Obrazem: Nová estakáda i zastávky. Práce na trati Bubny – Výstaviště jsou v plném proudu

Práce na modernizaci železniční trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště Foto: PIDPráce na modernizaci železniční trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště Foto: PID

Modernizace začala letos v lednu, vysoutěžená cena je 3,8 miliardy korun.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Cena 300 milionů za 100 metrů je pěknej tunel – bez debat.

Juraj

Opět, čím – kromě pocitů – je to podložené?

Majkl

Z projektu Bubny-Zátory vyplývá mimo jiné, jestli se nepletu, že bude zbořena elektrárna Holešovice kromě historické původní budovy a tam vznikne několik nových bloků budov, že bude zbořena celá budova žst P. Holešovice a místo ní bude náměstí a výstup z metra k vlakům a business centru k řece tzv. mokrou nohou. Zajímavé.

ušatá

To snad ne. Navíc Elektrárna je současně teplárnou.

Pako

„Nyní stavbaři intenzivně pracují také v místech, kde ještě donedávna stával železniční most z konce 19. století. “ Cože? Kde jste, staromilci, rekonstruktátoři, zachovávači, estéti, radiči, mostaři s VŠŽ? Tady se zboural most. který by starší a vzácnější než ten pod Vyšehradem a nic. Proč nebyla jeho ocelová konstrukce z 99% vyměněna, aby mohl dále sloužit? Proč nepřijel šikovný profesor ze Švajcu a neřekl nám tu něco moudrého? Proč nebyla udělána úplně přesná kopie o jednu kolej širší? Proč nebyla zachována spodní stavba? Proč byl narušen výhled na Park Juldy Fuldy? Kde jsou petice? A co na to UNESCO? Mlčí?… Číst vice »

laska

Dané území není součástí městské památkové rezervace, most není kulturní památka. Velmi jednoduché.

PetrH

Aha, tak hlavně, že se v té MPR mohla postavit třeba magistrála 🙂

laska

Tak určitě!

PetrH

Podívejte se na mapu, kam sahá ta vaše městská památková rezervace. Je v ní značný kus magistrály a to nemyslím stávající ulice, ale tu betonovou estakádu od Hlavního nádraží dál.

KIV

Území je v MPZ.Dejvice, Bubeneč, horní Holešovice!
Pokud vím, v MPZ platí fakticky ta samá pravidla jako v MPR. Fakticky nahrazuje ochranné pásmo MPR.

Tomáš Záruba

A co ten „zapomenuty“ kousek na Stromovku?

Vašek

Kolik bude v ,,nových“ Bubnech kolejí?

Jarda Š.

Jen 4, bude to fakticky jen zastávka za odbočkou. Resp. sdružené zastávky na dvou tratích. Jedno nástupiště ostrovní a dvě boční.

Vašek

Děkuji.

Nepovim

Postaví se rovno i severni vestibbul metra Vltavská? Nebo se nejdřiv ten prostor zastaví, aby se zjistilo, že je potřeba?

Jelen

Jsme v Praze, takže se určitě postaví až o hodně později, než bude potřeba.

Zbynek

Nastesti v Praze jsou u vesel uz i jine strany nez ODS a ANO.

Adamicz

Vypadá to, že se postaví až po dokončení první etapy budovy nádraží. Uvedení do provozu nové stanice v roce 2025 a dokončení nového severního vestibulu v roce 2027:

https://zasobnik.poladprahu.cz/index.php?option=com_zasobnik&view=record&id=476

Juraj

Jak píše Adamicz, má tam být příprava na severní vestibul, ale samotná stavba zatím ne. Tam ostatně bude úplně jiný investor.
Ta potřeba hodně vzroste ve chvíli, kdy se do nových baráků začnou stěhovat a lidé a když/pokud se zrealizuje nová TT Dělnická.

Packo

Packo

Packo

Termíny se oproti článku o rok posunuly, podle mapky se od r.2026 plánuje stavba tří úseků..

Aleš M.

Myslím si, že násep by byl vizuálně mnohem vhodnější / a levnější/ než estakáda, která jen přinese masu betonu do přírodně ceněné lokality a bude nechtěnou plochou pro další stupidní sgrafiti….

Jelen

Proč? Mosty jsou lepší, snižují bariérovost dopravní stavby. Graffiti budou vždy a všude, tomu se bohužel zabránit nedá.

Antonín

Graffiti také nesnáším, ale před nedávnem jsem byl v Mnichově a podcházel u řeky betonové mosty, pilíře byly s graffiti, ale jakými – to byla umělecká díla – dravý pták přes celý pilíř, květiny apod. To by mi nevadilo, bohužel ale u nás….

Jelen

Mně se graffiti celkem líbí, pokud tedy nejsou na vlacích. Pořád lepší barevná, než šedá zeď.

ldx

Někteří nedouci nerozlišují mezi graffiti a tagy. To je přitom diametrální rozdíl…

Twix

Vešel by se tam vůbec na šířku násep pro dvoukolejnou trať? Co je ta přírodně ceněná lokalita? Ve Stromovce estakáda nebude. Násep se sice nedá posprejovat, ale zase bude zarůstat a bude poházený bordelem, jak jsme ostatně viděli přímo na dosavadním náspu.

Vašek

Násep vydrží sto a více let na rozdíl od dnes stavěných mostů.

bkv

A to máte něčím podložené nebo jste to jenom tak plácnul?

Jiří Kocurek

Dnešní násep touhle logikou dozajista nepřežije 20 let. Dneska už totiž nikdo neumí udělat ani tu správnou žulu!

Aby totiž prokázal, že umí, musel by mladý kluk mít 40 let praxe! Ideálně s lopatou, teprve potom co naháže pás set tisíc tun lopatou do míchačky, tak teprve potom pochopí, co to je Zb – rameno vnitřních sil.

pony

Prirodne cenene centrum Prahy?

Adamicz

Estakáda je v tomto místě vhodnější především kvůli urbanistickému hledisku plánované nové čtvrti, omezí se tak velká bariéra, kdy byly Holešovice z velké části rozdělené železniční tratí na dvě části.

A připojuji se k otázce na vámi zmíněnou přírodně ceněnou lokalitu, tím byl myšlen onen zanedbaný brownfield bývalého nákladového nádraží?

Grossák

Na závěr přijde na řadu úsek Dejvice – Veleslavín. Pokud vůbec.

Frantík

Snad se aspoň ten úsek na letiště postaví dřív… Komu bude vadit jízda po neelektrizované trati, může se svézt 119 na Veleslavín jako doposud.

ldx

Stejně tam budují trolejbusovou trať… Fakt zajímavý souběh, celkem joke. Asi nevěří, že tu trať na letiště někdy dokončí, tak pro sichr 😀

Filip Jirsák

Trolejbusová trať se tam buduje proto, že je jasné, že dotáhnout tam vlak bude ještě nějakou dobu trvat – a do té doby tam nemusí jezdit naftové autobusy. Takže trolejbusy si tam jistě své odslouží – a pokud by se železnice postavila výjimečně brzo, zařízení trolejbusové trati se dá využít jinde.

Sova

Nevadí, hlavně aby byly brzy dokončené koleje z letiště na Veleslavín a dalo se jezdit výhradně kapacitní dopravou. Ne jen narvanými busy.

Vladimir V.

Nějak mi v těch plánech chybí úsek Výstaviště-Dejvice-Veleslavín-Ruzyně. Tam to bude jezdit postrkem po staré trati?

Grossák

Od roku 2025 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně.

zyx

To se v článku sice píše (a pravděpodobně to je informace of SŽ) ale schvalování dokumentů a připravy tomu plánovanému termínu nenasvědčují.

Tomáš H.

Hm. “Od roku 2025 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně.”

By mě zajímalo co si pod touhle větou asi tak představit. Ten slavnej tunel asi těžko.

Frantík

Takže i Praha bude mít svou obdobu „za dva roky“ ?

Tomáš H.

V případě železnice na letiště už jí dávno má. Jenom tomu neříkáme “za dva roky”, ale “již brzy”.

Avoda

Tak 3,8 mld. za tohle, nebo 3,4 mld za rekonstrukci v Havířově…?!
Však on Zajíček dá pozor, aby kapříci putovali, kam mají…

Juraj

Jakou cenu by si představoval odborník Avoda za projekt tohoto rozsahu?

Bavíme se o sanaci celého území, likvidaci dožívajícího kolejiště, výstavby nové čtyřkolejné zastávky včetně dvou podchodů, bezbariérovosti a zastřešení; a pak fakticky novostavby dvoukolejné elektrifikované trati na estakádě, zakončené další zastávkou s velkými terénními úpravami. Samozřejmě plus technologie.

Georg

plus se to stavi na ricnich nanosech a uprostred velkomesta.

Avoda

Evidentně nepochopeno.

Ja přece vůbec nepolemizuji s cenou v Praze, ale ten Havířov je dvakrát předražený!

Juraj

Tak Havířov kromě budovy, podchodu, nástupišť, a celého kolejiště počítá i s náhradou traťového úseku a začleněním zastávky do obvodu stanice, tzn. kompletně překopat SZZ.
Třeba by to někdo uměl levněji, ale ten někdo se nepřihlásil.

Blzx

To je stejně dobré, do roku 25 se tam nebude jezdit kvůli estakádě a až se to postaví, tak se tam 10 let nebude jezdit, protože se (při troše štěstí) začne kopat další úsek. Škoda, že se to nedělá najednou

Faktura

Touhle stavbou se aspoň definitivně vyřeší t na Kralupy. Třeba Holešovice zastávka byla snad největší hrůza v Praze.

Blzx

To je určitě pravda. I Bubny, až se dokončí, tak budou hned super, šlo mi jen o tu část na Výstaviště

Platamon

Opravdu? Měl jsme dojem, že stavba končí před historickým mostem přes tramvaj = na 091 se jen přesune zastávka z humusu k metru, ale zůstane nereko úsek (jen záplatovaný) Ho.zastávka-Stromovka.

Grossák

Ovšem tato salámová metoda je pořád úspěšnější, než projednávání všeho najednou. Marných bylo 30 let.

Sch

Pokud se 2025 začne stavět, tak v roce 2028 bude možná hotovo po stanici Dejvice do té doby se možná vyřeší stavba tunelu nebo čeho a začne se. Výstavba tunelu takové délky je tak na 6 let včetně průzkumné štoly. Když se v roce 2028 začne je v roce 2034 hotovo a začne se jezdit. V tu dobu již bude 10 let stát estakada i zastávka Výstaviště, 10 let ji buď SŽ hlídat před vandly a udržovat. Dává vám to smysl? Mě ne. A že se vyřeší směr Kralupy a umožní výstavba na pozemcích nádraží Bubny, beru, ale za odbočkou… Číst vice »

Petr

Tak snad půjde za zastávkou Výstaviště nějak napojit provizorně stávající trať na novou a ta zastávka aspoň k něčemu bude…

Frantisek

Ne, položí tam jednu kolej doprostřed a bude se projíždět. 😉 Nebo ještě jinak – vlaky tam skončí a bude následovat náhradní tramvajová doprava Výstaviště – Špejchar – dojdi si sám. 🙂 Řekl bych, že napojení na jednokolejku bude to nejmenší.

původní Jakub P

AFAIK je tenhle usek po Vystaviste a ne az po Dejvice prave proto, ze za Vystavistem je posledni moznost napojeni na starou jednokolejku. Stanice Dejvice bude s tunelem presunuta do podzemi a k Hradcanske. Takze se nejspis muzem tesit na hezkejch par (desitek) let provozu Kladno-Veleslavin v elektrice a Letiste-Masarycka na baterky.

T679.2

Jaké plány jsou s památkově chráněnou vodárnou?

Člověk

Redakce cením vaší práci, ale upravte si prosím ty reklamy do nějaké pouzitelne meze, tohle se fakt už nedá. Vyskakují náhodně a na sobě, což vede k nechtěným klikum a záboru celé obrazovky, do toho ještě dostávám tu otravnou Adblock hlášku ačkoliv reklamy normálně vidím.
Kdyby byla možnost platit nějaké rozumné předplatné, klidně to místo toho budu klidně platit.

Jan Sůra

Předplatné bude během několika dnů, už se ladí jen platební brána.

Jarek

Oceňuji, pokud předplatné vypne všechny reklamy, tak hned kupuji.

Martin

Včera bylo pozdě, rád si zaplatím

Georg

kdyz nevite kolik? 🙂

Olda_údržbář

Teď vidím info o chystaném předplatném, omlouvám se za zbytečnou reakci.

JaŠm

Di do p.dele s předplatným. To by zdopravy.cz pohřbilo.

ldx

Proč jako ? Pokud to nebude blokační styl „premium“, pochopitelně.

ldx

Zkuste něco jiného než profláklý Adblock… Já s tím problém nemám. Ale konkrétní prostředek, dle mého názoru minimálně o třídu lepší, tady troubit nebudu.

rastr

Za mě je chyba to tam teď takhle stavět. Za pár let má vzniknout velká nová čtvrť a co pak se železnicí? Ptám se. To se jako zase zbourá? Jako docela vyhazování peněz, nemyslíte?

Zakon kaze

staci si projit uzemni plan

MirekK1

No tak… Ta velká obytná čtvrť tím získá rekonstruovanou železniční zastávku s krátkými intervaly vlaků do centra. Nebo budou všichni jezdit autem? Pardon, kolik dospělých členů rodiny, tolika auty… 🙂

Jelen

Nezbourá, je to v souladu s plány na tu novou čtvrť a bude to její součástí.

PavelX

Zajímalo by mě, zda pod estakádou bude rezerva pro někdejší plánovanou ulici Brazilská?

Pat

V územní studii Bubny-Zátory žádná Brazilská není. Bude ale prostor pro propojení Dělnické a Veletržní.

Franta

Ulice Brazilská měla jít paralelně s Argentinskou od Hlávkova k Trojskému mostu. Tedy ve směru sever jih. Ulice v územní studii v tomto směru je, ale respektuje tvar stávající zástavby. Obecně se má v rámci přestavby území Bubny – Zátory všechny mimoúrovňové křižovatky zrušit. Stáhněte si celou územní studii.
https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory

Franta

Dokument je zde (pozor 450 MB) https://iprpraha.cz/assets/files/files/575af8bf4f61fbe49be793dcbec85e86.zip
Teď je to ve fázi změny územního plánu. Jakmile se územní plán změní, tak už jednotlivé domy budou získávat územní rozhodnutí a stavební povolení. Bude pak už jen záležet na tom, jak rychle budou chtít developeři území zastavět a jak rychle se budou prodávat byty. Ale třeba podobná výstavba na Smíchově je prodaná vždy velice rychle. https://sekyragroup.cz/pages/developersky-projekt-praha5-smichov-city-sever

Pat

A to ulicí, která tam je myslíte Bubenskou, která už dávno existuje, nebo tu ulici kolem nového nádraží Bubny, která sice vede podél Argentinské, ale nemá napojení na Hlávkův most (mimo přes Argentinskou) a končí v jednosměrkách za ulicí železničářů.
Bude jenom Argentinská, Bubemská a nové místní komunikace.

Franta

Omlouvám se, máte pravdu. Myslel jsem, že tu Brazilskou plánovali právě v blízkosti Bubenské. Ale podle 11 let starého čĺánku měla být blíže Argentinské. Až od kolejí na východ. Ale jak se v článku píše, celé to mělo být podřízeno automobilovému provozu (i podle vizualizací) a napojení na magistrálu, což se během práce na územní studii opustilo.
Našel jsem tohle 11 let staré na Novinkách: https://www.novinky.cz/clanek/bydleni-misto-tunelu-ma-vzniknout-v-praze-bubnech-brazilska-ulice-175526