Obrazem: Nový terminál autovlaku v pražské Michli odbavil prvních tisíc vozidel
Nový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhy

Terminál autovlaků byl až do poloviny loňského prosince na pražském hlavním nádraží, musel se ale přestěhovat.
Autovlak je skvělý produkt, který dokáže genererovat přínosy na obou stranách obchodu. Přemístění terminálu, změna dob nakládky, resp. celková cestovní doba a související možnosti využití času do odjezdu přínosy na straně kupujícího jsou horší. Věřím, že se do budoucna podaří nalézt koncept odběratelsky přívětivější.
Tak to se povedlo. Snad se povede dotáhnout záměr do konce.
Spíš by mě zajímalo jak to je dnes s najížděním na vozy.Dřív v Praze po předku a v Popradě vycouvat.Radši jsem v Praze nacouvat s ohřátým motorem a v Popradě vyjel po předku.Ovšem to co ale předváděly v Popradu byla práce kokotů.
Zdravím všechny,
No očekávala jsem po přesunu do Michle , nové prostředí, zazemii 🫣🤭 ??? Hruza !!!, proč tedy přesun trval tak dlouho???
Než se odbavilo auto připadala jsem si cca 30let nazpět někde v nadraznim depu ….
Cesta vlakem pak již ok ,,ale vše zdlouhavé,
Když jsem se před rokem auto odbyvila na hl.nadrazi , mohla jsem jít aspoň do haly hl.nadrazi na kávu,
V Michli ????🫣🫣🫣🫣 no asi něco nevyšlo…
Ještě že jsem se ráno probudila v Popradu a raději na „drahou “ cestu zapomněla a užívala di Tater !!!!
Nalodit se na hlaváku, zajít si do města nebo na nádraží na večeři nebo na procházku. Je něco zcela jiného než sedět cca dvě hodiny v Michli. Brr.
Co je to za nápady bořit kus nádraží v centru města?
Nemají to moc promyšlené, ale jim je to jedno
Až se divím že je o to takový zájem, Slovensko není nijak zvlášť daleko na to aby to člověk neodřídil sám za poloviční náklady. Kdyby byl autovlak z Prahy třeba do Říma, nebo někam do jižní Francie, to by byla jiná liga.
Protože v tom vlaku mohou chlastat. Typickým zákazníkem jsou rodiny s dětmi, které to chtějí vyzkoušet a party mladých cestovatelů, kteří se tam do půl noci ožírají. To by nevadilo kdyby nebyli tak hluční a brali ohled, že tam nejsou sami. No a právě první jmenovaná skupina si po této zkušenosti v kombinaci s dalšími mouchami, které tu už byly zmíněny další cestu rozmyslí.
Není to špatná varianta, až na tu cenu, co by jsme od ČD očekávali
Tohle není to, co by přesunulo auta ze silnice na vlak. Taková služba musí vypadat o level či dva úplně jinak!
To nemá přesunout auta ze silnice na vlak, ale má to do vlaku nalákat cestující, kteří by si auto rádi vzali s sebou 🙂 Jestliže autovozy jezdí často plné, zřejmě se to daří.
Vyzkoušel jsem teď v týdnu, na trase Praha-Košice. Základní dojmy: – uvítal mě hulvátský posunovač/nakladač, který se ani neobtěžoval říct „Dobrý den“ a jen na mě vyštěknul: „jízdenku, techničák a občanku a jděte k odbavení.“ Později tam vulgárně hlasitě pořvával na svoje kolegy, kteří nefungovali podle jeho představ. Podotýkám, že to nebyl ani jeden z pánů na obrázcích. – vlastní odbavení zcela korektní, pokud pominu už zmíněné ruční přepisování už elektronicky poskytnutých údajů – v odbavovací budově je cca 5 poměrně strohých lavic se stolkem, ke každé z nich se vejdou tak 4 lidi. Dvě WC, z toho jedno v… Číst vice »
Taky si nedokážu představit čekat dvě hodiny. Myslím si, že na tohle by stačilo hodina před odjezdem a bylo by to akorát
Díky za popis, dotaz:
1/ lze se „připojit“ s autem někde cestou ? Č.T. apod.
2/ jaký byl důvod, že se nedalo spát ?
3/ auta jsou nějak „přikurtovaná“ ?
Ty dvě hodiny předem u vlaku mi přijdou úměrné složitosti naložení aut – najíždí cestující nebo obsluha ?
Ad 1: ne, jen Praha/Poprad/Košice.
Ad2: to je hodně osobní, já mám problém spát během pohybu…moc jsem nespal ani v letadle, kde jsem měl v byznys třídě sedačku sklopenou jako postel. Někdo to má jinak.
Ad 3: ano, jsou tam kovové zarážky
Ad nakladka: najizdi samozřejmě cestující, ale ty dvě hodiny čekání jsou PO SKONČENÍ NAKLADKY…to jen člověk stojí před vlakem anebo sedí v kupé, a nic se neděje…
Samo o sobě to sice není špatná myšlenka, ale je to spíš pro ty, co jsou od úrovně Prahy na západ.
Kdybych měl jet k autovlaku od nás z Pardubic, abych stihl naložit auto atd., od vyjetí do příjezdu s vlakem do PA strávím tolik času, že přímo autem už bych byl na Slovensku.
A co to žere dejme tomu ve 2 lidech + auto ? I časově.
Začíná to na tom, že nejpozději 3 hod. před odjezdem musíte s vozem přijet k nakládce….
Proboha, proč. Stačila by půlhodina. Aha, zapomněl jsem na hlavní motto ČD: náš zákazník nás nezajímá, ale jen jeho peníze.
Jasně, odbavení, nakládka až třiceti vozidel (nemluvě o motocyklech, které se musí uvázat, což také není hned), jejich zajištění, následně posun a sestava vlaku, odjezd… Doporučuji vyzkoušet v praxi a chci vidět těch půl hodiny 😄
Zas další chytrák který neví nic a technologii a nutných postupech. Neříkám, že tři hodiny je optimální, ale … proč máte chodit na letište s kufrem minimálně 2h před odletem? To je totéž.
Letiště se dá stihnout v pohodě za půl hodiny pokud to není Frankfurt nebo Amsterdam…
S odbaveným zavazadlem? Tak určitě :-).
A teď jsem si zkoušel namodelovat jízdenku osoba+auto a vyšlo mi to přes 4 000,-
Tedy já mám IN50, takže plné jízdné bude někde jinde…
Myslím že ne.Zkuste si to objednat a potom zrušit a cena Vás šokuje.Realita je cca 4 tic do Popradu.To radši pojedu po vlastní ose za polovica nebo klidně v pohodě přespím v Beskydech.Něco jiného když musím třeba služebně na otočku,tak to je dobré a cenu musím akceptovat – cca 8 tis.pro jednoho.
Náhodou, je možné nakladať dva vlaky súčasne? Resp. to do budúca rozšíriť?
Škoda že nejsou autovozy třeba na tom vlaku do Belgie, to bych jel hned…
Dnes jsem na nej z Turnovske hospody koukal 😀
Z terminálu jsem jel nedávno. Vlastní odbavení je pokrok, ale má to mouchy. Snad se alespoň některé povede vyřešit: 1. Okolí je nehostinné a v noci tam čekat je o strach. 2. Šíbování vozů mezi Michlí a Hlavním nádraží trvá opravdu hodně dlouho. V Košicích je oproti tomu nakládka v příjemně dochozí vzdálenosti od nádraží. Šíbování téměř není. 3. Při najíždění na rampu vozu směr Poprad částečně vadí plot, který ne úplně dobře navazuje na nájezdy vozu. Hlavně při couvání z horní plošiny to může některým řidičům vadit. 4. Pracovníci nakládky nejdříve naloží jeden vůz, zajistí auta, rampu, zavřou bránu… Číst vice »
Lůžkové vozy JLV zásobuje Gambrinus v lahvi Plzeň v lahvi Budvar plech.
Taky jsme vyzkoušeli a souhlas. Je sice dobré, že lůžkové vozy tu už stojí a jsou na kabelu. takže funguje v létě klima, v zimě topení a po naložení můžete do svého kupé. V tomhle mi to přišlo lepší než v Košicích, kde jsme čekali přes dvě hodiny než přistaví naše lůžka. Pak jak řikáte že při nakládce personál vypisuje do papírového formuláře stejné údaje, jako už vypisoval cestující do podobného formuláře při nákupu jízdenky. To jsem teda čekal, že se přijdu jen ohlásit a dají bez dalšího zadávání do počítače jen nějaký lístek nebo pokyn kde se mohu zařadit.… Číst vice »
Bohužel se dráhy zbavují všech pozemku na nádražích v centru. AK nezbývá než nakládat na ONJ a to není na rychlost st zařízené.
Kdo parkuje auto na vagón – řidič, nebo zaměstnanec drah? V prvním případě se nakládka či vykládka může protáhnout dle schopností a odvahy jednotlivých řidičů.
Řidič, samozřejmě. Ale žádné velké zdržení jsem nepozoroval, i když je to teda hodně natěsno.
Nacouvat s některým typem auta je i pro zkušeného řidiče horor.
Já jsem jel tím autovlakem asi po třetí a ani jednou jsem necouval.
Když přijedete z Popradu do Michle, tak se couvá (a navíc proti nevhodně postavenému plotovému dílci). Auta do Košic a z Košic jedou vždy popředu. Couvání z horní plošiny a vyhýbání se plotu může někomu dělat problémy, což jsem viděl na vlastní oči.
co jsem vypozoroval tak se couvá jen po příjezdu do Prahy a to jen ti z Popradu
Dobrý den,
Rád bych řešil „váš“ problém ohledně bodu č.6.
Můžete mi prosím na mail: jan.kuhr17@gmail.com poslat datum a číslo vozu na kterém k dané skutečnosti došlo, abychom mohli tuto skutečnost interně prověřit společně s panem Kučou (vedoucí oddělení řízení a výcviku posádek JLV).
Děkuji
S přátelským pozdravem
Jan Kűhr
Dispečer JLV
To vychází na nějakých 20 vozidel denně. Jezdí běžně více jak dva autovozy? Jinak to ukazuje na plně naplněnou kapacitu dvou autovozů po celou dobu provozu.
Co jsem vidal na hlavaku výkladu vždy ráno, tak byly autovlaky dost plné, takže to asi sedí.
Zatím jsem teď vezl vždy 3 autovozy plné, ale už jsem viděl jednou 443 o dvou vozech.
2 Košice, 1 Poprad.
A jako bonus tímhle vlastně vznikla možnost, jak se jako běžný cestující svézt až na odstavné, což doteď bylo vyhrazeno akorát zaměstnancům.
Ano, dá se říci, že je to taková atrakce-exkurze po ONJ.
To sice ano, ale tyto běžné cestující nějaké odstavné tolik nezajímá. Pro ně to je jen nádraží plné vagónů.Ty spíše zajímá aby netrvalo 2 hodiny než se jejich vůz dostane různým postáváním na hlavním, Vršovicích, Edenu, Záběhlicích atd k nástupišti na tomto terminálu. No tim chci říct že od příjezdu na hlavák trvá dost dlouho než celá souprava přejede pražský uzel na ONJ a zde další kolečko posunování než konečně můžete vystoupit a jít k autu.
Tak na ONJ jsem byl na nějakém dni železnice, to bylo levnější, rychlejší, a ještě s průvodcem.
Snad před 20 lety… jezdí se tam ještě?