Obrazem: Nové autobusy pro PID i Třebíč nebo Brno. Czechbus bude už jen jednou za dva roky
Elektrobus SOR NS 12 Electric pro Bors Břeclav, který ho nasadí v třebíčské MHD. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Iveco předává na veletrhu první elektrický Crossway pro tuzemského zákazníka.
Já jsem tam viděl i jiné autobusy než PID a mnoho dalších zajímavostí. Nejhezčí,ale koutek RTO klubu.
Ještě nám to do Brna ani nedorazilo a už se těším až se budou vyřazovat… to se SOR zase předvedl, humus
A co by jste v této délkové kategorii chtěl jiného??
Tak snad bude ročník po přestávce o to výživnější!
Podle soupisu exponátů letos skutečně není moc o co stát, snad jen to Citaro GÜ, jinak skoro vše už nějakou formou vystaveno bylo třeba loni, to byl docela napěchovanej ročník.
Loni to též bylo nic moc. Už tam nebývá Solaris ani
Za mě loni i letos naprostá bomba.. co by jste tam chtěli víc? Já tam měl vše.
Na ty elektrobusy v třebíčských kopcích jsem velmi zvědav. Věčná škoda, že trolebusy onehdá nedopadly.
No jo, ale představte si to dneska – ráz krajiny, panorama…znáte to…
Třebíč je už dost daleko od Prahy, ne?
Dost na to, aby dokázali vyměnit starej most za novej…
Však tam několik mostů bylo měněno – 2016 Podklášterský (několikaměsíční skluz), 2024 v Poušově (tam po cca 2leté uzavírce „Baileyho“ mostu pro silniční dopravu po zjištěném havarijním stavu).
To bude komedie stačí vyject z nádraží autobusového třeba na Pražskou Borovina a tipuju že bude ručička na elektrické baterie na 50%.stoupani cca 45 stupňů
45 stupňů nemaj ani v San Franciscu
Přičemž stoupání 50 % je jenom 30 ° sklonu. Alespoň teda v technické praxi, kdy se 1 m vodorovně a 5 cm dolů uvažuje jako 5% klesání (je to tangens). K vytyčení stačí vodováha a metr. Podíl převýšení vůči přeponě by se vytyčoval dost obtížně.
Nejen Třebíč
Švýcaři s tím chtějí jezdit přes průsmyk
https://www.postauto.ch/en/about-us-and-news/news/2023/%E2%80%8B%E2%80%8Bnew-postbus-route-between-saanen-and-jaun
V jedné věci to škoda není – byly plánovány v době, kdy třebíčská MHD vůbec nevyužívala podjezd v Nádražní ulici (přes ten začala jezdit až od roku 1995, tehdy coby dočasná objížďka při cca 15měsíční neprůjezdnosti trasy okolo nemocnice, kdy už nemohl být pro silniční provoz průjezdný železniční přejezd, ale ještě nebyly hotovy západní rampy nadjezdu). Pak už tudy MHD jezdit nepřestala a od roku 2012 tudy jezdí jedna z páteřních linek č. 1 – ovšem na té lince nesměly jezdit plynové autobusy (kterých v Třebíči jezdilo až 5, a to v letech 2009 – 2016) a stejně tak tudy… Číst vice »
Třebíčská MHD bych řekl je naopak vzhledem k velikosti města využívána dost solidně. Můžu to srovnat s Pískem, protože to tam znám – město sice o něco menší (31 tisíc obyvatel), ovšem MHD tam opravdu využívá „jen pár důchodců“. Písek je na rozdíl od Třebíče vesměs v rovině.
EDIT: koukám, že Třebíč se nám nějak zmenšila – podle Wikipedie má pouze cca 35 tisíc obyvatel. Já mám zafixováno, že by to mělo být téměř 40 tisíc.
Je to tak https://obyvateleceska.cz/trebic/trebic/590266
Z mého pohledu je to logické do té míry, že zpětně nechápu, proč pracovníci budované JE Dukovany byli v takové míře stěhováni právě do Třebíče, odkud je to k elektrárně pořád docela daleko (+ navíc „dukovaňácká“ sídliště byla budována na opačné straně města než je výpadovka směr Dukovany).
Jestli je ten pokles počtu obyvatel zčásti způsoben tím, že si pracovníci JEDU postavili dům (nebo koupili nějaký starší) blíže pracovišti, pak by mi to dávalo logiku.
Píšu o procentním přepravním podílu na vnitroměstských cestách – tzn. ve srovnání s ostatními možnostmi, např. s auty. Ostatně viz intenzity automobilového provozu na hlavních silnicích ve městě ve srovnání se stejnými silnicemi o pár km dál mimo město.
S čímž se nevylučuje to, když, zejména ve špičce, jedou busy solidně zaplněné (ovšem kdy ta špička končí – už cca v 16:30 h a pak už 2x méně spojů; o víkendech jen mizerný 30min. interval a to jen páteřními směry; návaznost MHD na vlaky od/do Jihlavy veškerá žádná, obsluha obchodních center na jihu města téměř žádná atd. atd.).
Ano, ty oboustranné nepřípoje mezi vlaky a autobusy o víkendu (ve všední dny to vesměs jde) jsou na pěst. Přitom by stačilo tak málo – posunout jízdní řád o 15 minut, aby autobusy byly na náměstí ne v X:15 a X:45, ale v X:00 a X:30.
Pak by to zase nevycházelo k/od R směr Brno.
No a pak je další řešení – 15min. interval namísto 30min.
I to je jedna ukázka nízkého přepravního podílu – o víkendu 1 spoj za 30 min., i kdyby v nejsilnějším úseku s 30 cestujícími, tzn. přepočteně 1 cestující za minutu.
Srov. s tím, kolik lidí za tutéž dobu v rámci města jede autem (např. právě do obchodních center, kam jede pár spojů za celý den).