Cestovní ruch Doprava ve městě Tramvaje Zprávy

Obrazem: Novou vyhlídkovou tramvaj T3 si lze pronajmout za 7700 korun na hodinu

Tramvaj T3 Coupe. Autor: DPP
Tramvaj T3 Coupe. Autor: DPP

Dopravní podnik hlavního města Prahy přidal do svého vozového parku unikátní tramvaj. Vůz s označením T3 Coupé vznik kompletní přestavbou klasické „té trojky“. Nový vzhled navrhlo studio Anna Marešová designers. Podnik chce částečně otevřený vůz využívat ke komerčním jízdám a vlastní propagaci.

Tramvaj postavili v dílnách DPP v Hostivaři. „Naše opravna tramvají, navzdory současnému nedostatku pracovních sil, dokáže realizovat i takto unikátní kusovou výrobu. Bez zápalu našich zaměstnanců pro tento skvělý projekt by to rozhodně tak snadno nešlo,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

Designéři se inspirovali především původní T3, pro nápady ale chodili i do starších typů tramvají. Součástí interiéru je i bar, který vychází z tramvaje T1, kde podobný pultík sloužil pro prodej jízdenek. Dalším výrazným prvkem jsou střešní okna, která připomínají legendární autobus RTO.

Právě sehnat skla na okrajové části střechy bylo údajně na celé přestavbě to nejtěžší. V tuzemsku se nakonec našla jediná firma, která otvory naskenovala, samotná výroba skel pak probíhala v Turecku. Podlaha je dřevěná a připomíná lodní palubu, čímž souzní s námořnickou modří karosérie.

Nyní se mohou cestující tramvají svézt v rámci přehlídky Designblok, která probíhá na pražském výstavišti. Po Designbloku bude vyhlídková tramvaj T3 Coupé sloužit pro zážitkové a komerční jízdy, které bude vypravovat vozovna Střešovice.

Obsaditelnost vozidla je 31 osob, cena za pronájem na hodinu bude činit 7700 korun s DPH. Komerční provoz DPP očekává od poloviny letošního listopadu.

20 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Nedotažené v detailech…takže designový paskvil. Jak někteří zmínili, je fajn pít pivko, ale kam si odskočit – to jako budu močit z okna nebo jak…možná proto je část vozu bez prosklení 🙂 ? Sedačky za sebou jsou totální blbost. A není se kde držet…

    Přitom třeba v Krně tuhle věc zvládli celkem obstojně – https://www.youtube.com/watch?v=8ZZzqWsrhuw

    • Jenže „klóbák“ je větší, takže se tam i nějaký chemický záchod vejde snáz – navíc to v Krně asi do značné míry (spolu)financoval výrobce těch patoků, které tam nabízejí.

    • Na „Aktuálně.cz“ píší o designérce, která se na projektu té přestavby podílela, toto: „Anna Marešová zaujala především designovými erotickými pomůckami. Za kolekci Venušiných kuliček získala i prestižní ocenění Red Dot. Za bakalářskou práci v rámci projektu Tramvaj pro Prahu obdržela cenu Národního technického muzea.“ …

    • Těžko – to byste za 250 Kč na osobu a hodinu nájmu (při plném obsazení) chtěl příliš …

  • Interiér mi připadá neútulný, uspořádání sedaček nevhodné. Lepší by bylo uspořádání do čtyřky se stolkem, samozřejmě záclonky, zatmavená okna a klimatizace.

  • Mě se to líbí.Kdyby každá rekonstrukce ze 60tých let byla takhle supr, nemám nic proti.Jestli to vydělá,to uvidíme.Dobry nápad! 🙂

    • Celý projekt byl nakonec levnější, oproti původním předpokladům. Chtěl by jste takovou tramvaj taky, nebo proč Vás ta cena tolik zajímá?

      • U organizací hospodařících s veřejnými prostředky mě docela zajímá účelnost jejich vynakládání. Obzvlášť pokud se jedná o profláknuté dojné krávy.

        • Ono se to vrací přímo i nepřímo. Je to taky skvělé PR do světa, vyhlídkové a speciální jízdy mají dlouhou tradici, každý den vyjíždí několik historických souprav, sám jsem si objednal T1 na svatební jízdu. Na rozdíl od běžného jízdného si Střešovice na svůj provoz vydělávají bez doplatků z městské kasy.

  • Vyhlídková tramvaj se sedlama do uličky – to se někdo hodně zamyslel. Místo kolem sebe budou lidi čumět na sebe.
    U 13T/14T to každý kritizuje a tady to máme zas.

Newsletter

Partneři