím jezdím jen svátečně. A jsou to už opravdu historické stroje.
Kde přesně by mělo být těch sedm kusů nasazeno v Pardubickém kraji?
Pardubice-havlickuv Brod
Budou nějaké jednotky i v barvách Pardubického kraje? Nátěr na zadní jednotce na fotkách 1 a 7 mi ho připomíná
Díky
Dle fotek, co jsem viděl na internetu by nějaké v laku Pardubického kraje měly být.
Díky, možná to tedy tak bude. Zaujala mě ta červená linka nahoře..
To snad né… Vždyť to vypadá strašně
Vypadá velice dobře
Jen to okno u kloubu jim jaksi vylízá nad černej pruh – to mohli udělat líp a holt ten pruh zvednout na tom místě.
To je asi věc názoru, já myslím že by to vypadalo spíš hůř, kdyby byl uprostřed nějaký černý hrb.
Kdyby aspoň udělali ten pruch podélně a ne nesmyslně svisle.
Pruch je super!
To asi mluvíme každý o jiném pruchu 🙂 Já myslím ten hlavní černý přes všechna okna. A ten je dost vodorovný.
Jo takhle, promiňte.
nesymetrický lak na symetrické čelo, to vypadá na všem divně, čd zprasily i najbrt tím obdélníkem, přitom ty jednotky by jinak mohly vypadat pěkně, ale zatím ani jeden nátěr jim na kráse nepřidává
No vida, „pouhých“ 15 – 16 let poté, co tam chtěla jezdit tehdejší Veolia (nyní Arriva) s Desiry. 🙂
A Kladno – Praha budou dál rozvrzané Regionovy bez WiFi a nabíječek…
Na Kladno se bude následující roky jezdit spíše náhradní autobusovou dopravou 🙂 Tudíž je opravdu zbytečné sem do doby skončení modernizace tratě dávat něco lepšího než Regionovu. Navíc většina těch co jezdí na Kladno ty nabíječky a WiFi mají.
Na druhou stranu se daji poté nasadit v rámci POD jinde
si skoč do internetové kavárny když nejdůležitější je wifi a nabíječka 😀
Není nejdůležitější, je to elementární standard cestování v roce 2023, anchaoe to každý, teda kromě CD a šotoušu (pro ně jsou důležitá spouštěcí okna a jakási úchylná nostalgie 😀 )
Elementární standart… který užiju asi tak jednou do roka, a ani to ne pokaždé nutně (jako že je to jen bonus ale obešel bych se bez toho).
Takže kdyby „to“ mělo tak dvě zásuvky 230V (funkční) na celou jednotku tak za mně dostačující… Jakákoliv veřejná WiFi kterou jsem kdy zkoušel měla časté výpadky (rychlosti, ne základní funkce, spojení drželo ale třeba minutu se „nehlo“) takže dokud to nebude aspoň na 95% plynulé, pojedu na vlastní…
Jak pomůže internetová kavárna tomu, aby cestující mohli efektivně využívat čas cestování?
Ti cestující chodí schválně s vybitými NB/mobily případně mají baterku v háji že řádově hodinu nevydrží?? Občas se to stát může, ale jako pravidlo??
Zase máte výhled na plnou elektrifikaci trati a pak vám tam budou jezdit Elefanty nebo co přijde po nich….
Co si kraj zaplatí, to má.
Jak to bude s výměnou vozového parku na celé trase Kolín – Brno?
to uz je taky v pidu, jo?
Kolín – Žďár mají jezdí panteři
Dva dvouvozoví z Brna mají jít na novou linku Žďár – Křižanov a tam to stačit bude, protože současné dlouhé soupravy fyzicky pokračují až do Hustopečí, zatímco Moravie budou fyzicky končit v Křížanově. Spíš mám trochu obavy jak bude na všechny vlaky v trase Kolín – Žďár, včetně odbočky do Jihlavy stačit 6 jednotek.
Tak ja to reknu, at sklidim nejake minusy… Prijde mi, ze ten Najbrt uz je dost okoukaný. S temi šedými sedačkami interiér vypada vyrazne lepe… Just sayin‘.
Nejen okoukané, je to promarněná příležitost. Studené barvy v nepříliš nápaditých odstínech. Nikdy mi to nebylo sympatické.
Takže ve chvíli, kdy se unifikovaný nátěr stal už (skoro) skutečně unifikovaným, je na čase ho změnit, aby se dalších 15 let budoval zase jiný unifikovaný nátěr?
Proboha, jen to ne. Najbrt je sice studený, ale po odladění je to velice povedený korporátní nátěr. Opravdu nechápu, proč někteří (nikoliv kolega Kubrt, aby bylo jasno) chtějí, aby ČD korporátní nátěr změnily. Vždyť ještě jezdí mnoho vozidel, které korporátní nátěr Najbrt nemají…
Protože mají pocit, že vlaky jsou tu kvůli šotoušům. Proto někteří požadují pokud co nejvíc rozdrobený design, další nadávají na taktovou dopravu a tak dále.
Taktová doprava jak kde, někde je vhodná, někde by cestující naopak uvítali i trochu flexibility (v místě, které mám na mysli, už je to ale jedno, železniční zastávka před továrnou už slouží jako parkoviště. Holt ani jeden neustoupil).
Ano, hodně fragmentovaný design, jako ČD a SSŽD je úplně mimo trendy, „krade“ jednotce tvar a podstatně zhorčuje vizuální dojem. Stejně tak se to týká střední modré ( teplé či neutrální barvy).
Ta dělá jednotku nemoderní. Střední modrá se praktiky v designu vůbec v dnešné době nepoužívá.
Jednotky PID tentokrát vyhrály, gratuluji.
Mému oku spíše zdůrazňuje modrá linie vozidla. A pokud se nepletu střední modrý pruh používá MÁV (Maďarsko) a NS (nizozemsko).
A někteří mají dojem že pokud se 5 let nic nemění, je to děsná nuda 🙁
Mě je srdečně jedno, jestli je Najbrt považovaný za povedený korporátní nátěr. Pro mě je to hloupá omalovánka bez nápadu v nesympatických barvách. Naopak barvy a provedení schématu PID považuju za zdařilé.
Názor snad vyjádřit můžu, vlaky nefotím.
Jsem rád, že máte stejný názor. Dalo by se říct, že čím horší kombinase barev, tím lépe se to prosadí. Protože lidé, kteří mají cit pro design je velmi málo. Musí ustoupit většině.
Asi to tak bude, spousta dalších si totiž o „designu“ myslí že ten zbytek co jde nad funkčnost je zbytečné pozlátko za které by se neměla utrácet ani kačka navíc…
V základní ceně prosím (nějaký nátěr ta skříň koneckonců mít musí) ale dokud to není přímo odpuzující tak je to fuk…
Ale pokud to má být systém, tak jednou vlastností systému je že se nemění každý rok!
To je úplný nesmysl, korporátní nátěr ČD je diletantský omyl, takový nikdy neměl ani vzniknout. Podobný nesmyslný nátěr mají i slovenské st. dráhy.
Tak jaký korporatní nátěr u jiných dopravců (nebudem brát v potaz objednatele) je zdařilý? A který by podle vás národnímu dopravci nejlépe sedl?
Neboli v podstatě všichni… jojo, všichni jsou trotli jen já jsem letadlo co?
Mam k designu hodne blizko a urcite nechci zadnou rozdrobenost. Mel jsem velkou radost, když se CD vlaky zacaly designove unifikovat jak zvenku (kde je to dle mne fajn design i dnes), tak uvnitř, kde jsem tedy z najbrtu nebyl nikdy uplne odvareny, ale treba pri primem porovnani, jaoo treba tady v clanku je videt, ze Najbrt ty interiéry spise zabiji, nez ze by je pocitove vyzdvihoval. Tohle je vsech o subjektivní, nejvic mi u novinek CD vadi ta prepalena LED osvětlení, ktera delajj z cest nekterymi vlaky zkušenost, jaoo na operacnim sale. Jeste ke grafickemu designu – PID korp… Číst vice »
To je zas překlepů 😐
Design vnitřku IMO nepotřebuje nutně jednotnost, zvenku je tu otázka snadné identifikace, kdežto zevnitř tak nějak nehrozí situace „najednou se probudím a nemůžu poznat kde to jsem“…
Ještě tak bych bral jako drobné plus když bude aspoň celá jednotka stejná, to stačí…
Proč nebudou tyto vozy nasazeny také na spoje z Kladna do (nyní jen) Dejvic? To byl myslím původní plán..
Tam by to bylo tak na rok, maxinalne dva. To radsi vydrzet regionovy a autobusy, a pak nasednout do novych elektrickych vlaku
Tak za rok či dva rozhodně do elektrických vlaků z Kladna do Dejvic nesedneme…
Spíše tak na 5 let do busů, pak končí ČD Smlouva a ROPID to zcela jistě přesoutěží. Úvaha dát to na 120 nikdy nebyla – sice je to 10 ks, které se kdysi (nejdříve Desira, pak 844-co Říše neodebrala) sem uavažovalo, ale již v roce 2018 při přípravě Smlouvy bylo jednozančně řečeno, že to půjde na 173+4.
Pro PID vyrábí PESA ještě jednotky 655
Tady je zase nablito. Pro redakci – nešlo by to nějak udělat, aby se komentáře s výrazně záporným skóre schovaly, jako to je třeba na Redditu?
Ani náhodou.
Záporně hodnocené komentáře dokazují jaké debiloviny můžeš vymyslet.
To, že s něčím souhlasí/nesouhlasí masy, vůbec neznamená, že je to skvělá myšlenka/blábol.
Tak to by samozřejmě muselo být uživatelem nastavené zda a od kolika by se ty záporné schovávaly, default neschovávat… jde jen o to jestli takovou funkci stojí za to vůbec programovat. Jinak to samozřejmě neškodí, POKUD to bude nastavitelné.
To hodnocení příspěvků je vůbec nějaké podivné… Opakovaně se mi stává, že diskusi pod nějakým článkem otevřu poprvé a u některých komentářů už je předvyplněn palec dolů. :-/
Proč? Váš by tam byl také schovaný!
76 vlaků revoluce na českých kolejích… 210 Regionov to ale nenahradí.
Ty dodávky sovětské velkovýroby se nahrazují těžko, nemluvě o tom, že kvůli specializační dphodě z roku 1963 a poté statisícové objednávky ten náš průmysl zaměstnali, pusťte si sérii zašlapané projekty a uvidíte
Regionova je dodávka sovětské velkovýroby? O motoráku ř. 860 vím, dneska už by byl stejně zastaralý.
Regionova je postupná přestavba té velkovýroby. Méně náročná než novostavba v podobném objemu.
😀😀😀😀nehul to
Ze sovětské velkovýroby k nám přišly jen Sergeje a naopak Šukafony se do SSSR opravdu masově nedodávaly.
on to asi myslel tak, že přednost měla velkovýroba do sssr místo výroby pořádných motoráků a tak to tady bylo zapleveleno 810, kterých mělo původně být o mnoho méně a místo nich 860, ale to v dnešní době řeišt už je stejně jedno, protože 860 by v dnešní době bylo už stejně zastaralé, nakonec i jejich „facelift“ v podobě 843 dnes neoslní
Osobně jsem řadou 843 oslněn, pohodlné sklapovací sedačky (všechny, takže jde vytvořit prostor pro větší zavazadlo), díky mocnému zvukovému projevu člověk ví, že jede, jdou stáhnout okýnka, oj to bude slziček, až skončí. Doufám, že vydrží aspoň tak dlouho, jako 810.
Ironie?
Ne, jezdím s nimi opravdu rád.
Tak jako ano, ale půlka těch důvodů jsou pro ostatní spíš „nedůvody“…
Co je na 843 špatného? Není to žádný facelift 860.. to jsou úplně jiné motoráky.
Až na pár dobrejch věcí snad úplně všechno…
Koncepcí řadě 860 (samozřejmě po X letech) odpovídají… A to že to někdo dotáhl do (celkem) funkčního stavu a PAK v tom nepokračoval je celkem dobré svědectví toho že ta koncepce nic moc. Ně že to nefunguje, ale není to efektivní (mj. cenově), takže se to hromadně neprosadilo.
76 nemusí být konečne číslo.
210 regionov
Nahrazují taky RS1, v MSK to jsou bateriove vlaky taky…
Ty počty nějak nevychází i na pokrytí Praha-Kladno, což ČD slibují asi tak 15 let…
Slib se zase odkládá.
Kolik pan mininistr financí dál letos ČD na nákup nových vlaků, ksakru tohle úzce souvisí s postoji vlády a jedinné vlády pánů Rusnoka, Sobotky a Babiše dávali peníze na nákup vozidel a po roce 2013 ČD byli schopné investovat 1,5 mld. za nová vozidla, to, že výše uvedené kabinety byli jediné kdo se zajímal o infrastrukturu a vozový park je věc druhá
a) Ministr financí nerozhoduje o nákupu vlaků ČD. O tom primárně rozhodují objednavatelé – kraje a Ministerstvo dopravy, a musí na to poskytnout prostředky ze svého rozpočtu.
b) O rozpočtu rozhoduje vláda, potažmo parlament, z něhož vláda vzešla, nikoliv ministr financí. To pouze Babiš se za času svého ministrování snažil tanečky s ostatními ministry vzbudit mediální dojem, že struktura výdajové stránky rozpočtu je parketa ministra financí. Není.
c) Ministr financí se stará zejména o příjmovou stránku rozpočtu.
Že by ministr poslal peníze jedné akciovce a dopustil se tak přinejmenším zpronevěry?
ČD…. to je TA firma co tvrdí že není státní, ale že je akcionářů?? Nebo žeby tvrdili to co se zrovna ten který den hodí do krámu?? No na každý pád to není důvod aby jim někdo sypal přímo ze státního rozpočtu do kasičky na nákupy vozidel…
Koukám, že těm, co kritizují za zpožděné nasazení vlaků konkurence, tak u ČD jim to patrně nevadí:)
Konkurence dodala těch nových souprav…mraky že
Prozatím přesně 6 kusů s ročním zpožděním (Pesy RJ v Ústeckém kraji). Sedmá souprava ještě nebyla dodána.
Pokud byly zasmluvněny nové soupravy, tak dodány byly, byť třeba s ročním zpožděním… Mezi Prahou a Kladnem nikoli.
Nevím, jestli se mám smát nebo brečet nad tím, že lakovna uplně odignorovala poslední okno na obou hlavách jednotky. Argument, že tento nátěr ignoruje tvar vozidla, nabral úplně novou úroveň.
Jo, to je přesně to, co běžného cestujícího pálí 😀 …Tohle ať si řeší děti youtube kanálu metrobus, jinak je to úplně zbytečně téma, důležité je, že ty jednotky oproti regionovam a jiným hrůzám razantně pozvednou úroveň cestování
To samé u PID 471. Na jedno okno úplně zapomněli a druhé jim nesedělo, tak ho raději vůbec nezakomponovali do desingu… :DD
Které okno je v nátěru PID https://zdopravy.cz/obrazem-pesa-finisuje-s-regiofoxem-pro-provoz-v-pid-152558/ (foto 9/21) ignorováno ? dle mě žádné. A pokud myslíte korporátní nátěr ČD – tzv. „naibert“ https://zdopravy.cz/obrazem-pesa-finisuje-s-regiofoxem-pro-provoz-v-pid-152558/ (foto 10/21), a boční okno strojvedoucího, tak ho obdobně má předchůdce této jednotky – RegioShark ( https://www.cd.cz/nase-vlaky/regionalni-vlak-cd/regioshark/-25562/#kotva ), ale v tmavé barvě i Regiopanter ( https://www.cd.cz/nase-vlaky/regionalni-vlak-cd/regioshark/-25562/#kotva ), a dle mě je to ve všech třech případech dynamičtější a tedy estetičtější než na ostatních vozidlech regionálních vlaků s bočním oknem strojvedoucího ve světle modré barvě!
Mám na mysli opravdu poslední okno u obou hlav, které částečně vykukuje z černého pruhu. Ačkoliv to na fotkách nejde moc vidět, zpozorovat to jde. To celé se mohlo vyřešit tím, kdyby někdo zapojil mozek a pruh by se před posledním oknem stočil lehce nahoru…
Vypadá to, že jedna z mála věcí, které jsem oceňoval na 844, a sice dveře mezi představkem a oddílem pro cestující, tady padla. V zimě se těšte na pěkný průvan a kvikot dveří v salóně.
Jak to jen v tom Německu dělají, že nemají průvan. Aha, vlastně… dveře se zavírají po několika sekundách a ne minutách.
nechápu co to za je za módu, takže radši budou zdržovat a níčit se vnější dveře dveře místo vnitřních? když jsou posuvné tak přeci nezdržují výměně cestujících, ale komfort cestování to docela zvyšuje, ono od dveří de i více hluku, nejen zima/teplo
A také Němci nesedí ve vlaku v triku, ale mají alespoň mikinu, pokud to venku není na triko. U nás chce mnoho lidí mát ve vlaku 23 stupňů.
Když je doma 17, tak proč si alespoň ve vlaku nedopřát trenýrkovou teplotu?
Přesně, chladno není žádný problém, od toho existuje oblečení a lidé jsou jím (naštěstí) dostatečně vybaveni (když už pro nic tak aby přežili ve venkovním prostředí). Takže nevidím důved proč trvat na tom aby byla ve vozidle pokojová (tím spíš „pokojíčková“) teplota…
To už spíš opačná situace (léto, horko) je poteciální problém, asi není moc společensky přijatelné se ve vozidle v létě pohybovat „v plavkách“…
Já žralokem moc nejezdím, ale nezůstávají tyto dveře ve většině vozidel tak jako tak trvale otevřené?
Jasně, na malé jednotce si budeme ještě hrát na představky… a kdežeto bude jezdit, že bych si třeba aspoň na hodinu sundával kabát? Jinak to nestojí za to, maximálně tak rozepnout, a pokud venku nebude zrovna -20oC nebo uragán tak mně to nemůže rozhodit…
Snad až po létě, ještě bych se rad položil v Prokopáku s otviracimi okny.
Povozil
Určitě až po létě. Otevřená okna budou navíc nadále nejspíš k dispozici na Sp Cyklo Brdy nebo na Rakovnickém rychlíku, což je lepší šotozážitek než regína.
Proč to má ten slávistický nátěr? Tedy nic proti Slavii nemám. Většina vozidel ČD vystřídá během svého života různá působiště , bez ohledu na současné tředba jen dočasně existující kraje. V takové Ostravě nebo třeba v olomouci budou působit divně. Nebo je přemalují?
To nátěr PID, je to požadavek Středočeského kraje kde tyto jednotky budou jezdit!
Co někoho nenapadne. Vsichni zajiste víme jak vypadá logo Slavie, každý zije fotbalem, že?
Šedá není slávistická barva.
Třeba Olomouc a Ostravu také integrují do PID 😁
Říká se, že RegioShark od Pesy má velkou spotřebu, je to v případě nové generace (Regio Fox) o něco lepší?
Říká se hromada věci a není to pravda.
Ne, technický základ stejní
Pokud si vzpomínám na vysvětlení strojvedoucího z k-reportu, tak tahle urban legend vznikla tak, že software ukazoval špatné (vysoké) údaje o spotřebě.
Jinak jako samozřejmě, že to bude mít vyšší spotřebu než RegioNova, protože je to vlak a ne kolejový autobus… Kromě komfortu se to myslím bohatě vyplatí i z důvodu bezpečnosti, podívejte se na fotky srážky obou strojů.
Je to tak. Já jsem tuhle legendu měl naopak z káčka a vysvětlena mi byla tady. Jak vidno, pěkně zažraný kus…
Lepší by bylo aby se ty vlaky nesrážely, pak by nebylo potřeba jezdit tankama.
A ano, to dnes lze technicky zajistit.
Prakticky bohužel nelze. I kdyby bylo všude ETCS (vč. posunu), tak debilovi v kamionu, co ignoruje červená světla na přejezdu, nezabráníte (a na stavbu nad/podjezdů po celé síti opravdu nejsou peníze.
No ono to má spotřebu větší než 842 + 054 na stejném výkonu, a to není údaj „z obrazovky“, ale z depa, kde sledují skutečnou spotřebu podle odebrané nafty.
OK, fajn, větší ale zhruba o kolik? 5% nebo 50%?
Bude tedy konečně jezdit bez přestupu Praha – Rudná – Beroun – Rakovník?
Jak si to prosím představujete? Vynechání Berouna hlavního? Zdržení úvratí a čekáním na přípoje?
Na hlavní se zajíždět samozřejmě bude. Zdržení úvratí je myšleno oproti čemu?
To PID barevné schéma je fakt příšerné.
Snad se ta jednotka dočká při první generálce laku něčeho normálního.
A jak dlouho si myslíte, že nový „PID lak“ RegioFoxu v provozu vydrží?
https://1gr.cz/fotky/idnes/22/013/cl6h/WEI90e65f_VIM_f2022_01_20F130518_04.jpg
Při posprejování se vlak nelakuje. Jen čistí.
To se ještě nevyrábí nějaký anti-graffiti lak pro vlaky? V prostředí PID by se něco takového určitě vyplatilo.
Naposledy když jsme se informovali na cenu „antigrafiti“ fasády na dům tak byla dvojnásobná jako obyč, a ani čištění samo nebylo zadarmo. Takže se to vyplatí normálně přemalovat než čistit. Otázka je samozřejmě jak je to na skříni vozu, ale odhaduju že je to (finančně) podobné… pokud to neočišťujete několikrát do roka (a tomu moc nevěřím), vyjde levněji to normálně přelakovat…
Ale to jsou City Elefanty, vysokokapacitní dvoupatrové jednotky které jezdí po celé(elektrifikované) sítí PID, nemá žádné bezpečnostní kamery a jenom 1 vlakvedoucího…
Je to okopírovaný hnus rusských RŽD
Ti tam nemají tolik černé.
To se asi nedočkáme. Jen tak nahrady PID nátěrů.
No vzhledem k tomu, že novou řadu schvaluje VÚZ cca osm měsíců a například u řady 654 také od Pesy trvaly testy téměř rok, tak jsem zvědav, jak dlouho bude trvat testování zde.
Vypadá to dost konstrukčně podobné Regiosharku, nepomohlo by to schvalovací proces zrychlit?
654 je elektrická jednotka a tedy složitější.
Ono už to (minimálně částečně) schválený je
Nátěr hrozný!
Mě se naopak na RegioFoxu docela líbí
Zkrátí nasazení této jednotky jízdní dobu linky S6? Beroun – Smíchov 53 min. není žádná výhra oproti S7.
Těžko, když JŘ bude společny pro Regionovy. Celkově kvůli křižování nelze časy nijak zkrátit.
Až bude S6 komplet v pesách, tak se teoreticky dá křižovat Hlubočepy – Rudná – Beroun, pokud by se to stihlo, čímž by se jízdní doby celkem zkrátily.
To by musela opustit Hrbatou Arriva, aby se to takhle dalo.
Přinejmenším by se mohla zvýšit spolehlivost, protože na této trati se zpoždění okolo 5 minut rozváží běžně tak nějak celý den. S dynamičtějšími vozidly nebudou obraty na Smíchově a dojezdy na křižování tak ostré.
Důležité je nekrátit čas na obrat pod deset minut.
Taky to není myšlený jako konkurence S7.
To není, navíc S7 sice jede o 10 minut méně (což není tolik zvlášť pokud to máte v Berouně blíž na Závodí než na hlavní) ale momentálně je vyšší riziko že zůstanete někde po cestě aspoň chvilku viset.
Zkuste si to spočítat, on ten rozdíl bude jedním směrem do 1 min. Byl jsme u mnoha přepočtů a ona ta nová vozidla sice jsou dinamičtější, ale jen přiměřeně. Největšího zkrácení jízdních dob se dosáhne jen tam, jde jezdí 814 na trati s rychlostí vyšší než 100 km/h, což zde není.
Už se těším na nové stroje. Do ostatních krajů by se mohly taky objednat.. Moravskoslezský , olomoucký..je třeba poslat regionovy do hutí.
Olomoucký v tomto segmentu vsadil na příslib provozu GTW ČD. Pro Moravskoslezský není nafta dost sexy a čeká na vodík. Překlenovací období řeší řadou 811.
Překlenovací období s 811 může být taky 20 let. Vodík je kravina. Výkonu na diesely je pořád v obou krajích hodně.
To byla ironie; já osobně jsem fanda motorové trakce na železnici 😉
Nicméně MSK se skutečně utápí ve vodíkové chiméře, to je fakt. A 811 na rameni Opava-Bruntál je taky fakt, smutný.
Všichni ví že 811 je omyl a vyhozené peníze. Jen na kraji mají asi dobré modely.verovice- Studénka tam tento krám taky nepatří.
811 je lowcost udržování vraků… dvouvozová neprůchozí souprava se dvěma záchody a čtyřmi stanovišti je fakt špičková věc!
MSK ma objednano 19 ks BEMU. 4 by mely jezdit uz s GVD 12/2024.
Hlavně 810.
810 už v MSK..pomalu nejezdí.. dokonce sem slyšel drb že verovice – Studénka se má vyskytnout Regina. Ale je to logické když ve verovicich nebude signalista na posun.
Opravdu bude většina v laku ČD? Modré ČD by měly být ty jihočeské a asi i hradecký, za to Středočeský, pardubický a plzeňský budou určitě v barvách kraje. Jen nevím jaké budou pro Vysočinu.
Má vůbec Vysočina svoje barvy? Jediné co jsem zatím potkal byla 814 napůl jako pardubická, napůl vysočinská. Zbarvení vysočinské části bylo šedé, modrý rám a střecha a zelené doplňky vč. dveří.
Myslim ze má obdobný jako Pardubice
Korta ze to je bílá a doplňky zelené, ale to jen usuzuji z 814 která jezdí
A není to jedno? Na barvu to stejně nejezdí.
Plzeňský budou taky modré.jo a jezdí to na naftu.
Na první a sedmé fotce je vidět sousední rozpracovaná jednotka v barvách Pardubického kraje.