Obrazem: NTM zrenovovalo Tatru z roku 1937, patřila podnikateli ze Šumavy

Tatra 77a z roku 1937 během renovace. Pramen: NTMTatra 77a z roku 1937 během renovace. Pramen: NTM

Renovátoři vrátili aerodynamické krásce vzhled z doby, kdy vyjela z továrny. Vyšlo to na více než šest milionů.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viki

Bože můj co to tam dali za nárazník, kde je ten původní???

Martin

Opravdový technický klenot naší historie. K tomu, proč to nejezdí: někde jsem slyšel, že je to kvůli původnímu interieru. Zřejmě se jedná o jediný kus s dochovaným původním čalouněním. Kdyby se v tom sedělo, kůže by se mohla nenávratně zničit, alespoň to tak prezentovali. Další věc je, že na to šly peníze z Eu dotace a tam ty podmínky mohou být striktní. Na druhou stranu si myslím, že pokud je to správně poskládané, není důvod, aby to nejelo. Koneckonců, možná si to i vyzkoušeli….

cenek

Tak na to se teda těším. A upřímně, škoda, že není v Kopřivnici. Tam by se ještě nějaká 77 hodila. 77 není nikdy dost. Nikdy.

Pepin

Pro autora… je rozdíl mezi renovováním a restaurováním, kdy na restaurování se používají dobové materiály, technologie a postupy, zatímco u renovování se až na takovou přesnost nehledí. Restaurování tak vyjde na mnohem větší částky, ale kus má následně daleko větší hodnotu.

eLzyx

V zahraničí vídám jiný přístup, stroje mají být funkční a dělat radost. Takže občas ty svoje nablýskané veterány vytáhnou na různé soutěže, oslavy, srazy.
Tohle je za 6M ostuda. Ale na druhou stranu lepší než kdyby to hnilo dál v depozitáři.

cenek

Ostuda? 77 má nevyčíslitelnou hodnotu. A takové auto určitě jezdit po silnici nemůže. Ještě by ho někdo rozflákal. A to prostě si nikdo dovolit nemůže. Je to diamant.

Tomáš

To je krása

Jmeno

U zachovalých, byť omšelých kusů jsem spíš příznivcem vyčištění a zakonzervování stavu. I ten původní lak je dokladem doby, odlakovat a hodit na to akrylát vypadá efektně, ale ztrácí kus muzeální hodnoty.

Michal M

Jojo, jestli se kvůli autenticitě nešahalo do motoru, tak jsem taky na akrylát zíral jak puk. Za šest mega mohli namíchat tu původní chemii základu a laku a udělat to správně.

Vlastimil Fenyk

plně souhlasím.za ty prachy docela fušeřina

Ondra K.

Z fotek je zřejmé, že nejspíš celá dřevěná část karoserie se vyráběla nově.

gwann

Z fotek jen zjevne ze ne.

Ale je silene videt, jak nektere casti byly uhnile…

ondralev

KAM SE HRABE AMG

Tomáš

„Naším úkolem bylo uvést vůz zpět do stavu, v jakém pravděpodobně opouštěl brány továrny v roce 1937, což se nám snad podařilo,“
Myslím, že když vůz v roce 1937 opouštěl bránu továrny, tak byl pravděpodobně provozuschopný.

OndraS

6 míčů a ono to ani nejede a na mechaniku se nesahalo? Dobrý. Jako fakt dobrý. Trochu se okolo renovací aut motám, a prostě říkám dobrý.

Jan K.

NTM je státní instituce, tam mají peníze jinou hodnotu… Jezdit to mohlo, ale to už asi bylo za 15 mega.

OndraS

No, že to je záměrně nepojízdné, to chápu. Že to je Tatra, to beru, že to dělala drahá firma to beru. Ale ve světle toho, jaký se tady v ČR dělají renovace, kdy z totálního zbořenýho nekompletního šrotu vyjdou nádherný káry, se prostě nejde nepodivit nad cenou. Mazec.

Jiří Kocurek

Co znám z budov, tak např. cena certifikovaného historického dřevěného okna je výrazně vyšší než vzhledově a materiálově identického, jen bez certifikace…

Ideál je historické věrné a památkově nechráněné.

Ondra K.

Na fotkách je vidět rozebraný motor, a nově nalakované nápravy i s převodovkou. Já to chápu tak, že v mechanická část byla rozebrána a složena s využitím původních opotřebovaných dílů, a renovován byl pouze vzhled.

maruška

Také se tomu divím, motor byl rozebrán a pak zase bez opravy složen? Trochu mne to zarazilo , ta zvláštní renovace. Protože úspěšná renovace se pozná až na silnici..

Honza R.

Vůz je úmyslně neprovozní. Hlavně kvůli ochraně původních kožených sedaček. Je to výstavní exponát, pojízdnost není potřebná.

Václav

Za ty peníze bys udělat tři trolejbusy 👍

král j

Příjemná zpráva, to auto si to zaslouží. Jen tak dál. V úvodu textu, kde jsou vyjmenovány automobily Tatra/NW v NTM mi chybí jeden velice vzácný exponát, kterým je první kopřivnický závodní automobil z roku 1900, se kterým závodil baron Theodor von Liebig. Nebo už tam není?

Jiří Kocurek

Hej, dobrá práce! Tak ať se zadaří jak ty další rozpracované tak i ty, které teprve přijdou.