Obrazem: Nové BEMU od Škody, Vectrain a jednotky pro Polsko. V Gdaňsku začala největší železniční přehlídka
Jednotka Stadler Flirt pro Trenitalia, jednotka Elf od Pesy pro Lodž a Newag Impuls. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Z Česka se na veletrhu Trako představuje přes 40 firem.
Bude umět 690.0 komunikovat s 690.2, nebo již tradičně „nebylo požadováno“ a tak to bude další kus do panteří rodiny, která spolu nemluví?
Jen k Vectrainu:
https://www.facebook.com/photo?fbid=1288624676608160&set=a.700285162108784
Divím se, že se neporadili napřed se Stránským a spol. Ten by jim fumdovaně vysvětlil, že jsou to idioti a on tomu rozumí líp, že netrakční jednotky jsou nesmysl a nikdo je přece nechce.
Samozřejmě že fundovaně. Překlep. 🙂
Stránský by se nejdřív prosím zeptal, jestli to je na 200, nebo na 230. Na 200 to má smysl velký, na 230 to niche. Bych se i zeptal osobně, ale obávám se, že mi to nikdo z těch lidí od Siemensu neřekne. 🙂
Ale tak třeba si ten brzdný gamma model dráhy zaplatí/domluví si to se Siemensem, jen to je prostě dost nákladné, protože se musí vytvořil holt celý model, no. Hromada zajímavé Hardware in the Loop, Software in The Loop práce, na které se třeba i ten nenáviděný… ale nic.
Tak občas to někomu přijde zajímavé, tak to koupí. Ale Railjet 3. generace už netrakční není.
To že ten KISS někdo nazval 3. generací ještě neznamená že už nikdo nikdy neobjedná tu 2. generaci, ne? Je to označení dopravce, ne výrobce/výrobců. Zrovna nedávno se tu psalo že se ČD chystají poptávat něco co hodně připomíná railjet 2. generace…
Nemá to jiné baterie od jiného výrobce?
Já docela rád jezdím i Impulsem, ale musím říct, že je opravdu časté, že jsou některé z dvěří mimo provoz.
Tvrzení není pravdivé: „Letos jde poprvé v historii možné dojet na veletrh z Česka přímo díky loni zavedeným spojům Baltic Express. “ Ještě loni jezdil Sobieski z Vídně do Gdyně zastavující na obvyklých EC zastávkách na trati Břeclav Bohumín.
Úsek Břeclav – Bohumín je totiž čistokrevná Asie, takže je to správně.
Díky za upozornění
Já jsem zvědavý na ten vagón 1.třídy. Pokud jsem pochopil dobře, tak to má být prototyp z 300-kusové objednávky s upraveným interiérem. Snad se povedl!
Srovnání s CJ bude jistě zajmavé.
To wagon drugiej klasy. Na Rynku Kolejowym można już zobaczyć zdjęcia wnętrza
Jsou tam vylepšení, ale rozhodně to není ten radikálně nový interiér, který nám byl slibován. Už jsem slyšel zklamání ohledně vozu FPS 2. třídy.
Oproti obrázkům trošičku zklamání, souhlasím. Ale zas tam jsou prvky, které mě zaujaly (osvětlení, větší pocit sourkomí v kupé…)
Jak je níže, je to dvojka a dle fotek nic moc…
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jaki-jest-nowy-wagon-fps-h-cegielski-dla-pkp-intercity-zdjecia-124863.html#google_vignette
Tím, že už není třeba se tvářit, že 690.247 je skoro to samý, jako 650.246.
Dle wiki tam má být150 sedadel (690.2 má 140 sedadel), což by odpovídalo těm dveřím (i když já tedy na té fotce nejsem schopen chybějící dveře poznat).
Tady už ty chybějící dveře poznat jde: https://tinyurl.com/yc89nn5z
Na posledním obrázku není Alstom Lint, ale Bombardier Talent 😉
A je zajímavé, jak po skoro 30 letech vypadá pořád skvěle.
Kolika vlakům (ale třeba i autům) se to povedlo, po tak strašně dlouhé době vypadat pořád moderně … palec nahoru designérům co ho dělali.
On i ten Elf vypadá dobře, ale všechny ty vroubky na čele jsou dobré na to, aby se v nich držel bordel a špína – takže bude dost těžké to čelo udržovat čísté – na tohle tvůrci Talentu mysleli.
Souhlas. Bohužel pokud vedle sebe postavím Talenta či Desiro a Pantera a zeptám se železniční nepolíbeného člověka, které vozidlo je mladší, tak hádejte co odpoví…
Panter?
U této generace pantera se nepovedla ta světla. Vím, že někomu se líbí „dravý“ výraz, ale je to takové samoúčelné a ty šrouby křičí do dálky „my tady nejsme!“
Naštěstí u nové BEDMU pro RJ už to zase vypadá trochu lépe. I tak je to docela konzervativní design.
Naprostý souhlas. Geniální vlak! Jsem zvědav na interiér.
On tu jednotku nevyvinul dokonce ani Bombardier, ale Waggonfabrik Talbot 🙂 TALENT je zkratka pro TALbot LEichter Nahverkehrs-Triebwagen.
Myslím, že s tímto konkrétním kusem mimo jiné jezdil Regiojet na západním Slovensku.
Áno, táto jednotka jazdila na trase Bratislava – Komárno pod hlavičkou dopravcu RJSK.
Návrh pochází od Alexandra Neumeistera a jeho spolupracovníků.
Kromě Talent 1 navrhl také
Desiro Classic,
Transrapid,
ICE 3 (Velaro),
Shinkansen 500,
ICE T/TD,
MVG C (Metro Mníchov) a
Hitachi Super Express (GB).
Pro mě je to z hlediska kvality a designu vrchol přelomu tisíciletí. Na všech návrzích je jasně vidět jeho rukopis. Tento přelom tisíciletí je obecně známý svým nadčasovým designem.
https://www.alexander-neumeister.com/
Neumeister působil ve stejné době jako Patrik Kotas. Ten navrhl metro M1 pro Prahu – úspěšný design, který však ve srovnání s MVG C působí starším dojmem. MVG C pro Mnichov se dodnes vyrábí v modifikované podobě.