Obrazem: Parní lokomotivu po srážce s kamionem na přejezdu čeká oprava, už je v depu

Přeprava parní lokomotivy po srážce s nákladním autem. Foto: Poškozená parní lokomotiva po srážce na přejezdu s nákladním autem. Foto: WeisseritztalbahnPřeprava parní lokomotivy po srážce s nákladním autem. Foto: Poškozená parní lokomotiva po srážce na přejezdu s nákladním autem. Foto: Weisseritztalbahn

Po úzkokolejce jezdí zatím vlaky s dieselovou lokomotivou.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Grill

Ohledně inventárního čísla lokomotivy: Používá se systém, který byl v platnosti mezi lety 1970-92:
99 označuje parní úzkorozchodný stroj, následně má každá řada vyhrazený interval. V tomto případě jde o interval 173x-176x. Řadě se říká různě, často jsem četl že jde o „sächsische VII K Altbau“, původní řadu VII K, vyráběnou mezi lety 1928-33.

Takže použít pouze 99 pro typ lokomotivy není správně.

Pája

Je to tak, 99 samo o sobě řadu nespecifikuje. Ale ono se stačí podívat k nám na Kryšpínovo značení; T466, T478, E479, E499 je taky víc než jedna řada.

Martin Grill

Vidím, že to už z posledního odstavce zprávy zmizelo, ale přesto zde komentář nechám – třeba to pro někoho bude užitečné.

Pája

André je machr, moc dobře ví o čem mluví. Věřte, že tahle mašina opravdu zase vyjede. Teď ještě co s tím balíkem, který seděl v tahači a držel se volantu. Tohle mohlo škaredě skončit, ten vlak vozí lidi.

Libor

Je jasné, že nemáte rád kamionaky. Ale Dle fotek loko odjíždí po silnicí a jeřáb bude mít na kolech taky gumy. Je vidět, že ta vaše slavná železnice by bez silnice fungovat moc nemohla…

Martin Grill

Určitě mohla, koneckonců tak fungovala o sto let dříve, než přišel první užitkový automobil, jež byl pro železnici jakkoli užitečný. V dobách běžného provozu měly i úzkorozchodné železnice své jeřáby a vyprošťovací stroje. Pláčete hezky, ale na špatném hrobě.

Honza Český

To máte jednoduchý, na každou mašinku na čelo dát pár (ne)silvestrovských rachejtlí, s automatickým odpalováním v případě přiblížení pod 5m, automaticky spouštěné v rychlosti nad 15km/h a nazdar.

Byste viděli, jak čisto by bylo na prejezdech 😉😉
A každý by čekal, mašinku jenom zaslechnout 😉☺️

Honza Český

*pod 5m k přejezdu/ na první vnější kolej..

test

o kamioňácích nic nevím, někdo lepší někdo horší, ale kamiony rád moc nemám, je jich na silnicích až moc, mělo by se to omezit

***** Petr

Kamionu je na silnici právě tolik, kolik jich je třeba. Nikdo nejspíš ráno nevstane a nejede na druhou stranu země nebo Evropy aby se jen tak projel 😜

udavač

Z pohledu řidiče není sporu o tom, že se nejede jen tak projet, ale jde o to, že mnoho těch jízd je zbytečných proto, že se vozí srovnatelné zboží zbytečně sem a tam. A kromě toho existuje i dost prázdných jízd, protože většina přeprav je logicky jen jednosměrná a i pro zpětné vytížení je třeba z místa vykládky do místa nové nakládky přejet po prázdnu.

Air Traveller

Proc si myslim, ze byste pak byl mezi prvnimi, co by si stezovali, az by v obchode chybelo tu tohleto, tu tamhleto, a na diskusich psal, ze by se to melo vyresit?

udavač

A proč si vy myslíte takovou hloupost?

Pája

Tak hlavně nebýt toho bambuly, tak vůbec nemusela do opravy. Ohrožení lidé ve vlaku jsou taky v pořádku?
Jsem zvědavý, jestli se k tomu postaví čelem a odmaká nějaké hodiny u nich grátis, nebo se zmůže leda na blbý kecy a výmluvy.
Ne všichni řidiči náklaďáků jezdí nebezpečně. Bohužel je dost těch, kteří jim to dost zásadním způsobem kazí. Na videu je jeden z nich v akci.

udavač

K tomu je vhodné se i zeptat, co vůbec mají kamiony ještě stále co dělat v Dippoldiswalde, když už dost roků mají kousek vedle dálnici a hlavní důvod jezdit přes tamní rekreační a lázeňskou oblast (Kurort Kippsdorf), navíc po ne právě pro ně vhodné silnici, tím už dost dávno padl.

Pája

Jenže někteří lidé se raději pochlubí tím, že i sanitky odvážející některé cestující mají pneumatiky. Ano mají a je to v pořádku. Co v pořádku není je nevěnování se řízení čehokoliv.