Obrazem: Památkově chráněný most na bechyňské trati v Táboře dostal novou konstrukci

Nová konstrukce je podle Správy železnic od té původní k nerozeznání.
Stavbaři, kteří od letošní února pracují na rekonstrukci památkově chráněného mostu přes Lužnici na bechyňské trati v Táboře, spějí do finále. V těchto dnech na most osadili novou dvoudílnou ocelovou konstrukci, která je kopií té původní z roku 1905.
Správa železnic původně uvažovala o renovaci původní konstrukce, kterou navrhl František Křižík, nakonec od ní ale ustoupila kvůli zkrácené životnosti. „Nové části jsou od původních k nerozeznání, zvládnou ale moderní provoz i vyšší rychlost vlaků,“ uvedla SŽ na síti X.
Most přes Lužnici v Táboře označuje SŽ za jednu z ikon české železnice, kulturní památnou je most od roku 1958. „Díky proměně, kterou právě prochází, mu prodloužíme život o další desítky let. Zkušební jízdy plánujeme spustit v polovině prosince,“ doplnila Správa železnic.
Původně se mluvilo o tom, že výluka, která je na trati od července, skončí s koncem listopadu.
Nová konstrukce umožní také zavěšení lávky pro pěší, kterou zajistí město Tábor. Vedle náhrady obou částí ocelové konstrukce je náplní opravy mostu i celková sanace spodní stavby a kleneb. Zakázku získala s cenou 269,3 milionu korun společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby.










