Obrazem: Nové BEMU od Škody, Vectrain a jednotky pro Polsko. V Gdaňsku začala největší železniční přehlídka
Jednotka Stadler Flirt pro Trenitalia, jednotka Elf od Pesy pro Lodž a Newag Impuls. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Z Česka se na veletrhu Trako představuje přes 40 firem.
Já docela rád jezdím i Impulsem, ale musím říct, že je opravdu časté, že jsou některé z dvěří mimo provoz.
Tvrzení není pravdivé: „Letos jde poprvé v historii možné dojet na veletrh z Česka přímo díky loni zavedeným spojům Baltic Express. “ Ještě loni jezdil Sobieski z Vídně do Gdyně zastavující na obvyklých EC zastávkách na trati Břeclav Bohumín.
Úsek Břeclav – Bohumín je totiž čistokrevná Asie, takže je to správně.
Díky za upozornění
Já jsem zvědavý na ten vagón 1.třídy. Pokud jsem pochopil dobře, tak to má být prototyp z 300-kusové objednávky s upraveným interiérem. Snad se povedl!
Srovnání s CJ bude jistě zajmavé.
To wagon drugiej klasy. Na Rynku Kolejowym można już zobaczyć zdjęcia wnętrza
Jsou tam vylepšení, ale rozhodně to není ten radikálně nový interiér, který nám byl slibován. Už jsem slyšel zklamání ohledně vozu FPS 2. třídy.
Čím se vlastně liší 690.0 od 690.2? Nebo to zatím nebylo zveřejněno?
Tím, že už není třeba se tvářit, že 690.247 je skoro to samý, jako 650.246.
Je fakt, že tyto fígle MS kraje mě mohly napadnout 🙂 Ale třeba vidím chybějící jedny dveře na boku, tak jestli tam není ještě něco dalšího.
Dle wiki tam má být150 sedadel (690.2 má 140 sedadel), což by odpovídalo těm dveřím (i když já tedy na té fotce nejsem schopen chybějící dveře poznat).
Tady už ty chybějící dveře poznat jde: https://tinyurl.com/yc89nn5z
Z té fotky to jde rozeznat hodně těžko, ale v nedávném videu pro časopis ABC z továrny Škody Transportation je to na jedné z rozpracovaných jednotek vidět lépe, viz odkaz.
https://youtu.be/GT5TX3_BKqQ?feature=shared
Na posledním obrázku není Alstom Lint, ale Bombardier Talent 😉
A je zajímavé, jak po skoro 30 letech vypadá pořád skvěle.
Kolika vlakům (ale třeba i autům) se to povedlo, po tak strašně dlouhé době vypadat pořád moderně … palec nahoru designérům co ho dělali.
On i ten Elf vypadá dobře, ale všechny ty vroubky na čele jsou dobré na to, aby se v nich držel bordel a špína – takže bude dost těžké to čelo udržovat čísté – na tohle tvůrci Talentu mysleli.
Souhlas. Bohužel pokud vedle sebe postavím Talenta či Desiro a Pantera a zeptám se železniční nepolíbeného člověka, které vozidlo je mladší, tak hádejte co odpoví…
Panter?
U této generace pantera se nepovedla ta světla. Vím, že někomu se líbí „dravý“ výraz, ale je to takové samoúčelné a ty šrouby křičí do dálky „my tady nejsme!“
Naštěstí u nové BEDMU pro RJ už to zase vypadá trochu lépe. I tak je to docela konzervativní design.
On tu jednotku nevyvinul dokonce ani Bombardier, ale Waggonfabrik Talbot 🙂 TALENT je zkratka pro TALbot LEichter Nahverkehrs-Triebwagen.
Myslím, že s tímto konkrétním kusem mimo jiné jezdil Regiojet na západním Slovensku.