Obrazem: Nový terminál autovlaku v pražské Michli odbavil prvních tisíc vozidel

Nový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhy

Terminál autovlaků byl až do poloviny loňského prosince na pražském hlavním nádraží, musel se ale přestěhovat.

Nový terminál autovlaku, který České dráhy vybudovaly v depu v pražské Michli, má za sebou šest týdnů provozu. Za tu dobu se na vlaku směrem na Slovensko vydalo 702 osobních automobilů a 343 motocyklů (a jejich řidičů). Oznámily to dnes České dráhy.

Autovlak jezdí z Prahy do stanice Poprad-Tatry a dále do Košic.  Z důvodu výluky není obsluhována stanice Humenné, kam by se autovlak měl znovu vrátit příští rok. Službu společně provozují České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

„Z nového terminálu v Michli se na cestu může vydat každý, komu se nechce jeho výlet nebo dovolenou začínat zdlouhavým a často stresujícím řízením. Autovlak a lůžkové vozy namísto toho nabízejí pohodlí a pohodu na kolejích,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.

V novém terminálu v michelském depu jsou k dispozici dvě nakládací plošiny pro plynulou nakládku automobilů, kryté nástupiště a čekárna s WC. Pro osádky automobilů jsou ve vlakové soupravě vyčleněny lůžkové vozy, které jedou společně s vagony určenými pro přepravu vozidel.

„Nové zázemí v Michli nám do budoucna umožňuje přemýšlet o rozšíření této služby, což na dopravně přetíženém pražském hlavním nádraží bylo nemyslitelné,“ doplnil Krapinec.

Terminál autovlaků byl až do poloviny loňského prosince na pražském hlavním nádraží. Následně dráhy službu na půl roku zrušily kvůli přesunu terminálu do depa v Michli. Ten dráhy zdůvodnily „pokračující revitalizaci území okolo pražského hlavního nádraží“ a také nedostatečnou kapacitou největší české osobní stanice.

V areálu nádraží se má ještě letos zdemolovat provozní budova ČD, která leží na severní straně u Seifertovy ulice, odkud se najíždělo k autovlakům. Společnost Penta Real Estate zde počítá s novou výstavbou, která naváže na existující budovy Churchill I a Churchill II.

 

Nový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyNový terminál autovlaků ČD v depu v Michli. Pramen: České dráhyAutovlak, původní terminál na hlavním nádraží v Praze. Pramen: České dráhyAutovlak, původní terminál na hlavním nádraží v Praze. Pramen: České dráhyPůvodní rampa k autovlaku v Praze na hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy autovlak České dráhy depo Michle
8 komentářů