Obrazem: Nová dálnice mezi chmelnicemi a lesy. Podívejte se na dronové snímky z D6

Dálnice D6 u Hořesedel v září 2025. Foto: Jan Banán SvobodaDálnice D6 u Hořesedel v září 2025. Foto: Jan Banán Svoboda

Řidičům se dnes otevřely dva nové úseky dálnice D6.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davidoff

Uvidíme jaký bude přínos pro KV kraj.

David

Když by si tam nevolili bývalé pohraničníky a populisty… ta dálnice může pomoct, ale sama o sobě to zase nezvládne.

Stačí se podívat i na srovnání s Ostravský krajem… v KV pořád není vysoká škola ani rozumné pobočky, ti lidi už se prostě nikdy nevrátí.

Zbyněk

Na jednu stranu máte pravdu, ale nelze srovnávat MSK a KVK. Co třeba počet obyvatel?

Norbert

Tak je tam každoročně festival filmů. Tedy se tam ti herci, zpěváci a jiní snadněji dostanou.

Béďa Havránek

Pravděpodobně bude víc zahlcen kamiony.

PavelM

Problém toho kraje mimo jiné je, že na druhé straně hranice se pracuje za 2x až 3x karlovarské mzdové úrovně. Tohle žádná dálnice sama o sobě nevyřeší. Úspěchem bude, pokud Ti lidé, co se dokáží uplatnit v Německu budou utrácet ty vydělané peníze v ČR. Platí od dělníků až po lékaře. Po obou stranách hranice se jedná o českou či bavorskou/saskou periferii. Pokud tam chceme uplatnit lidi všech profesí pro rozvoj toho kraje, musíme snížit rozdíl mezd.

Daniel Jablonecký

Doufejme, že si toho místní jsou vědomi a že nebudou volit komouše nebo fašisty, aby jim za pomoci velkého bratra z východu zase ty hranice zadrátovali.

Marcel

Moc děkuji panu Svobodovy za jeho neskutečnou práci! Vaše videa jsem se naučil pravidelně sledovat. Kvalitu by Vám leckterý profik mohl závidět.

Klondajk

Plný souhlas, také připojuji díky

BananaDron

Děkuji. Já děkuji panu Aloisovi Kůrkovi z facebookove stránky dálnice D6, bez něj by vznikla videa jen z Krupé 😉👍

Petr

Pěkné to by se hodilo i do Brd.

Béďa Havránek

To je vtip, předpokládám.

Petr

Kdo zná v tomto území I/19, I/18, II/118 a II/114 to bohužel za vtip nepovažuje. Ostatně plánovaná D99 to jen potvrzuje.

Béďa Havránek

Znám to území velmi dobře, protože poblíž něho bydlím. Mělo by se postavit několik obchvatů (případně úpatní tunel pod Hřebeny) a striktně zregulovat nákladní tranzit. Je to území vysokých přírodních a krajinných hodnot, takže nějaká D99 je naprosto šílený nápad, který nesmí nikdy projít.

Petr

No já jsem Příbramák. A řeknu jen jediné „můžete poručit natáhnout kalhoty“ ale zastavit projíždění přes Brdy nezvládnete, stejně jako nezabráníte povodním. Čím dřív si to všichni uvědomí, tím lépe. Ano úpatní tunel by byl výborný, ale nikdo ho kvůli Brdům nezaplatí.

Fred Rooks

Myslím, že regulovat tranzit nad dvanáct tun je standardní opatření, které by v tomto případě mělo být zavedeno souběžně se stavbou přeložek v kategorii dvojkové silnice. Stavba dálnice by vedla pouze k destrukci bez přínosu pro veřejný zájem.

Petr

Požadavek obcí je ale v převedení tranzitu na jednotkové silnice a dálnice. Tato komunikace v této oblasti od roku 1998 chybí. K tomuto datu totiž byla degradována silnice I/30 v daném území mezi městy Zdice a Příbram na silnici II/118 z to z důvodu nevyhovujících parametrů. Přičemž již od 30. let 20. století je uvažováno s novou silnicí umožňující přepravu vojenské techniky v tomto směru. Což je i v souladu s požadavky velení logistiky NATO, jako požadavek na plnění Host Nation Support. Původně tato silnice byla plánovaná v trase Hořovice-Komárov-Svatá Dobrotivá-Obecnice-Příbram (Viz mapa ČR z roku 1946), Následně po roce… Číst vice »

Béďa Havránek

Zajímavé info. Civím do mapy a řešení nevidím jiné než obchvaty Libomyšle, Radouše, Bezdědic a Hostomic, tunel k Dobříši (protože Hřebeny nelze zdevastovat narovnáním a rozšířením stávající silnice) a obchat Dobříše.

Petr

Tunel na dvojce nikdo platit nebude. Navíc nejde obejít Dobříš, kde se postavili proti obchvatu jak severnímu, tak jižnímu. Ten průchod bych viděl jižněji a to směrem od Hostomic k Obořišti. Letos probíhalo i jednání o původní trase, tedy o té, která byla i za Protektorátu uzavíraná jen v době střeleb a to Svatá Dobrotivá – Obecnice. Ovšem dopadlo to jako vždy, tedy velkým NE. Doporučuji ke studiu stranu 32 tohoto dokumentu https://pribram.eu/files/post/100864/ORP2120_RUR%C3%9A_2024-text%20C_12-2024-WEB.pdf

Fred Rooks

Nic takového nemůže projít kvůli dopadu na životní prostředí.

Petr

V Brdech jde o přírodu až na druhém místě.

Fred Rooks

S tím souhlasím. Tou první věcí je lesní krajina s funkcí rekreační, a na Podbrdsko se stěhují lidé za klidem. Hostomicka brázda je navíc velmi problematická pokud jde o hluk a navíc je je CHKO Český kras a Krajinná památková zóna Osovsko s komponovanou barokní krajinou. Dálnici tam prostě neprotahnete aniž by vedlejší dopady neprevysily pozitiva.Bylo by to ještě mnohem větší zvěrstvo než středočeská D3 Přítomnost Hřebenu je navíc velkou fyzickou prekazkou, takže nemůže vyjít ani ekonomika.

Petr

Zapomínáte na vojenský význam. Problematický je tunel pod Klondajkem, stejně jako by to byl tunel v okolí Údolí Němých. Stále platí, že údolí Litavky je náš největší přírodní zákop a funkční, jak směrem východním, tak západním.

Béďa Havránek

Klondajk už dneska armádě nesouží. (Mimochodem, kdysi jsem vyjel na běžkách na jednu z těch ramp pro radary. Jízda dolů pak byla super švanda.) Je to v soukromých rukách, je tam snad menší solární elektrárna, říkali tam tomu Vědeckotechnický park Dobříš a Centrum aplikovaného výzkumu nebo tak nějak, a lživě pyšnili spolupracemi, o kterých protistrany vůbec nevěděly. Nakonec to šlo do dražby. Asi se tam po letech zajdu podívat. To bych neviděl jako překážku. Tu spatřuju v neprůchodnosti území pro dálnici kvůli zástavbě, náchylnosti údolí k šíření hluku (člověk přes brázdu slyší bučet jeleny), Přírodnímu parku Hřebeny, Krajinné památkové zóně… Číst vice »

Petr
Petr

Ostatně i v CHKO Brdy se už mění klima. https://www.zivotcestovatele.cz/pokuta-brdy-foceni

Béďa Havránek

Já vím, v CHKO Brdy si člověk musí dávat pořádně bacha. Je to kvůli tomu, že po zrušení vojenského újezdu policie nabrala nový PČRáky, kteří neměli moc co na práci. Navíc jim koupili drony s termovizí za miliony, které rádi používají na tahání lidí z bivaků. Minimálně jednou takhle přepadli kluka se samičkou ve stanu, kteří nedělali ani oheň. Jeden myslí, že si užije trochu romantiky v přírodě, a oni nad ním pak lítají s dronem a nakonec přijedou na čtyřkolkách udělit pokutu za rušení přírody. Mimo CHKO, kde jsou i Hřebeny, je to ok a o takovém případu jsem… Číst vice »

Petr

Ten průšvih není II/114, ale II/118 u které je nepředstavitelné postavit obchvat Jinec a Čenkova. Mýto to nevyřeší, pokud D5 stojí od Berouna a D0 je ucpaná až na D1 kamiony, tak si raději i to mýto zaplatí, aby se dostali s kamionem na I/18 u Příbrami, případně na I/19 u Letů, pak to vezmou na Humpolec, nebo kdo jede na jih, tak přes Telč na Znojmo. Na tu II/114 se to snaží kraj přesunout právě z III/118, která nemá řešení. To focení v Brdech je novinka dle nového zákona. Nevkročíte nikam a stačí, že na fotce bude vojenský objekt… Číst vice »

Béďa Havránek

Nevím. Nevidím žádný problém v průjezdnosti z Berounska na Příbramsko. Současné silnice slouží pro tento účel více než dostatečně.

Petr

To myslíte jako vtip? Podle sčítání vozidel v roce 2020 byl úsek Lochovice – Jince zatížen 5163 vozidel a Hostomice – Dobříš 632 vozidel, Proto se Vám v Hostomicích daří přecházet silnici. 🙂

Béďa Havránek

Nic, naopak (vyjma věcí co myslím v žertu, což není tento případ). Na sčítání se podívám, byť rok 2020 už je docela dávno, ale mnohem častěji mám problém projet rovně projet v Hostomicicích přes hlavní než odbočit doleva na hlavní v Jincích, přičemž ani jedno není velký problém.

Petr

V Hostomicích je to dané šířkou komunikace a myší dírou do které se člověk trefuje, nebo z ní vyjíždí. Ano je to dávno, dnes to bude jistě vyšší počet. Zejména osobních automobilů přibývá rok od roku. Je to bohužel vidět i na nehodách. Na to, že se zde dá jezdit 70-80 je jich stále dost, Od 1. září jsou navíc osazená další omezení rychlosti v místech mezi Hluboší a Čenkovem.

Béďa Havránek

S Klondajkem nevím, ale teď se zdá, že rostou houby, tak to tam asi brzo omrknu. Z okna kromě řídnoucích smrkáčů nevidím žádnou změnu. Pochybuju, že by to tam teď někdo střežil, když to loni bylo v dražbě.

Béďa Havránek

To je super! Díky. Zase civím do mapy, a podle mě není jiné rozumné řešení než dodělat obchvaty, kde to jde (Libomyšl, Lochovice, Radouš, Bezdědice, Hostomice, Dobříš), a tam, kde to nejde (Jince, Čenkov, Hluboš), tam se pokusit vyřešit problémy aspoň dílčím způsobem, třeba rozšířením podjezdu trati v Čenkově, stavbou chodníků a cyklostezek pro lidi, zpřehledněním některých zatáček, přidáním třetího pruhu na pár místech.

Petr

Podjezd v Čenkově má zajimavý vývoj. Je z roku 1875 a konstrukce je z roku 1968. Původně měl být rozšířen a silnice měla pod ním procházet šikmo směrem k Jincům, ale nově je plánováno, že silnice půjde z podjezdu rovně do kopce a zářezem obejde „zámeček“ a vrátí se do původní stopy. Bohužel s uspořádání 2+1 alespoň někde se nepočítá. Takže se jezdí vláček, protože nemá cenu předjíždět a riskovat, když zase dojedete dalšího jedoucího 40.

lakes

Parádní fotky, díky

Banana Dron

Díky, někdy to jde úplně samo 😉

lakes

Ale musí se to umět a mít cit – především světlo máte naprosto famózní