Obrazem: Nový bratislavský „megatrolejbus“ začal vozit cestující

První jízdy nového bratislavského megatrolejbusu s cestujícími. Zdroj: DPBPrvní jízdy nového bratislavského megatrolejbusu s cestujícími. Zdroj: DPB

DPB je prvním dopravcem v bývalém Československu, který disponuje takto dlouhým trolejbusem.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

Určitě jsem viděl tento trolejbus v Bratislavě, v sobotu 11.11. nedaleko jejich vlády a mám dojem, že už vezl cestující. Jinak vozový bratislavský vozový park trolejbusů a autobusů je pestrý a snad nejvíc mě zaujal autobus značky Otokar a to nikoliv vzhledem, který ničím nevybočuje, ale zemí původu.

jiří

A co říkate na Kvalitu Solarisu? Začli s ním v Ostravě a mechanici do dnes brečí.

PN-001

Nevím, jak v Ostravě, ale informace z Brna je taková, že tam si Solarisy chválí prakticky všichni, od mechaniků, přes řidiče až po cestující. Těch, kteří je kritizují mnoho není a kritizují se spíše drobnosti, jako např. přepážka u předních dveří, díky kterým se nedají využít celé pro cestující. Jenže tak si to DPMB objednal, takže to není přímo kritika Solarisu.

SYN

Za cestující souhlasím, rozložení a „použitelnost“ tykadlové SORky je citelně horší… Jediný horší bod je obrovská „krabice“ naproti třetím dveřím, to nic moc a navíc v kombinaci s dvěma „dvojkami“ směrem ke kloubu docela škrtí pohyb u třetích dveří…

Pan průvodčí

Ústecké 27Tr a 28Tr jsou na to, jakej kouř dostávají vlastně bezúdržbová vozidla. Nejstarším je přes 10 let. Ve srovnání s popelnicema 25Tr nebe a dudy.

Y.K.

Nevím, vzpomínám si, když jsem byl v Ostravě jak si je lidi z DPO chválili a trochu si dobírali nás pražáky pod nadvládou SORu.

Luke

A mít občasnou MHD jako v Hradci Králové s kloubovým vozem fakt nechci.

slsp

Zo slova „megatrolejbus“ na mna ide migrena. Tiez by DPB nemusel robit marketing ako pre trinastrocnych tiktokerov.

Paolo

Ber to jako bezny clovek a trocha i se zdravym rozumem. Co se ti bude lepe komunikovat “ Škoda-Solaris Trollino 24″ aneb “ Mega trolejbus“ Vetsina lidi si rychle zapamatuje to druhe a naskoci jim asociace vic nez jsme zvyklý.

slsp

Mozno by to bolo menej otravne, keby to pouzivali trochu s mierou. Ale v case, ked sa skrtaju spoje, dviha cestovne a celkovo dopravna obsluznost ide do kopriv, je toto jedna z mala veci, ktorymi sa DPB moze chvalit. A tak do doja, co to da. Megaprekvapenie, megaden, mega toto, mega hento, mega v tlacovych spravach, mega v mediach, cakam kedy mi megatrolejbus vyskoci z chladnicky. Proste…je toho moc.

30T

No pozor, oni to prezentuj[ so sloganom „Megatrolejbus už vozí mega ľudí!“ 😂

Leinad

A co marketing udělá, až se bude kupovat jinej 24m autobus? Bude se mu říkat mibitrolejbus (1024 kibitrolejbusů)

Martin

To je jeste dobre, me tedy doslova irituje slyset rozhovor, kde kazde treti slovo je Kamo…

Paolo

Jen souhlas…

Michal Bartoníček

Lidi prostě neumí mluvit. Přijde mi, že nejsou schopni dát dohromady větu od velkého písmene po tečku. A do toho každé druhé slovo anglicky, aby stoupli na společenském žebříčku.

Y.K.

Dřív vole, dnes kámo (nebo obojí)… 😀
Znamená to tu dlouhou nepopsanou klávesu na klávesnici, mezera mezi myšlenkami, vata do věty. 🙂

Jerry

Naše generace místo toho říkala „vole“, takže já vidím pozitivní posun.

SYN

Náhrada za „ééé“ či „vole“…

dopravopat

Mňa by skôr zaujímalo, vychádzajúc z toh, že jeden megatrolejbus 100 kilotrotrolejbusov, tak ako ten kilotrolejbus potom asi vypadá.

Martin

je to 1000…

dopravopat

Fakt blbý preklep z mojej strany. 😀

PN-001

V tomto případě možná kolotrolejbus(u). To by tak mohlo odpovídat tisícině toho megatrolejbusu LOL

Juraj

Už si Škodovka se Solarisem ujasnili ten branding? Protože na karoserii to má Trollino 24 a DPB to v oficiální komunikaci raději obchází.

WHN

Asi všechny vyrobené 31Tr mají na zadním čele označení TNB 18.

Martin

Nehodlam odskrtavat mraky souhlasu o legitimnim zajmu reklamnich spolecnosti… To jeste muze byt na strankah zapnute bez moznosti vypnout?

SaulGoodman

Velké a barevné infopanely, co opravdu využívají ten výřez Solarisů – to je něco, o čem si v Praze můžeme nechat zdát.

ceryyy51

ano, kéž by byly i u dpp

Pan průvodčí

V tomto je Praha opravdu hodně pozadu. Osobně bych celkově řekl, že je MHD v Praze dobrá, ale přeceňovaná. Veřejná doprava totiž není jen o frekvenci spojů, která je v Praze celkem slušná. O to nic. Ale informační systém ve vozidlech nebo na nich ? Velký špatný. O přestupních vazbách na jiné linky a nedejbože v reálném čase ? Nehrozí. Jízdní řády také nezměnily vizuál za posledních 25 let.
Barcelona nebo Paříž dokáže na jízdní řády dostat i orientační mapku s přestupními vazbami.

Mimopražský

Tady dráždíte hada bosou nohou. Co vymyslí Ropid, jenpřece to nejlepší a nejgeniálnější v celém Vesmíru.1

MHD

Zastávky v v zapadlých obcích v Jablunkově mají LCD displej s odjezdy a pěknou grafikou. U nás v Pze se s prodloužením tramvajových tratí instalovaly mega tabla na 2 řádky textu. V zastávce Sídliště Libuš dokonce 2 vedle sebe. Jedno umí jen autobusy, druhé jen tramvaje. Trapné.

Paolo

Ja jsem okraj Prahy a kdyz cekame bus nemame ani pristresek a nejsme jediny v MC – bus k metru ma ve spicce bezne spozdeni 15-45 min u int 30 min… takze tam stojime ne jednou jako ko a tohle nedopovim

SYN

Jo, takovejhle jízdní (ne)řád ani není potřeba vyvěšovat, stačí nápis grafiťáka: Až přijede, tak tu bude!

Martin

Souhlasim, alspon v nekterych regionalnich spojich ukazuji navazne linky, nepr. 375… ale to co se zobrazuje na led panelech se vejde do klasickych ledkovych dvoradkovych displayu…

MHD

Za to že je Praha pozadu je zodpovědný ředitel DP odd. povrch. Zastaralé jsou i zastávkové sloupky, informace o odjezdech atd.

praktik

A jéje: už zase tady má někdo „žízeň“ na Honzu Šurovského …
Výkřiky vašeho typu ovšem nic neřeší – nemáte místo hloupé personifikace raději nějakou aspoň trochu realistickou radu, jak ten problém co nejlépe a nejrychleji odstranit, když zjevně nepůjde o levnou a technicky snadnou záležitost (a to i při rekonstrukcích jiných zařízení v předmětné lokalitě)?

PN-001

No, pro začátek by stačilo přestat trvat na nečitelných, zastaralých a překonaných oranžových panelech a pokud není vůle po barevných panelech, tak alespoň dopravcům nařídit kupovat bílé, které vypadají lépe a hlavně, jsou milionkrát lépe čitelné a to za prakticky stejnou cenu, jako ty oranžové starožitnosti. Pak bych možná i uvěřil, že je zájem se současným skanzenem něco dělat. Ale ne, ono se bude dál dogmaticky trvat na něčem, co se dohodlo za jiné situace na trhu, kdy k oranžovým panelům v podstatě neexistovala cenově a kvalitativně srovnatelná alternativa. Tyto časy jsou dávno pryč a ROPID s DPP by se… Číst vice »

SYN

Dostupným zobrazovacím prostředkům je potřeba se rozumně přizpůsobit a VYUŽÍT je, a ne si hrát na styl „rádi bysme to udělali cool ale nemáme na to, takže jsme sem prskli aspoň něco ať to není prázdné“ Ale zase se utěšte, nejste na tom sami takhle, třeba u nás v Brně dodneška nepochopím když jsou běžné (ani hlavní, ani zapadlé) stanice vybavovány LED (červeným) který zvládá rozumně tři řádky textu, tak kterýho „tvůrce“ napadlo zobrazovat (jeden řádek zabírá permanentně datum a čas, hm OK sice bych to tam nemusel mít celý čas ale budiž) když danou zastávkou projíždí i jen pouhé… Číst vice »

danaceks

Zato Pardubice nejsou schopné koupit ani 18m…

Šejdr

Nemají to kde servisovat a do velké investice na kompletní rekonstrukci údržby se jim celkem pochopitelně nechce. 31 let jsou bez 18metrů a tomu jsou přizpůsobené všechny prostory včetně lehké a těžké údržby. 15metrový vůz se tam přesně vejde, 18metrový ani omylem.

Jan Tichavský

Nemohli by si to nechat servisovat v Hradci? 🙂

Rejpal

To by pernikáři nerozdýchali. 😁

Jiří Kocurek

Přetahy by byly vcelku dost drahé

Kuba

Parciály s trochu větší baterkou by to z Bohdanče do Plačic dojely 😀 Ale i to by se finančně nevyplatilo.

danaceks

Ale to jsou všechno jen výmluvy. Pardubice mají velký problém s auty, takže kdyby se jim opravdu chtělo, tak všechno jde. Kapacita MHD je nedostatečná a nové 12m trolejbusy jednoduše nepojmou tolik lidí jako staré vyřazované 15m…

gitare3

Tomu rozumím, jen pak nechápu, proč mají Pardubice stále tak málo těch 15 metrových vozů.

martin749

Protože je problém se poskládat do vozovny.

Kuba

15m se aktuálně vyrábí snad jen Urbino LE elektrobus a Iveco Crossway LE. Takže bude i výhledově problém čím nahradit 28Tr. A za další, i u těch současných 28Tr chybí v Pardubicích nějaká koncepce, na které linky či vybraná pořadí/kurzy je nasazovat. Takže k čemu pak ty 15m jsou, když se nelze spolehnout, že na dané lince nebo na vybraných spojích, kterými člověk pravidelně jezdí budou 15m nebo se bude mačkat v 12m.

SYN

Tak jako, pokud celých 31let očekávali že 18m nebudou „nikdy potřebovat“ tak potom jooo… jinak ty servisní prostory normálně jde udělat natolik modulární aby tam vešly různé délky ne??
Ale pokud raději hrajou hru „nemáme dlouhé vozy protože se nám nevejdou“ „neděláme dlouhé haly protože takové vozy nemáme“ a zpět na krok1 „nekupujeme dlouhé vozy protože bysme je neměli kam dát“ tak to bude zabitý navždy…

SYN

Ale pokud jim 15m všude kde potřebují projede, tak POTOM to až tak tragický problém být nemusí… „na metr“ je sice 15m trochu dražší, ale zase nemívá problém s trakcí 🙂

martin749

Když v Pardubicích nejsou schopní postavit pořádně zastávky ani pro 12 metr.

Luke

A mít občasnou MHD jako v Hradci Králové s kloubovým vozem fakt nechci.

SYN

Tak asi ano, ale bude to vycházet dráž… hodně hustý interval krátkých vozů je z hlediska cestujícího docela fajn, otázka je jednak co při nepravidelnostech (při intervalu řádu 5min se třeba i jen dvouminutové zpoždění projeví citelně plnějším spojem, tím se prodlužují pobyty, ztráta se zvyšuje, plnost narůstá až se spoj „sjede“ s následujícím a to už máte desetiminutový interval, a musíte vybírat při nastupováni který je „fuj“ a v kterým je místo… Prostě – když už teda, tak proč ne krátký interval kapacitnějších vozů? Dražší už jen o „kousek“, ale líp odolný krátkodobým výkyvům, viz různé skupiny cestujících jako… Číst vice »

Šejdr

To je bohužel rozhodnutí magistrátu, který kdysi dospěl k názoru, že DP nemá právo na zastávkách ovlivňovat cokoli kromě jízdních řádů. I ta čísla linek na označnících má DP zakázáno měnit – pokud se třeba při výměně JŘ na zastávce ukáže, že na označníku je něco špatně (např. se některé číslo linky odlouplo), tak to zaměstnanec DP nemůže opravit, ale pošle se oficiální žádost a další firma extra přijede nalepit kousek samolepky na označník.

Jaaa

To vypadá zas jako kšeftík pro známého…