Obrazem: Od -25 do 45 stupňů. Budoucí restaurační vozy ČD prochází zkouškami v klimatunelu
Testování restauračního vozu pro ComfortJet ve Vídni. Foto: Siemens Mobility
První vozy ComfortJetu se vydají v příštích týdnech na testy na rakouských tratích pro rychlost 230 km/h.
Proč aspoň v tý dvojce nejsou vše čtyřky, aby to byl takový falešný jídelák, kam bych si pití a jídlo mohl odnést. To fakt někdo, kdo tohle požadoval myslel kolenem.
Proč třeba ČD neudělají před nákupy či modernizací anketu a vždy to někdo akorát zmrví…
Na to že se tomu říká comfortjet, tak interiér jídeláku vypadá jako jídelny čtvrté cenové.
Ona tam ta měřicí technologie za provozu nebude, nebojte.
Najděte pět rozdílů… 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=GMB9AQHXguE
Docela by mě zajímalo, kolik ČD za tuto speciální úpravu zaplatily, „dopravce si také vyžádal některé detaily jako například možnost využívat dva druhy narážecích hlav sudů piva“ 🙂
Bavíme se o tom, že takováto položka je v ceně dvakrát:
https://www.pivoteka.cz/narazec-bajonet-lindr-NAR01263
Možná je k tomu ještě navíc vyplachovací příruba, cca. v podobné ceně. V ceně vozu je obojí zásadní položka.
Klimatickou komoru by mohli postavit ve Velimi a rozšířit tak portfolio testování 🙂.
A je dostatečná poptávka, která dvě komory uživí?
Nevíte někdo, co je na fotce č.5?
aerodynamický náběh simulující čelní vůz pro reálnější proudění vzduchu kolem vozu
Díky!
No nevím, 18 míst do restaurace na devítivozový vlak mi přijde dost málo. Stačí se někdy projet Berlinerem, kde restaurace = celý vuz a nezřídkakdy bývá celý zaplněný…
To máte pravdu, ale ekonomika provozu tomu bohužel diktuje jinak.
Tenhle zpusob mysleni/rizeni odradi dalsi a dalsi cestujici. Nema byt cilem kazde prepravni firmy navysovani poctu cedtujicich?
Kdyz neco koncipuju/dimenzuju na pristich 30 nebo 40 let, tak by to melo mit trochu vice logiky…
Jenomže pokud je hlavním parametrem v dnešní době hlavně cena, tak tahání čistě jídelního vozu, výpadky v tržbách, za normální sedící cestující, nenahradí. Ano, je to příjemné o tom žádná, jen si to na sebe asi nevydělá.
Ona pravda bude někde uprostřed. Mnoho lidí by naopak odradila vyšší cena jízdného. A když na to přijde, kdo chce lepší servis, tak si připlatí za jedničku, kde probíhá servis na místo. Ale bylo by na zvážení, aby servis probíhal i ve dvojce, která bude součástí jídeláku.
Servis na místo byl i v „klasickém“ jídeláku. Nebo přinesení jídla, je již takovým luxusem, že si musím připlatit minimálně o 1/3 jízdného navíc?
Jo, a ideálně jeden vozík s kafem, nastoupíte v Praze a v Berlíně je u vás.:)
Restaurace bývá plná i na Budapeštích. Problém jev obsluze i četě – vlak plný, tak nechají sedět lidi i v restauraci bude konzumace nebo s jedním pivem z Břeclavi do Prahy. Myslím, že v létě jsme v Maďarsku nebo Slovensku (pro šotouše asi fuj) viděl velmi pěknou ceduli, kde informovali, že v jídeláku je možné být maximálně 1 hodinu, další konzumaci Vám odnese personál na místo ve vlaku, kde sedíte. No, ale když jsme viděl teď 29.října jíst lidi v railjetu i na místech (schůdcích) promítání pro děti (nesli si to z bistra v Brně venkem/vnitřek neprůchozí nebo jen násilím,… Číst vice »
Tohle sezeni v jidelaku tak dlouho jak je to jen mozne je take casty jev na Jiznich Expressech. Lide, kteri chteji jet jednickou, ale nechteji platit za prvni tridu, si dost casto sednou uz v Linci do „jidelni“ casti vozu a s par piv / kafi tam zustanou az do Prahy.
Zaprvé je to jen blbost dopravce, že tenhle paskvil vyrobil. Zadruhé, jako hlavní výhoda sezení tam je že vám nosí to pivo, ne že sedíte na kožené sesli.
Kdyby ta jidelni cast byla vic jako hospoda nez 1.trida (usporadani 2+2, nepolohovatelne sedacky, nizsi operadla), tak by si tam ti co chteji jet v pohodlí 1.tr. nesedali…
Do 1. třídy se servíruje na místo, takže pokud se cestující chce najít a neopouštět své místo (mít zavazadla pod dohledem), tak nemusí do restauračního vozu. Při zaplnění soupravy je pak i 50 míst v restaurační části málo. 🙂
Přeji Českým drahá, ať jsou soupravy důstojným pokračovatelem souprav Railjet, minimum poruch a spokojené cestující…
Minimum poruch ano. Jinak jsou to klasický dobytčáky do regionálky typu Bt – bez kupé, málo místa pro nohy (plus geniální noha od stolku), tvrdý sedačky. No a samozřejmě osvětlený tak, že za tmy se nedá spát, natož hledět z okna ven. Jedině v té restauraci u pípy se dá cestovat bez výhrad.
Jel jste s tím vůbec někdy? Já jen že na nohu u stolečku narazíte opravdu jen tam kde je stoleček. Na ostatních místech, je díky leteckému uspořádání, místa poměrně hodně. Osvětlení se dá ztlumit na 1/3. Nemůžete čekat, že si tam hodíte přepínač do mezipolohy jako v Béčku, což je vzhledem k bezpečnosti i dobře. Možná by se dalo debatovat o těch svítících kostkách nad okny, zvlášť když jsou tam ještě individuální lampičky.
Pravda. Ale s těmi tvrdými sedačkami má pravdu. Nevím, možná mám jenom něco s pozadím, ale už za 2,5-3 hodiny mne bolí a musím se jít na chvíli projít
Tvrdé jsou, to je pravda. Jenže měkké sedačky se časem vysedí to je pak ještě horší – viz některé Bmz. Takto to bude mít delší životnost.
Tak to je pech, že musíte jezdit Railjetem a nevyskytujete se na nějaké krásné trase typu Brno-Přerov, Vysočina nebo Děčín…