cargo

Obrazem: Nové království Jana Šatavy. Railway Capital si pronajala rotundu ve Veselí

Depo Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Železniční podnikatel Jana Šatava má novou základnu. Jeho společnost Railway Capital si pronajala od Českých drah rotundu s točnou ve

Železniční podnikatel Jana Šatava má novou základnu. Jeho společnost Railway Capital si pronajala od Českých drah rotundu s točnou ve Veselí nad Lužnicí, kde mimo jiné přestavuje slovenské poštovní vagony na cyklovozy pro šumavské lokálky. Předtím ale bylo potřeba paprsky kolejí doslova vysekat z džungle náletových dřevin.

Firma využívá starší polovinu depa, u té novější se už před lety zřítila střecha. Uvnitř má depo místy až přízračnou náladu nějaké verneovky. K vidění je zde například velký německý rychlíkový vagon z 30. let, který Railway Capital vyvezla na žádost majitele ze zkrachovalých železničních strojíren v Českých Velenicích.

Našel se tu i nákladní vagon z majetku Depa historických vozidel, kterému rotunda patří. Dělníci na něm nalezli rok výroby 1879. Šatava kolem jeho loukoťových kol krouží s nadšením, ačkoliv vozík zabírá místo. „Přeci ho nevystrčíme ven na déšť,“ říká.

Veselí nad Lužnicí se stalo jeho druhým zázemím, kde nyní v montérkách tráví většinu času. Ústředí firmy je v historickém Křižíkově depu v Táboře, které společnost odkoupila a zrekonstruovala.

Slovenské poštovní vozy se zanedlouho promění v cyklovozy.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářProměna ve vagon na kola.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí cyklovůz.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPoklad. Nákladní vagon z roku 1879 z majetku DHV.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPoklad. Nákladní vagon z roku 1879 z majetku DHV.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPoklad. Nákladní vagon z roku 1879 z majetku DHV.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInteriér rychlíkové vagonu 1. třídy z 30. let.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInteriér rychlíkové vagonu 1. třídy z 30. let.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRotunda Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBývalý vůz Slovenské pošty před rotundou Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOdstrojený a připravený na přestavbu.
Autor: Zdopravyy.cz/Jan ŠindelářNovější polovinu depa nechaly České dráhy spadnout.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMísto pošty bude vozit kola.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPůvodně osobní vagon z 20. let je v majetku ČD Cargo.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo Veselí nad Lužnicí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář